1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
02.12.2013 № 372
Про затвердження Методологічних положень зі статистики міського електротранспорту
Відповідно до статей 8, 12, 13, 14 Закону України "Про державну статистику" та з метою впровадження міжнародних стандартів у національну статистичну практику
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити схвалені Комісією з питань удосконалення методології та звітної документації Держстату України Методологічні положення з організації державного статистичного спостереження зі статистики міського електротранспорту (далі - Методологічні положення), що додаються.
2. Департаменту статистики послуг (Калачова І.В.) здійснювати організаційно-методологічне керівництво щодо застосування на практиці Методологічних положень, затверджених цим наказом.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Власенко Н.С.
Голова О.Г. Осауленко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної служби
статистики України
02.12.2013 № 372
МЕТОДОЛОГІЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
з організації державного статистичного спостереження зі статистики міського електротранспорту
І. Загальні положення
Ці Методологічні положення визначають порядок організації та методологію проведення державного статистичного спостереження зі статистики міського електротранспорту, порядок розробки і поширення його результатів, принципи формування сукупності звітних одиниць.
Статистика міського електротранспорту вивчає коло питань, пов’язаних з результатами діяльності підприємств (обсяги перевезених пасажирів) та їх технічним забезпеченням (наявні інфраструктура та рухомий склад).
При організації державного статистичного спостереження визначаються такі види транспорту та види транспортного сполучення:
1) Види транспорту:
- метрополітен;
- трамвай (включаючи фунікулер);
- тролейбус;
2) Види транспортного сполучення:
внутрішньо міський;
із внутрішньоміського - у обласному центрі;
приміський;
міжміський.
До системи показників статистики міського електротранспорту включено показники щодо інвентарної кількості пасажирського рухомого складу за часом експлуатації та пристосованого до потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, кількості місць у пасажирському рухомому складі, пристосованому до потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, кількості станцій метрополітену загального користування, довжини колій (ліній), обсягів виконаної роботи - кількості перевезених пасажирів (у тому числі з платним проїздом) за видами сполучення.
Методологічні положення ґрунтуються на нормах Господарського кодексу України , Цивільного кодексу України , законів України "Про інформацію" , "Про державну статистику" , "Про міський електричний транспорт" , "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" , постанови Кабінету Міністрів України від 22.01.1996 № 118 "Про затвердження Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України" (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.06.2005 № 499), наказу Держкомстату від 29.12.2009 № 498 "Про затвердження структури плану статистичного спостереження та глосарію до нього".
ІІ. Основні визначення та поняття
Для цілей Методологічних положень терміни вживаються у тлумаченнях, визначених Глосарієм до плану статистичного спостереження.
Крім того, відповідно до чинного законодавства та міжнародних норм при здійсненні діяльності у сфері міського електричного транспорту використовують такі основні поняття:
Діяльність у сфері міського електричного транспорту - здійснення комплексу робіт і заходів, пов'язаних з підготовкою, організацією та наданням транспортних послуг.
Довжина колії (лінії) експлуатаційна (в одноколійному обчисленні) визначається для трамвайного, тролейбусного (трамвайно-тролейбусного) підприємства і включає довжину всіх трамвайних колій, тролейбусних ліній, які є в експлуатації та перебувають на балансі трамвайних, тролейбусних і трамвайно-тролейбусних господарств.
Довжина колії (лінії) експлуатаційна (у двоколійному обчисленні) для метрополітену визначається як протяжність головної колії.
Довжина колії (лінії) розгорнута (в одноколійному обчисленні) визначається для метрополітену і включає пасажирські, вантажні, деповські колії (лінії), роз'їзди, вузли, поворотні кільця та інші колії, які враховані в інвентарних даних.
Інвентарна кількість пасажирського рухомого складу включає наявну кількість пасажирських трамвайних вагонів, вагонів метрополітену та тролейбусів, що перебувають на балансі підприємства, незалежно від технічного стану.
