- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
N 376 від 15.04.2002 м. Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національної
комісії регулювання електроенергетики
N 1455 від 25.12.2002 )
Про затвердження Тимчасового порядку придбання товарів, робіт і послуг ліцензіатами, тарифи яких на відповідну діяльність встановлюються НКРЕ
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної
комісії регулювання електроенергетики
N 1016 від 13.09.2002 )
Згідно з повноваженнями, наданими Законом України
"Про електроенергетику", Указом Президента України від 21 квітня 1998 року
N 335 "Питання Національної комісії регулювання електроенергетики України", для врегулювання питання придбання товарів, робіт і послуг ліцензіатами, тарифи яких на відповідну діяльність встановлюються НКРЕ, Національна комісія регулювання електроенергетики України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
Затвердити Тимчасовий порядок придбання товарів, робіт і послуг ліцензіатами, тарифи яких на відповідну діяльність встановлюються НКРЕ (додається).
ЗАТВЕРДЖЕНО
постанова НКРЕ
від 15.04.2002 N 376
ТИМЧАСОВИЙ ПОРЯДОК
придбання товарів, робіт і послуг ліцензіатами, тарифи яких на відповідну діяльність встановлюються НКРЕ
1. Загальні вимоги
1.1. Тимчасовий порядок придбання товарів, робіт і послуг ліцензіатами, тарифи яких на відповідну діяльність встановлюються НКРЕ (далі - Тимчасовий порядок) розроблений у відповідності з Законами України
"Про електроенергетику",
"Про природні монополії", Указом Президента України від 21 квітня 1998 року
N 335 "Питання Національної комісії регулювання електроенергетики України" та іншими нормативно-правовими актами.
Тимчасовий порядок визначає правила організації та проведення тендерів ліцензіатами, тарифи яких на відповідну діяльність встановлюються НКРЕ (далі - ліцензіати), при придбанні товарів, робіт та послуг, незалежно від джерел їх фінансування.
Метою впровадження цього Тимчасового порядку є визначення справедливої ціни на закуповані товари, роботи і послуги, виключення зловживання монопольним становищем підприємств - природних монополістів, що регулюються НКРЕ без утиснення інтересів підприємств щодо їх комерційної діяльності, мінімізація витрат при здійсненні закупівель товарів робіт і послуг Ліцензіатами при розрахунку тарифів на відповідну діяльність, а також створення прозорих конкурентних умов для постачальників товарів та виконавців робіт і послуг, що сприяє більш економному і прозорому використанню коштів ліцензіатами.
Тимчасовий порядок не застосовується:
( Пункт 1 доповнено абзацом згідно з Постановою НКРЕ
N 1016 від 13.09.2002 )
при закупівлі послуг, що надаються компаніями - природними монополістами, та послуг, ціни на які встановлюються органами місцевого самоврядування;
( Пункт 1 доповнено абзацом згідно з Постановою НКРЕ
N 1016 від 13.09.2002 )
при оплаті послуг, які надаються органами виконавчої влади, банками та банківськими установами;
( Пункт 1 доповнено абзацом згідно з Постановою НКРЕ
N 1016 від 13.09.2002 )
при проведенні закупівлі аудиторських послуг.
( Пункт 1 доповнено абзацом згідно з Постановою НКРЕ
N 1016 від 13.09.2002 )
1.2. Тимчасовий порядок є обов'язковим для виконання всіма ліцензіатами.
1.3. Наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
акцепт - письмове повідомлення замовником переможця тендерів, яке засвідчує прийняття його тендерної пропозиції і згоду на її оплату;
афілійована компанія - компанії, частка яких становить понад 10 відсотків у статутному фонді замовника; компанії, що діють від імені замовника за відповідним дорученням, або компанії, від імені яких діє замовник; компанії які мають у правлінні замовника 25 та більше відсотків голосів; компанії, які контролюють діяльність замовника; компанії, що контролюються замовником, або спільно з ним перебувають під контролем третьої сторони; компанія, з якою підписано договір про обслуговування тендеру.
закупівля - придбання товарів, виконання робіт або послуг;
замовник - ліцензіат, що провадить закупівлю в межах здійснення відповідної ліцензованої діяльності;
виконавець - сторона, що виявила бажання взяти участь у процедурі закупівлі у якості виконавця цих робіт, послуг, або здійснити продаж товару;
процедура попередньої кваліфікації - процедура визначення можливості виконавців щодо проведення певних робіт чи надання послуг, щодо закупівлі яких планується проведення тендеру, та доцільності запрошення їх до участі у торгах;
торги (тендери) - спосіб замовлення, згідно з яким переможцем визнається учасник торгів, проведених відповідно до цього Тимчасового порядку;
тендерне забезпечення - гарантії щодо забезпечення виконання виконавцем зобов'язань, які виникають у зв'язку з поданням ним тендерних пропозицій;
ціна тендерної пропозиції - ціна, розрахована претендентом, за яку він згодний виконати замовлення.
1.4. Будь-яка закупівля має здійснюватись на загальних принципах конкуренції.
Закупівлі, пов'язані з придбанням, проектуванням, будівництвом, реконструкцією, капітальним ремонтом та оснащенням об'єктів електроенергетики, провадяться виключно на тендерній основі відповідно до вимог цього Порядку незалежно від вартості закупівлі.
Закупівлі, крім зазначених в другому абзаці цього пункту, здійснюються виключно на основі тендера, відповідно до вимог цього Порядку, якщо очікувана вартість предмета закупівлі перевищує суму 100 тисяч гривень.
Замовник не має права ділити закупівлю на частини з метою уникнення застосування тендерних процедур, передбачених цим Порядком.
( Пункт 1.4 в редакції Постанови НКРЕ
N 1016 від 13.09.2002 )
1.5. Участь у тендері не можуть приймати: сам замовник тендеру, його структурні підрозділи, його материнські та афілійовані компанії.
Сам замовник, його структурні підрозділи, материнські та афілійовані компанії, компанії що надають консультаційні послуги замовнику, не можуть бути постачальниками товарів, виконавцями робіт чи послуг закупівлі у будь-якій якості.
