1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.04.2017 № 287
Про затвердження Вимог до скануючих систем для здійснення митного контролю
З метою упорядкування процедур забезпечення, використання та обліку скануючих систем у митницях ДФС, керуючись статтею 324 глави 47 розділу XI Митного кодексу України ,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Вимоги до скануючих систем для здійснення митного контролю (додаються).
2. Вважати таким, що втратив чинність, наказ Державної фіскальної служби України від 30.07.2015 № 555 "Про затвердження Вимог до рентгенотелевізійної інспекційно-доглядової техніки, що використовується для цілей митного контролю та митного оформлення".
3. Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем (Чмерук М.О.) забезпечити внесення цього наказу до Репозиторія звітної і статистичної інформації Державної фіскальної служби України відповідно до наказу ДФС від 07.10.2014 № 168.
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
В.о. Голови М.В. Продан
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДФС
21.04.2017 № 287
ВИМОГИ
до скануючих систем для здійснення митного контролю
1. Класифікація скануючих систем, які використовуються митницями ДФС для митного контролю
№ з/п Найменування Використання технічних систем під час здійснення митного контролю
Контроль міжнародних поштових та експрес-відправлень Контроль ручної поклажі та багажу Огляд вантажних залізничних вагонів та контейнерів на залізничній платформі Огляд транспортних засобів вантажопідйомністю до 3,5 тонн Огляд автобусів Огляд вантажних транспортних засобів та контейнерів
Скануючі системи
1 Скануюча система стаціонарного типу (транспортерна) * *
2 Скануюча система стаціонарного типу (прямопоказуюча) *
3 Скануюча система стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту та контейнерів *
4 Скануюча система стаціонарного типу для огляду вантажних транспортних засобів та контейнерів * *
5 Скануюча система стаціонарного типу для огляду транспортних засобів вантажопідйомністю до 3,5 тонн *
6 Скануюча система мобільного типу * *
7 Скануюча система мобільного типу (транспортерна) * * *-1 *-1 *-1
__________
*-1 - за умови розвантаження
2. Вимоги до скануючих систем стаціонарного типу (транспортерних та прямопоказуючих)
2.1. Загальні вимоги до призначення скануючих систем стаціонарного типу (транспортерних та прямопоказуючих):
2.1.1. контроль міжнародних поштових та експрес відправлень, ручної поклажі, багажу за тіньовим зображенням;
2.1.2. збереження, архівування та відновлення зображення, запис зображення на зовнішні носії інформації.
2.2. Вимоги до показників скануючих систем стаціонарного типу (транспортерних та прямопоктелеказуючих):
2.2.1. формування на екрані монітора тіньового зображення незалежно від розташування об'єкта контролю;
2.2.2. параметри виявлення скануючих систем стаціонарного типу (транспортерних та прямопоказуючих):
проникаюча здатність по сталі - не менше 30 мм;
роздільна здатність - не гірше 40 AWG;
градаційна характеристика - не менше 21-й градації сірого;
2.2.3. габаритні розміри тунелю (робочої зони) скануючих систем стаціонарного типу:
для транспортерних: не менше 550 х 850 мм;
для прямопоказуючих: не менше 400 х 500 х 550 мм;
2.2.4. напруга генератора має становити - не менше 140 кВ;
2.2.5. струм генератору має становити - не менше 0,7 мА;
2.2.6. наявність детекторної матриці.
Орієнтація рентгенівського променю до об'єкту, який сканується має бути під кутом 90°;
2.2.7. швидкість конвеєра для скануючих систем стаціонарного типу:
для транспортерних не менше 0,2 м/с;
для прямопоказуючих даний параметр не визначається;
2.2.8. максимальна вантажопідйомність конвеєрів транспортерних скануючих систем при рівномірному розподілі вантажу - не менше 165 кг;
2.2.9. висота конвеєрів скануючих систем стаціонарного типу від рівня підлоги має становити:
для транспортерних не більше 325 мм;
для прямопоказуючих даний параметр не визначається;
2.2.10. розміри (габарити) технічного засобу контролю мають бути:
довжина - не більше 3500 мм;
висота - не більше 1400 мм;
ширина - не більше 1400 мм;
2.2.11. функції аналізу зображення скануючих систем стаціонарного типу:
функції аналізу зображення скануючої системи стаціонарного типу (транспортерної) для контролю вмісту ручної поклажі та багажу:
режим органіка/не органіка;
негативне зображення;
чорно-біле зображення;
сповіщення про високу щільність;
посилення контурів зображення;
функція високого проникнення;
зворотне монохромне зображення;
функції аналізу зображення скануючої системи стаціонарного типу (прямопоказуючої) для контролю багажу і міжнародних поштових та експрес-відправлень:
режим органіка/не органіка;
негативне зображення;
чорно-біле зображення;
сповіщення про високу щільність;
посилення контурів зображення;
функція високого проникнення;
зворотне монохромне зображення.
