- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ОФІС ГЕНЕРАЛЬНОГО ПРОКУРОРА
НАКАЗ
22.11.2021 № 370
Про особливості організації діяльності спеціалізованих прокуратур у військовій та оборонній сфері
З метою забезпечення належної організації роботи спеціалізованих прокуратур у військовій та оборонній сфері щодо виконання визначених функцій, розмежування їхніх повноважень із самостійними структурними підрозділами Офісу Генерального прокурора, обласними та окружними прокуратурами, керуючись
статтею 9 Закону України "Про прокуратуру", НАКАЗУЮ:
1. Першим заступникам та заступникам Генерального прокурора згідно з розподілом обов’язків між керівництвом Офісу Генерального прокурора, керівнику Спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Офісу Генерального прокурора, керівникам спеціалізованих прокуратур у військовій та оборонній сфері (на правах обласних), їх першим заступникам та заступникам, керівникам спеціалізованих прокуратур у військовій та оборонній сфері (на правах окружних), їх заступникам, керівникам структурних підрозділів спеціалізованих прокуратур (на правах обласних) у межах наданих повноважень забезпечити комплексне виконання функцій прокуратури щодо підтримання публічного обвинувачення в суді, організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляду за негласними та іншими слідчими і розшуковими діями органів правопорядку, представництва інтересів держави в суді у визначеному законом порядку, нагляду за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян, запобігання та протидію військовим адміністративним правопорушенням, а також правопорушенням, пов’язаним з корупцією, згідно з вимогами наказів Генерального прокурора та з урахуванням особливостей, передбачених цим наказом.
2. Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Офісу Генерального прокурора у межах повноважень здійснювати організаційне та методичне керівництво діяльністю спеціалізованих прокуратур у військовій та оборонній сфері (на правах обласних), контроль за виконанням ними вимог
Конституції України,
Закону України "Про прокуратуру", інших законів та нормативно-правових актів.
3. Спеціалізованим прокуратурам у військовій та оборонній сфері (на правах обласних) забезпечувати виконання повноважень, визначених
Законом України "Про прокуратуру", іншими законодавчими актами, наказами Генерального прокурора, з урахуванням положень цього наказу на території:
- Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Центрального регіону - Вінницької, Житомирської, Київської, Полтавської, Сумської, Черкаської, Чернігівської областей та м. Києва;
- Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Південного регіону - Дніпропетровської, Запорізької, Кіровоградської, Миколаївської, Одеської та Херсонської областей, а також акваторії поміж береговою лінією Одеської, Миколаївської та Херсонської областей і лінією державного кордону в територіальному морі України, у водах спільного використання;
- Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Західного регіону - Волинської, Закарпатської, Івано-Франківської, Львівської, Рівненської, Тернопільської, Хмельницької та Чернівецької областей;
- Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері об’єднаних сил - Харківської, Луганської та Донецької областей, а також в акваторії поміж береговою лінією Донецької області та лінією державного кордону в територіальному морі України.
3.1. Наказами розмежовувати повноваження спеціалізованих прокуратур у військовій та оборонній сфері (на правах обласних та окружних) щодо виконання конституційних функцій прокуратури з урахуванням положень цього наказу.
4. Організовувати та здійснювати процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальних провадженнях про кримінальні правопорушення, досудове розслідування у яких проводиться слідчими та дізнавачами органів досудового розслідування (крім детективів Національного антикорупційного бюро України):
4.1. Спеціалізованим прокуратурам у військовій та оборонній сфері (на правах обласних та окружних прокуратур):
- проти встановленого порядку несення військової служби (військові кримінальні правопорушення);
- вчинені під час виконання обов’язків військової служби військовослужбовцями, військовозобов’язаними (у тому числі резервістами, добровольцями Сил територіальної оборони Збройних Сил України та добровольчих формувань територіальної громади) під час проходження військової служби та зборів, а також під час виконання службових обов’язків працівниками військових частин, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства оборони України, Збройних Сил України, інших військових формувань та органів державної влади, які комплектуються військовослужбовцями;
- вчинені при виконанні службових обов’язків працівниками оборонно-промислового комплексу України, на території розташування військових частин, установ, організацій, інших об’єктів постійної і тимчасової дислокації сил оборони, оборонно-промислового комплексу України та Державного космічного агентства України;
- у сфері службової діяльності та проти власності, об’єктом посягання яких є військове майно та/або кошти для потреб оборони;
- інші кримінальні правопорушення у порядку, визначеному
КПК України, у тому числі якщо хоча б один із співучасників кримінального правопорушення є вищезазначеним суб’єктом або хоча б одне правопорушення у кримінальному провадженні відповідає вищевказаним критеріям.
