1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
25.04.2017 № 293
Про затвердження Порядку організації роботи органів доходів і зборів із надання індивідуальних податкових консультацій
З метою забезпечення єдиного підходу до розгляду та надання відповідей на звернення платників податків до органів доходів і зборів на отримання індивідуальної податкової консультації відповідно до статті 52 глави 3 розділу II Податкового кодексу України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок організації роботи органів доходів і зборів із надання індивідуальних податкових консультацій (далі - Порядок), що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів ДФС, Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, головних управлінь ДФС в областях, м. Києві, Офісу великих платників податків ДФС:
2.1. забезпечити дотримання вимог Порядку;
2.2. у місячний термін привести власні акти у відповідність з вимогами Порядку.
3. Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем забезпечити внесення цього наказу до Репозиторію звітної і статистичної інформації Державної фіскальної служби України відповідно до наказу ДФС від 07.10.2014 р. № 168.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В. о. Голови М. Продан
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної фіскальної
служби України
25.04.2017 № 293
ПОРЯДОК
організації роботи органів доходів і зборів із надання індивідуальних податкових консультацій
I. Загальні положення
1. Порядок організації роботи із надання індивідуальних податкових консультацій (далі - Порядок) розроблено з метою забезпечення єдиного підходу до розгляду та надання відповідей на звернення платників податків до органів доходів і зборів на отримання індивідуальної податкової консультації у письмовій формі та визначає процедуру взаємодії між структурними підрозділами ДФС, головними управліннями ДФС в областях, м. Києві, Офісу великих платників податків ДФС (далі - ГУ ДФС), Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі - ІДД ДФС) у ході розгляду запитів платників податків на отримання індивідуальних податкових консультацій, які надійшли з 1 квітня 2017 року.
2. Основні скорочення
У Порядку вживаються такі скорочення:
Кодекс - Податковий кодекс України;
ГУ ДФС - головні управління ДФС в областях, м. Києві, Офіс великих платників податків ДФС;
структурний підрозділ - самостійний структурний підрозділ органу доходів і зборів, до компетенції якого віднесено питання, що є предметом розгляду запиту, Інформаційно-довідковий департамент (далі - ІДД).
Інші терміни та визначення також використовуються відповідно до законодавства.
3. З урахуванням положень Порядку ГУ ДФС можуть видавати власні розпорядчі документи з питань регулювання організації роботи та взаємодії із надання відповідей на звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації.
II. Розгляд звернень платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації
1. Реєстрація та попередній аналіз звернень платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації у письмовій формі у ДФС
1.1. Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації (далі - звернення), що надходить на адресу ДФС, в обов'язковому порядку проходить реєстрацію в структурному підрозділі, який несе відповідальність за правильність реєстрації та дотримання порядку проходження кореспонденції.
За допомогою автоматизованої інформаційної системи "Управління документами" (далі - АІС "Управління документами") звернення надсилаються посадовим особам ДФС до виконання.
Відповідальність за своєчасне отримання звернення несе керівник структурного підрозділу. Відмітка про накладення резолюції або пересилання документа безпосередньому виконавцеві в АІС "Управління документами" засвідчує факт ознайомлення керівника (посадової особи) з документом та підтверджує факт вручення документа.
1.2. Після реєстрації і відповідного документального оформлення структурний підрозділ, відповідальний за реєстрацію вхідної кореспонденції (у день отримання звернення), здійснює його попередній розгляд та забезпечує підготовку керівництву ДФС проекту резолюції до документа із визначенням головного виконавця (відповідно до функціональних повноважень), співвиконавців, рівня контролю, змісту доручення, терміну виконання документа.
1.3. Керівник структурного підрозділу після отримання звернення передає до виконання начальнику відділу (сектору), який, у свою чергу, визначає безпосереднього виконавця документа та, у разі необхідності, деталізує порядок його виконання. Звернення повинно бути доведене до безпосередніх виконавців у день або на наступний день його надходження до підрозділу.
1.4. Розгляд звернень здійснюється у порядку та строки, визначені статтею 52 глави 3 розділу II Кодексу .
1.5. Попередній аналіз звернення проводить структурний підрозділ, який відповідно до резолюції керівництва ДФС визначений головним виконавцем. Під час такого аналізу безпосередній виконавець структурного підрозділу за результатом розгляду звернення встановлює наявність/відсутність таких обставин:
1.5.1. дотримання платником податків (представником платника податків) порядку оформлення звернення, визначеного пунктом 52.1 статті 52 глави 3 розділу II Кодексу .
Якщо звернення не відповідає вимогам, зазначеним у пункті 52.1 статті 52 глави 3 розділу II Кодексу , податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України "Про звернення громадян" ;
1.5.2. чи відносяться до компетенції структурного підрозділу питання, викладені у зверненні.
Якщо звернення, яке надійшло до структурного підрозділу, не відповідає покладеним на цей підрозділ функціям, передача його для виконання до іншого структурного підрозділу (далі - переадресація) здійснюється виконавцем у триденний термін на підставі службової записки, погодженої з керівником підрозділу, якому передається документ. У разі недосягнення керівниками структурних підрозділів згоди щодо прийняття до виконання такого звернення його переадресація здійснюється на підставі резолюції до відповідної доповідної записки на ім'я керівника, який проставив попередню резолюцію до цього документа, або вищого за посадою керівника;
1.5.3. чи підпадає вказане звернення під вимоги Закону України "Про звернення громадян" , Закону України "Про публічну інформацію" , Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" , інших законів, які визначають інший порядок направлення звернень, скарг, запитів тощо.
У разі з'ясування обставин, встановлених законодавством для надання відповіді відповідно до положень Закону України "Про звернення громадян" та інших законодавчих актів, які визначають інший порядок надання відповіді, ніж визначений Кодексом, структурний підрозділ готує проект відповіді платнику податків та надає його на підпис керівництву ДФС.
При цьому виконавець у триденний термін на підставі службової записки, підписаної керівником структурного підрозділу, звертається до структурного підрозділу, відповідального за реєстрацію вхідної кореспонденції, про необхідність зміни строку виконання такого звернення (за необхідності);
1.5.4. вирішити питання щодо доцільності витребування висновків від інших структурних підрозділів для розгляду звернення по суті та/або необхідності проведення комісії зі спірних питань.
1.6. У разі надходження звернення, яке відноситься до компетенції декількох структурних підрозділів, співвиконавці у межах компетенції зобов'язані надати пропозиції (інформацію) головному виконавцю протягом першої половини строку, відведеного для його виконання.
2. Підготовка індивідуальної податкової консультації структурними підрозділами ДФС
2.1. Проект індивідуальної податкової консультації готується структурним підрозділом відповідно до компетенції.

................
Перейти до повного тексту