1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
30.09.2010 N 381
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Центральної виборчої комісії N 805 від 29.07.2014 )
Про використання державних і комунальних засобів масової інформації для здійснення передвиборної агітації під час проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів
Відповідно до частини четвертої статті 19, пункту 1 частини першої статті 24, частини другої статті 50, статей 51, 52 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів", керуючись статтями 11 - 13, пунктом 9 статті 21 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія
постановляє:
1. Встановити Порядок користування державними і комунальними засобами масової інформації для проведення передвиборної агітації за рахунок та в межах коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України, на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (додаток 1).
2. Встановити Порядок проведення жеребкування щодо черговості надання ефірного часу кандидатам у депутати, кандидатам на посаду сільського, селищного, міського голови, місцевим організаціям партій за рахунок та в межах коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України, на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (додаток 2).
3. Цю постанову надіслати Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям для доведення до відома територіальних виборчих комісій, а також розмістити на сайті Центральної виборчої комісії.
Голова Центральної виборчої комісії В.ШАПОВАЛ
Додаток 1
до постанови Центральної виборчої комісії
від 30 вересня 2010 року N 381
ПОРЯДОК
користування державними і комунальними засобами масової інформації для проведення передвиборної агітації за рахунок та в межах коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України, на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів
Цей Порядок розроблено на виконання вимог частини другої статті 50 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (далі - Закон), а також з метою забезпечення проведення передвиборної агітації на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (далі - місцеві вибори) за рахунок та в межах коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України.
1. Загальні положення
1.1. Місцевим організаціям політичних партій, кандидати в депутати від яких зареєстровані у багатомандатних виборчих округах (далі - місцеві організації партій), кандидатам у депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидатам на посаду сільського, селищного, міського голови надається право користуватися державними і комунальними засобами масової інформації за рахунок та в межах коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України.
1.2. Ефірний час для проведення передвиборної агітації за рахунок та в межах коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України (далі - ефірний час), надається кандидатам у депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі (крім кандидатів у депутати міських (міст районного значення та міст, що входять до складу інших міст) рад), кандидатам на посаду сільського, селищного, міського голови або їх довіреним особам, місцевим організаціям партій через уповноважених осіб цих партій виключно в державних та комунальних телерадіоорганізаціях.
Ефірний час кандидатам у депутати сільських, селищних, міських (міст районного значення та міст, що входять до складу інших міст) рад не надається.
1.3. Публікація агітаційних матеріалів, у тому числі передвиборних програм, у друкованих засобах масової інформації усіх форм власності, за винятком зарубіжних засобів масової інформації, що діють на території України, здійснюється місцевими організаціями партій, кандидатами у депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови за рахунок коштів власних виборчих фондів.
2. Порядок надання ефірного часу для проведення передвиборної агітації
2.1. Ефірний час надається державними та комунальними телерадіоорганізаціями між дев'ятнадцятою і двадцять третьою годинами за київським часом відповідно до розкладу, складеного за підсумком жеребкування щодо визначення черговості надання ефірного часу кандидатам у депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі (крім кандидатів у депутати міських (міст районного значення та міст, що входять до складу інших міст) рад), кандидатам на посаду сільського, селищного, міського голови (далі - кандидати), місцевим організаціям партій.
Кандидат, місцева організація партії має право відмовитися від використання ефірного часу для проведення передвиборної агітації шляхом подання письмової заяви за підписом відповідно кандидата або його довіреної особи, керівника або уповноваженої особи місцевої організації партії до відповідної виборчої комісії не пізніш як за один день до дня проведення жеребкування щодо визначення черговості надання ефірного часу.
2.2. Тривалість ефірного часу, що може бути наданий кандидатам та місцевим організаціям партій, визначається відповідною територіальною виборчою комісією після закінчення реєстрації кандидатів у депутати місцевих рад, кандидатів на посаду сільських, селищних, міських голів, але не пізніш як за 21 день до дня місцевих виборів.
При визначенні тривалості ефірного часу територіальна виборча комісія повинна враховувати таке:
- передвиборна агітація з використанням державних і комунальних телерадіоорганізацій проводиться з дотриманням принципу рівних умов та можливостей для суб'єктів виборчого процесу з відповідних виборів;
- ефірний час надається в межах, визначених розділом 3 цього Порядку;
- оплата наданого ефірного часу здійснюється територіальною виборчою комісією лише за рахунок та в межах коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України, згідно із затвердженим кошторисом.
2.3. Оплата за наданий ефірний час проводиться територіальними виборчими комісіями за фактично наданий кандидату, місцевій організації партії ефірний час відповідно до угод, що укладаються між територіальними виборчими комісіями і регіональними державними чи комунальними телерадіоорганізаціями.
У разі скасування рішення про реєстрацію кандидата або всіх кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включених до виборчого списку від місцевої організації партії, територіальна виборча комісія негайно доводить відповідне рішення до відома телерадіоорганізації, з якою укладено угоду про надання ефірного часу для проведення передвиборної агітації.
