- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
Про Порядок надання ефірного часу та друкованих площ для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку та проведення виборів Президента України у 2004 році
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Центральної
виборчої комісії
N 398 від 18.08.2004
N 1314 від 16.12.2004 )
Відповідно до пункту 8 частини другої статті 25, частини п'ятої статті 58, частини четвертої статті 60, частин другої, четвертої, восьмої статті
61, статті
62, статті
63 Закону України
"Про вибори Президента України", законів України
"Про інформацію",
"Про телебачення і радіомовлення", керуючись частинами першою, сьомою статті 28 Закону України "Про вибори Президента України", частинами другою, третьою статті 11, статтями 12, 13, частиною другою статті
27 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія
постановляє:
1. Затвердити Порядок надання ефірного часу та друкованих площ для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів
Державного бюджету України, що виділяються на підготовку та проведення виборів Президента України у 2004 році (додається).
2. Цю постанову опублікувати в газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр".
3. Цю постанову надіслати кандидатам на пост Президента України, Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським радам, територіальним виборчим комісіям, Національній телекомпанії України, Національній радіокомпанії України, редакціям газет "Голос України" та "Урядовий кур'єр", Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення, Державному комітету телебачення та радіомовлення України, державним та комунальним загальнонаціональним і регіональним телерадіокомпаніям, місцевим державним та комунальним друкованим засобам масової інформації для використання у роботі.
Заступник Голови Центральної виборчої комісії Я.ДАВИДОВИЧ | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Центральної виборчої комісії
від 9 серпня 2004 року N 340
ПОРЯДОК
надання ефірного часу та друкованих площ для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку та проведення виборів Президента України у 2004 році
1. Загальні положення
1. Ефірний час та друкована площа для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів
Державного бюджету України, що виділяються на підготовку та проведення виборів Президента України, надається лише кандидатам на пост Президента України, що зареєстровані Центральною виборчою комісією, для:
1) проведення передвиборної агітації в електронних (аудіовізуальних) засобах масової інформації на загальнонаціональних і регіональних теле-, радіоканалах відповідно до частини четвертої статті
61 Закону України
"Про вибори Президента України";
2) участі у передвиборних телевізійних дебатах (далі - теледебати) між кандидатами на пост Президента України відповідно до статті
62 Закону України
"Про вибори Президента України";
3) опублікування передвиборних програм кандидатів на пост Президента України у друкованих засобах масової інформації відповідно до частин першої та другої статті
63 Закону України
"Про вибори Президента України";
4) проведення передвиборної агітації у разі призначення повторного голосування відповідно до частини дев'ятої статті
60 Закону України
"Про вибори Президента України".
2. Передвиборна агітація за рахунок і в межах коштів
Державного бюджету України, що виділяються на підготовку та проведення виборів Президента України, здійснюється з додержанням принципу рівних умов надання кандидатам на пост Президента України рівноцінної друкованої площі у друкованих засобах масової інформації та рівноцінного ефірного часу в електронних (аудіовізуальних) засобах масової інформації.
2. Порядок надання кандидату на пост Президента України ефірного часу для проведення передвиборної агітації
1. Ефірний час для проведення передвиборної агітації кандидатами на пост Президента України надається державними та комунальними загальнонаціональними і регіональними теле-, радіоорганізаціями України у період, що починається 10 серпня і закінчується о 24-й годині 29 жовтня 2004 року (включно) між дев'ятнадцятою і двадцять другою годинами.
2. Ефірний час може використовуватися кандидатом на пост Президента України на державних та комунальних загальнонаціональних і регіональних каналах телебачення та радіомовлення як для виступу в прямому ефірі, так і розповсюдження попередньо записаної на плівку чи інші носії інформації передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми.
Кандидат на пост Президента України має право відмовитись від використання ефірного часу для проведення передвиборної агітації шляхом подання заяви до відповідної виборчої комісії, що проводитиме жеребкування.
Розклад мовлення (сітка мовлення) телерадіоорганізацій визначається Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення за поданням Державного комітету телебачення і радіомовлення України на виконання вимог частини третьої статті 61, частини дев'ятої статті
64 Закону України
"Про вибори Президента України".
3. Запис передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми кандидата на пост Президента України (оригінал та дві копії) подається телерадіоорганізації кандидатом на пост Президента України або його довіреною особою не пізніше ніж за три дні до виходу програми в ефір.
Запис такої теле-, радіопрограми подається:
- до Національної телекомпанії України - на відеокасетах форматом "Betacam-SP";
- до Національної радіокомпанії України, регіональних радіоорганізацій - на магнітній плівці, міні-дисках, дискетах (за домовленістю);
- до регіональних телеорганізацій - на носіях інформації, з якими працює відповідна телеорганізація.