4.2. Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Офісу Генерального прокурора організовувати та здійснювати процесуальне керівництво досудовим розслідуванням в актуальних, резонансних кримінальних провадженнях, зазначених у пункті 4.1 цього наказу, а також у провадженнях щодо особливо тяжких злочинів.
5. Забезпечувати організацію та здійснення нагляду за додержанням законів під час проведення оперативно-розшукової діяльності оперативними підрозділами:
5.1. Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Офісу Генерального прокурора:
- оперативними підрозділами Служби зовнішньої розвідки України;
- Управління державної охорони України;
- Головного управління розвідки Міністерства оборони України;
- спеціальної поліції Національної поліції України;
- Головного управління внутрішньої безпеки Служби безпеки України (крім оперативно-розшукових справ стосовно організованої та транснаціональної злочинності) та Департаменту військової контррозвідки Служби безпеки України;
- Управління інформації, Департаменту оперативно-розшукової діяльності Адміністрації Державної прикордонної служби України, підрозділами забезпечення внутрішньої та власної безпеки, оперативного документування, оперативно-розшуковими та оперативно-технічними підрозділами Державної прикордонної служби України;
- Управління оперативного забезпечення розслідування кримінальних правопорушень, вчинених військовослужбовцями Головного оперативного управління, а також територіальних управлінь Державного бюро розслідувань щодо осіб та кримінальних правопорушень, зазначених у пункті 4.1 цього наказу.
Здійснювати контроль за ефективністю нагляду спеціалізованими прокуратурами у військовій та оборонній сфері (на правах обласних) за додержанням законів при проведенні оперативно-розшукової діяльності територіальними підрозділами зазначених правоохоронних органів.
5.2. Спеціалізованим прокуратурам у військовій та оборонній сфері (на правах обласних) за місцем розташування:
- органів охорони державного кордону та регіональних управлінь Державної прикордонної служби України (крім частин центрального підпорядкування з місцем дислокації у м. Києві та Київській області);
- Департаменту військової контррозвідки Служби безпеки України (крім підрозділів з місцем дислокації у м. Києві та Київській області);
- територіальних управлінь Державного бюро розслідувань щодо осіб та кримінальних правопорушень, зазначених у пункті 4.1 цього наказу.
В окремих випадках, з урахуванням територіальної юрисдикції, своїми наказами доручати прокурорам спеціалізованих прокуратур (на правах окружних) здійснювати нагляд за додержанням законів під час проведення оперативно-розшукової діяльності оперативними підрозділами, зазначеними у цьому пункті наказу, та в оперативних підрозділах спеціальної поліції Головних управлінь Національної поліції України в областях та м. Києві, в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (за місцем їх розташування), а також щодо осіб та кримінальних правопорушень, зазначених у пункті 4.1 цього наказу.
6. Забезпечувати організацію та здійснення представництва інтересів держави в суді:
6.1. Спеціалізованій прокуратурі у військовій та оборонній сфері Офісу Генерального прокурора щодо правовідносин, пов’язаних із діяльністю Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, Державної прикордонної служби України, Служби зовнішньої розвідки України, Служби безпеки України, Управління державної охорони України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Міністерства з питань стратегічних галузей промисловості України, Державної служби експортного контролю України, Державного космічного агентства України, підприємств, установ, організацій, що йому підпорядковані; Державного концерну "Укроборонпром", підприємств, що йому підпорядковані та щодо яких ним здійснюється управління корпоративними правами держави; об’єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху України та державного підприємства "Украерорух"; Державного агентства резерву України (з питань державного мобілізаційного резерву); державних замовників у сфері оборони та виконавців, співвиконавців (субпідрядників) державного контракту (договору) з оборонних закупівель; інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ й організацій, що здійснюють накопичення та зберігання матеріальних цінностей державного мобілізаційного резерву; військово-цивільних адміністрацій.
................Перейти до повного тексту