- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження тимчасових вимог до педагогічних програмних засобів
На виконання Указу Президента України від 04.07.2005
N 1013 "Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні", Державної програми "Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці" на 2006-2010 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 07.12.2005
N 1153 та з метою впровадження єдиної політики у галузі створення сучасних інформаційних ресурсів для загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів, реалізації загальних системних рішень по здійсненню та впровадженню сучасних інформаційних і телекомунікаційних технологій у навчально-виховний процес
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити тимчасові вимоги до педагогічних програмних засобів для загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів, які додаються.
2. Забезпечити відповідність тимчасовим вимогам педагогічних програмних засобів, що створюються та впроваджуються у навчально-виховний процес.
3. Включати зазначені вимоги до тендерної документації під час організації і проведення закупівлі послуг зі створення та забезпечення навчальних закладів педагогічними програмними засобами.
4. Вимоги до педагогічних програмних засобів надрукувати в Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України та розмістити на сайті Міністерства.
5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Затверджено
Наказ МОН України
15.05.2006 N 369
ТИМЧАСОВІ ВИМОГИ
до педагогічних програмних засобів для загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладів, що створюються за державні кошти
1. Загальні, педагогічні та методичні вимоги
1.1. Педагогічний програмний засіб (далі - ППЗ) призначений для забезпечення навчально-виховного процесу в закладах освіти України і відповідно до свого призначення повинен охоплювати ті питання, які передбачені затвердженою МОН України навчальною програмою з певного предмету.
1.2. Структура ППЗ повинна мати складові, які забезпечують можливість ефективного досягнення навчально-виховної мети, і, в залежності від функціонального призначення, може включати:
1.2.1. Складові змістової частини:
- зміст;
- теоретичну і практичну частини;
- діяльнісне середовище, в тому числі інтерактивні моделі;
- малюнки (схеми, діаграми, графіки, карти, таблиці тощо);
- фотографії;
- відеофрагменти;
- звукові ряди на декількох мовах;
- 2D та 3D анімації;
- словники термінів та понять (глосарії), тезаурус, покажчики;
- предметні та міжпредметні довідники;
- історичні довідки;
- перелік джерел інформації;
- контрольні запитання і завдання;
- тестові завдання для поточного, тематичного та підсумкового контролю.
1.2.2. Засоби програмної частини:
- засоби для відображення змістової частини (включаючи тексти, медіаоб'єкти, завдання в текстовій формі) і для здійснення навігації ППЗ;
- засоби пошуку навчального матеріалу;
- засоби для роботи із закладками;
- програмно-методичне забезпечення для підготовки, обробки, передачі та відображення статистичних відомостей про рівень навчальних досягнень та результати тестування учнів (студентів);
- конструктор уроку (заняття), що дозволяє конструювати урок (заняття) за планом, обраним викладачем.
1.3. Конструктор уроку (заняття) має забезпечити:
- створення окремих екранів (сторінок), створення нових уроків (занять), додавання до уроку (заняття) та видалення з уроку (заняття) окремих екранів (сторінок);
- імпорт, експорт створеного уроку (заняття) або певного медіаоб'єкту;
- інтегроване застосування усіх засобів конструктора для створення окремих екранів (кроків), уроків (занять) та навчального курсу в цілому;
- додавання (створення) та видалення існуючих тестів і задач (створення тестів та задач з вказуванням правильних/неправильних відповідей та формування автоматичної реакції при виконанні тестів та задач учнями (студентами);
- форматування текстової інформації: наявність зручних засобів для введення та форматування тексту, форматування абзаців, написання формул, робота зі стандартними графічними засобами тощо;
- форматування графічної інформації (зміна розмірів об'єкта, розташування на екрані та взаємного розташування кількох об'єктів);
- гнучкість маршрутів проходження навчального матеріалу та можливість призначення траєкторій;
- функцію збереження створеного уроку (заняття) при виході з конструктора.
1.4. ППЗ повинен мати методичні рекомендації по його використанню для проведення викладачем різних типів занять та самостійної роботи користувача.
1.5. Навчальний матеріал ППЗ має бути розподілений на розділи, модулі, що відповідають окремим темам навчальної програми. В межах модуля має бути забезпечена можливість розгляду основних теоретичних положень, застосування їх на практиці, здійснення самоконтролю та контролю.
1.5.1. Модулі мають бути замкненими, перехід до різних видів діяльності з певної теми має бути організований в межах модуля.
1.6. Об'єм навчального матеріалу та спосіб його подання в ППЗ повинні відповідати віковим особливостям учнів (студентів).
1.6.1. У структурі змісту кількість рівнів вкладеності має залежати від віку учнів (студентів), на яких розрахований ППЗ. Для школярів молодшого шкільного віку бажано, щоб навігація була максимально спрощеною, і структура змісту матеріалу містила не більше двох рівнів.
1.6.2. Оформлення ППЗ (елементи управління та навігації, змістова частина: текстові та аудіовізуальні елементи) має відповідати віковим особливостям учнів (студентів).
1.7. ППЗ повинен забезпечувати можливість демонстрацій на екрані монітору комп'ютера та інтерактивній дошці усіх складових наведених у п. 1.4. типів занять в статичному, динамічному та інтерактивному режимах за допомогою (з використанням) статичних та динамічних схем, моделей, анімацій, аудіо і відеофрагментів, таблиць, діаграм, малюнків, фотографій:
- навчального матеріалу;
- явищ, ефектів, процесів, законів тощо;
- демонстрацій, лабораторних та практичних робіт.
ППЗ не повинен містити матеріалів, ефектів, які не призначені для досягнення навчальної мети та відволікають увагу учня (студентів).
................Перейти до повного тексту