1.6. Про заплановане проведення закупівлі замовник має надати оголошення не пізніше ніж:
за 10 днів до проведення закупівлі шляхом проведення відкритих торгів для вже готових для використання товарів чи послуг, які не виробляються спеціально або за окремими специфікаціями замовника і для яких є постійно діючий ринок робіт та послуг;
за 20 днів до проведення інших закупівель шляхом проведення відкритих або двоступеневих торгів чи процедури попередньої кваліфікації.
Оголошення має бути надруковане у загальнодержавному друкованому засобі масової інформації та за бажанням в інших друкованих засобах масової інформації за формами, наведеними у додатках 1, 2.
Одночасно з наданням оголошення ліцензіат має у письмовій формі повідомити НКРЕ про заплановане проведення закупівлі.
( Пункт 1.6 в редакції Постанови НКРЕ
N 1016 від 13.09.2002 )
1.7. Процедура закупівлі не може здійснюватися до публікації оголошення про неї відповідно до п.1.6 цього Тимчасового порядку.
( Пункт 1.8 виключено на підставі Постанови НКРЕ
N 1016 від 13.09.2002 )
1.8. Виконавець не допускається до участі у процедурі закупівлі у таких випадках:
не виконані умови пп. 1.5, 1.8;
виконавець у встановленому порядку визнаний банкрутом чи стосовно нього порушено справу про банкрутство;
фізичну особу, яка є виконавцем, було засуджено за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому порядку;
посадову особу виконавця, яку призначено відповідальною за здійснення процедури закупівлі, було засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому порядку.
Причини відмови виконавцю в участі у процедурі закупівлі відповідно до цієї статті зазначаються у звіті про результати проведення процедури закупівлі і протягом семи календарних днів з дня прийняття відповідного рішення повідомляються заінтересованому виконавцю.
1.9. До одержання тендерних пропозицій замовник власним наказом має створити тендерний комітет, що буде відповідати за організацію та проведення тендеру.
Членами комітету мають бути досвідчені працівники, що володіють відповідними знаннями в області закупівель. У випадку, коли співробітники замовника не мають необхідні знання чи досвід роботи для оцінки пропозицій власними силами, замовник може найняти компетентних незалежних консультантів для надання допомоги.
У тендері, за рішенням НКРЕ, може приймати участь його представник.
1.10. Закупівля може здійснюватися шляхом таких процедур:
відкритих торгів;
двоступеневих торгів;
запиту цінових пропозицій (котирувань);
закупівлі в одного виконавця.
1.11. Основною процедурою здійснення закупівель є відкриті торги.
Застосування інших, ніж відкриті торги, процедур закупівлі, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тисяч гривень, потребує погодження з НКРЕ.
Застосування процедури закупівлі у одного виконавця потребує погодження з НКРЕ.
Закупівля паливно-мастильних матеріалів (крім палива, яке використовується на виробництво електричної та теплової енергії) може відбуватися за процедурою запиту цінових пропозицій (котирувань) незалежно від суми закупівель.
За запитом ліцензіата НКРЕ має у десятиденний термін надати погодження або відмову у застосуванні інших, ніж відкриті торги, процедур закупівлі відповідно з вимогами цього пункту.
( Пункт 1.11 в редакції Постанови НКРЕ
N 1016 від 13.09.2002 )
1.12. Замовник має право вимагати від виконавців надання інформації щодо їх відповідності кваліфікаційним вимогам, необхідним для виконання певних робіт чи послуг.
Кваліфікаційні вимоги зазначаються у документації, необхідній для здійснення процедури попередньої кваліфікації (якщо така процедура застосовується), тендерній документації чи інших документах, пов'язаних з поданням тендерних пропозицій.
Замовник має встановлювати рівні обгрунтовані вимоги до всіх виконавців.
1.13. Замовник може вимагати від виконавців надання тендерного забезпечення.
Забезпечення тендерної пропозиції на вибір учасників торгів може мати форму гарантованого банком чека чи акредитива банківської гарантії. Форма банківської гарантії має відповідати формі забезпечення тендерної пропозиції, включеної в тендерну документацію. Допускаються інші форми банківської гарантії за умови їхнього попереднього схвалення замовником. Забезпечення тендерної пропозиції має зберігати свою дієвість протягом періоду в двадцять вісім днів після закінчення терміну дії заявки або після закінчення будь-якого періоду продовження терміну дії тендерної пропозиції.
У випадку застосування тендерного забезпечення замовник має зазначити у тендерній документації вимоги щодо надання тендерного забезпечення, його розмірів, форми, а також випадки, коли тендерне забезпечення не повертається виконавцю.
Розмір тендерного забезпечення має не перевищувати одного відсотка очікуваної вартості у разі проведення торгів на закупівлю робіт та п'яти відсотків у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією.
1.14. Замовник відхиляє пропозицію виконавця щодо участі у процедурі закупівлі на будь-якому етапі у таких випадках:
виконавець надає недостовірну інформацію щодо його відповідності встановленим кваліфікаційним вимогам;
виконавець не відповідає встановленим кваліфікаційним вимогам;
виконавець підпадає під дію п. 1.5 цього Тимчасового порядку.
( Пункт 1.14 із змінами, внесеними згідно з Постановами НКРЕ
N 1016 від 13.09.2002 )
1.15. За результатами проведення закупівлі замовником складається звіт за формами, наведеними у додатках 3, 4, 5 та 6, копія якого направляється в НКРЕ.
1.16. За винятком випадків, коли цього вимагає рішення суду, арбітражного суду, тендерний комітет не розкриває інформацію, надання якої суперечить законодавству, не відповідає законним комерційним інтересам сторін чи порушує принципи чесної конкуренції.
2. Процедура попередньої кваліфікації
2.1. До оголошення про здійснення процедури закупівлі чи до надання запрошення до участі у процедурі закупівлі замовник має право здійснити процедуру попередньої кваліфікації виконавців.
2.2. Оголошення про здійснення процедури попередньої кваліфікації, за формою наведеною у додатку 1, підлягає публікації відповідно до п.1.6 цього Тимчасового порядку.
2.3. У разі здійснення процедури попередньої кваліфікації тендерна документація надсилається всім виконавцям, що за її результатами пройшли відбір.
