- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
АКАДЕМІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ
Н А К А З
N 396/48 від 11.07.2002
м.Київ
Про Всеукраїнський огляд-конкурс методичних кабінетів відділів та управлінь освіти міських рад і районних державних адміністрацій на кращу організацію методичної роботи з педагогічними кадрами
З метою удосконалення методичної робота з педагогічними і керівними кадрами навчальних закладів, підвищення їх кваліфікації та фахового рівня в умовах переходу на новій зміст, структуру і 12-річний термін навчання та активізації діяльності методичних кабінетів відділів та управлінь освіти міських рад і районних державних адміністрацій
НАКАЗУЄМО:
1. Провести впродовж 2002/2003 навчального року Всеукраїнський огляд-конкурс методичних кабінетів відділів та управлінь освіти міських рад та районних державних адміністрацій на кращу організацію методичної роботи з педагогічними кадрами (далі - огляд-конкурс).
2. Затвердити Положення про проведення Всеукраїнського огляду-конкурсу методичних кабінетів відділів та управлінь освіти міських рад і районних державних адміністрацій на кращу організацію методичної роботи з педагогічними кадрами.
3. Департаменту розвитку загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти (Романенко В.П.), Центральному інституту післядипломної педагогічної освіти (Олійник В.В.), Науково-методичному центру середньої освіти (Завалевський Ю.І.):
3.1. До 15 вересня ц.р. затвердити склади оргкомітету та журі огляду-конкурсу.
3.2. Забезпечити відповідно до затвердженого Положення проведення заключного етапу огляду-конкурсу та підбиття його підсумків.
3.3. Провести у IV кварталі 2003 року науково-практичну конференцію з проблем діяльності методичних кабінетів відділів та управлінь освіти міських рад та районних державних адміністрацій.
4. Центральному інституту післядипломної педагогічної освіти до 15 жовтня ц.р. розробити критерії визначення призерів та переможців IV заключного етапу конкурсу.
5. Міністерству освіти Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:
5.1. Провести відповідно до затвердженого Положення районні, міські та обласні - в Автономній Республіці Крим - республіканський - огляди-конкурси методичних кабінетів відділів та управлінь освіти міських рад і районних державних адміністрацій регіону на кращу організацію методичної роботи з педагогічними кадрами.
5.2. Забезпечити активну участь місцевих органів управління освітою, районних, міських методичних кабінетів, інститутів післядипломної педагогічної освіти у згадуваному огляді-конкурсі.
6. Видавництву "Педагогічна преса" (Кузнєцов Ю.Б.) забезпечити систематичне висвітлення огляду-конкурсу в газетах "Освіта України" і "Сільська школа", фахових науково-методичних журналах.
7. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника державного секретаря Міністерства освіти і науки України Науменка Г.Г. та віце-президента АПН України Савченка О.Я.
Міністр освіти і науки України В.Г.Кремень
Перший віце-президент АПН України В.М.Мадзігон
Затверджено
Наказ Міносвіти і науки
України та АПН України
від 11 липня 2002 р. N 396/48
Положення про Всеукраїнський огляд-конкурс методичних кабінетів відділів та управлінь освіти міських рад і районних державних адміністрацій на кращу організацію методичної роботи з педагогічними кадрами
1. Загальні положення
Всеукраїнський огляд-конкурс методичних кабінетів відділів і управлінь освіти міських рад та районних державних адміністрацій на кращу організацію методичної роботи з педагогічними кадрами (далі - огляд-конкурс) в системі післядипломної педагогічної освіти спрямований на активізацію і вдосконалення діяльності та навчально-методичного і кадрового забезпечення методичних кабінетів, поліпшення умов роботи методичних працівників, спонукання їх до творчої пошукової діяльності.
2. Мета огляду-конкурсу
Головною метою огляду-конкурсу є вдосконалення методичної роботи з педагогічними і керівними кадрами середніх загальноосвітніх, дошкільних і позашкільних навчальних закладів, підвищення їх кваліфікації та фахового рівня в умовах переходу на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання; огляд їх наукового, навчально-методичного і кадрового забезпечення, виявлення і поширення сучасних технологій і моделей, оптимальних форм і методів роботи з педагогічними кадрами.
