1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частини третьої статті 243-5, частин третьої, четвертої статті 243-15 Цивільного процесуального кодексу України
м. Київ
13 жовтня 2005 року
N 39-у/2005
Справа N 2-27/2005

Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Селівона Миколи Федосовича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича,
Іващенка Володимира Івановича - суддя-доповідач,
Костицького Михайла Васильовича,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича,
Пшеничного Валерія Григоровича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Скоморохи Віктора Єгоровича,
Станік Сюзанни Романівни,
Ткачука Павла Миколайовича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частини третьої статті 243-5, частин третьої, четвертої статті 243-15 Цивільного процесуального кодексу України від 18 липня 1963 року із змінами, внесеними до нього (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., N 30, ст. 285; Відомості Верховної Ради України, 2002 р., N 30, ст. 209).
Заслухавши суддю-доповідача Іващенка В.І. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 46 народних депутатів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), положення частини третьої статті 243-5, частин третьої, четвертої статті 243-15 Цивільного процесуального кодексу України (далі - ЦПК України).
Відповідно до зазначених положень ЦПК України рішення суду у справах за скаргами на рішення і дії територіальної, окружної (територіальної) виборчої комісії щодо виборів депутатів і голів сільських, селищних, районних, міських, районних у містах, обласних рад і заявами про скасування рішень виборчої комісії є остаточними і оскарженню не підлягають; копії рішень суд негайно надсилає заявникові і відповідній виборчій комісії (частина третя статті 243-5) ; рішення суду у справах за скаргами на рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборів народних депутатів України, підлягають негайному виконанню (частина третя статті 243-15) , є остаточними і оскарженню не підлягають (частина четверта статті 243-15) .
У конституційному поданні стверджується, що відсутність можливості оскарження рішень суду у справах за скаргами на дії та рішення виборчих комісій щодо місцевих виборів та виборів народних депутатів України, а також положення про негайне виконання рішення суду позбавляє громадян, інших осіб у випадку судової помилки можливості відновити свої порушені права, тобто залишається без реалізації основне завдання судочинства - забезпечення належного захисту і відновлення порушених прав та інтересів людини.
Отже, на думку народних депутатів України, положення частини третьої статті 243-5, частин третьої, четвертої статті 243-15 ЦПК України обмежують право особи на судовий захист, передбачене статтею 55 Конституції України, та порушують основні засади судочинства в частині забезпечення апеляційного та касаційного оскарження рішення суду, встановлені пунктом 8 частини третьої статті 129 Конституції України.
До того ж суб'єкт права на конституційне подання звертає увагу на неузгодженість між положеннями частини четвертої статті 243-15 ЦПК України та статті 92 Закону України "Про вибори народних депутатів України" від 25 березня 2004 року N 1665-IV, якою передбачено можливість перегляду судових рішень у справах за скаргами на рішення, дії або бездіяльність суб'єктів виборчого процесу.
2. Перша колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 11 жовтня 2005 року відмовила у відкритті конституційного провадження у цій справі на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.

................
Перейти до повного тексту