1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
23.06.2006 N 348
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної фіскальної служби N 354 від 22.04.2016 )
Про затвердження Порядку взаємодії підрозділів погашення прострочених податкових зобов'язань з підрозділами податкової міліції при застосуванні заходів з погашення податкового боргу
(Витяг)
Керуючись Законами України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" і "Про державну податкову службу в Україні" та з метою підвищення ефективності застосування органами державної податкової служби України процедур погашення податкового боргу та забезпечення взаємодії між підрозділами державної податкової служби України при застосуванні заходів з погашення податкового боргу
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок взаємодії підрозділів погашення прострочених податкових зобов'язань з підрозділами податкової міліції при застосуванні заходів з погашення податкового боргу, що додається.
В.о. голови ДПА України Г.Оперенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної податкової
адміністрації України
23.06.06 N 348
ПОРЯДОК
взаємодії підрозділів погашення прострочених податкових зобов'язань з підрозділами податкової міліції при застосуванні заходів з погашення податкового боргу
1. Загальні положення
1.1. Метою Порядку взаємодії підрозділів погашення прострочених податкових зобов'язань з підрозділами податкової міліції при застосуванні заходів з погашення податкового боргу (далі - Порядок) є регулювання правовідносин між підрозділами погашення прострочених податкових зобов'язань (далі - підрозділ погашення) та організації оперативно-запобіжних заходів зі скорочення податкового боргу податкової міліції (далі - податкова міліція) органів державної податкової служби України всіх рівнів при здійсненні заходів із забезпечення погашення податкового боргу платників податків у межах компетенції, встановленої Законом України від 21.12.2000 N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", Законом України від 04.12.90 N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні", Законом України від 20.12.90 N 565-XII "Про міліцію" та іншими нормативно-правовими актами.
1.2. Безпосереднє виконання функцій, спрямованих на погашення податкового боргу платника податків, покладається на працівників підрозділів погашення, які призначені податковими керуючими платника податків (далі - податкові керуючі). Працівники податкової міліції виконують заходи по погашенню податкового боргу платника податків в межах повноважень, наданих ним чинним законодавством України.
1.3. Дія Порядку поширюється на випадки, коли податковий керуючий не може самостійно виконувати покладені на нього обов'язки щодо погашення податкового боргу без залучення працівників податкової міліції до виконання заходів з контролю за додержанням податкового законодавства, а також оперативно-розшукової, кримінально-процесуальної та охоронної функцій, або при здійсненні працівниками податкової міліції таких заходів, щодо яких необхідна участь податкового керуючого.
1.4. Документальне оформлення залучення працівників податкової міліції або податкових керуючих органів державної податкової служби України до спільних дій з погашення податкового боргу здійснюється на підставі службової записки за підписом керівника структурного підрозділу погашення адресованої структурному підрозділу податкової міліції або керівника податкової міліції - структурному підрозділу погашення.
2. Порядок взаємодії при проведенні співбесіди
2.1. Проведення співбесіди з платником податків, який не виконує своїх зобов'язань перед бюджетом та державними цільовими фондами, є одним з перших кроків для погашення податкового боргу такого платника.
Співбесіда з платником податків, який не сплатив узгоджені податкові зобов'язання, проводиться податковим керуючим, а у разі необхідності - у присутності працівника податкової міліції.
Досягнення позитивного результату від проведення такої профілактично-роз'яснювальної роботи потребує додаткової поінформованості працівників органів державної податкової служби України, уповноважених на проведення співбесіди, про платника податків, який порушив конституційний обов'язок зі сплати податків.
2.2. Для отримання додаткової інформації щодо платника податків, який має податковий борг, податковий керуючий надсилає за підписом керівника запит до підрозділу податкової міліції, який, використовуючи надані чинним законодавством України повноваження, надає матеріали податковому керуючому для використання їх у підготовці до співбесіди (крім інформації, розголошення якої обмежено).
2.3. За результатами проведеної з платником податків співбесіди податковий керуючий складає протокол, який підписується особами, що приймали участь у спів бесіді, та підшиває до справи платника податків-боржника.
3. Порядок взаємодії при застосуванні податкової застави
3.1. Наявність у платника податків несплаченої узгодженої суми податкових зобов'язань передбачає надсилання такому платнику податків податкових вимог.
Якщо податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкову вимогу у зв'язку з незнаходженням фактичного місцезнаходження платника податків, то про неможливість її вручення повідомляється підрозділ погашення.
У разі підтвердження актом перевірки відсутності платника податків, що має податковий борг, за його місцезнаходженням, що визначено у реєстраційних даних органів державної податкової служби України, податковий керуючий готує та передає підрозділам податкової міліції запит за підписом керівника структурного підрозділу на встановлення фактичного місцезнаходження такого платника.
У запиті податковий керуючий наводить фактично проведені заходи (наприклад, телефонування, виїзд за місцезнаходженням платника податків (з наведенням часу проведення заходу, адреси, номерів телефонів та іншої інформації"), поштове повідомлення про відсутність адресата).
