1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
02.06.2009 N 382
Про затвердження Тимчасових стандартів надання медичної допомоги підліткам та молоді
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 - Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства охорони здоров'я N 38/а від 15.01.2014 )
На виконання доручення Президента України від 06.03.03 N 1-1/252 та спільного наказу Міністерства охорони здоров'я та Академії медичних наук України від 11.09.03 N 423/59, з метою удосконалення надання медичної допомоги підліткам та молоді
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити:
1.1. Тимчасові стандарти, критерії та індикатори надання медичної допомоги підліткам та молоді в центрах (відділеннях, кабінетах) медичної допомоги підліткам та молоді (додається).
1.2. Порядок проведення оцінки Центру (відділення, кабінету) медичної допомоги підліткам та молоді на відповідність статусу "Клініка, дружня до молоді" (додається).
1.3. Підсумкову анкету самооцінки Центру (відділення, кабінету) медичної допомоги підліткам та молоді на відповідність статусу "Клініка, дружня до молоді" (додається).
1.4. Склад Координаційної ради МОЗ України з питань впровадження "дружніх до молоді" медичних послуг (додається).
2. Міністру охорони здоров'я АР Крим, начальникам головних управлінь охорони здоров'я Дніпропетровської, Львівської, Харківської, Чернівецької, Головного управління охорони здоров'я та медицини катастроф Черкаської, управління охорони здоров'я та курортів Вінницької, управління охорони здоров'я та медицини катастроф Одеської, управлінь охорони здоров'я обласних державних адміністрацій, Головного управління охорони здоров'я та медичного забезпечення Київської та управління охорони здоров'я Севастопольської міських державних адміністрацій:
2.1. Щороку затверджувати плани та забезпечити проведення навчальних семінарів з питань впровадження "дружніх до молоді" медичних послуг.
2.2. Забезпечити проведення самооцінки, оцінки/переоцінки центрів (відділень, кабінетів) медичної допомоги підліткам та молоді на відповідність статусу "Клініка, дружня до молоді" згідно з затвердженим планом.
2.3. Забезпечити діяльність центрів (відділень, кабінетів) медичної допомоги підліткам та молоді відповідно до статусу "Клініка, дружня до молоді".
3. Директору Департаменту материнства, дитинства та санаторного забезпечення Моісеєнко Р.О.:
3.1. Забезпечити підготовку спеціалістів з питань оцінки/переоцінки центрів (відділень, кабінетів) медичної допомоги підліткам та молоді на відповідність статусу "Клініка, дружня до молоді".
3.2. Забезпечити організацію проведення навчальних семінарів для спеціалістів, які працюють в центрах (відділеннях, кабінетах) медичної допомоги підліткам та молоді з питань впровадження "дружніх до молоді" медичних послуг.
3.3. Забезпечити організацію оцінки центрів (відділень, кабінетів) медичної допомоги підліткам та молоді на відповідність статусу "Клініка, дружня до молоді".
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра охорони здоров'я Лазоришинця В.В.
Міністр В.М.Князевич
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОЗ України
02.06.2009 N 382
ТИМЧАСОВІ СТАНДАРТИ,
критерії та індикатори надання медичної допомоги підліткам та молоді в центрах (відділеннях, кабінетах) медичної допомоги підліткам та молоді
1. Загальна частина
Тимчасові стандарти надання медичної допомоги підліткам та молоді (далі - Тимчасові стандарти) базуються на характеристиках послуг, дружніх до молоді, рекомендованих Всесвітньою організацією охорони здоров'я (ВООЗ) 2002 р., які:
Рівноправні - послуги надаються всім, хто їх потребує.
Доступні - забезпечено легкий доступ до послуг.
Прийнятні - послуги виправдовують очікування користувачів послуг.
Відповідні - надається необхідна допомога у найширшому потрібному обсязі.
Ефективні - надані послуги сприяють позитивним змінам у стані здоров'я та покращують якість життя користувача послуг.
Принципи "дружнього підходу" до молоді, рекомендовані Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) та ВООЗ 2002 р.:
Доступність - молодь має реальну можливість отримати послуги через спрощення процедури звернення, максимальне наближення до потреб молоді розкладу роботи, надання безоплатних, комплексних послуг тощо.
Добровільність - створені умови для самостійного свідомого звернення молоді за послугами через інформування, залучення та розбудову мотивації.
