- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства
№ 516 від 05.12.2016 )
Про затвердження Положення про Департамент правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України
1. Затвердити Положення про Департамент правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України, що додається.
2. Директору Департаменту правової та законопроектної роботи подати до Департаменту роботи з персоналом примірники положень про структурні підрозділи у складі департаменту та посадових інструкцій працівників.
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
аграрної політики
та продовольства України
07.09.2015 № 342
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент правової та законопроектної роботи Міністерства аграрної політики та продовольства України
I. Загальні положення
1.1. Департамент правової та законопроектної роботи (далі - Департамент) є структурним підрозділом Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі - Міністерство).
Департамент є головним (провідним) підрозділом апарату Міністерства у сфері організації правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства, інших нормативних актів Міністерством його посадовими особами під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків, а також представлення інтересів Міністерства в судах.
1.2. У своїй діяльності Департамент керується
Конституцією України, законами України, актами Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, Положенням про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженим в установленому порядку,
Загальним положенням про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1040, наказами Міністерства, іншими нормативно-правовими актами, а також цим Положенням.
З питань організації та проведення правової роботи Департамент керується також актами Міністерства юстиції України.
1.3. Департамент організовує свою роботу згідно з планом, затвердженим Міністерством.
1.4. Департамент очолює директор Департаменту, який підпорядковується безпосередньо Міністру аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр) і несе перед ним відповідальність за виконання покладених на Департамент завдань та функцій.
1.5. Директор Департаменту має двох заступників, які призначаються на посаду і звільняються з посади Міністром у встановленому порядку.
II. Основні завдання Департаменту
2.1. Основними завданнями Департаменту є:
2.1.1. Організація та участь у формуванні основних напрямів державної політики у сфері вдосконалення нормативно-правового забезпечення діяльності Міністерства.
2.1.2. Організація та участь у здійсненні нормопроектувальної роботи, розроблення, проведення юридичної експертизи проектів нормативно-правових та організаційно-розпорядчих актів, підготовка і редагування нормативно-правових актів та їх візування.
2.1.3. Організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства, інших нормативних актів Міністерством, керівниками та працівниками під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків.
2.1.4. Організація захисту і захист інтересів Міністерства у судах.
2.1.5. Організація взаємодії з Верховною Радою України, її комітетами, депутатськими фракціями (групами), народними депутатами України, а також координація заходів, пов'язаних з такою взаємодією.
2.2. Покладення на Департамент обов'язків, що не належать або виходять за межі його компетенції, не допускається.
III. Функції Департаменту
Департамент відповідно до покладених на нього завдань здійснює такі функції:
3.1. Організовує і бере участь у забезпеченні формування та реалізації державної правової політики у визначених
Положенням про Міністерство галузях та сферах, захисті законних прав та інтересів Міністерства у судах.
3.2. Забезпечує правильне застосування законодавства в Міністерстві та сприяє правильному застосуванню законодавства на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери його управління, інформує Міністра про необхідність ужиття заходів щодо скасування актів, прийнятих з порушенням законодавства.
3.3. Розробляє та бере участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції Міністерства.
3.4. Перевіряє відповідність законодавству і міжнародним договорам України, проектів наказів та інших нормативних актів, що подаються на підпис Міністрові, візує їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів або осіб, на яких покладено виконання їх обов'язків.
3.5. Проводить юридичну експертизу проектів нормативно-правових актів, підготовлених структурними підрозділами Міністерства та центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра, за результатами якої готує висновки за формою, затвердженою Міністерством юстиції України, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів.
Видання нормативно-правового чи організаційно-розпорядчого акта, а також подання проекту такого акта Міністрові для його прийняття чи погодження без попереднього розгляду та погодження з Департаментом не допускається.
3.6. Переглядає разом з іншими структурними підрозділами Міністерства нормативно-правові акти та інші документи, що належать до його компетенції, з метою приведення їх у відповідність із законодавством.
3.7. Інформує Міністра про необхідність ужиття заходів щодо внесення змін до нормативно-правових актів та інших документів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування.
