- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження положень про структурні підрозділи департаменту стратегічного планування та макроекономічного прогнозування
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку
економіки, торгівлі та сільського господарства
№ 1941 від 02.10.2020 )
1. Затвердити положення, що додаються, про такі структурні підрозділи департаменту стратегічного планування та макроекономічного прогнозування:
управління макроекономічного аналізу та прогнозування;
управління фінансових ринків;
управління економічної стратегії.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05.07.2017
№ 968 "Про затвердження Положення про управління фінансових ринків у складі департаменту економічної стратегії та макроекономічного прогнозування";
пункт 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 09.07.2017 № 1166 "Про внесення змін до деяких положень про структурні підрозділи у складі департаменту економічної стратегії та макроекономічного прогнозування";
абзац другий пункту 1 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 28.07.2017
№ 1117 "Про затвердження положень про структурні підрозділи у складі департаменту економічної стратегії та макроекономічного прогнозування";
наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 28.07.2017
№ 1118 "Про затвердження Положення про управління макроекономічного аналізу та прогнозування у складі департаменту економічної стратегії та макроекономічного прогнозування".
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Виконувач обов'язків державного секретаря Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України |
О. Черних |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства розвитку
економіки, торгівлі та сільського
господарства України
02.03.2020 № 380
ПОЛОЖЕННЯ
про управління макроекономічного аналізу та прогнозування департаменту стратегічного планування та макроекономічного прогнозування
1. Загальні положення
1.1. Управління макроекономічного аналізу та прогнозування (далі - управління) у складі департаменту стратегічного планування та макроекономічного прогнозування (далі - департамент) є структурним підрозділом апарату Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки).
1.2. Управління у своїй діяльності керується
Конституцією і законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Мінекономіки, Положенням про департамент стратегічного планування та макроекономічного прогнозування, а також цим Положенням.
1.3. Структура та чисельність управління визначаються відповідно до структури та штатного розпису Мінекономіки.
1.4. До складу управління входять такі структурні підрозділи:
відділ прогнозування національних рахунків, показників інфляції та платіжного балансу;
відділ прогнозування міжгалузевого балансу;
відділ економічного моделювання
відділ макроекономічного аналізу.
1.5. Основні завдання, функції та права структурних підрозділів, що входять до складу управління, визначаються в положеннях про них.
1.6. Співробітники управління здійснюють свої функції, керуючись цим Положенням, положеннями про відділи та посадовими інструкціями.
2. Завдання та функції управління
2.1. Завданнями управління є:
здійснення державного прогнозування економічного і соціального розвитку України на наступний та два подальші роки, та на п'ять років, зокрема розроблення сценарних умов прогнозів, проведення прогнозних розрахунків з використанням наявного модельного апарату прогнозування основних макропоказників соціально-економічного розвитку України, складання прогнозних національних рахунків для економіки в цілому, таблиць "витрати-випуск" (міжгалузевий баланс);
здійснення оцінки впливу на показники економічного і соціального розвитку проектів нормативно-правових актів, що впливають на макроекономічні процеси;
удосконалення методології макроекономічного аналізу та прогнозування.
2.2. Управління відповідно до покладених на нього завдань забезпечує:
проведення аналізу стану та тенденцій економічного і соціального розвитку України, основних секторів економіки та видів економічної діяльності;
координацію роботи центральних органів виконавчої влади з макроекономічного прогнозування шляхом підготовки разом з іншими центральними органами виконавчої влади та Національним банком України прогнозів економічного і соціального розвитку України на наступний та два подальші роки, та на п'ять років, а також розроблення структури прогнозних документів економічного і соціального розвитку, методичних рекомендацій щодо їх підготовки, упровадження в практику сучасних технологій прогнозування соціально-економічних процесів;
проведення формалізованого модельного прогнозування основних макропоказників соціально-економічного розвитку України на основі наявного модельного апарату в межах взаємозв'язку динаміки показників, у тому числі моделювання макроекономічних наслідків прийняття управлінських рішень, оцінки альтернатив;
здійснення разом з іншими центральними органами виконавчої влади прогнозування індексу споживчих цін та індексу цін виробників промислової продукції;
здійснення аналізу та прогнозу показників платіжного балансу на основі наданих прогнозів зовнішньоторговельного балансу у взаємоузгодженості із системою макропоказників економічного і соціального розвитку України;
здійснення аналізу та прогнозу агрегованих показників розвитку основних видів економічної діяльності в межах використання показників таблиць "витрати-випуск" (міжгалузевого балансу) та з урахуванням їх взаємозв'язку з основними макропоказниками економічного і соціального розвитку України, а також обмежень ресурсного і структурного характеру;
підготовку на постійній основі для керівництва Мінекономіки довідкових та аналітичних матеріалів з питань прогнозу макроекономічних показників, інформаційно-аналітичних і прогнозних матеріалів щодо показників системи національних рахунків, а також з питань роботи основних секторів економіки та видів економічної діяльності і перспектив їх розвитку, задля підвищення ефективності управлінських рішень;
розроблення, опрацювання, проведення експертизи та підготовка висновків до проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції управління, а також прогнозування впливу проектів нормативно-правових актів на показники економічного і соціального розвитку (в тому числі за обґрунтованими запитами самостійних структурних підрозділів, які містять необхідні вхідні параметри для побудови відповідних алгоритмів та/або моделювання);
організаційно-методичне забезпечення та координацію роботи з підготовки прогнозів економічного та соціального розвитку регіонів;
участь у розробленні пропозицій щодо удосконалення законодавства у сфері державного стратегічного планування та порядку розроблення проектів прогнозних документів економічного і соціального розвитку, Бюджетної декларації та державного бюджету;
надання методичної допомоги структурним підрозділам Мінекономіки, центральним та місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям з питань, що належать до компетенції управління.