Доброзичливість - надання послуг молоді побудоване на розумінні й прийнятті вікових особливостей цільової групи, терпимості, повазі, конфіденційності, підтримці у висловленні власної думки та неосудливому ставленні до користувачів послуг.
Визначення основних понять та термінів
Тимчасовий стандарт надання медичної допомоги в центрах (відділеннях, кабінетах) медичної допомоги підліткам та молоді - це діючий тимчасово стандарт, що визначає вимоги до організації і критерії надання медичної допомоги підліткам та молоді, а також індикатори, за якими у подальшому здійснюється оцінка рівня якості медичної допомоги підліткам та молоді, що відповідає їх потребам стосовно збереження здоров'я та базується на принципах "дружнього підходу" до молоді, рекомендованих ВООЗ та ЮНІСЕФ.
Відповідність діяльності центрів (відділень, кабінетів) Тимчасовим стандартам є необхідною вимогою надання статусу "Клініка, дружня до молоді" та визначається шляхом проведення самооцінки, оцінки та переоцінки діяльності центрів (відділень, кабінетів) медичної допомоги підліткам та молоді.
Тимчасові стандарти у разі необхідності можуть регулярно переглядатися та доповнюватися.
Критерії - мірило діяльності центрів (відділень, кабінетів) медичної допомоги підліткам та молоді відповідно до Тимчасових стандартів.
Індикатори - ознаки (показники), які дозволяють оцінити діяльність центрів (відділень, кабінетів) медичної допомоги підліткам та молоді відповідно до Тимчасових стандартів. Вони використовуються для оцінки критеріїв.
Самооцінка - визначення відповідності діяльності центрів (відділень, кабінетів) медичної допомоги підліткам та молоді Тимчасовим стандартам шляхом проведення систематичного дослідження та здійснення аналізу своєї діяльності.
Оцінка - визначення відповідності діяльності центрів (відділень, кабінетів) медичної допомоги підліткам та молоді Тимчасовим стандартам шляхом проведення комплексного експертного дослідження та аналізу діяльності цих закладів.
Переоцінка - визначення відповідності діяльності центрів (відділень, кабінетів) медичної допомоги підліткам та молоді Тимчасовим стандартам шляхом проведення наступного повторного комплексного експертного дослідження та аналізу діяльності цих закладів з урахуванням висновків попередньої оцінки/переоцінки.
Супервізія - це надання професійної допомоги спеціалісту або закладу, яка спрямована на роботу з професійними труднощами, аналізу недоліків та удосконалення організації роботи.
Підлітки - особи у віці 10 - 18 років.
( Розділ "Визначення основних понять та термінів" доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )
Молодь, молоді громадяни - громадяни України віком від 14 до 35 років.
( Розділ "Визначення основних понять та термінів" доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )
Кожен стандарт складається з таких компонентів:
- Формулювання стандарту.
- Критерії (вимоги) стандарту.
- Індикатори.
- Інструментарій оцінки.
Тимчасові стандарти
1. Відповідність внутрішньої політики закладу принципам надання послуг на засадах "дружнього підходу".
2. Забезпечення кадрами та систематична підготовка персоналу на засадах "дружнього підходу".
3. Забезпечення "дружнього підходу".
4. Дотримання конфіденційності та анонімності.
5. Здійснення профілактичної роботи.
6. Надання лікувально-діагностичної допомоги.
7. Забезпечення соціального супроводу та соціальних послуг.
8. Забезпечення комплексності послуг.
9. Участь молоді.
10. Моніторинг та оцінка.
Тимчасовий стандарт 1. Відповідність політики (плану дій) закладу принципам надання послуг на засадах "дружнього підходу"
Критерії:
1. У закладі є затверджена політика (план дій, пакет регламентуючих документів) щодо надання медичної допомоги "дружніх до молоді".
Індикатори
- Наявність пакета відповідних галузевих регламентуючих документів (накази Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту);
- наявність пакета відповідних внутрішніх регламентуючих документів (наказ про створення і напрямки роботи, положення, штатний розклад, план заходів, звіт, плани семінарів, угоди, посадові інструкції, перелік послуг);
- відповідність пакета внутрішніх регламентуючих документів основним галузевим регламентуючим документам.
1.2. Усі працівники закладу ознайомлені з положеннями політики.