Працівник податкової міліції, використовуючи право, надане йому чинним законодавством України, надає підрозділу погашення службову записку за підписом керівника з інформацією про підтвердження фактичного місцезнаходження боржника, про неможливість встановлення фактичного місцезнаходження боржника, а також про результати пошуку його засновників, із зазначенням вжитих працівником податкової міліції заходів.
3.2. Реєстрація податкової застави у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна передбачає здійснення податковим керуючим попереднього опису активів платника податків, який має податковий борг.
Проведення опису активів платника податків, який має податковий борг, передбачає вільний доступ податкового керуючого до таких активів.
У разі недопущення податкового керуючого до проведення опису активів платника податків, який має податковий борг, податковий керуючий (за підписом керівника підрозділу погашення) звертається до підрозділу податкової міліції для сприяння у доступі на територію і в приміщення підприємства (установи, організації), використовуючи повноваження надані чинним законодавством України.
На підставі запиту за підписом керівника підрозділу податкової міліції податковий керуючий протягом 2-х робочих днів надає копії актів опису активів платника податків, здійснених при реєстрації податкової застави та при продажу активів, що перебувають у податковій заставі, а також копії витягів з Державного реєстру обтяжень рухомого майна або будь-якого іншого реєстру, в якому зареєстрована податкова застава.
3.3. У разі якщо у платника податків, що має податковий борг, за його місцезнаходженням відсутні активи або наявних активів недостатньо для розрахунку з бюджетом, податковий керуючий звертається до податкової міліції із службовою запис кою за підписом керівника на встановлення місцезнаходження активів такого платника податків.
Після проведених працівником податкової міліції заходів, право на проведення яких надано йому чинним законодавством України, він передає отриману інформацію про місцезнаходження активів платника податків або про їх відсутність підрозділу погашення.
3.4. У разі якщо працівник податкової міліції самостійно встановлює місцезнаходження активів платника податків, який має податковий борг, він, незважаючи на відсутність запиту податкового керуючого за підписом керівника структурного під розділу на встановлення місцезнаходження таких активів боржника, надає йому відповідну інформацію.
Після проведених працівником податкової міліції передбачених чинним законодавством України заходів отримана інформація про місцезнаходження активів платника податків направляється до підрозділу погашення.
3.5. Перевірка стану збереження акти вів платника податків, які перебувають у податковій заставі, може проводитись без посередньо за місцезнаходженням платника податків, за місцезнаходженням його заставного майна або в інших місцях зберігання таких активів.
3.6. У разі недопущення податкового керуючого до здійснення перевірки стану збереження активів боржника, він складає акт про недопуск до такої перевірки, один екземпляр якого разом із службовою запискою направляється до підрозділу податкової міліції. Керівник підрозділу податкової і міліції негайно розглядає письмове звернення підрозділу погашення (за підписом керівника) та вирішує питання про залучення працівника податкової міліції для забезпечення безперешкодного доступу на , територію і в приміщення підприємств, установ і організацій, наданого йому чинним законодавством України.
3.7. У разі встановлення податковим керуючим фактів відчуження активів платника податків без згоди органу державної податкової служби України, працівник податкової міліції розглядає питання щодо застосування до такого платника податків відповідальності, передбаченої чинним законодавством України.
4. Порядок взаємодії яких надано йому чинним законодавством Україні, він передає отриману інформацію про місцезнаходження активів платника податків підрозділу погашення.
4.1. Організація продажу активів платника податків, одним з етапів якого є опис активів боржника, здійснюється податковим керуючим такого платника податків.
4.2. У разі якщо платник податків в установлені терміни самостійно письмово не визначає склад і черговість продажу своїх активів, визначення складу активів, що підлягають продажу, покладається на податкового керуючого такого платника.
4.3. У випадку якщо податковий керую чий вирішує, що платник податків визначає для продажу активи, звичайна ціна яких є завідомо нижчою, ніж сума податкового боргу, такий податковий керуючий у присутності платника податків (його посадових осіб) самостійно визначає склад активів, що підлягають продажу, та описує їх в акті.
4.4. У разі недопущення податкового керуючого до проведення опису активів, які підлягають продажу, він звертається до підрозділу податкової міліції, працівник якого супроводжує його, використовуючи право, надане йому чинним законодавством України.
4.5. У разі якщо у платника податків, активи якого перебувають у податковій заставі, на момент реалізації майна за його і місцезнаходженням відсутні активи або наявних активів недостатньо для розрахунку з бюджетом, податковий керуючий звергається із запитом за підписом керівника до підрозділу податкової міліції із службовою запискою про встановлення місцезнаходження активів боржника.
Після проведених працівником податкової міліції заходів, право на проведення яких надано йому чинним законодавством України, він передає отриману інформацію про місце знаходження активів платника податків підрозділу погашення.
4.6. При вилученні готівки з каси та інших місць зберігання згідно з чинним законодавством України в рахунок погашення податкового боргу платника податків в обов'язковому порядку залучаються працівники підрозділу по організації оперативно-запобіжних заходів зі скорочення податкового боргу (при наявності у такому органі державної податкової служби України відповідного територіального підрозділу).

................
Перейти до повного тексту