2.3. Вимоги до функціонування та складових частин скануючих систем стаціонарного типу (транспортерних та прямопоказуючих):
2.3.1. діагностика та ремонт скануючих систем стаціонарного типу (транспортерних та прямопоказуючих) повинні проводитися на місці експлуатації;
2.3.2. скануючі системи стаціонарного типу (транспортерні та прямопоказуючі) повинні мати світлову сигналізацію увімкнення рентгенівського випромінювання;
2.3.3. скануючі системи стаціонарного типу (транспортерні та прямопоказуючі) повинні мати блокування, що забезпечує відключення рентгенівського випромінювання при порушенні цілісності захисних екранів;
2.3.4. скануючі системи стаціонарного типу (транспортерні та прямопоказуючі) повинні мати запобіжники, які забезпечують відключення рентгенівського струму у випадку перевищення експлуатаційних навантажень та несправностей;
2.3.5. скануючі системи стаціонарного типу (транспортерні та прямопоказуючі) повинні мати засоби контролю за працездатністю у процесі їх експлуатації;
2.3.6. скануючі системи стаціонарного типу (транспортерні та прямопоказуючі) повинні комплектуватись джерелом безперебійного живлення потужністю, достатньою для електроживлення цієї системи, комп'ютерів та інших інформаційних компонентів обладнання, а також систем безпеки протягом часу, необхідного для коректного завершення роботи скануючої системи.
2.4. Спеціальні вимоги до скануючих систем стаціонарного типу (транспортерних та прямопоказуючих) - електрична та електронна схеми ДРТ повинні бути стійкими до зовнішніх електромагнітних перешкод.
2.5. Вимоги до надійності скануючих систем стаціонарного типу (транспортерних та прямопоказуючих):
2.5.1. при роботі в цілодобовому режимі, скануючі системи стаціонарного типу (транспортерні та прямопоказувальні) повинні відповідати вимогам, визначеним пунктами 2.2 - 2.4 цих Вимог;
2.5.2. гарантійний термін експлуатації - не менше 12 місяців з моменту введення в експлуатацію.
2.6. Експлуатаційні й ремонтні вимоги до скануючих систем стаціонарного типу (транспортерних та прямопоказуючих):
2.6.1. скануючі системи стаціонарного типу (транспортерні та прямопоказуючі) повинні працювати від мережі змінного струму частотою (50 ± 1) Гц, напругою 220 В ± 10%;
2.6.2. скануючі системи стаціонарного типу (транспортерні та прямопоказуючі) повинні забезпечувати працездатність при температурі навколишнього середовища від 0° C до 40° C та відносній вологості до 95% при 30° C;
2.6.3. середній час відновлення скануючих систем стаціонарного типу (транспортерних та прямопоказуючих) не повинен перевищувати 24 години з часу звернення до сервісної організації;
2.6.4. електрична потужність не повинна перевищувати 2,5 кВт;
2.6.5. клас захисту не менше ІР65;
2.6.6. скануючі системи стаціонарного типу (транспортерні та прямопоказуючі) повинні мати регулярне централізоване обслуговування спеціалізованою організацією, що має відповідні дозволи та ліцензії і надає за результатами робіт акти технічного стану.
2.7. Вимоги до безпеки скануючих систем стаціонарного типу (транспортерних та прямопоказуючих):
2.7.1. скануючі системи стаціонарного типу (транспортерні та прямопоказуючі) повинні бути виготовлені з безпечних для людини матеріалів;
2.7.2. скануючі системи стаціонарного типу (транспортерні та прямопоказуючі) повинні забезпечувати електробезпеку відповідно до ГОСТ 12.2.007.0-75 "Система стандартів безпеки праці. Вироби електротехнічні. Загальні вимоги безпеки";
2.7.3. доза рентгенівського випромінювання, отримана на поверхні скануючої системи стаціонарного типу не повинна перевищувати 1 мкЗв/год.
2.8. Вимоги до конструкції скануючих систем стаціонарного типу (транспортерних та прямопоказуючих):
2.8.1. скануючі системи стаціонарного типу (транспортерні та прямопоказуючі) повинні мати контур захисного заземлення, який виключає ураження електричним струмом;
2.8.2. конструкція скануючих систем стаціонарного типу (транспортерних та прямопоказуючих) повинна забезпечувати захист від дії рентгенівського випромінювання;
2.8.3. конструкція скануючих систем стаціонарного типу (транспортерних та прямопоказуючих) повинна унеможливлювати несанкціоновану зміну встановлених параметрів виявлення.
