- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
УКРАЇНСЬКА АКАДЕМІЯ АГРАРНИХ НАУК
Н А К А З
( Наказ скасовано на підставі Наказу Міністерства
аграрної політики
N 724/123 від 20.12.2005 )
Про затвердження Методики визначення мінімально допустимого рівня цін на продукцію тваринництва
1. Затвердити Методику визначення мінімально допустимого рівня цін на продукцію тваринництва (далі - Методика), що додається.
2. Департаменту стратегії розвитку аграрної економіки (Дробот В.І.), Департаменту ринків продукції тваринництва з Головною державною племінною інспекцією (Микитюк Д.М.) Мінагрополітики України, Відділенню аграрної економіки (Шпичак О.М.) УААН розрахувати мінімально допустимий рівень цін на основні види продукції тваринництва згідно з Методикою, а також рівень цін при закупівлі продукції тваринництва безпосередньо у виробника та в місячний термін подати їх до Кабінету Міністрів України на затвердження.
3. Департаменту ринків продукції тваринництва з Головною державною племінною інспекцією Мінагрополітики України подати цей наказ у встановленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Скасувати спільний наказ Мінагрополітики і УААН від 11.01.05 N 4/3 "Про затвердження Методики визначення мінімально допустимого рівня цін на продукцію тваринництва".
5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра аграрної політики України Пабата В.О. та першого віце-президента УААН Ситника В.П.
Міністр аграрної політики України Президент Української академії аграрних наук | О.П.Баранівський М.В.Зубець |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мінагрополітики
України та УААН
05.07.2005 N 302/67
МЕТОДИКА
визначення мінімально допустимого рівня цін на продукцію тваринництва
Мінімально допустимий рівень цін визначається на основі нормативних витрат на виробництво та збут продукції тваринництва з урахуванням продуктивності тварин, якості продукції та інфляційних процесів.
Основою для визначення нормативних витрат на виробництво певного виду продукції тваринництва є середньостатистичні технологічні показники при прогнозованому рівні продуктивності тварин. На їх підставі за статтями витрат відповідно до передбачених технологією робіт та до діючих норм виробітку, витрат праці, матеріальних і інших ресурсів та їх вартості обраховується загальна сума витрат виробництва в натуральному та грошовому виразі в розрахунку на голову тварин та одиницю відповідної продукції.
Рівень продуктивності худоби та птиці погоджується із структурним підрозділом з питань тваринництва Мінагрополітики.
Розрахунок повної собівартості продукції тваринництва здійснюється шляхом обґрунтування постатейних витрат (у натуральних показниках і грошовому виразі).
1. Оплата праці (пряма і непряма).
2. Відрахування на соціальні заходи.
3. Корми (без паливно-мастильних матеріалів).
4. Засоби захисту тварин.
5. Паливно-мастильні матеріали, у тому числі в кормах.
6. Електроенергія.
7. Амортизація.
8. Поточний ремонт основних засобів.
9. Плата за оренду майна.
10. Інші матеріальні витрати.
11. Плата за користування позичками банків.
12. Страхові платежі.
13. Витрати на побічну продукцію (вираховуються).
14. Витрати на збут.
Оплата праці. Витрати на оплату праці розраховуються, виходячи із затрат праці та розміру оплати праці при виробництві певного виду продукції за людино-годину.
Нормативи затрат праці визначаються на основі норм обслуговування тварин, нормативів часу і чисельності основного та допоміжного персоналу, який приймає участь у виробництві продукції тваринництва за рекомендаціями Українського науково-дослідного інституту продуктивності агропромислового комплексу.
Розмір оплати праці при виробництві певного виду продукції за людино-годину визначається із середньомісячної заробітної плати в сільському господарстві з урахуванням середньомісячного балансу робочої о часу, який щорічно встановлюється Міністерством праці та соціальної політики України.
Середньомісячна заробітна плата в розрахунках приймається на рівні заробітної плати того місяця, в якому проводиться розрахунок за даними Держкомстату (щомісячний статистичний бюлетень. Розділ: "Праця". Таблиця - "Заробітна плата штатних працівників за видами економічної діяльності"), та з урахуванням темпів необхідного росту оплати праці в сільському господарстві, визначеного Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України.
Для визначення заробітної плати за видами продукції тваринництва знаходять відношення заробітної плати при виробництві повного виду продукції до середнього розміру заробітної плати у сільському господарстві, що склалося за три попередні роки. У розрахунках рівня заробітної плати при виробництві молока у 2005 році таке співвідношення складає 0,93, на вирощуванні та відгодівлі великої рогатої худоби - 0,8, на вирощуванні та відгодівлі свиней - 0,87, на вирощуванні птиці - 1,08.