2.4. Замовник має не пізніше ніж за 10 календарних днів до остаточного строку подання заявок на участь у процедурі попередньої кваліфікації надати всім виконавцям, що виявили бажання брати участь у процедурі, такі документи:
вимоги щодо підготовки та подання заявок на участь у процедурі попередньої кваліфікації;
стислий виклад критеріїв та процедури оцінки відповідності кваліфікаційним вимогам (наприклад, вимога наявності мінімального досвіду виробництва і монтажу промислових енергетичних та газових установок і устаткування, подібних тим, у відношенні яких планується проведення закупівлі тощо);
інформацію про документи, необхідні виконавцю для підтвердження відповідності поставленим вимогам;
прізвища, посади та способи зв'язку з представниками замовника, відповідальними за здійснення цієї процедури.
2.5. Замовник протягом 5 календарних днів після завершення процедури попередньої кваліфікації повідомляє кожного виконавця, що брав у ній участь, про результати її проведення.
2.6. До подальшої участі у процедурі закупівлі допускаються лише ті виконавці, які пройшли відбір за результатами здійснення процедури попередньої кваліфікації.
2.7. За результатами проведення процедури попередньої кваліфікації складається протокол за формою, наведеною у додатку 7.
3. Процедура відкритих торгів
3.1. Проведення процедури відкритих торгів
3.1.1. Оголошення про проведення процедури відкритих торгів, за формою наведеною у додатку 2, підлягає публікації відповідно до п. 1.6 цього Тимчасового порядку.
3.1.2. Під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право надавати всі заінтересовані виконавці.
3.1.3. Замовник має вести журнал реєстрації всіх потенційних учасників торгів, які купили тендерні документи, та має надавати цей журнал для ознайомлення разом з тендерними документами.
3.1.4. Замовник надсилає виконавцю тендерну документацію протягом трьох календарних днів з дня отримання від виконавця запиту про надання необхідних документів.
3.1.5. За надання тендерної документації замовник має право вимагати плату, яка має не перевищувати суму, необхідну для покриття витрат на підготовку такої документації та її розсилання.
3.1.6. Тендерна документація має містити:
запрошення до участі в торгах за формою наведеною у додатку 8;
вимоги щодо підготовки тендерних пропозицій;
перелік критеріїв, які висуваються тендерним комітетом з метою оцінки відповідності виконавців встановленим кваліфікаційним вимогам;
інформацію про необхідність документального підтвердження відповідності виконавців встановленим кваліфікаційним вимогам;
інформацію про характер і необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі: відповідну технічну специфікацію, плани, креслення, малюнки; кількість товару; місце, де мають бути виконані роботи чи надані послуги; додаткові послуги, які мають бути надані;
строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
перелік критеріїв та методику їх оцінки для визначення найкращої тендерної пропозиції;
зазначення основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю чи проекту договору про закупівлю;
опис окремої частини або частин предмета закупівлі, щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції у разі, якщо виконавцям дозволяється подати тендерні пропозиції лише стосовно частини товарів, робіт чи послуг, що закуповуються;
спосіб оцінки і порівняння альтернативних тендерних пропозицій;
методику розрахунку ціни тендерної пропозиції із зазначенням того, чи має вона включати інші елементи, крім вартості самих товарів, робіт чи послуг, наприклад, витрати на транспортування, страхування, сплату митних тарифів, податків тощо;
інформацію про валюту (валюти), у якій (яких) має бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції;
зазначення мови (мов), якою (якими) мають бути складені тендерні пропозиції;
вимоги замовника щодо надання тендерного забезпечення;
зазначення способу, місця та кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
виклад процедури надання роз'яснень щодо тендерної документації, а також повідомлення про намір замовника провести збори виконавців;
зазначення строку, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
зазначення місця, дати та часу розкриття тендерних пропозицій;
зазначення прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із виконавцями;
інформацію про додаткові умови, необхідні для акцепту тендерної пропозиції.
3.1.7. Технічна специфікація, плани, креслення, малюнки чи описи предмета закупівлі, що вимагаються замовником, мають містити:
детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, з викладенням об'єктивних технічних та якісних характеристик;
вимоги щодо технічних характеристик функціонування предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або коли доцільнішим є наведення таких показників;
посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію товарів, робіт чи послуг, що закуповуються, з використанням існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил.
3.1.8. Технічна специфікація не має містити посилань на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі коли таке посилання є необхідним, специфікація має містити вираз "або еквівалент".
3.1.9. Якщо для оцінки вартості тендерних пропозицій необхідно провести попередню зустріч чи ознайомлювальну поїздку, замовник має передбачити це в тендерній документації. Виконавцю має бути рекомендовано проведення такої зустрічі чи поїздки.
При проведенні робіт, пов'язаних з будівництвом, реконструкцією та модернізацією об'єктів, виконавцю надається можливість відвідати місце спорудження об'єкта закупівлі і його околиці та одержати для себе, на свою відповідальність, всю інформацію, яка може бути необхідною для підготовки тендерної пропозиції. Витрати, пов'язані з такою поїздкою, несе виконавець. При цьому замовник не повинен нести відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов'язані з цією ознайомлювальною поїздкою.
3.1.10. За вимогою НКРЕ тендерна документація має бути представлена їй для погодження.
3.2. Надання роз'яснень щодо тендерної документації та внесення до неї змін
3.2.1. Виконавець має право не пізніше ніж за сім календарних днів до закінчення строку подання тендерних пропозицій звернутися до замовника за роз'ясненнями щодо тендерної документації. Замовник протягом трьох робочих днів має дати відповідь на запит виконавця. Копії відповіді замовника (включаючи виклад запиту, але без зазначення його автора) мають бути розіслані всім виконавцям, що отримали тендерні документи.
3.2.2. Не пізніше ніж за три робочих дні до закінчення строку подання тендерних пропозицій замовник має право з власної ініціативи чи за результатами запитів виконавців внести зміни до тендерної документації та повідомити про зазначені зміни письмово всіх виконавців, яким замовник надав тендерну документацію.
