1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
НАКАЗ
22.06.2017 № 344
(з основної діяльності)
Про внесення змін до наказу ДСНС від 01.12.2015 № 600 та визнання таким, що втратив чинність, наказу ДСНС від 06.02.2014 № 73
Відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" (зі змінами) та постанови Кабінету Міністрів України від 4 вересня 2013 р. № 706 "Питання запобігання та виявлення корупції" (зі змінами), з метою вдосконалення заходів із запобігання та протидії корупції
НАКАЗУЮ:
1. Інструкцію з провадження антикорупційних заходів у системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затверджену наказом ДСНС від 01.12.2015 № 600, викласти у новій редакції, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ ДСНС від 06.02.2014 № 73 "Про здійснення оперативного контролю за діяльністю підрозділів центрального підпорядкування ДСНС України, навчальних та науково-дослідних установ, підприємств, організацій системи ДСНС України".
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова М. Чечоткін
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДСНС
01.12.2015 № 600
(у редакції наказу
ДСНС 22.06.2017 № 344)
ІНСТРУКЦІЯ
з провадження антикорупційних заходів у системі Державної служби України з надзвичайних ситуацій
I. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція визначає систему планування роботи, провадження антикорупційних заходів та подання звітності уповноваженими підрозділами (особами) з питань запобігання та виявлення корупції, особами, визначеними відповідальними за напрямком запобігання та виявлення корупції в ГУ (У) ДСНС України в областях, м. Києві, навчальних і науково-дослідних закладів, підприємств, установ, організацій та підрозділів центрального підпорядкування ДСНС (далі - суб'єкти, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції) у здійсненні заходів щодо запобігання і протидії корупції в органах та підрозділах ДСНС.
1.2. Реалізація заходів запобігання та протидії корупції в ГУ (У) ДСНС України в областях, м. Києві, навчальних і науково-дослідних закладах, підприємствах, установах, організаціях та підрозділах центрального підпорядкування ДСНС, а також у підпорядкованих їм підрозділах (далі - підрозділи ДСНС) забезпечується шляхом:
1.2.1. Організації дотримання вимог законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та інших нормативних актів з питань запобігання та протидії корупції, доручень і наказів МВС та ДСНС;
1.2.2. Проведення превентивних антикорупційних заходів;
1.2.3. Визначення (ідентифікація) ризиків корупційних правопорушень у діяльності посадових осіб;
1.2.4. Взаємодії з громадськістю з метою запобігання та протидії корупції;
1.2.5. Співробітництва з іншими суб'єктами, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції;
1.2.6. Створення системи моніторингу виконання антикорупційних заходів.
1.3. З метою упорядкування організаційної роботи суб'єктами, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції, для узагальнення та збереження документації формуються наступні справи:
"антикорупційне законодавство" - закони України, акти Президента України, Кабінету Міністрів України та інші нормативні акти з питань запобігання та протидії корупції, рішення колегій, протоколи нарад тощо;
"планування та моніторинг" - аналізи діяльності, плани робіт, графіки проведення планових перевірок, матеріали, що підтверджують їх виконання та здійснення превентивних заходів;
"облік корупційних правопорушень" - копії матеріалів службових розслідувань за фактами корупційних правопорушень та матеріалів, що стосуються кримінальних та адміністративних проваджень, у тому числі копії судових рішень і заходів щодо їх виконання тощо;
"фінансовий контроль" - повідомлення на НАЗК, списки суб'єктів декларування, узагальнення інформації щодо стану реалізації статті 45 Закону України "Про запобігання корупції" .
На кожний підпорядкований підрозділ ГУ (У) ДСНС України в областях, м. Києві заводиться окрема номенклатурна справа для зберігання матеріалів з організаційної діяльності: копії аналізів діяльності, планів робіт та матеріали, що підтверджують їх виконання, звіти, матеріали перевірок підпорядкованих підрозділів, акти звірок з правоохоронними органами, скарги, заяви стосовно фактів та ознак корупційних правопорушень (у тому числі анонімні звернення) тощо.
II. Планування роботи
2.1. Суб'єкти, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції, здійснюють діяльність відповідно до затверджених річних та щоквартальних планів робіт та графіків проведення планових перевірок структурних та підпорядкованих підрозділів.
2.2. Плани робіт складаються на підставі моніторингу корупційних ризиків, які виникають у процесі здійснення повноважень підпорядкованих підрозділів ДСНС, результатів проведення суб'єктами, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції попередніх антикорупційних заходів та характеру вчинюваних корупційних правопорушень, річного та щоквартальних аналізів антикорупційної діяльності вказаного підрозділу з урахуванням специфіки його діяльності.
З урахуванням зазначених даних до плану роботи включаються відповідні аналітичні, організаційні, контрольні та навчальні заходи для реалізації превентивної діяльності.
Такі плани робіт не мають окремо визначеної форми, а тому розробляються як стандартні програмні документи із чітким формулюванням заходу, конкретним визначенням відповідальних осіб за виконання передбачених заходів, чітких та зрозумілих строків їх реалізації.