Приклад. Для визначення витрат на оплату праці на 01.01.05 приймаються та розраховуються такі показники. Нормативні затрати праці у натуральному виразі в розрахунку на 1 т молока становлять 110 люд.-год. Середньомісячна оплата праці в сільському господарстві у листопаді 2004 року становила 338,37 грн., у грудні (за прогнозними темпами зростання) - 375 гривень. Коефіцієнт відношення оплати праці за видами продукції до середньої по сільському господарству за три минулі роки складає у молочному скотарстві - 0,93, середньомісячний баланс робочого часу в 2004 році становить 167,67 години. За допомогою вищенаведених даних проводять наступні розрахунки:
середньомісячна оплата праці в молочному скотарстві:
375 грн. х 0,93 = 348,8 грн.;
оплата однієї людино-години в молочному скотарстві:
348,8 грн. : 167,67 = 2,08 грн.;
оплата праці в розрахунку на 1 т молока:
110 люд.-год. х 2,08 грн. = 228,8 грн.
Відрахування на соціальні заходи (пенсійне забезпечення, соціальне страхування та інші заходи) визначаються за встановлені (ми чинним законодавством нормами, а саме:
Законом України
"Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", яким передбачено для платників фіксованого сільськогосподарського податку збір на обов'язкове пенсійне страхування визначати окремо за спеціальною ставкою від об'єкта оподаткування. Спеціальна ставка у 2005-2006 роках встановлюється в розмірі 20 відсотків від ставки обов'язкового пенсійного страхування (32 відсотки, або 6,4 відсотка витрат на оплату праці) та підлягає щорічному збільшенню на 20-відсоткових пунктів у наступних бюджетних роках до досягнення загального розміру ставки збору на обов'язкове державне пенсійне страхування;
Витрати на корми визначаються за нормами годівлі худоби та птиці з урахуванням продуктивності та вікових особливостей тварин, а структура витрат кормів - на основі рекомендацій Інституту тваринництва та Інституту кормів, погоджених із структурним підрозділом з питань тваринництва Мінагрополітики, в розрахунку на голову худоби та птиці і метричну одиницю продукції тваринництва. Витрати кормів з натурального виразу переводяться у кормові одиниці за поживністю кожного виду корму.
Вартість кормів визначається на основі нормативних витрат кормів у кормових одиницях на метричну одиницю тваринницької продукції та вартості кормової одиниці кожного виду кормів. Обчислення вартості кормової одиниці проводиться на основі собівартості власних кормів та вартості куплених кормів, що входять до раціону певних видів тварин. Множень ям вартісної оцінки 1 т кормових одиниць на їх потребу за видами і групами тварин визначається сукупна грошова вартість витрат кормів на тонну продукції. До вартості кормів входять витрати на їх приготування у кормоцехах та кормокухнях. Для оперативного обчислення вартості кормів при .мінах цін на окремі види матеріальних ресурсів виділяються витрати паливно-мастильних матеріалів у виробництві кормів. Приклад розрахунку потреби і вартості кормів для корів з середньорічним надоєм молока 3300 кг наведено у додатку.
Витрати на паливно-мастильні матеріали обчислюються на основі витрат автотракторного пального на виробництво продукції тваринництва (внутрішні перевозки кормів, приготування кормів, їх роздача, транспортування гною та інші транспортні роботи) за нормативами, розробленими ННЦ "Інститут механізації та електрифікації сільського господарства" та схваленими Мінагрополітики України.
Середня ціна паливно-мастильних матеріалів визначається на підставі фактичних даних на момент розрахунку з урахуванням структури їх використання за видами за минулі роки. При розрахунках витрат 2005 року структура використання паливно-мастильних матеріалів становить: бензин А-76 - 30, дизпаливо - 65, мастильні матеріали - 5 відсотків.
Якщо фактичні ціни на бензин та дизпаливо визначені у літрах, то ціна переводиться за кілограм або тонну шляхом застосування коефіцієнтів переводу з урахуванням ваги їх об'єму. Середня ціна мастильних матеріалів приймається у розрахунках на 2005 рік у двічі вище, ніж ціна бензину. Таке співвідношення склалося протягом трьох минулих років. У подальшому в розрахунках необхідно це співвідношення уточняти.
Витрати на електроенергію визначаються на основі нормативів витрат при виробництві продукції сільського господарства, розроблених ННЦ "Інститут механізації та електрифікації сільського господарства". Середня ціна кіловат-години обчислюється на момент проведення розрахунків за даними обласних енергопостачальних компаній.
................Перейти до повного тексту