Пропозиції Департаменту щодо приведення нормативно-правових актів та інших документів Міністерства, а також актів підприємств, що належать до сфери його управління, у відповідність із законодавством є обов'язковими для розгляду. У разі неврахування пропозицій Департаменту або часткового їх врахування Департамент подає Міністру письмовий висновок до проекту акта.
3.8. Вносить Міністрові пропозиції щодо подання нормативно-правового акта на державну реєстрацію в порядку, визначеному Міністерством юстиції України.
3.9. Разом із заінтересованими структурними підрозділами Міністерства бере участь в узагальненні практики застосування законодавства у визначених галузях та сферах, готує пропозиції щодо його вдосконалення, подає їх на розгляд Міністру для вирішення питання щодо підготовки проектів нормативно-правових актів та інших документів, внесення їх в установленому порядку до державного органу, уповноваженого приймати такі акти.
3.10. Розглядає проекти нормативно-правових актів та інших документів, які надійшли для погодження, з питань, що належать до компетенції Міністерства, та готує пропозиції до них.
3.11. Разом із заінтересованими структурними підрозділами Міністерства бере участь у заходах щодо адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу.
3.12. Здійснює юридичне забезпечення роботи, пов'язаної з укладенням договорів (контрактів), бере участь в їх підготовці та здійсненні заходів, спрямованих на виконання договірних зобов'язань, забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів Міністерства, а також погоджує (візує) проекти договорів за наявності погодження (візи) керівників заінтересованих структурних підрозділів.
3.13. Здійснює претензійно-позовну роботу, представляє в установленому законодавством порядку інтереси Міністерства у судах та інших органах під час розгляду правових питань і спорів.
Веде облік судових документів за позовами, пред'явленими Міністерству, і направляє їх до відповідних структурних підрозділів Міністерства, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, для виконання, здійснює контроль за їх виконанням.
3.14. Проводить разом із заінтересованими структурними підрозділами аналіз результатів господарської діяльності Міністерства, вивчає умови і причини допущення непродуктивних витрат, порушення договірних зобов'язань, а також стан дебіторської та кредиторської заборгованості.
3.15. Аналізує матеріали, що надійшли від правоохоронних і контролюючих органів, результати позовної роботи, а також отримані за результатами перевірок, ревізій, інвентаризацій дані статистичної звітності, що характеризують стан дотримання законності Міністерством, готує правові висновки за виявленими фактами правопорушень та бере участь в організації роботи з відшкодування завданих ними збитків.
3.16. Сприяє правильному застосуванню законодавства про працю, у разі невиконання або порушення його вимог подає Міністру письмовий висновок з пропозиціями щодо усунення таких порушень.
3.17. Здійснює методичне керівництво правовою роботою в Міністерстві, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, перевіряє стан правової роботи та подає на розгляд Міністру пропозиції щодо її поліпшення, усунення недоліків у правовому забезпеченні їх діяльності, вживає заходів щодо впровадження новітніх форм і методів діяльності юридичної служби, виконання актів Міністерства юстиції України.
3.18. Веде облік актів законодавства і міжнародних договорів України, забезпечує підтримання їх у контрольному стані та зберігання.
3.19. Збирає інформацію про офіційне оприлюднення актів законодавства в друкованих виданнях.
3.20. Погоджує кандидатури претендентів на посади керівників юридичної служби центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства.
3.21. Організовує і проводить роботу, пов'язану з підвищенням кваліфікації працівників юридичних служб підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства, роз'яснює застосування законодавства, надає правові консультації з питань, що належать до компетенції Міністерства, а також за дорученням Міністра розглядає звернення громадян, звернення та запити народних депутатів України.
3.22. Здійснює облік виданих довіреностей на укладання цивільних правочинів (договорів, контрактів), а також на представництво інтересів Міністерства в судах.
3.23. Організовує підготовку пропозицій Міністерства до проектів планів законопроектної роботи Кабінету Міністрів України, здійснює підготовку відповідних звітів.
................Перейти до повного тексту