Індикатори
- Керівник володіє інформацією стосовно політики;
- працівники володіють інформацією стосовно політики, яка є для них доступною.
1.3. Політика є доступною для відвідувачів закладу.
Індикатори
- Наявність плаката з викладеними стандартами та принципами роботи на доступному для огляду місці.
Тимчасовий стандарт 2. Забезпечення кадрами та систематична підготовка персоналу на засадах "дружнього підходу"
Критерії
2.1. Заклад охорони здоров'я, в складі якого працює центр (відділення, кабінет) медичної допомоги підліткам та молоді, забезпечує кадрами відповідно до затвердженого штатного розкладу.
Індикатори
- Укомплектованість штатних посад відповідно до затвердженого штатного розпису.
( Абзац третій пункту 2.1 підрозділу "Тимчасовий стандарт 2" розділу "Тимчасові стандарти" в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )
2.2. Після прийому на роботу працівники проходять інструктаж і первинну підготовку з питань надання медичної допомоги на засадах "дружнього" підходу.
Індикатори
- Наявність журналу інструктажу працівників центрів (відділень, кабінетів) медичної допомоги підліткам та молоді з питань надання медичної допомоги на засадах "дружнього" підходу;
( Абзац третій пункту 2.2 підрозділу "Тимчасовий стандарт 2" розділу "Тимчасові стандарти" в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )
- кількість працівників, які протягом першого робочого тижня після прийому на роботу пройшли інструктаж (100%);
- наявність тематичного та календарного плану первинної підготовки працівників з питань надання медичної допомоги на засадах "дружнього" підходу;
- питома вага працівників (100%), які пройшли первинну підготовку на робочому місці з питань надання медичної допомоги підліткам та молоді на засадах "дружнього підходу", відповідно до тематичного та календарного плану, не пізніше 6 місяців від початку роботи.
( Абзац шостий пункту 2.2 підрозділу "Тимчасовий стандарт 2" розділу "Тимчасові стандарти" в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )
2.3. Заклад забезпечує систематичне навчання працівників з питань підліткової медицини та надання медичної допомоги на засадах "дружнього" підходу на кафедрах медичних закладів післядипломної освіти та навчальних семінарів з питань впровадження "дружніх до молоді" послуг.
Індикатори
- питома вага працівників (не менше 50%), які пройшли післядипломне навчання з питань підліткової медицини та надання медичної допомоги на засадах "дружнього" підходу на кафедрах вищих медичних навчальних закладів післядипломної освіти;
( Абзац третій пункту 2.3 підрозділу "Тимчасовий стандарт 2" розділу "Тимчасові стандарти" в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )
- питома вага працівників, які пройшли навчання на семінарах-тренінгах з питань впровадження "дружніх до молоді" послуг та отримали сертифікат (не менше 50%);
- питома вага працівників з опитаних, які правильно назвали та роз'яснили засади "дружнього підходу" до молоді (не менше 80%).
Тимчасовий стандарт 3. Забезпечення "дружнього підходу".
Критерії:
3.1. Заклад забезпечує доступність медичної допомоги та соціальних послуг підліткам та молоді на засадах "дружнього підходу"
( Абзац перший пункту 3.1 підрозділу "Тимчасовий стандарт 3" розділу "Тимчасові стандарти" в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )
Індикатори
- Усі категорії дітей та молоді, незважаючи на національні, релігійні та статеві відмінності, місце проживання, соціальний статус, мають рівний доступ до послуг;
- Тестування осіб віком від 14 років і старше проводиться добровільно, за наявності усвідомленої інформованої згоди особи, отриманої після надання їй попередньої консультації щодо особливостей тестування, його результатів і можливих наслідків, з дотриманням умов щодо конфіденційності персональних даних, у тому числі даних про стан здоров'я особи.
( Абзац четвертий пункту 3.1 підрозділу "Тимчасовий стандарт 3" розділу "Тимчасові стандарти" в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )
- Тестування дітей віком до 14 років та осіб, визнаних у встановленому законом порядку недієздатними, проводиться на прохання їх батьків або законних представників та за наявності усвідомленої інформованої згоди. Батьки та законні представники зазначених осіб мають право бути присутніми під час проведення такого тестування, ознайомлені з його результатами та зобов'язані забезпечити збереження умов конфіденційності даних про ВІЛ-статус осіб, інтереси яких вони представляють.