3. Права управління
Управління для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:
одержувати інформацію, документи і матеріали від структурних підрозділів Мінекономіки;
ініціювати скликання нарад та утворення робочих груп з питань, що належать до його компетенції;
за дорученням керівництва департаменту брати участь у нарадах, конференціях та семінарах з питань, що належать до компетенції управління;
організовувати семінари, круглі столи, дискусії, зокрема з питань макроекономічного прогнозування.
4. Керівництво управління
4.1. Управління очолює заступник директора департаменту стратегічного планування та макроекономічного прогнозування - начальник управління макроекономічного аналізу та прогнозування (далі - заступник директора департаменту - начальник управління), якого в установленому порядку призначає на посаду та звільняє з посади державний секретар Мінекономіки.
4.2. Заступник директора департаменту - начальник управління повинен мати ступінь вищої освіти не нижче магістра, досвід роботи на посадах державної служби категорії "Б" чи "В" або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років і вільно володіти державною мовою.
4.3. Заступник директора департаменту - начальник управління безпосередньо підпорядкований директору департаменту стратегічного планування та макроекономічного прогнозування.
4.4. Заступник директора департаменту - начальник управління:
здійснює керівництво роботою управління і несе персональну відповідальність за виконання завдань та функцій, визначених цим Положенням;
відповідає за організацію робіт з макроекономічного аналізу і прогнозування;
координує роботу з розроблення прогнозно-аналітичних матеріалів щодо окремих питань стану економічного розвиту України, прогнозів економічного і соціального розвитку України на наступний та два подальші роки, та на п'ять років; надання методичних рекомендацій щодо їх підготовки; упровадження в практику сучасних технологій прогнозування й моделювання соціально-економічних процесів; з підготовки інформаційно-аналітичних та презентаційних матеріалів для забезпечення роботи керівництва Міністерства і департаменту; з організації дискусій з питань макроекономічного аналізу та прогнозування;
забезпечує здійснення оцінки впливу на показники економічного і соціального розвитку проектів нормативно-правових актів, що впливають на макроекономічні процеси;
організовує, забезпечує та контролює виконання в установлені строки доручень керівництва Мінекономіки та директора департаменту, несе персональну відповідальність за стан виконавської дисципліни в управлінні;
забезпечує в межах компетенції виконання вимог щодо збереження державної таємниці відповідно до
Закону України "Про державну таємницю", уживає заходів щодо збереження службової інформації в управлінні;
у ході роботи використовує відомості про порядок фінансування заходів з мобілізаційної підготовки галузей національної економіки в цілому щодо центрального органу виконавчої влади;
( Абзац восьмий пункту 4.4 в редакції Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства
№ 1941 від 02.10.2020)
працює з відомостями за окремими показниками про місця зберігання, норми накопичення, фактичну наявність резервних фондів грошових коштів, що призначені для задоволення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань, національної економіки, населення в особливий період у цілому щодо територіального управління;
( Абзац дев'ятий пункту 4.4 в редакції Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства
№ 1941 від 02.10.2020)
забезпечує додержання співробітниками управління правил внутрішнього службового розпорядку;
за дорученням керівництва Мінекономіки та директора департаменту стратегічного планування та макроекономічного прогнозування здійснює представництво в інших органах виконавчої влади, на підприємствах, в установах та організаціях з питань, що належать до компетенції управління;
уносить пропозиції керівництву Мінекономіки, департаменту щодо порядку обміну інформацією між Мінекономіки та Держстатом;
у своєму безпосередньому підпорядкуванні має заступника начальника управління - начальника відділу макроекономічного аналізу та заступника начальника управління - начальника відділу прогнозування національних рахунків, показників інфляції та платіжного балансу, начальника відділу прогнозування міжгалузевого балансу, начальника відділу економічного моделювання;
погоджує положення про відділи, утворені у складі управління;
забезпечує разом з керівниками структурних підрозділів, утворених у складі управління, і департаментом кадрового забезпечення роботу з добору, розстановки кадрів та їх професійного розвитку;
погоджує заяви про переведення, стажування, звільнення державних службовців управління, а також заяви про надання їм відпусток та пропозиції щодо їх відряджень;
погоджує подання, підготовлене департаментом кадрового забезпечення, про присвоєння чергового рангу державним службовцям, які знаходяться у його безпосередньому підпорядкуванні;
здійснює в установленому порядку оцінювання результатів службової діяльності державних службовців управління.