3.2.3. Якщо замовник проводить збори з метою роз'яснення будь-яких запитів щодо тендерної документації, він має вести протокол цих зборів з викладенням у ньому всіх роз'яснень щодо запитів і надіслати його всім виконавцям, яким було надано тендерну документацію, незалежно від їх присутності на зборах.
3.3. Порядок подання тендерних пропозицій
3.3.1. Тендерна пропозиція подається у письмовій формі за підписом уповноваженої посадової особи виконавця у запечатаному конверті або в іншій формі, зазначеній у тендерних документах.
На запит виконавця замовник підтверджує отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу отримання.
3.3.2. Тендерна пропозиція має містити в собі такі відомості:
1) заповнена належним чином і підписана відповідальною особою форма тендерної пропозиції;
2) ціни по кожному розділу робіт окремо;
3) доручення (при необхідності), яке свідчить про повноваження особи, що підписала тендерну пропозицію, оформлене належним чином;
4) забезпечення тендерної пропозиції (при необхідності);
5) кваліфікація учасника торгів - документальне свідчення того, що учасник торгів задовольняє мінімальним кваліфікаційним вимогам, визначеним замовником;
6) відповідність товару (при необхідності) - документальне свідчення того, що товар, який пропонується виконавцем, відповідає тендерній документації;
7) субпідрядники, запропоновані виконавцем. Виконавець включає інформацію про всі основні елементи закупівлі, які він збирається забезпечити за субпідрядними договорами, із зазначенням інформації про запропонованих субпідрядників по кожному з таких елементів;
8) відхилення від вимог тендерної документації. Виконавець також зазначає додаткову економію (або інші вигоди), пов'язану з кожним таким відхиленням. Замовник залишає за собою право прийняти чи не прийняти будь-які відхилення;
9) альтернативні тендерні пропозиції (у випадку, якщо це передбачається тендерною документацією), з зазначенням повної інформації про будь-яку подану альтернативу і її обгрунтування;
10) будь-яка інша документація та інформація, що може бути зазначена в тендерній пропозиції.
3.3.3. При поданні тендерної пропозиції підприємством-консорціумом (дві чи більше юридичні особи, об'єднані для виконання робіт, послуг та/або здійснення продажу товару) тендерні пропозиції мають додатково містити:
підтвердження щодо відповідності кваліфікаційним вимогам по кожному підприємству - члену консорціуму;
підпис, який юридично зобов'язує усі підприємства - членів консорціуму;
визначення одного підприємства - члена консорціуму, що відповідає за виконання ключового компоненту замовлення на закупівлю. Це підприємство призначається в якості головного і його повноваження підтверджуються дорученням, підписаним всіма іншими членами консорціуму, що представляється разом з тендерною пропозицією;
підприємство - член консорціуму, що назване головним, має мати повноваження нести відповідальність та одержувати інструкції від імені і за дорученням всіх підприємств - членів консорціуму і вирішення всіх питань, пов'язаних з виконанням замовлення на закупівлю в цілому, включаючи здійснення платежів, здійснюється виключно з головним підприємством-членом консорціуму;
копія угоди, укладеної між підприємствами - членами консорціуму, представляється разом з тендерною пропозицією.
Усі підприємства - члени консорціуму мають мати солідарну та індивідуальну відповідальність за виконання замовлення на закупівлю;
Для визнання консорціуму кваліфікованим кожне підприємство з членів консорціуму має відповідати мінімальним вимогам, зазначеним для індивідуальних учасників торгів у відношенні тієї частини замовлення на закупівлю, яку вони будуть виконувати. При невиконанні цієї вимоги пропозиція консорціуму відхиляється.
3.3.4. Тендерні пропозиції, отримані замовником після закінчення строку їх подання, не розкриваються і повертаються виконавцям, що їх подали.
3.3.5. Якщо інше не передбачено тендерною документацією, виконавець має право внести зміни або відкликати свою тендерну пропозицію до закінчення строку її подання. Зміни чи заява про відкликання тендерної пропозиції можуть бути враховані у разі, якщо вони отримані замовником до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
3.4. Заявочні ціни
3.4.1. Якщо інше не зазначене в тендерній документації, виконавець вказує загальну суму у відношенні до всього замовлення на закупівлю в цілому. Загальна заявочна ціна має покривати всі зобов'язання виконавця на виконання вимог, що містяться в тендерній документації, включаючи закупівлю і роботу за договорами субпідрядів (якщо такі мають місце), доставку, будівництво, монтаж і завершення замовлення на закупівлю. Ця ціна має включати витрати підрядника за проведення іспитів, передпускові операції і введення в експлуатацію замовлення на закупівлю і, де це потрібно по тендерних документах, одержання всіх дозволів, ліцензій і т.д., операційних і експлуатаційних послуг і послуг по професійній підготовці, а також інших елементів і послуг, що можуть бути зазначені в тендерних документах відповідно до вимог тендерної документації.
3.4.1. Виконавці надають окремо ціни по кожному з таких елементів предмета закупівлі:
1) товари (включаючи обов'язкові запчастини до них), що поставляються з-за кордону. Такі ціни надаються на умовах постачання офіційних правил Міжнародної Торгової Палати "Інкотермс", які вказані в тендерних документах. Ціни мають включати будь-які митні збори або інші належні до сплати податки на ці імпортовані установки та обладнання;
2) товари (включаючи обов'язкові запчастини до них), зроблені чи виготовлені в Україні. Ціни на них повинні включати усі витрати, а також мито і податки з обороту та інші податки, сплачені чи які підлягають сплаті, на компоненти і сировинні матеріали, включені чи які підлягають включенню в ці установки й обладнання, та будь-які мита чи інші податки при імпорті, сплачені чи ті, які підлягають сплаті, на безпосередньо імпортовані компоненти, включені чи ті, які підлягають включенню в ці установки й устаткування, вироблені в Україні;
3) місцеве транспортування, страхування й інші місцеві витрати, пов'язані з доставкою установок і устаткування на будівельний майданчик;
4) монтаж і інші послуги. Ціни монтажу й інших послуг мають містити у собі всі трудові витрати, устаткування виконавця, тимчасові роботи, матеріали, видаткові матеріали і всі речовини і речі будь-якого характеру, включаючи операційні й експлуатаційні послуги, надання операційних і експлуатаційних посібників, професійну підготовку і т.д. у тих випадках, коли вони зазначені в тендерних документах як необхідні для належного виконання монтажу й інших послуг, включаючи всі податки, мита, збори, які підлягають сплаті в Україні;
5) загальний підсумок (включається в тендерну пропозицію);
6) запчастини, що рекомендуються. Ціни встановлюються у відповідності з країною походження цих запчастин, на умовах постачання офіційних правил Міжнародної Торгової Палати "Інкотермс".