3. Вимоги до скануючих систем стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту та контейнерів
3.1. Загальні вимоги до призначення скануючих систем стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту та контейнерів:
3.1.1. отримання тіньового зображення вмісту залізничних вагонів та контейнерів і ідентифікацію різних товарів і вантажів;
3.1.2. оцінку місця розташування та лінійних розмірів предметів, що перебувають у складі вантажу;
3.1.3. перегляд тіньового зображення конструктивних порожнин і просторів між стінками, стельовими перекриттями й підлогою вагону та контейнера;
3.1.4. детальний фрагментарний перегляд зображень окремих зон вагону, що оглядаються, перегляд їх вмісту зі збільшенням зображення;
3.1.5. збереження, архівування та відновлення зображення, запис зображення на зовнішні носії інформації та можливість передачі зображення зовнішнім споживачам в режимі online.
3.2. Скануючі системи стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту та контейнерів повинні складатися з таких основних систем:
3.2.1. випромінююча система;
3.2.2. система реєстрації й обробки;
3.2.3. система обробки зображень, керування даними й забезпечення їх зберігання;
3.2.4. система забезпечення взаємодії із зовнішніми інформаційними системами;
3.2.5. система забезпечення віддаленого перегляду зображень;
3.2.6. система керування комплексом;
3.2.7. система радіаційної безпеки;
3.2.8. система відеоконтролю;
3.2.9. система електроживлення.
Персонал, а також системи обробки зображень і керування даними, управління комплексом, елементи систем відеоспостереження розміщуються в блочних конструкціях повної заводської готовності або капітальній споруді залежно від модифікацій скануючих систем стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту та контейнерів.
3.3. Функції аналізу зображення скануючих систем стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту та контейнерів:
режим органіка / не органіка;
негативне зображення;
чорно-біле зображення;
сповіщення про високу щільність;
посилення контурів зображення;
корекція дисторсії зображення;
функція високого проникнення;
визначення Z-номера матеріалу;
зворотнє монохромне зображення.
3.4. Основні технічні вимоги до скануючих систем стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту та контейнерів:
3.4.1. контроль залізничних вагонів повинен здійснюватися при русі потягу зі швидкістю до 60 км/год.
3.4.2. проникаюча здатність (по сталі) не менше 300 мм;
3.4.3. можливості виявлення:
виявлення дроту без перешкод діаметром 0,5 мм;
виявлення дроту за перешкодою з 100 міліметрової сталі діаметром 2 мм;
виявлення дроту за перешкодою з 250 міліметрової сталі 8 мм;
3.4.4. контрастна чутливість 3%;
3.4.5. програмно-апаратний комплекс скануючих систем стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту та контейнерів повинен давати змогу:
одержувати тіньове зображення залізничних вагонів високої якості, його друк, збереження, архівування та відновлення зображення, запис зображення на зовнішні носії інформації та можливість передачі зображення зовнішнім споживачам в режимі online;
зберігати, архівувати й відновлювати зображення і дані;
відображати інформацію про залізничний склад, контейнер, товари, дату й час, лічильник вагонів;
контролювати та формувати повідомлення про технічний стан скануючої системи стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту та контейнерів, а також відображати інформацію із систем відеоспостереження радіаційної безпеки;
проводити аналіз вмісту об'єкта контролю за допомогою таких основних функцій (інструментів):
автоматичне та ручне регулювання яскравості зображення;
автоматичне та ручне регулювання контрастності зображення;
динамічне керування контрастною чутливістю на обраній оператором ділянці зображення;
відображення тіньового зображення в негативі;
представлення тіньового зображення в широкому діапазоні кольорів і відтінків (псевдокольору);
2, 4, 8-кратне збільшення обраної оператором ділянки зображення;
виділення меж і переходів для поліпшення зображення;
проставлення (видалення) маркерів у підозрілих областях зображення.
