- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
НАКАЗ
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі
№ 976 від 06.07.2017 )
Про затвердження Положення про департамент фінансової політики
Затвердити Положення про департамент фінансової політики як самостійний структурний підрозділ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, що додається.
Заступник Міністра - керівник апарату |
В.П. Павленко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України
19.03.2012 № 336
ПОЛОЖЕННЯ
про департамент фінансової політики
1. Загальні положення
1.1. Департамент фінансової політики (даті - департамент) є самостійним структурним підрозділом центрального апарату Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку).
1.2. Головною метою діяльності департаменту є аналіз впливу інструментів кредитної, бюджетної та податкової політики на розвиток економіки, розроблення пропозицій щодо підвищення ефективності їх використання для досягнення економічного зростання, аналіз впливу політики на фінансових ринках, товарному біржовому ринку, інших організованих ринках товарних ресурсів на економічний розвиток, а також реалізація державної політики стосовно фінансового планування в державному секторі економіки.
1.3. Департамент у своїй діяльності керується
Конституцією і законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Мінекономрозвитку, цим Положенням та дорученнями керівництва Міністерства.
1.4. Структура та чисельність департаменту визначаються відповідно до структури та штатного розпису Мінекономрозвитку.
1.5. До складу департаменту входять такі структурні підрозділи:
управління фінансового планування та податкової політики;
управління бюджетної політики та ефективності використання коштів державної підтримки;
управління розвитку фінансових ринків;
відділ розвитку інфраструктури товарних ринків.
1.6. Основні завдання, функції та права структурних підрозділів, що входять до складу департаменту, визначаються в положеннях про них.
2. Завдання департаменту
Основними завданнями департаменту є:
здійснення в установленому порядку повноважень щодо складання, затвердження та контролю фінансових планів підприємств державного сектору економіки, у тому числі погодження фінансових планів підприємств, що є суб'єктами природних монополій, підприємств, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 мільйонів гривень;
забезпечення методичного керівництва у сфері фінансового планування підприємств державного сектору економіки;
координація та аналіз роботи міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади щодо здійснення заходів з питань складання, затвердження та контролю виконання фінансових планів суб'єктів господарювання державного сектору економіки;
проведення моніторингу виконання показників фінансових планів державних підприємств, підприємств, що є суб'єктами природних монополій, та підприємств, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 мільйонів гривень, господарських товариств, у статутному фонді яких більше 50 відсотків акцій (часток, паїв) належить державі;
підготовка в установленому законодавством порядку прогнозу зведеного балансу фінансових ресурсів України;
участь у розробленні Основних напрямів бюджетної політики;
розроблення в межах своїх повноважень пропозицій щодо вдосконалення бюджетного та податкового законодавства;
участь у розробленні стратегії та механізму реформування податкової системи;
здійснення економічної оцінки проекту державного бюджету, проведення аналізу економічних факторів, що впливають на виконання державного бюджету, опрацювання заходів для забезпечення збалансованості бюджету;
здійснення оцінки впливу виконання видаткової частини бюджету на реалізацію завдань економічної і соціальної політики;
розроблення пропозицій щодо вдосконалення державного фінансового контролю;
проведення аналізу:
- впливу інструментів податкової політики та податкового законодавства на діяльність підприємств окремих галузей та економіки в цілому, виконання дохідної та видаткової частин бюджету;
- впливу інструментів валютно-курсової, грошово-кредитної політики на розвиток економіки, розроблення пропозицій щодо підвищення ефективності їх використання для досягнення економічного зростання (крім аналізу та здійснення прогнозу динаміки монетарних показників у взаємоузгодженості із системою макропоказників економічного і соціального розвитку України, показників платіжного балансу на основі прогнозів зовнішньоторговельного балансу, розроблення сценарних припущень щодо валютного курсу та підготовки пропозицій щодо вдосконалення валютного регулювання);
- впливу ринку банківських послуг, валютного, фондового, страхового та інших ринків фінансових послуг на економічний розвиток держави;