Товари, зазначені в пп. 1) і 2), не мають містити у собі матеріали, що використовуються для капітального будівництва та інших будівельних робіт. Усі такі матеріали мають включатися з зазначенням цін у п. 4).
3.4.3. Якщо в тендерній документації не передбачене інше, ціни, зазначені учасником торгів, мають бути фіксованими на весь період виконання договору у випадку його укладання з цим виконавцем і не мають змінюватися з будь-якої причини.
3.5. Розкриття, оцінка та порівняння тендерних пропозицій
3.5.1 Розкриття та оцінка та порівняння тендерних пропозицій включає в себе:
отримання тендерних пропозицій;
розкриття тендерних пропозицій;
одержання від учасників торгів необхідних роз'яснень у письмовій формі щодо запропонованих ними тендерних пропозицій (при необхідності);
розгляд тендерних пропозицій щодо відповідності формальним вимогам;
оцінка і співставлення тендерних пропозицій, що відповідають формальним вимогам;
виявлення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції;
посткваліфікація найбільш економічно привабливої тендерної пропозиції;
рекомендація щодо акцептування тендерної пропозиції;
звіт про оцінку;
повідомлення про акцептування тендерної пропозиції.
3.5.2. Покупець має відповідним чином забезпечити отримання тендерних пропозицій, а саме:
вказати точну адресу для подачі тендерних пропозицій, ім'я відповідальної особи та як з ним контактувати;
учасникам торгів, що подають тендерні пропозиції до закінчення терміну подачі, мають бути видані пронумеровані відповідні документи (квитанції), що підтверджують одержання тендерної пропозиції з вказівкою дати і часу її отримання, причому номер квитанції має бути проставлений на запечатаному конверті з тендерною пропозицією.
3.5.3. Замовник має забезпечити відповідний порядок і процедуру для надання можливості представникам учасників торгів, що бажають бути присутніми при розкритті тендерних пропозицій, знаходитися у визначеному для цього місці в призначений час.
Розкриття тендерних пропозицій має відбуватися у час і місці, визначених тендерною документацією.
При цьому необхідно забезпечити:
1) для проведення процедури розкриття пропозицій має бути надане зазначене в тендерних документах приміщення необхідних розмірів з безперешкодним доступом до нього;
2) головою процедури розкриття тендерних пропозицій має бути керівник тендерної комісії чи спеціально призначений його представник;
3) на процедурі розкриття тендерних пропозицій мають бути представлені копії усіх виданих квитанцій;
4) усі представники учасників торгів, що присутні на процедурі розкриття тендерних пропозицій, мають розписатися в журналі присутніх;
5) всі отримані тендерні пропозиції мають бути розкладені на столі, при цьому число конвертів з тендерними пропозиціями має відповідати числу виданих квитанцій. Якщо кількість конвертів не відповідає кількості виданих квитанцій, жодна з тендерних пропозицій не може бути розкрита, поки не буде усунута ця розбіжність і поки всі отримані тендерні пропозиції не будуть знаходитися в зазначеному приміщенні;
6) конверти, що надійшли, мають бути згруповані за такими категоріями:
- тендерні пропозиції, отримані до закінчення терміну подачі;
- зміни пропозицій, отримані до закінчення терміну подачі;
- відкликання пропозицій, отримані до закінчення терміну подачі;
- тендерні пропозиції, зміни і відкликання пропозицій, отримані після закінчення терміну подачі;
7) тендерні пропозиції, зміни і відкликання пропозицій, отримані після закінчення терміну подачі, не можуть бути розкриті. Імена і прізвища учасників торгів, що подали тендерні пропозиції чи зміни з запізненням, мають бути оголошені і запротокольовані. Конверти всіх поданих із запізненням документів мають бути повернуті нерозкритими відповідним учасникам торгів;
8) слідом за цим мають бути розкриті, оголошені та запротокольовані всі повідомлення про відкликання, отримані до закінчення терміну подачі. Тендерні пропозиції, що відкликаються, не розкриваються і повертаються нерозкритими відповідним учасникам торгів;
9) наступним кроком процедури є розкриття всіх тендерних пропозицій і їхніх змін, отриманих до закінчення терміну подачі;
10) по кожній розкритій тендерній пропозиції мають бути перевірені і зачитані вголос пункти, включені в контрольний список, що розробляється замовником. Заявочні ціни, усі знижки й альтернативні варіанти мають бути оголошені. Заявочні ціни і знижки, що не були оголошені під час процедури розкриття тендерних пропозицій, не можуть розглядатися при проведенні подальшої оцінки;
11) за винятком тендерних пропозицій, поданих із запізненням, жодна тендерна пропозиція не може бути відхилена і ніякі міркування щодо її дійсності не має висловлюватися під час процедури розкриття;
12) замовник зобов'язаний підготувати протокол розкриття тендерних пропозицій за формою наведеною у додатку 9;
13) копії протоколу розкриття тендерних пропозицій мають бути розіслані всім учасникам торгів, що подали тендерні пропозиції;
14) відразу ж після розкриття тендерних пропозицій усі розкриті тендерні пропозиції мають бути поміщені на зберігання в місце, в якому доступ до них будуть мати лише ті особи, що безпосередньо беруть участь у процесі оцінки тендерних пропозицій.
3.5.4. Критеріями оцінки тендерних пропозицій можуть бути:
найнижча ціна;
експлуатаційні витрати, пов'язані з використанням приладів або систем;
строк поставки (виконання);
якість та функціональні характеристики;
післяпродажне обслуговування;
можливість економічних переваг, що з'являються у зв'язку з реалізацією тендерної пропозиції.