Обов'язковим є проведення підсумкового аналізу стану виконання плану.
2.3. Графік проведення планових перевірок структурних та підпорядкованих підрозділів ДСНС складається на підставі річного аналізу антикорупційної діяльності окремого підрозділу ДСНС та з урахуванням проведення обов'язкових щорічних планових перевірок діяльності структурних та підпорядкованих підрозділів.
2.4. Річний план роботи та графік проведення планових перевірок структурних та підпорядкованих підрозділів на наступний рік складається суб'єктами, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції, погоджується керівником уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції апарату ДСНС та затверджується керівником територіального органу ДСНС до 25 грудня поточного року.
2.5. Щоквартальні плани робіт складаються суб'єктами, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції та затверджуються керівниками територіальних органів (підрозділів) ДСНС до 25 числа останнього місяця поточного кварталу.
III. Превентивні заходи
3.1. Превентивні заходи мають попереджувальний характер та спрямовані на запобігання корупційним та пов'язаним з корупцією правопорушенням, проведення профілактичної діяльності у питаннях боротьби з корупцією, хабарництвом, зловживанням службовим становищем та іншими правопорушеннями, пов'язаними з виконанням службових обов'язків особами рядового і начальницького складу та працівниками ДСНС, шляхом проведення роз'яснювальної роботи, метою якої є підвищення рівня обізнаності особового складу та працівників служби цивільного захисту щодо діючих норм антикорупційного законодавства і дотримання етичної поведінки, формування непохитних принципів, відповідальності за їх порушення.
3.2. Суб'єкти, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції, з метою узагальнення діяльності підрозділів ДСНС з питань здійснення антикорупційних заходів, направлених на покращення профілактичної роботи в цьому напрямку, ініціюють перед керівництвом підрозділу ДСНС проведення щомісячних нарад з начальницьким складом структурних підрозділів, за результатами яких приймаються протокольні рішення. Також стан роботи з протидії корупції може бути розглянуто окремим питанням на колегії територіального органу ДСНС.
3.3. Суб'єкти, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції:
3.3.1. Надають структурним підрозділам та окремим працівникам методичну та консультативну допомогу з питань додержання вимог антикорупційного законодавства, проведення роз'яснювальної роботи із запобігання, виявлення і протидії корупції.
3.3.2. Не менше одного разу на рік ініціюють проведення розширених семінар-нарад з начальницьким складом підпорядкованого підрозділу, на які, з метою більш чіткого роз'яснення окремих положень антикорупційного законодавства, запрошуються представники інших органів виконавчої влади, які здійснюють контроль у сфері запобігання і протидії корупції.
3.3.4. Не менше одного разу на квартал з підпорядкованим персоналом органу чи підрозділу проводять у системі службової підготовки навчання з питань антикорупційного законодавства та його практичного застосування.
3.3.5. Розробляють тестові завдання з визначення рівня знань вимог антикорупційних нормативно-правових актів, які використовуються під час проведення заліків зі службової підготовки.
3.3.6. Проводять роз'яснювальну роботу з новопризначеним особовим складом з питань запобігання та протидії проявам корупції і дотримання етики поведінки.
3.3.7. У ході проведення перевірок дотримання вимог антикорупційного законодавства проводять роз'яснювальну та інструктивну роботу щодо попередження і запобігання правопорушень, пов'язаних з виконанням службових обов'язків особами рядового і начальницького складу та працівниками органів та підрозділів цивільного захисту.
3.3.8. Забезпечують щоквартальне оновлення інформації щодо антикорупційної діяльності на веб-порталах підрозділів ДСНС.
3.3.9. Здійснюють профілактичну роботу щодо запобігання корупції, іншим правопорушенням та службовим злочинам у ДСНС, спрямовану на посилення особистої відповідальності кожного працівника за належне виконання службових обов'язків та дотримання антикорупційного законодавства.
3.4. Суб'єкти, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції проводять вивчення громадської думки, своєчасний збір і перевірку інформації про негативні факти діяльності підрозділів ДСНС, можливі корупційні прояви серед співробітників ДСНС через особисте спілкування з громадянами, дієве функціонування: "Телефону довіри", "Поштових скриньок для звернення та скарг громадян", "Інтернет-приймальні", вивчення ЗМІ та моніторинг інтернет-ресурсів.
Отримана інформація аналізується та з матеріалами і відповідними пропозиціями доводиться до керівництва підрозділів ДСНС. Зібрані матеріали (в друкованому вигляді) підшиваються до номенклатурних справ та зберігаються у територіальних підрозділах з питань запобігання та виявлення корупції терміном 3 (три) роки.
Інформація, надана анонімно на "Телефон довіри", "Поштову скриньку для звернення та скарг громадян", "Інтернет-приймальню", використовується суб'єктами, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції, виключно як додаткове джерело для прийняття рішень щодо необхідності здійснення заходів, спрямованих на виявлення та запобігання корупції.

................
Перейти до повного тексту