- стану взаєморозрахунків у сфері господарської діяльності та їх впливу на розвиток економіки, розроблення заходів щодо вдосконалення взаєморозрахунків між суб'єктами господарювання та підвищення платіжної дисципліни;
проведення аналізу впливу інструментів фінансового ринку на розвиток економіки, розроблення пропозицій щодо підвищення ефективності їх використання для досягнення економічного зростання, у тому числі:
- ефективності роботи банківської системи;
- вивчення стану використання кредитних ресурсів в Україні, зокрема іпотечного кредитування, участі в підготовці пропозицій щодо вдосконалення механізму надання кредитів та їх ефективного використання;
- стану безготівкових розрахунків з використанням спеціальних платіжних засобів;
- роботи небанківського фінансового сектору (ринків страхування, факторингу, лізингу, ломбардного кредитування, діяльності кредитних спілок тощо) та підготовки пропозицій щодо підвищення ефективності їх функціонування;
- розвитку фондового ринку та його інфраструктури, підготовки пропозицій щодо підвищення їх впливу на економічну ситуацію в Україні;
участь у підготовці пропозицій та опрацюванні проектів нормативно-правових актів з питань удосконалення механізму компенсації населенню знецінених заощаджень в установах Ощадного банку СРСР та державного страхування СРСР;
участь у розробленні проектів програм діяльності Кабінету Міністрів України та проектів державних програм;
здійснення в межах повноважень функцій регулювання товарного біржового ринку і подання в установленому порядку Кабінету Міністрів України узагальнених пропозицій органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій усіх форм власності щодо його вдосконалення;
виконання повноважень суб'єкта державного фінансового моніторингу щодо товарних та інших бірж, що проводять фінансові операції з товарами;
розроблення стандартних типових форм, а також порядку випуску та обігу деривативів, базовим активом яких є товари (крім валюти та цінних паперів) на біржовому і позабіржовому ринках матеріальних та нематеріальних активів;
забезпечення в межах компетенції державного контролю за додержанням законодавства України з питань функціонування товарного біржового ринку;
сприяння адаптації українського товарного біржового ринку до міжнародних стандартів;
розгляд звернень, заяв, скарг фізичних і юридичних осіб з питань, що належать до компетенції департаменту, підготовка пропозицій щодо інформування правоохоронних органів, Державної служби фінансового моніторингу України тощо стосовно порушень законодавства про товарний біржовий ринок та застосування до суб'єктів товарного біржового ринку передбачених законодавством санкцій;
участь у підготовці проектів відповідних міжнародних договорів України, здійснення співробітництва з державними органами і неурядовими організаціями іноземних держав, міжнародними організаціями з питань, що належать до компетенції департаменту;
координація роботи щодо фахової підготовки спеціалістів з питань товарного біржового ринку та організованих ринків товарних ресурсів;
розроблення, опрацювання та проведення експертизи проектів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції департаменту.
3. Права департаменту
Департамент для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:
отримувати від структурних підрозділів Мінекономрозвитку інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання визначених завдань;
залучати спеціалістів центральних та місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій (за згодою їх керівників);
скликати наради та робочі групи;
отримувати інформацію, документи і матеріали від центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, місцевих державних адміністрацій, підприємств, установ та організацій;
користуватися безоплатно базами даних, реєстрами та іншими видами інформаційних ресурсів державних органів, державними, у тому числі урядовими, системами зв'язку і комунікацій, мережами спеціального зв'язку та іншими технічними засобами;
брати участь у нарадах, конференціях та семінарах з питань, що належать до компетенції департаменту.
4. Керівництво департаменту
4.1. Департамент очолює директор, якого в установленому порядку призначає на посаду та звільняє з посади Міністр економічного розвитку і торгівлі України.
4.2. Директор департаменту безпосередньо підпорядкований першому заступнику Міністра економічного розвитку і торгівлі України.
4.3. Директор департаменту:
здійснює керівництво роботою департаменту і несе персональну відповідальність за виконання завдань, визначених цим Положенням;
організовує, забезпечує та контролює виконання в установлені строки доручень керівництва Мінекономрозвитку, несе персональну відповідальність за стан виконавської дисципліни в департаменті;
................Перейти до повного тексту