3. Цілі і завдання огляду-конкурсу
3.1. Виявлення стану реалізації завдань і напрямів роботи методичних кабінетів з педагогічними кадрами, визначених чинним Положенням про районний (міський) методичний кабінет, спрямованої на поліпшення діяльності середніх загальноосвітніх, дошкільних і позашкільних навчальних закладів.
3.2. Пошук сучасних ефективних форм і методів організації та проведення методичної роботи в умовах переходу на новий зміст і структуру загальної середньої освіти та 12-річний термін навчання.
3.3. Пропагування досвіду співпраці методичних кабінетів з регіональними інститутами післядипломної педагогічної освіти з питань підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.
3.4. Виявлення ефективних масових, колективних, групових та індивідуальних форм роботи з педагогічними кадрами, в тому числі з використанням сучасних комп'ютерних технологій, що забезпечують належні умови для безперервного професійного вдосконалення і підвищення майстерності педагогічних і керівних кадрів освіти.
3.5. Визначення ефективності діяльності місевих органів виконавчої влади як засновників методичних кабінетів щодо їх фінансового, матеріально-технічного забезпечення, в тому числі комп'ютерною технікою, і господарського обслуговування.
4. Керівництво оглядом-конкурсом
3.6. Керівництво оглядом-конкурсом здійснює Всеукраїнський оргкомітет, на який покладається відповідальність за його організацію та підбиття підсумків. Призерів і переможців огляду-конкурсу визначає журі.
До складу оргкомітету і журі входять відповідальні працівники Міністерства освіти і науки України та його підвідомчих установ, співробітники Академії педагогічних наук України, керівники регіональних і місцевих органів управління освіти, інститутів післядипломної педагогічної освіти, відповідних факультетів і кафедр вищих педагогічних навчальних закладів, досвідчені методисти, вчителі, вихователі та інші педагогічні працівники середніх загальноосвітніх, дошкільних і позашкільних навчальних закладів, представники громадських організацій.
3.7. В Автономній Республіці Крим, областях, у містах Києві та Севастополі огляди-конкурси проводять відповідно республіканський, обласні та міські (далі - регіональні) оргкомітети і журі, до складу яких входять керівники та працівники органів управління освіти, інститутів післядипломної педагогічної освіти, методичних кабінетів, досвідчені вчителі, методисти, представники асоціацій педагогічних працівників, професійних та творчих спілок, громадськості.
3.8. Склад Всеукраїнського оргкомітету і журі огляду-конкурсу затверджуються спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України, регіональних - Міністерством освіти Автономної Республіки Крим, управліннями освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
5. Порядок проведення конкурсу
Конкурс проводиться чотирма етапами:
I етап (попередній) - методичні кабінети протягом I півріччя навчального року готують і до 30 грудня поточного року надсилають регіональним оргкомітетам заявку з відповідними матеріалами для участі в огляді-конкурсі.
II етап (регіональний) - регіональні оргкомітети та журі розглядають надіслані матеріали, визначають переможця і призерів конкурсу і до 1 березня надсилають оргкомітету Всеукраїнського огляду-конкурсу відповідні матеріали для участі переможця на наступних етапах конкурсу (04070, м. Київ, вул. Сагайдачного, 37, Науково-методичний центр середньої освіти, відділ післядипломної педагогічної освіти).
III етап (заочний) - протягом березня журі Всеукраїнського огляду-конкурсу розглядає матеріали, надіслані регіональними оргкомітетами і журі, та визначає шістьох кращих з них.
IV етап (заключний) - протягом квітня-травня члени журі Всеукраїнського огляду-конкурсу безпосередньо ознайомлюються з роботою шістьох методичних кабінетів і визначають серед них переможця та призерів і відповідні висновки до 30 травня подають Всеукраїнському оргкомітету.
Всеукраїнський оргкомітет розглядає подання журі та до 15 червня поточного року приймає остаточне рішення про переможців та призерів конкурсу, яке затверджується спільним наказом Міносвіти і науки України та АПН України.