У разі неподання кандидатом на пост Президента України або його довіреною особою запису передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми в строк, визначений у цьому пункті цього Порядку, кандидат на пост Президента України вважається таким, що бажає використати ефірний час у прямому ефірі.
4. Працівники Національної телекомпанії України, Національної радіокомпанії України, регіональних телерадіоорганізацій у присутності кандидата на пост Президента України або його довіреної особи переглядають чи прослуховують запис передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми цього кандидата на відповідність якості запису технічним вимогам.
5. У разі невідповідності якості такого запису технічним вимогам складається акт у двох примірниках, кожен з яких підписується представником відповідно Національної телекомпанії України, Національної радіокомпанії України, регіональної телерадіоорганізації та кандидатом на пост Президента України або його довіреною особою. У цьому разі кандидат на пост Президента України може використати цей час у прямому ефірі або усунути недоліки та не пізніше ніж за 24 години до запланованого виходу програми в ефір подати запис, що відповідає технічним вимогам.
Якщо кандидат на пост Президента України не усунув недоліків та не подав за 24 години до запланованого виходу програми в ефір запису, що відповідає технічним вимогам, то відповідна теле-, радіокомпанія вважає кандидата на пост Президента України таким, що бажає використати цей ефірний час у прямому ефірі.
6. Після перегляду чи прослуховування запису передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми кандидата на пост Президента України оригінал та дві копії цього запису на носіях інформації пломбуються і підписуються особами, зазначеними у пункті 4 цього Порядку.
Оригінал запису передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми кандидата на пост Президента України, що відповідає технічним вимогам, в опломбованому вигляді зберігається відповідною телерадіоорганізацією до часу виходу програми в ефір. На вимогу кандидата на пост Президента України чи його довіреної особи, відповідної виборчої комісії копії цього запису передаються їм невідкладно.
7. Якщо кандидат на пост Президента України, що бажав використати ефірний час у прямому ефірі, не з'явився у визначений жеребкуванням день до відповідної телеорганізації для виступу у прямому ефірі, то така телеорганізація зобов'язана на весь час, виділений кандидату для проведення передвиборної агітації, розмістити на екранах заставку з написом білого кольору на чорному фоні посередині екрана "Вибачте, кандидат на пост Президента України (прізвище, ім'я, по батькові) не з'явився у студію для виступу перед виборцями".
Якщо кандидат на пост Президента України, що бажав використати ефірний час у прямому ефірі, не з'явився у визначений жеребкуванням день до відповідної радіоорганізації для виступу у прямому ефірі, то така радіоорганізація зобов'язана на весь час, виділений кандидату для проведення передвиборної агітації, подавати в ефір музичні композиції, в перервах між якими тричі повідомити радіослухачам такий текст: "Вибачте, кандидат на пост Президента України (прізвище, ім'я, по батькові) не з'явився у студію для виступу перед виборцями".
8. Аудіо-, відеозаписи всіх передач, що містять передвиборну агітацію, в тому числі й таких, що проводяться за рахунок і в межах коштів
Державного бюджету України, які виділяються на підготовку і проведення виборів Президента України, зберігаються телерадіоорганізаціями до закінчення тридцятиденного строку з дня офіційного оприлюднення результатів виборів Президента України.
9. Поширення у будь-якій формі матеріалів, що містять заклики до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підриву її безпеки, незаконного захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства та розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення, забороняється.
10. Про всі випадки виходу в ефір агітаційних теле-, радіопрограм кандидатів на пост Президента України, що містять заклики до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підриву її безпеки, незаконного захоплення державної влади, пропаганди війни, насильства та розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення, керівництво телерадіоорганізації негайно повідомляє відповідну виборчу комісію для вжиття нею заходів згідно із законами України.
У разі надходження до Центральної або територіальної виборчої комісії заяви, скарги щодо порушень, зазначених у пункті 9 цього Розділу цього Порядку відповідна виборча комісія негайно надсилає цю заяву чи скаргу до відповідних правоохоронних органів для перевірки і реагування відповідно до законів України.
11. Усі спори, що виникають у зв'язку з наданням ефірного часу для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів
Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів Президента України, вирішуються в установленому законом порядку.
12. Для проведення передвиборної агітації кандидату на пост Президента України надається ефірний час в робочі дні тижня:
- Національною телекомпанією України на Першому Національному каналі - тривалістю 30 хвилин;
- Національною радіокомпанією України на першому каналі - тривалістю 45 хвилин;
- регіональними державними чи комунальними телеорганізаціями - тривалістю 30 хвилин;
- регіональними державними чи комунальними радіоорганізаціями - тривалістю 20 хвилин.