2.4. Ефірний час може використовуватися як для виступу кандидата або його довіреної особи, уповноваженої особи місцевої організації партії в прямому ефірі, так і для трансляції попередньо записаної передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі.
Кандидати, місцеві організації партій попередньо погоджують із відповідною телерадіоорганізацією режим передачі, що містить передвиборну агітацію (прямий ефір або трансляція аудіо-, відеозапису).
2.5. Запис передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі кандидата, місцевої організації партії подається до регіональних телерадіоорганізацій на носіях інформації, з якими працює відповідна телерадіоорганізація (за домовленністю).
Носії із записом оригіналу та копії запису передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі кандидата, місцевої організації партії не пізніше ніж до 18 години дня, що передує дню виходу передачі в ефір, подаються до регіональних державних чи комунальних телерадіоорганізацій кандидатом або його довіреною особою, однією з уповноважених осіб місцевої організації партії.
У разі неподання кандидатом або його довіреною особою, уповноваженою особою місцевої організації партії носіїв із записом передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі в строк, визначений у цьому пункті Порядку, кандидат, місцева організація партії вважаються такими, що бажають використати ефірний час у прямому ефірі.
2.6. Працівники регіональних телерадіоорганізацій у присутності кандидата або його довіреної особи, уповноваженої особи місцевої організації партії невідкладно переглядають чи прослуховують запис передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі кандидата, місцевої організації партії на відповідність якості запису технічним вимогам.
2.7. У разі невідповідності якості запису технічним вимогам складається акт у двох примірниках, кожен з яких підписується представником відповідно регіональної телерадіоорганізації та кандидатом або його довіреною особою, уповноваженою особою місцевої організації партії. У цьому разі кандидат, місцева організація партії може використати ефірний час у прямому ефірі або усунути недоліки запису та не пізніше ніж за 24 години до запланованого виходу передачі в ефір подати носії із записом, що відповідає технічним вимогам.
Якщо кандидат, місцева організація партії не усунула недоліки та не подала за 24 години до запланованого виходу передачі в ефір носіїв із записом, що відповідає технічним вимогам, відповідна телерадіоорганізація вважає кандидата, місцеву організацію партії такими, що бажають використати цей ефірний час у прямому ефірі.
2.8. Після перегляду чи прослуховування запису передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі кандидата, місцевої організації партії оригінал та копія цього запису на носіях інформації пломбуються і підписуються особами, зазначеними в абзаці другому пункту 2.5 цього Порядку.
Оригінал запису передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі кандидата, місцевої організації партії, що відповідає технічним вимогам, в опломбованому вигляді зберігається відповідною телерадіоорганізацією до часу виходу передачі в ефір. На вимогу кандидата або його довіреної особи, місцевої організації партії, відповідної територіальної виборчої комісії копії цього запису передаються їм невідкладно.
2.9. У разі якщо кандидат або його довірена особа, уповноважена особа місцевої організації партії, що бажали використати ефірний час у прямому ефірі, не з'явилися у визначений жеребкуванням день до відповідної телерадіоорганізації для виступу, така телерадіоорганізація може використовувати цей ефірний час на власний розсуд, однак зобов'язана безкоштовно поінформувати телеглядачів (радіослухачів) про те, що кандидат, представник місцевої організації партії не з'явилися у студію для виступу перед виборцями.
Таке інформування здійснюється телерадіоорганізацією протягом часу, що відводився на передвиборну агітацію кандидата, місцевої організації партії, представники яких не з'явилися для виступу, тричі (через рівні проміжки часу) шляхом:
- розміщення у нижній частині екрану текстового повідомлення такого змісту: "Вибачте, кандидат (прізвище, ім'я, по батькові) не з'явився або представники місцевої організації партії (повна назва) не з'явилися у студію для виступу перед виборцями", яке повинно займати не менше 15 відсотків площі екрану і бути виконане контрастним до фону кольором у сприйнятній для глядача формі (на телеканалі);
- розповсюдження повідомлення такого змісту: "Вибачте, кандидат (прізвище, ім'я, по батькові) не з'явився або представники місцевої організації партії (повна назва) не з'явилися у студію для виступу перед виборцями" (на радіоканалі).
2.10. Аудіо-, відеозаписи всіх передач, що містять передвиборну агітацію, зберігаються телерадіоорганізаціями протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів.
Телерадіоорганізації всіх форм власності за письмовими запитами Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, Центральної виборчої комісії, територіальних виборчих комісій чи суду зобов'язані надавати інформацію про виділення ефірного часу, а в разі необхідності - копії відповідних угод, платіжних документів і передач у запису на плівці або інших носіях інформації.
2.11. Розповсюдження у будь-якій формі агітаційних матеріалів, що містять заклики до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підриву її безпеки, незаконного захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства та розпалювання міжетнічної, расової, національної, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення, не допускається.

................
Перейти до повного тексту