( Абзац пункту 3.1 підрозділу "Тимчасовий стандарт 3" розділу "Тимчасові стандарти" в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )
- Тестування дітей віком до 14 років, які позбавлені батьківського піклування та перебувають під опікою у дитячих чи навчальних закладах з повним державним утриманням, проводиться в разі усвідомлення ними наслідків і переваг такого огляду на прохання їх законних представників та за умови наявності усвідомленої інформованої згоди таких осіб лише з метою призначення дітям лікування, догляду та підтримки у зв'язку з ВІЛ-інфекцією. Законні представники таких малолітніх осіб мають право бути ознайомлені з результатами зазначеного тестування та зобов'язані забезпечити збереження конфіденційності даних про ВІЛ-статус осіб, інтереси яких вони представляють;
( Абзац пункту 3.1 підрозділу "Тимчасовий стандарт 3" розділу "Тимчасові стандарти" в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )
- заклад має окремий вхід;
- заклад має яскраву зрозумілу вивіску;
- заклад має зручний для відвідувачів розклад роботи та графік прийому спеціалістів;
- заклад надає послуги за зверненням, шляхом самозапису (журнал самозапису) та за направленням;
- відвідувачу забезпечується право вибору фахівця (графік прийому спеціалістів);
- послуги надаються безоплатно або за доступними цінами згідно з чинним законодавством;
- у закладі є в наявності інформаційний стенд з переліком медичної допомоги, які в ньому надаються, визначено вартість послуг, які надаються, за доступними цінами;
- питома вага отримувачів медичної допомоги та соціальних послуг (не менше 80% опитаних), які володіють інформацією про медичну допомогу та соціальні послуги, що надаються в центрі (відділенні, кабінеті) медичної допомоги підліткам та молоді;
( Абзац п'ятнадцятий пункту 3.1 підрозділу "Тимчасовий стандарт 3" розділу "Тимчасові стандарти" в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )
- заклад активно поширює інформацію про свою діяльність (брошури, буклети, Веб-сторінка, інформаційні ролики тощо);
- працює телефонна служба для надання інформації щодо відповідних послуг в інших закладах міста.
3.2. Заклад забезпечує доброзичливе ставлення до відвідувачів.
Індикатори
- Працівники закладу з урахуванням психофізіологічних особливостей ставляться до відвідувачів з повагою і розумінням їх проблем і особливостей підліткового віку;
- працівники закладу володіють навичками консультування неосудливо і толерантно;
- працівники закладу привітно та уважно ставляться до відвідувачів;
- у закладі в місцях прийому та реєстрації зручна, привітна обстановка, є наочні матеріали (плакати) з вітальними та доброзичливими зверненнями до молоді;
- наявність ящика/контейнера для відгуків, пропозицій та вражень клієнтів після відвідування закладу.
3.3. Заклад забезпечує добровільність отримання послуг.
Індикатори
- Кількість відвідувачів, які звернулися до закладу за власним бажанням самостійно;
- спеціалісти закладу володіють знаннями з правових аспектів щодо поінформованої добровільної згоди відвідувачів на отримання послуг (не менше 75% з опитаних);
- кількість відвідувачів, які повідомили, що вони були поінформовані про обсяг та методи лікування чи обстеження, що сприяло прийняттю самостійного та усвідомленого рішення (80% опитаних).
Тимчасовий стандарт 4. Дотримання конфіденційності та анонімності.
Критерії
4.1. У закладі дотримуються конфіденційності надання послуг, в т.ч. при листуванні, веденні медичної документації, телефонних розмовах тощо, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством.
Індикатори
- Документація про відвідувача зберігається в надійному місці, доступному тільки працівникам закладу;
- інформація про відвідувача не розголошується (наприклад, членам родини, вчителям) без його згоди (окрім випадків, передбачених законодавством);
- наявність інформації для відвідувача про те, що послуги у закладі є конфіденційними, окрім випадків, передбачених законодавством.
4.2. Усі працівники закладу ознайомлені із засадами конфіденційності закладу, які включені у навчання перед початком їх роботи.
Індикатори
- під час проведення первинного інструктажу працівників надається інформація про дотримання конфіденційності;
- наявні письмові зобов'язання медичного персоналу (журнал) щодо дотримання конфіденційності.
4.3. У закладі створено умови для конфіденційного прийому відвідувачів.
