- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ПАЛИВА ТА ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Підсумки проходження підприємствами паливно-енергетичного комплексу осінньо-зимового періоду 2003 - 2004 років, основні проблеми, шляхи їх вирішення
Розглянувши основні підсумки проходження підприємствами паливно-енергетичного комплексу осінньо-зимового періоду (ОЗП) 2003 - 2004 років, колегія відзначає сталий режим роботи ПЕК.
Електропостачання виробництва та населення в осінньо-зимовий період 2003/2004 року було стабільним.
Обсяги постачання електричної і теплової енергії відповідали потребам виробничої та житлово-комунальної сфер суспільства.
У зв'язку з більш високою середньою температурою зовнішнього повітря електроспоживання (брутто) за період жовтня 2003 року - березня 2004 року, порівняно з попереднім аналогічним періодом, зменшилося на 3,4%.
У жовтні 2003 року - березні 2004 року електростанціями вироблено електроенергії на 3,0% менше, ніж у попередній осінньо-зимовий період. Основне навантаження забезпечували теплові електростанції.
Завдання з граничного споживання електричної енергії по регіонах України за період ОЗП 2003 - 2004 років виконано.
Протягом жовтня 2003 року - березня 2004 року, порівняно з відповідним періодом 2002 - 2003 років, на 3,69% знизилась загальна величина втрат електроенергії на її передачу в електричних мережах усіх класів напруг.
За цей же період в ДП "Енергоринок" відпущено 83,3 млрд. кВт.год. електроенергії на суму 10,5 млрд. грн. Оплата становила 92,1%. Темпи росту заборгованості перед виробниками в ОЗП 2003/2004 року, порівняно з попереднім періодом, зменшились на 2,2%.
Протягом ОЗП 2003/2004 року споживачам України відпущено електричної енергії на суму 11,8 млрд. грн., що більше на 9,3% порівняно з ОЗП 2002/2003 року Рівень оплати становив 94,7% від товарного відпуску, що на 14,3% більше, ніж за попередній аналогічний період.
Порівняно з попереднім ОЗП зменшено надходження імпортованого вугілля на теплові електростанції у 2,2 разу та споживання природного газу на 0,5 млрд.куб.м.
Постачання палива здійснювалось згідно із затвердженими балансами. Станом на 01.04.2004 запаси вугілля становили 1,4 млн.тонн, що на 605 тис. тонн більше запланованого.
Своєчасно підготовлено до роботи в осінньо-зимовий період 2003 - 2004 років обладнання ТЕС, ТЕЦ, ГЕС та АЕС. Водночас ремонти енергоблоків ТЕС профінансовано на 85% від мінімально запланованих.
Через спад електроспоживання та збільшення обсягу енергії, виробленої АЕС, в ОЗП 2003/2004 року, порівняно з попереднім ОЗП, використання газомазутних блоків 800 МВт знизилось.
З метою відновлення основних фондів теплових електростанцій тривають роботи з реконструкції енергоблоків N 8 Зміївської ТЕС та N 4 Старобешівської ТЕС.
В електричних мережах ремонти виконано в повному обсязі.
Збільшення інвестицій у розвиток магістральних електричних мереж напругою 220 - 750 кВ у 2003 році, порівняно з 2002 роком, дало змогу успішно завершити комплекс робіт з будівництва ПЛ 330 кВ Рівненська АЕС - Луцьк Північна з реконструкцією ПС 330 кВ "Луцьк Північна" та встановлення автотрансформатора потужністю 200 МВА, що підвищило надійність роботи ОЕС України.
В ОЗП 2003/2004 року, порівняно з попереднім ОЗП, покращилися техніко-економічні показники роботи АЕС. План з виробництва електроенергії АЕС виконано на 100,4%.
На підприємствах атомної промисловості першочергові заходи щодо забезпечення виробничої діяльності підприємств в ОЗП виконано лише на Східному гірничо-збагачувальному комбінаті та ДП "Смоли".
В ОЗП 2003/2004 року обсяг видобутку вугілля склав 41,2 млн. тонн, у тому числі енергетичного - 22,2 млн. тонн, порівняно з ОЗП 2002 - 2003 років вуглевидобуток збільшено на 0,8 млн. тонн, у тому числі енергетичного - на 1,2 млн. тонн. Вугледобувні підприємства відвантажили на теплові електростанції вугільної продукції в обсязі 12,2 млн.тонн, з середньою зольністю 24,4%.
Протягом осінньо-зимового періоду 2003/2004 року нафтогазовий комплекс працював ритмічно.
Порівняно з відповідним періодом 2002/2003 року галузь збільшила видобуток ресурсів.
У зв'язку з більш високою середньою температурою зовнішнього повітря у IV кварталі 2003 року за 6 місяців осінньо-зимового періоду 2003/2004 року, порівняно з аналогічним періодом 2002/2003 року, на 1,5 млрд. куб. м зменшено використання природного газу, переважно за рахунок підприємств електроенергетичної галузі, хімічної промисловості та комунальної теплоенергетики.
В осінньо-зимовий період 2003 - 2004 років вироблено 4,2 млн. тонн мазуту, що на 11,3 % більше, ніж в ОЗП 2002/2003 року.
У 2003 році споживання мазуту в Україні становило 796,2 тис. тонн, що на 25,1% менше, ніж у 2002 році.
Основними проблемами ПЕК залишаються:
недостатній рівень розрахунків за енергоносії,
низький коефіцієнт використання потужності теплових електростанцій,
неритмічне постачання газу на ТЕС,
збільшення зупинів (відключень) енергоблоків на електростанціях та в електричних мережах,
низька якість ремонтних робіт на теплових електростанціях через недостатнє фінансування.
1. Доповідь заступника Міністра палива та енергетики України Чеха С.М. взяти до відома.
З метою створення сприятливих фінансових умов для належної підготовки енергогенеруючих підприємств до осінньо-зимового періоду 2004 - 2005 років:
2. Заступнику Міністра Чеху С.М., Департаменту електроенергетики (Улітіч Ю.І.), керівникам енергопостачальних компаній:
2.1. Провести аналіз економічних наслідків з прийняттям НКРЕ постанов щодо введення штрафних знижувальних коефіцієнтів, які застосовуються до алгоритму перерахування коштів на розрахункові рахунки енергопостачальних компаній.
2.2. Ініціювати створення Координаційної ради за участю відповідальних представників Мінпаливенерго, НКРЕ, Ради ОРЕ та профспілок щодо забезпечення безумовного виконання постанови Кабінету Міністрів України від 19 лютого 2002 р.
N 200, частини 3 "Перед прийняттям рішення про внесення змін до алгоритму НКРЕ забезпечує проведення експертизи з метою визначення можливих суспільно-передбачуваних наслідків та економічної доцільності цих змін, враховуючи прогнози фінансових наслідків, які зобов'язані надавати Рада Оптового ринку електроенергії, центральні та місцеві органи виконавчої влади".
................Перейти до повного тексту