6. Учасники огляду-конкурсу
В огляді-конкурсі участь беруть на регіональному рівні, як правило, всі методичні кабінети даного регіону на подання відповідного відділу (управління) освіти міських рад та районних державних адміністрацій; на III етапі - переможці регіональних оглядів-конкурсів на подання відповідних органів управління освіти; на заключному IV етапі - шість методичних кабінетів, визначених Всеукраїнським журі в результаті розгляду відповідних матеріалів на заочному етапі.
7. Матеріали, що надсилаються на огляд-конкурс
7.1. Заявка на участь в огляді-конкурсі.
- Лист-подання Міністерства освіти Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, що містить довідку про навчально-матеріальну базу, в тому числі оснащення їх комп'ютерною технікою, та їх кадрове забезпечення за формами, що додаються.
- Висновок (до 8 аркушів) і форми-доданки (N 1-6) відповідного інституту післядипломної педагогічної освіти про стан і результативність методичної роботи з педагогічними кадрами в районі (місті), моніторинг навчальних досягнень учнів, проведення масових заходів, в тому числі конференцій, семінарів, конкурсів, виставок, фестивалів тощо.
- Річний план роботи методкабінету на навчальний рік та додатки до нього: циклограми, схеми, діаграми, які детально висвітлюють структуру діяльності методкабінету.
- Система планування методичної роботи з керівними та педагогічними кадрами закладів освіти регіону на навчальний рік.
- Відеозапис не більш як трьох масових заходів, в тому числі семінару, круглого столу, засідання медоб'єднання тощо (касета з анотацією - додаток N 4).
- Бібліографія та відповідна друкована продукція методкабінету, публікації його працівників у педагогічній пресі.
- Картотека матеріалів перспективного педагогічного досвіду, оформлена працівниками методкабінету та схвалена методичною радою відповідного рівня.
- Матеріали про реалізацію Президентської програми "Обдаровані діти".
8. Вимоги до матеріалів, що надсилаються на огляд-конкурс
Матеріали, що подаються на огляд конкурс, повинні розкривати:
1) якість та ефективність методичної роботи з педагогічними кадрами, організацію та результативність системи безперервного вдосконалення фахової майстерності та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів;
2) адресну методичну допомогу керівним та педагогічним кадрам середніх загальноосвітніх, дошкільних і позашкільних навчальних закладів регіону;
3) організацію і проведення досліджень з питань впровадження сучасних методик, технологій навчання і виховання, вдосконалення форм і методів роботи з педагогічними кадрами, участь працівників методичного кабінету в організацій діяльності експериментальних педагогічних майданчиків, творчих груп тощо;
4) систему виявлення, апробації та впровадження в практику провідного педагогічного досвіду, навчально-методичної літератури, освітніх технологій і сучасних психолого-педагогічних досліджень;
5) розробку та впровадження ефективних систем розвитку творчої ініціативи педагогічних працівників, залучення їх до активної участі в конкурсах професійної майстерності;
6) співпрацю методичних кабінетів з інститутами ППО, науковими установами та вищими навчальними закладами щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників шляхом залучення їх до науково-пошукової роботи на відповідних кафедрах;
7) організацію і проведення конкурсів і змагань серед здібної учнівської молоді;
8) наявність у методичних кабінетах наочної та просвітницької інформації.
9. Відзначення переможців огляду-конкурсу
Переможці регіонального огляду-конкурсу нагороджуються грамотами відповідного органу управління освіти і можуть бути представлені в установленому порядку до відзначення їх Міністерством освіти і науки України. Окремим методичним кабінетам, які не стали переможцями, може бути наданий статус "Кращий за напрямами діяльності".
Методичні кабінети, що стали переможцями і призерами Всеукраїнського огляду-конкурсу, нагороджуються дипломами відповідно I, II і III ступенів, а їх працівники - грамотами Міносвіти і науки України, АПН України, а також можуть бути представлені в установленому порядку до відзначення урядовими нагородами та почесними званнями.
................Перейти до повного тексту