Індикатори
- Є окремі кабінети для прийому відвідувача;
- відсутні таблички на кабінетах з назвами спеціалістів, які ведуть прийом;
- проводиться прийом відвідувача без сторонніх осіб (спеціаліст - відвідувач).
4.4. Заклад забезпечує анонімність надання послуг на прохання відвідувача: відвідувачі клініки не ідентифікуються; паспортні дані, адреса та направлення не вказуються; працює система кодування.
Індикатори
- Наявність інформації щодо можливості отримання послуг у закладі анонімно на прохання відвідувача;
- паспортні дані та адреса місця проживання не вносяться в амбулаторну картку та іншу документацію;
- впроваджено кодування даних відвідувачів в амбулаторних картках, статистичних талонах та іншій документації.
Тимчасовий стандарт 5. Здійснення профілактичної роботи.
Критерії
5.1. Персонал закладу проводить консультування з питань формування безпечної поведінки, відповідального ставлення до збереження репродуктивного здоров'я, профілактики ВІЛ-інфекції тощо.
Індикатори
- Кількість проведених консультацій різними спеціалістами, у т.ч. групових та індивідуальних;
- наявність та кількість виданих презервативів та тестів на вагітність;
- персонал закладу навчає відвідувачів техніці користування презервативами, тестами на вагітність при видачі.
5.2. Заклад спрямовує свою діяльність на роботу з групами ризику щодо ВІЛ/СНІДу.
Індикатори
- Кількість проведених консультувань з групами ризику щодо ВІЛ/СНІДу;
- наявність співпраці (договору) з неурядовими громадськими організаціями, які працюють з групами ризику.
5.3. У закладі проводиться ДКТ на ВІЛ згідно з протоколом. У разі відсутності послуги, заклад проводить діяльність з популяризації ДКТ та направляє відвідувача до закладів, що проводять ДКТ.
Індикатори
- Кількість проведених ДКТ;
- наявність інформації про заклади, які проводять обстеження на ВІЛ-інфекцію для перенаправлення;
- наявність документованої співпраці з центрами профілактики та боротьби зі СНІДом;
- наявність у закладі спеціаліста, який пройшов навчання методиці ДКТ;
- наявність маніпуляційного кабінету для забору крові, у тому числі на ВІЛ-інфекцію в закладі, на базі якого заснована клініка;
- кількість перенаправлених клієнтів в інші установи для ДКТ.
5.4. Заклад проводить та бере участь в інформаційно-просвітницьких та навчальних заходах серед дітей та молоді, батьків, фахівців та ін. з питань формування безпечної поведінки, відповідального ставлення до збереження репродуктивного здоров'я, профілактики ВІЛ-інфекції тощо.
Індикатори
- Наявність річного плану інформаційно-просвітницьких та навчальних заходів;
- кількість проведених інформаційно-просвітницьких та навчальних заходів, у т.ч. спільних з ЦСССДМ;
- наявність звітів про проведені заходи;
- наявність різноманітних інформаційно-просвітницьких матеріалів, розроблених з урахуванням вікових та поведінкових особливостей цільової аудиторії (буклети, плакати тощо);
- наявність статей, виступів тощо у засобах масової інформації (ЗМІ) щодо діяльності центру (відділення, кабінету) медичної допомоги підліткам та молоді.
( Абзац сьомий пункту 5.4 підрозділу "Тимчасовий стандарт 5" розділу "Тимчасові стандарти" в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )
Тимчасовий стандарт 6. Надання лікувально-профілактичної допомоги.
Критерії
6.1. У закладі створено необхідну матеріально-технічну базу.
Індикатори
Наявність відповідного приміщення,
Наявність медичного обладнання, інструментарію та витратних матеріалів;
Наявність меблів та оргтехніки.
6.2. У закладі медична допомога надається відповідно до протоколів діагностики та лікування, затверджених МОЗ, та з використанням лікувально-діагностичних потужностей закладу охорони здоров'я, у складі якого працює центр (відділення, кабінет) медичної допомоги підліткам та молоді.
