- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Методологічних положень зі статистики міського електротранспорту
Відповідно до статей
8,
12,
13,
14 Закону України
"Про державну статистику" та з метою впровадження міжнародних стандартів у національну статистичну практику
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити схвалені Комісією з питань удосконалення методології та звітної документації Держстату України Методологічні положення з організації державного статистичного спостереження зі статистики міського електротранспорту (далі - Методологічні положення), що додаються.
2. Департаменту статистики послуг (Калачова І.В.) здійснювати організаційно-методологічне керівництво щодо застосування на практиці Методологічних положень, затверджених цим наказом.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Власенко Н.С.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної служби
статистики України
02.12.2013 № 372
МЕТОДОЛОГІЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
з організації державного статистичного спостереження зі статистики міського електротранспорту
І. Загальні положення
Ці Методологічні положення визначають порядок організації та методологію проведення державного статистичного спостереження зі статистики міського електротранспорту, порядок розробки і поширення його результатів, принципи формування сукупності звітних одиниць.
Статистика міського електротранспорту вивчає коло питань, пов’язаних з результатами діяльності підприємств (обсяги перевезених пасажирів) та їх технічним забезпеченням (наявні інфраструктура та рухомий склад).
При організації державного статистичного спостереження визначаються такі види транспорту та види транспортного сполучення:
1) Види транспорту:
- метрополітен;
- трамвай (включаючи фунікулер);
- тролейбус;
2) Види транспортного сполучення:
внутрішньо міський;
із внутрішньоміського - у обласному центрі;
приміський;
міжміський.
До системи показників статистики міського електротранспорту включено показники щодо інвентарної кількості пасажирського рухомого складу за часом експлуатації та пристосованого до потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, кількості місць у пасажирському рухомому складі, пристосованому до потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, кількості станцій метрополітену загального користування, довжини колій (ліній), обсягів виконаної роботи - кількості перевезених пасажирів (у тому числі з платним проїздом) за видами сполучення.
ІІ. Основні визначення та поняття
Для цілей Методологічних положень терміни вживаються у тлумаченнях, визначених Глосарієм до плану статистичного спостереження.
Крім того, відповідно до чинного законодавства та міжнародних норм при здійсненні діяльності у сфері міського електричного транспорту використовують такі основні поняття:
Діяльність у сфері міського електричного транспорту - здійснення комплексу робіт і заходів, пов'язаних з підготовкою, організацією та наданням транспортних послуг.
Довжина колії (лінії) експлуатаційна (в одноколійному обчисленні) визначається для трамвайного, тролейбусного (трамвайно-тролейбусного) підприємства і включає довжину всіх трамвайних колій, тролейбусних ліній, які є в експлуатації та перебувають на балансі трамвайних, тролейбусних і трамвайно-тролейбусних господарств.
Довжина колії (лінії) експлуатаційна (у двоколійному обчисленні) для метрополітену визначається як протяжність головної колії.
Довжина колії (лінії) розгорнута (в одноколійному обчисленні) визначається для метрополітену і включає пасажирські, вантажні, деповські колії (лінії), роз'їзди, вузли, поворотні кільця та інші колії, які враховані в інвентарних даних.
Інвентарна кількість пасажирського рухомого складу включає наявну кількість пасажирських трамвайних вагонів, вагонів метрополітену та тролейбусів, що перебувають на балансі підприємства, незалежно від технічного стану.
Маршрут (лінія) - напрямок руху трамвая, тролейбуса (поїзда метрополітену, швидкісного трамвая) за встановленим розкладом між визначеними та відповідно обладнаними пунктами на зупинках.
Міський електричний транспорт - складова частина єдиної транспортної системи, призначена для перевезення громадян трамваями, тролейбусами, поїздами метрополітену на маршрутах (лініях) відповідно до вимог життєзабезпечення населених пунктів.
Об'єкти міського електричного транспорту - рухомий склад, контактні мережі, тягові підстанції, колії трамвайні та метрополітену, а також споруди, призначені для забезпечення надання транспортних послуг.
Пасажир - фізична особа, яка користується транспортним засобом, перебуваючи в ньому, але не причетна до керування ним.
Перевізник - юридична особа, яка в установленому законодавством порядку надає транспортні послуги, здійснюючи експлуатацію та утримання об'єктів міського електричного транспорту.
Рухомий склад - трамвайні вагони, тролейбуси, вагони метрополітену.
Транспортні послуги - перевезення пасажирів та їх багажу міським електричним транспортом, а також надання інших послуг, пов'язаних з таким перевезенням.
ІІІ. Методологічні та практичні етапи організації та проведення державного статистичного спостереження
3.1. Мета й основні характеристики державного статистичного спостереження
Метою проведення державного статистичного спостереження щодо діяльності підприємств міського електротранспорту є отримання статистичної інформації про обсяги перевезень пасажирів (у тому числі з платним проїздом) міським електротранспортом за видами сполучення, інфраструктуру та наявний парк вагонів (машин) міського електротранспорту.
Результатом проведення державного статистичного спостереження щодо діяльності підприємств міського електротранспорту є первинна й узагальнена інформація, яку використовують для відстеження обсягів перевезених пасажирів (у тому числі з платним проїздом) за видами сполучень; стану колій (ліній) міського електротранспорту; наявного парку вагонів (машин) міського електротранспорту за часом находження в експлуатації.
Державне статистичне спостереження зі статистики міського електро- транспорту має такі основні характеристики:
Вид державного статистичного спостереження:
за ступенем охоплення одиниць: суцільне;
за часом реєстрації даних: поточне;
інтервал, протягом якого нагромаджуються дані: місяць (І розділ);
критичний момент часу (стан), на який реєструються дані: на кінець року (ІІ розділ).
Організаційна форма державного статистичного спостереження:
статистична звітність.
Спосіб державного статистичного спостереження:
документальний облік.
Одиниця державного статистичного спостереження:
місцева одиниця.
Респондент державного статистичного спостереження: юридична особа, відокремлений підрозділ юридичної особи.
Органи, які здійснюють проведення державного статистичного спостереження:
Держстат України, територіальні органи державної статистики.
Місце проведення державного статистичного спостереження: Автономна Республіка Крим, області (крім Закарпатської), міста Київ та Севастополь.
Національні класифікації, що використовуються при проведенні державного статистичного спостереження:
КОАТУУ - Класифікатор об'єктів адміністративно-територіального устрою України.
3.2. Інструментарій, програма, процедури організації та проведення, розробки та поширення результатів державного статистичного спостереження
3.2.1. Інструментарій і програма державного статистичного спостереження
Інструментарієм для проведення державного статистичного спостереження зі статистики міського електротранспорту є форма
№ 2-етр (місячна) "Звіт про роботу міського електротранспорту" та Інструкція щодо її заповнення.
................Перейти до повного тексту