Маршрут (лінія) - напрямок руху трамвая, тролейбуса (поїзда метрополітену, швидкісного трамвая) за встановленим розкладом між визначеними та відповідно обладнаними пунктами на зупинках.
Міський електричний транспорт - складова частина єдиної транспортної системи, призначена для перевезення громадян трамваями, тролейбусами, поїздами метрополітену на маршрутах (лініях) відповідно до вимог життєзабезпечення населених пунктів.
Об'єкти міського електричного транспорту - рухомий склад, контактні мережі, тягові підстанції, колії трамвайні та метрополітену, а також споруди, призначені для забезпечення надання транспортних послуг.
Пасажир - фізична особа, яка користується транспортним засобом, перебуваючи в ньому, але не причетна до керування ним.
Перевезено пасажирів - визначається відповідно до Інструкції про порядок обліку пасажирів, що перевозяться громадським транспортом на маршрутах , затвердженої наказом Міністерства статистики України від 27.05.96 № 150, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 30.05.96 за № 258/1283 (зі змінами).
Перевізник - юридична особа, яка в установленому законодавством порядку надає транспортні послуги, здійснюючи експлуатацію та утримання об'єктів міського електричного транспорту.
Рухомий склад - трамвайні вагони, тролейбуси, вагони метрополітену.
Транспортні послуги - перевезення пасажирів та їх багажу міським електричним транспортом, а також надання інших послуг, пов'язаних з таким перевезенням.
ІІІ. Методологічні та практичні етапи організації та проведення державного статистичного спостереження
3.1. Мета й основні характеристики державного статистичного спостереження
Метою проведення державного статистичного спостереження щодо діяльності підприємств міського електротранспорту є отримання статистичної інформації про обсяги перевезень пасажирів (у тому числі з платним проїздом) міським електротранспортом за видами сполучення, інфраструктуру та наявний парк вагонів (машин) міського електротранспорту.
Результатом проведення державного статистичного спостереження щодо діяльності підприємств міського електротранспорту є первинна й узагальнена інформація, яку використовують для відстеження обсягів перевезених пасажирів (у тому числі з платним проїздом) за видами сполучень; стану колій (ліній) міського електротранспорту; наявного парку вагонів (машин) міського електротранспорту за часом находження в експлуатації.
Державне статистичне спостереження зі статистики міського електро- транспорту має такі основні характеристики:
Вид державного статистичного спостереження:
за ступенем охоплення одиниць: суцільне;
за часом реєстрації даних: поточне;
інтервал, протягом якого нагромаджуються дані: місяць (І розділ);
критичний момент часу (стан), на який реєструються дані: на кінець року (ІІ розділ).
Організаційна форма державного статистичного спостереження:
статистична звітність.
Спосіб державного статистичного спостереження:
документальний облік.
Одиниця державного статистичного спостереження:
місцева одиниця.
Респондент державного статистичного спостереження: юридична особа, відокремлений підрозділ юридичної особи.
Органи, які здійснюють проведення державного статистичного спостереження:
Держстат України, територіальні органи державної статистики.
Місце проведення державного статистичного спостереження: Автономна Республіка Крим, області (крім Закарпатської), міста Київ та Севастополь.
Національні класифікації, що використовуються при проведенні державного статистичного спостереження:
КВЕД - Класифікація видів економічної діяльності ;
КОПФГ - Класифікація організаційно-правових форм господарювання ;
КОАТУУ - Класифікатор об'єктів адміністративно-територіального устрою України.
3.2. Інструментарій, програма, процедури організації та проведення, розробки та поширення результатів державного статистичного спостереження
3.2.1. Інструментарій і програма державного статистичного спостереження
Інструментарієм для проведення державного статистичного спостереження зі статистики міського електротранспорту є форма № 2-етр (місячна) "Звіт про роботу міського електротранспорту" та Інструкція щодо її заповнення.

................
Перейти до повного тексту