Індикатори
- Наявність ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики у закладі охорони здоров'я, у складі якого працює центр (відділення, кабінет) медичної допомоги підліткам та молоді;
- наявність переліку видів медичної допомоги, яка надається у центрі (відділенні, кабінеті) медичної допомоги підліткам та молоді;
- наявність протоколів за профілем надання допомоги;
- питома вага відвідувачів, які отримали необхідну медичну допомогу у закладі відповідно до протоколу (не менше 50%);
- питома вага відвідувачів, які задоволені якістю наданої у закладі медичної допомоги (не менше 80%).
Тимчасовий стандарт 7. Забезпечення надання соціальних послуг.
( Назва підрозділу "Тимчасовий стандарт 7" розділу "Тимчасові стандарти" в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )
Виконання Тимчасового стандарту 7 здійснюється відповідно до Порядку взаємодії центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді із закладами охорони здоров'я щодо надання медичної допомоги та соціальних послуг дітям і молоді, затвердженого спільним наказом Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту та Міністерства охорони здоров'я від 17.04.06 N 1209/228, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 17 травня 2006 року N 567/12441.
Критерії
7.1. У закладі налагоджена взаємодія з Центром соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді (ЦСССДМ).
Індикатори
- Наявність угоди про співпрацю;
- наявність плану спільних дій з ЦСССДМ;
- наявність звітів про проведення спільних заходів центру (відділення, кабінету) медичної допомоги підліткам та молоді з Центром соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді (далі - ЦСССДМ).
( Абзац п'ятий пункту 7.1 підрозділу "Тимчасовий стандарт 7" розділу "Тимчасові стандарти" в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )( Абзац шостий пункту 7.1 підрозділу "Тимчасовий стандарт 7" розділу "Тимчасові стандарти" виключено на підставі Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )
7.2. Заклад забезпечує перенаправлення отримувача медичної допомоги та соціальних послуг до Центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді для отримання соціальних послуг за потребою.
Індикатор
- отримувачі медичної допомоги та соціальних послуг направляються працівниками центру (відділення, кабінету) медичної допомоги підліткам та молоді до ЦСССДМ (наявність обліку).
( Пункт 7.2 підрозділу "Тимчасовий стандарт 7" розділу "Тимчасові стандарти" в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )
7.3. У центрі (відділенні) медичної допомоги підліткам та молоді надає соціальні послуги спеціаліст ЦСССДМ.
( Абзац перший пункту 7.3 підрозділу "Тимчасовий стандарт 7" розділу "Тимчасові стандарти" в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )
Індикатори
- Наявність робочого місця спеціаліста ЦСССДМ у центрі (відділенні) медичної допомоги підліткам та молоді;
( Абзац третій пункту 7.3 підрозділу "Тимчасовий стандарт 7" розділу "Тимчасові стандарти" в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )
- наявність графіка роботи спеціаліста ЦСССДМ;
- кількість консультувань, проведених спеціалістом ЦСССДМ (журнал обліку);
- питома вага отримувачів соціальних послуг (80% з числа тих, хто їх отримав), які залишилися задоволені ними.
( Абзац шостий пункту 7.3 підрозділу "Тимчасовий стандарт 7" розділу "Тимчасові стандарти" в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 1055 від 02.12.2013 )
Тимчасовий стандарт 8. Забезпечення комплексності послуг.
Критерії
8.1. Заклад встановлює взаємозв'язки з іншими закладами та організаціями, які працюють з підлітками та молоддю.
Індикатори
- Наявність угод про співпрацю.
8.2. Заклад має систему переадресації відвідувача у відповідні установи за конкретною проблемою чи групою проблем.
Індикатори
- Наявність переліку організацій та спеціалістів, з якими співпрацює заклад;
- наявність схеми переадресації.
8.3. У закладі працює мультидисциплінарна команда (МДК), яка визначає обсяги та шляхи надання необхідної медичної допомоги відвідувачу, який потребує комплексного підходу у вирішенні власних проблемних ситуацій.
Індикатори
- Наявність положення про МДК;
- кількість проведених інтегрованих консультацій протягом останнього року.
8.4. У закладі здійснюється психологічна допомога відвідувачам та за необхідності їх сім'ям (для центрів або відділень).
- наявність психолога у закладі;
- кількість відвідувачів, які отримали консультацію психолога протягом останнього року;
- питома вага відвідувачів, які задоволені психологічною допомогою (не менше 70%);
- наявність документації психолога (журнал, картка відвідувача психолога тощо).
Тимчасовий стандарт 9. Участь молоді.

................
Перейти до повного тексту