У разі якщо для визначення найкращої тендерної пропозиції використовуються інші критерії, ніж ціна, у тендерній документації має бути визначений (якщо це можливо) їх вартісний еквівалент або питома вага цих критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій.
3.5.5. Кожна тендерна пропозиція має бути попередньо розглянута для визначення:
її підписання належним чином;
наявності необхідного забезпечення пропозиції (при необхідності);
щодо укомплектованості документів, правильного складання з указанням всіх наявних недоліків;
чи відповідає вона практично формальним вимогам тендерних документів (усі недоліки мають бути вказані);
чи немає помилок у розрахунках (усі такі помилки мають бути зазначені);
чи вимагає вона яких-небудь додаткових пояснень (усі такі пояснення мають бути зазначені).
Усі вищезазначені вимоги мають бути зазначені у тендерній документації.
Тендерний комітет має визначити наявність відхилень від вимог до тендерних пропозицій, визначених у ході процесу попереднього розгляду, що мають істотне значення, і при наявності таких відхилень, визнати відповідні тендерні пропозиції такими, що не відповідають формальним вимогам.
Наприкінці цього етапу комісія має дійти згоди щодо:
тендерних пропозицій, що практично не відповідають формальним вимогам і не підлягають подальшому розгляду;
будь-яких роз'яснень від учасників торгів, щодо наданих ними тендерних пропозицій.
Результати розгляду пропозицій мають бути підсумовані у відповідній формі оцінки тендерних пропозицій.
3.5.6. Для остаточної оцінки тендерних пропозицій щодо відповідності формальним вимогам, необхідно зробити такі дії:
виправити помилки в розрахунках;
конвертувати заявочні ціни в одну валюту;
усунути очевидні недогляди, що не вважаються істотно важливими і які можуть бути виражені кількісно;
для наступної оцінки і зіставлення тендерних пропозицій має використовуватися скоригована заявочна ціна, отримана в результаті виконання вищевказаних операцій.
3.5.7. Наступна детальна оцінка тендерної пропозиції включає першочергову перевірку відповідності її комерційним умовам, технічним характеристикам і експлуатаційним якостям відповідно до вимог тендерної документації.
3.5.8. Подальшим кроком є застосування критеріїв оцінки, що зазначені в тендерній документації, і необхідне коригування кожної тендерної пропозиції з використанням цих критеріїв. Застосовуватися можуть лише ті критерії оцінки, що зазначені в тендерній документації. Ніякі нові критерії не можуть вводитися в ході оцінки, і застосовуватися мають всі зазначені критерії. Під час оцінки зазначені критерії не можуть бути скасовані.
3.5.9. Установлені ціни тендерних пропозицій співставляються і розташовуються в порядку зростання для визначення учасника торгів, пропозиції якого мають саму низьку ціну.
3.5.10. Замовник визначає виконавця - переможця торгів із числа тих тендерних пропозицій, які не були відхилені на основі критеріїв оцінки тендерних пропозицій, зазначених у тендерній документації.
3.5.11. Будь-які спроби учасника торгів чи його агентів вплинути на оцінку замовником тендерних пропозицій чи на рішення про укладання договору мають доводитися до відома тендерної комісії та НКРЕ. Такі дії з боку учасника торгів чи його агентів тягнуть за собою анулювання його тендерної пропозиції.
3.5.12. Учасник торгів, що переміг, має бути кваліфікований щодо можливості виконання Договору.
3.5.13. Якщо учасники торгів пройшли попередню кваліфікацію до проведення торгів, необхідно зробити додаткову перевірку щодо відповідності учасника торгів, тендерна пропозиція якого є найбільш економічно вигідною, кваліфікаційним вимогам, встановленим для попередньої кваліфікації.
3.5.14. Якщо попередня кваліфікація не проводилася, то необхідно переконатися, що учасник торгів, тендерна пропозиція якого є найбільш економічно вигідною, володіє відповідним досвідом, а також фінансовими, технічними і виробничими засобами і потужностями для виконання умов договору.
3.5.15. Попередньою умовою акцептування пропозицій виконавця є позитивний висновок щодо його тендерної пропозиції. Негативний висновок має призвести до відхилення цієї тендерної пропозиції, і тендерний комітет має перейти до розгляду наступної тендерної пропозиції. Кожний негативний висновок має бути детально пояснено та обгрунтовано в звіті про оцінку тендерних пропозицій відповідно до форми, передбаченої тендерними документами.
3.5.16. Звіт про оцінку тендерних пропозицій має відображати послідовні етапи процесу оцінки тендерних пропозицій, а саме:
одержання і розкриття тендерних пропозицій;
попередній розгляд тендерних пропозицій;
розгляд тендерних пропозицій, щодо відповідності формальним вимогам;
виправлення арифметичних помилок;
перерахунок на єдину валюту;
усунення несуттєвих відхилень;
тендерні пропозиції, що підлягають детальній оцінці;
оцінка тендерних пропозицій;
зіставлення тендерних пропозицій;
найбільш економічно вигідна дійсна тендерна пропозиція;
посткваліфікація;
інформація щодо укладання контракту.
3.5.17. Протокол розкриття тендерних пропозицій надсилається до НКРЕ за запитом.
3.5.18. Замовник має право звернутися до виконавців за роз'ясненнями змісту їх тендерних пропозицій з метою полегшення їх розгляду, оцінки та порівняння.
Усі запити щодо роз'яснення вимог тендерної документації мають бути оформлені в письмовій формі і відповіді на них також мають даватися в письмовій формі. Необхідно вести журнал реєстрації всіх запитів щодо роз'яснення вимог тендерної документації і відповідей на них. Запити щодо роз'яснень можуть робитися в будь-який момент аж до ухвалення рішення про укладення Договору.
3.5.19. Замовник не має права ініціювати будь-які переговори з виконавцем щодо внесення змін до змісту поданої тендерної пропозиції, включаючи зміни її ціни та коригування тендерної пропозиції.
3.5.20. Замовник або НКРЕ мають право запросити від виконавця - переможця процедури закупівлі повторне підтвердження відповідності його кваліфікаційним вимогам. У разі відмови виконавця надати таке підтвердження замовник відхиляє його тендерну пропозицію і визначає серед інших пропозицій найкращу.