У кожному з регіонів України (Автономна Республіка Крим, області, міста Київ та Севастополь) регіональні державні чи комунальні теле-, радіоорганізації надають ефірний час для проведення передвиборної агітації тривалістю, визначеною вище.
13. Ефірний час надається кожною з передбачених у пункті 11 цього розділу цього Порядку теле-, радіоорганізацією кандидату на пост Президента України у трьох рівних частках від загального обсягу часу, визначеного для теле-, радіоканалу певного виду.
В один і той самий день тижня Національною телекомпанією України, Національною радіокомпанією України, регіональними державними чи комунальними телеорганізаціями ефірний час може надаватися трьом кандидатам на пост Президента України по черзі, регіональними державними чи комунальними радіоорганізаціями - трьом кандидатам на пост Президента України по черзі.
( Абзац другий пункту 13 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Центральної виборчої комісії
N 398 від 18.08.2004 )
Протягом 20 хвилин до і після теле-, радіотрансляції передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми кандидата на пост Президента України забороняється в будь-якій формі коментувати чи оцінювати її зміст, давати будь-яку інформацію щодо цього кандидата чи партії (блоку), яка його висунула кандидатом.
14. Ефірний час для проведення передвиборної агітації надається кандидатам на пост Президента України згідно з результатами жеребкувань, проведених серед кандидатів на пост Президента України, що не заявили про свою відмову від використання ефірного часу для проведення передвиборної агітації.
Жеребкування проводяться після закінчення встановленого Законом України
"Про вибори Президента України" строку для реєстрації кандидатів на пост Президента України.
Жеребкування щодо надання ефірного часу на загальнонаціональних теле-, радіоканалах проводиться Центральною виборчою комісією за участю кандидатів на пост Президента України або їх довірених осіб чи уповноважених представників у Центральній виборчій комісії.
Жеребкування відбувається в три етапи в алфавітному порядку прізвищ кандидатів на пост Президента України, зареєстрованих Центральною виборчою комісією.
На проведенні жеребкування можуть бути присутні представники Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та Державного комітету телебачення та радіомовлення України.
Жеребкування щодо надання ефірного часу регіональними теле-, радіоорганізаціями проводиться визначеною рішенням Центральної виборчої комісії територіальною виборчою комісією відповідного регіону за участю кандидатів на пост Президента України або їх довірених осіб чи уповноважених представників у Центральній виборчій комісії за тим же порядком, що і жеребкування у Центральній виборчій комісії (у три етапи, згідно з номерами постанов Центральної виборчої комісії про реєстрацію цих кандидатів на пост Президента України). На проведенні жеребкування можуть бути присутні регіональні представники Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та представники обласних управлінь у справах преси та інформації Державного комітету телебачення та радіомовлення України.
15. Результати проведеного жеребкування щодо надання ефірного часу для проведення передвиборної агітації оприлюднюються у триденний строк з дня їх затвердження відповідною виборчою комісією:
- жеребкування щодо надання ефірного часу для проведення передвиборної агітації на загальнонаціональних теле-, радіоканалах - у газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр";
- жеребкування щодо надання ефірного часу для проведення передвиборної агітації на регіональних теле-, радіоканалах - у місцевих державних чи комунальних засобах масової інформації.
16. Розклад ефірного часу із зазначенням передвиборних агітаційних теле-, радіопрограм, конкретної дати і часу виходу їх в ефір складається за результатами вищезазначених жеребкувань загальнонаціональними теле-, радіоорганізаціями не пізніше 10 серпня 2004 року, а регіональними телерадіоорганізаціями - не пізніше 27 серпня 2004 року. При цьому розклад мовлення телерадіоорганізацій, які мають ліцензії Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення на право користування загальнонаціональними каналами мовлення, змінюється (без зміни обсягу мовлення) на час передвиборної агітації в період виборів Президента України з метою забезпечення регіональним державним телерадіоорганізаціям можливості поширення їхніх програм та передвиборних передач у відповідних регіонах.
( Пункт 16 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Центральної виборчої комісії
N 398 від 18.08.2004 )
17. Оплата за наданий ефірний час кандидату на пост Президента України здійснюється Центральною виборчою комісією та визначеними постановою Центральної виборчої комісії територіальними виборчими комісіями згідно із затвердженими ними кошторисами у межах коштів
Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів Президента України:
- на загальнонаціональних каналах державного телебачення і радіомовлення - відповідно до угод, що укладаються між Центральною виборчою комісією і Національною телекомпанією України, Національною радіокомпанією України;
................Перейти до повного тексту