4.5. У разі відсутності заступника директора департаменту - начальника управління виконання обов'язків начальника управління забезпечується:
заступником начальника управління - начальником відділу прогнозування міжгалузевого балансу;
заступником начальника управління - начальником відділу прогнозування національних рахунків, показників інфляції та платіжного балансу (в разі відсутності заступника начальника управління - начальника відділу прогнозування міжгалузевого балансу).
4.6. Заступник директора департаменту - начальник управління і його заступники мають право підпису документів з питань, що належать до компетенції управління, які надсилаються від імені управління на адресу інших управлінь, відділів та секторів Мінекономіки, утворених у складі самостійних структурних підрозділів.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства розвитку
економіки, торгівлі та сільського
господарства України
02.03.2020 № 380
ПОЛОЖЕННЯ
про управління фінансових ринків департаменту стратегічного планування та макроекономічного прогнозування
1. Загальні положення
1.1. Управління фінансових ринків у складі департаменту стратегічного планування та макроекономічного прогнозування (далі - управління) є структурним підрозділом апарату Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки).
1.2. Управління у своїй діяльності керується
Конституцією і законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Мінекономіки, Положенням про департамент стратегічного планування та макроекономічного прогнозування, а також цим Положенням.
1.3. Структура та чисельність управління визначаються відповідно до структури та штатного розпису Мінекономіки.
1.4. До складу управління входять такі структурні підрозділи:
відділ аналізу та прогнозування впливу податково-бюджетної політики на розвиток економіки;
відділ аналізу та прогнозування впливу монетарної політики, політики розвитку фінансових ринків на розвиток економіки.
1.5. Основні завдання, функції та права структурних підрозділів, що входять до складу управління, визначаються в положеннях про них.
1.6. Співробітники управління здійснюють свої функції, керуючись цим Положенням, положеннями про відділи, утворені у складі управління, та посадовими інструкціями.
2. Завдання та функції управління
2.1. Завданнями управління є:
участь у формуванні та реалізації в межах повноважень, передбачених законом, державної фінансової, бюджетної та податкової політики, у тому числі в розробленні проекту Бюджетної декларації, проекту Державного бюджету України на відповідний бюджетний період;
проведення оцінки впливу інструментів валютно-курсової, грошово-кредитної, податково-бюджетної політики та політики розвитку фінансових ринків на економічний розвиток та підготовка пропозицій щодо вдосконалення законодавства у цих сферах.
2.2. Управління відповідно до покладених на нього завдань забезпечує:
проведення аналізу та прогнозування впливу податкової політики на окремі сегменти реального сектору економіки та на економічний розвиток країни в цілому;
розроблення в межах повноважень пропозицій щодо вдосконалення бюджетного та податкового законодавства;
проведення економічної оцінки проекту Державного бюджету України на відповідний бюджетний період та аналізу економічних факторів, що впливають на його виконання;
проведення моніторингу та оцінки впливу виконання дохідної та видаткової частини бюджету на реалізацію завдань економічної та соціальної політики;
підготовку на постійній основі інформаційно-аналітичних матеріалів щодо стану виконання бюджету, провадження бюджетної політики, фінансування окремих напрямів економічної діяльності, аналізу впливу змін податкового законодавства на галузі економіки, податкових пільг на економічну діяльність підприємств;
проведення аналізу та прогнозування впливу грошово-кредитної, валютно-курсової політики, політики розвитку фінансових ринків на економічний розвиток держави, розроблення пропозицій щодо підвищення їх ефективності з метою досягнення макростабілізації та економічного зростання;
проведення аналізу розвитку фінансових ринків, а саме банківського сектору, фондового ринку та його інфраструктури, ринку небанківських фінансових послуг (ринку страхування, діяльності кредитних спілок, іпотечного кредитування, лізингу, факторингу) та підготовка пропозицій щодо підвищення ефективності їх роботи з метою досягнення економічного зростання;
................Перейти до повного тексту