3.5.21. Для оцінки тендерних пропозицій замовником та НКРЕ можуть залучатися відповідні експертні організації чи окремі експерти, рекомендації яких можуть бути використані під час визначення переможця процедури закупівлі.
3.5.22. Замовник надає перевагу тендерній пропозиції, поданій вітчизняним виробником, якщо запропонована ним продукція має однакові параметри, за якими проводиться оцінка тендерних пропозицій, зазначених у тендерній документації.
3.6. Відхилення тендерних пропозицій
Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо виконавець не відповідає встановленим кваліфікаційним вимогам або тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Відповідно до цього складається звіт за формою, наведеною у додатку 10.
3.7. Скасування торгів чи визнання торгів такими, що не відбулися
3.7.1. Торги скасовуються у разі, якщо на участь у торгах було подано менше трьох пропозицій або було відхилено всі тендерні пропозиції відповідно до вимог цього Тимчасового порядку.
3.7.2. Торги визнаються такими, що не відбулися, у разі якщо ціна найбільш вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі, або внаслідок дії непереборної сили.
3.7.3. Торги визнаються недійсними:
при наявності змови при подачі пропозицій;
за рішенням НКРЕ при порушенні цього Тимчасового порядку під час організації та проведення тендеру.
3.7.4. Рішення про скасування торгів замовник повідомляє шляхом публікації оголошення у друкованих засобах масової інформації, де було надано оголошення про проведення торгів, із зазначенням причин скасування торгів.
3.7.5. Повідомлення про скасування торгів, а також визнання торгів такими, що не відбулися, надсилається замовником всім виконавцям протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення.
3.8. Акцепт тендерної пропозиції та укладення договору про закупівлю
3.8.1. Замовник акцептує тендерну пропозицію, що визнана найкращою.
3.8.2. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції надсилається переможцю торгів протягом п'яти календарних днів з дня їх закінчення.
3.8.3. У тижневий строк замовник дає оголошення у друкованому засобі масової інформації де надавалось оголошення про проведення тендеру, за формою наведеною у додатку 11, яким інформує інших виконавців про результати торгів і зазначає назву та місцезнаходження виконавця-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою.
3.8.4 З виконавцем, тендерну пропозицію якого було акцептовано, укладається договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації не раніше ніж після 15 робочих днів з дня настання підстави укладення договору.
3.8.5. У разі відмови виконавця, тендерну пропозицію якого було акцептовано, підписати договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації замовник повторно визначає найкращу тендерну пропозицію з тих, строк дії яких ще не минув, за винятком випадків, коли всі тендерні пропозиції було відхилено.
4. Процедура двоступеневих торгів
4.1. Проведення процедури двоступеневих торгів
4.1.1. Процедура двоступеневих торгів застосовується у таких випадках:
замовник не може скласти конкретний перелік товарів (робіт) або визначити вид послуг, а також якщо для прийняття оптимального рішення про закупівлю необхідно провести попередні переговори з виконавцями;
всі тендерні пропозиції, подані виконавцями на відкриті торги, замовник відхилив через змову виконавців щодо ціни відповідного товару, робіт чи послуг, а також коли виконавці, які подали тендерні пропозиції, не відповідали вимогам, викладеним у тендерній документації;
за рішенням НКРЕ.
4.1.2. Процедура двоступеневих торгів здійснюється у два етапи.
На першому етапі всім виконавцям пропонується подавати попередні тендерні пропозиції і орієнтовну ціну, без зазначення остаточної ціни. Тендерна документація при цьому має лише передбачати пропозиції щодо технічних, якісних та інших характеристик предмета закупівлі, умови поставки, підтвердження професійної та технічної компетентності виконавців та їх відповідності кваліфікаційним вимогам.
Після отримання попередніх пропозицій замовник має право внести зміни до тендерної документації щодо технічних вимог та вимог до якості предмета закупівлі чи запропонувати нові характеристики та критерії оцінки пропозицій відповідно до цього Тимчасового порядку. Про зміну умов тендерної документації замовник інформує всіх виконавців під час надання їм запрошень до участі у другому етапі торгів.
На другому етапі замовник пропонує виконавцям, попередні тендерні пропозиції яких не було відхилено на першому етапі, надати остаточні тендерні пропозиції із зазначенням ціни.
4.1.3. Далі процедура двоступеневих торгів проводиться так само, як і процедура відкритих торгів.
4.2. Запрошення до участі у процедурі двоступеневих торгів та строки подання попередніх тендерних пропозицій
Оголошення про здійснення процедури двоступеневих торгів, за формою наведеною у додатку 2, підлягає публікації не менш ніж за 20 календарних днів до дня проведення першого етапу процедури двоступеневих торгів.
5. Процедура запиту цінових пропозицій (котирувань)
5.1. Замовник може здійснювати закупівлю шляхом застосування процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) для закупівель вже готових для вжитку товарів чи послуг, які не виробляються спеціально або за окремими специфікаціями замовника і для яких є постійно діючий ринок, та за умови, що вартість закупівлі не перевищує суму, 500 тисяч грн.
5.2. Під час застосування процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) замовник подає запит щодо цінових пропозицій (котирувань) не менше ніж трьом виконавцям.
5.3. Кожному виконавцю, до якого звернено запит, має бути повідомлено про те, чи включаються у вартість товарів чи послуг витрати на транспортування, страхування, сплату мита, податків та інших зборів і обов'язкових платежів.
5.4. Кожен виконавець має право подати лише одну цінову пропозицію, яка не може бути в подальшому змінена. Пропозиція подається у запечатаному конверті чи в іншій формі, визначеній замовником, не пізніше встановленого ним строку.
5.5. Пропозиції розкриваються у визначений замовником час. До розкриття тендерних пропозицій мають бути запрошені всі виконавці, що подали свої пропозиції. Замовник протягом шести календарних днів інформує про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) усіх виконавців, що подали свої цінові пропозиції, але не були присутні під час розкриття пропозицій.
5.6. Замовник укладає договір про закупівлю з тим виконавцем-переможцем, який подав пропозицію з найнижчою ціною, що задовольняє замовника.
6. Процедура закупівлі у одного виконавця
6.1. Закупівля у одного виконавця - це процедура, відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з виконавцем після проведення з ним переговорів.
6.2. Процедура закупівлі у одного виконавця застосовується у разі:
закупівлі товарів, пов'язаної із захистом авторських прав;
відсутності конкуренції (з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені (виконані) лише певним виконавцем, і при цьому немає альтернативи;
потреби у здійсненні додаткових поставок первинним виконавцем, призначених для часткової заміни або розширення поставок, коли зміна виконавця може призвести до закупівлі обладнання або послуг, які не відповідають вимогам взаємозаміни з наявним обладнанням або послугами, та сума дозакупівлі не перевищує 30% суми основної закупівлі;
закупівель, які здійснюються за значно нижчими від ринкових цінами, що діють протягом дуже короткого строку;
закупівлі послуг щодо виконання наукових досліджень та розробок;
виникнення нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв'язку з особливими економічними чи соціальними обставинами, яких замовник не міг передбачити.
6.3. Процедура закупівлі у одного виконавця застосовується замовником після погодження з НКРЕ.
Для цього замовник надсилає до НКРЕ запит на проведення закупівлі у одного виконавця з детальним обгрунтуванням причини проведення саме такої закупівлі.
НКРЕ має у десятиденний термін надати погодження або відмову у проведенні закупівлі у одного виконавця.
( Абзац третій пункту 6.3 в редакції Постанови НКРЕ
N 1016 від 13.09.2002 )
У випадку необхідності отримання додаткової інформації або більш детального обгрунтування про причини проведення закупівлі у одного виконавця НКРЕ може надати запит до замовника або до виконавця робіт. У цьому випадку початком терміну розгляду запиту на проведення закупівлі у одного виконавця є дата надходження додаткової інформації до НКРЕ.
7. Повідомлення про укладання контракту
7.1. Після визначення переможця тендеру, йому негайно має бути направлене повідомлення про прийняття оферти у формі й обсязі, що передбачені тендерними документами.
7.2. З переможцем торгів не можуть вестися ніякі переговори, метою яких є зниження ціни чи зміни обсягів робіт.
8. Договір про закупівлю
8.1. Договір про закупівлю набуває чинності з моменту його підписання замовником та виконавцем, визначеним переможцем процедури закупівлі.
8.3. Копія укладеного договору про закупівлю подається до НКРЕ на його вимогу.
9. Оскарження щодо застосування процедури закупівлі
9.1. Виконавець, який вважає, що він зазнав або може зазнати збитків внаслідок порушення замовником процедури закупівлі, має право на оскарження дій замовника згідно з законодавством України.
9.2. Усі претензії, що надходять на адресу замовника до завершення оцінки тендерних пропозицій, мають бути зареєстровані у відповідному журналі і додані до звіту про оцінку тендерних пропозицій. Тендерний комітет має забезпечити відображення всіх таких претензій і апеляцій у звіті про оцінку тендерних пропозицій за формою наведеною у додатку 12.
9.3. Об'єктом оскарження не може бути вибір процедури здійснення закупівлі та рішення замовника про відхилення всіх тендерних пропозицій.
9.4. Замовник несе відповідальність за розгляд усіх претензій, що стосуються проведення чи результатів торгів, включаючи і ті претензії, що адресовані НКРЕ.
9.5. До укладення договору про закупівлю скарга з приводу порушення замовником процедури закупівлі або прийнятих рішень, дій чи бездіяльності подається виконавцем, що бере в ній участь, замовнику.
9.6. Замовник може не розглядати скаргу, якщо вона була подана пізніше ніж протягом 15 календарних днів з дня настання підстави для її подання.
9.7. Подання скарги зупиняє процедуру закупівлі на строк, що не може перевищувати 15 календарних днів.
9.8. Не пізніше п'яти календарних днів після отримання скарги замовник має повідомити всіх виконавців, яких стосується ця скарга, про її зміст, час і місце розгляду. Під час розгляду скарги будь-який виконавець має право взяти у цьому розгляді участь. Виконавець, який не брав участі у розгляді скарги, позбавляється права на подальше звернення з вимогами, аналогічними до тих, що були розглянуті.
9.9. Якщо скаргу не врегульовано шляхом переговорів на підставі взаємної згоди, замовник протягом 15 календарних днів з дня її отримання приймає обгрунтоване рішення, у якому необхідно зазначити:
у разі якщо скаргу не задоволено, - причини такого рішення;
у разі якщо скаргу задоволено повністю або частково, - заходи, які вживатимуться для врегулювання конфлікту.
Зазначене рішення надсилається до НКРЕ протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.
9.10. Рішення замовника, погоджене з НКРЕ, є остаточним, і може бути оскаржене в суді відповідно до законодавства України.
9.11. Замовник несе відповідальність за виконання всіх пов'язаних з закупівлею дій та рішень відповідно до законодавства України, Умов та Правил здійснення ліцензованої діяльності та іншої нормативної документації.
НКРЕ контролює процес проведення тендерів та слідкує за дотриманням замовником принципів неупередженості та однакового ставлення до всіх учасників торгів у межах своїх повноважень. У випадку якщо НКРЕ вважає, що будь-який документ, дії або рішення замовника, що стосуються проведення закупівлі, не відповідає вимогам Тимчасового порядку, або впливає на об'єктивність визначення переможця процедури закупівлі та/або призводить до дискримінації виконавців, вона інформує про це замовника. Якщо замовник не усуває відповідне порушення, НКРЕ може визнати відповідний тендер недійсним.
9.12. У випадку, коли замовник провів закупівлю з порушенням цього Тимчасового порядку, Умов та Правил здійснення ліцензованої діяльності чи не виконав вимоги НКРЕ щодо усунення порушень, пов'язаних з об'єктивністю визначення переможця процедури закупівлі та/або таких, що призводять до дискримінації виконавців, НКРЕ може скоригувати величину тарифу замовника з метою відшкодування суми, яка була використана для проведення таких закупівель.
................Перейти до повного тексту