3.4.6. діапазон температури функціонування - від -40° C до +40° C;
3.4.7. діапазон вологості функціонування від 10% до 95%;
3.4.8. час безперервної роботи - 24 години на добу;
3.4.9. максимальні розміри об'єкта, що оглядається:
висота - не менше 5,3 м;
ширина - не менше 3,5 м;
довжина - необмежена;
3.4.10. система радіаційної безпеки скануючих систем стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту та контейнерів повинна забезпечувати захист персоналу й населення від іонізуючого випромінювання, що використовується в комплексі, та виконання норм радіаційної безпеки;
3.4.11. для експлуатації скануючих систем стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту та контейнерів повинна використовуватися трифазна мережа змінного струму напругою 380 В +10 - 15% із частотою 50 Гц ± 1% з нейтральним проводом і заземленням для живлення системних компонентів з високою потужністю й однофазна мережа змінного струму напругою 220 В + 10 - 15% із частотою 50 Гц ± 1% із проведенням заземлення для живлення компонентів з низькою потужністю, а споживана потужність не повинна перевищувати 60 кВт;
3.4.12. скануючі системи стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту та контейнерів повинні бути обладнані дизельним або бензиновим електрогенератором, що забезпечує роботу всіх систем комплексу не менш 24 годин;
3.4.13. скануючі системи стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту та контейнерів повинні мати джерело безперебійного живлення потужністю, достатньою для електроживлення комп'ютерів і інших інформаційних компонентів комплексу, а також систем безпеки протягом, як мінімум, 10 хвилин;
3.4.14. споруда для розміщення технологічного устаткування скануючих систем стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту повинна бути виконана відповідно до вимог Державних будівельних норм В.1.2-8-2008 "Основні вимоги до будівель і споруд. Безпека життя і здоров'я людини та захист навколишнього природного середовища", затверджених наказом Мінрегіонбуду від 26.01.2008 № 38.
3.5. Вимоги до гарантійного обслуговування скануючих систем стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту та контейнерів:
3.5.1. гарантійний строк на обладнання скануючої системи стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту та контейнерів повинен становити не менше 12 місяців;
3.5.2. час роботи для всіх систем (підсистем) скануючої системи стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту та контейнерів у межах гарантійного строку необмежений;
3.5.3. гарантійне обслуговування повинно відбуватися у місці експлуатації скануючої системи стаціонарного типу для залізничного транспорту та контейнерів. У випадку необхідності доставки елементів обладнання до сервісного центру постачальника цю доставку забезпечує постачальник;
3.5.4. протягом усього строку експлуатації скануючої системи стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту та контейнерів повинно бути забезпечено післягарантійне сервісне обслуговування на всій території України, за умови укладення відповідного договору.
3.6. Скануючі системи стаціонарного типу для огляду залізничного транспорту та контейнерів повинні мати не менше двох робочих місць для операторів та можливість встановлення додаткових.
4. Вимоги до скануючих систем стаціонарного типу для огляду вантажних автотранспортних засобів та контейнерів
4.1. Загальні вимоги до призначення скануючих систем стаціонарного типу для огляду вантажних автотранспортних засобів та контейнерів:
4.1.1. отримання тіньового зображення вантажних автотранспортних засобів та контейнерів із якістю, достатньою для пошуку оператором заборонених предметів;
4.1.2. прийняття оператором рішення про відповідність вантажу, що переміщується цим автотранспортом, товаросупровідним документам;
4.1.3. наявність у комплекті поставки скануючої системи стаціонарного типу для огляду вантажних автотранспортних засобів та контейнерів ліцензійного спеціалізованого програмного забезпечення та операційної системи MSWindows, а також пакета експлуатаційної документації;
4.1.4. відповідність функціональних характеристик скануючої системи стаціонарного типу для огляду вантажних автотранспортних засобів та контейнерів заявленим характеристикам;
4.1.5. збереження, архівування та відновлення зображення, запис зображення на зовнішні носії інформації та можливість передачі зображення зовнішнім споживачам в режимі online.
4.2. Основні технічні вимоги до скануючих систем стаціонарного типу для огляду вантажних автотранспортних засобів та контейнерів:
4.2.1. скануюча система стаціонарного типу для огляду вантажних автотранспортних засобів та контейнерів повинна бути у вигляді портальної конструкції, що сканує за допомогою рентгенівського випромінювання проїжджаючий крізь неї транспортний засіб та його днище зі швидкістю руху не менше 5 км/год;
4.2.2. бічне сканування транспортного засобу повинно здійснюватись за допомогою лінійного прискорювача з енергією не більше 6 МеВ;
4.2.3. наявність радіаційно-безпечного бічного сканування кабіни транспортного засобу з водієм;
4.2.4. сканування днища транспортного засобу має здійснюватись за допомогою технології відбиваючого рентгенівського випромінення;
4.2.5. наявність детекторної матриці для бічного сканування;
4.2.6. наявність бічного напрямку сканування з орієнтацією рентгенівського променю до об'єкту, який сканується під кутом 90°;
4.2.7. сканування має проводитись в наступних режимах:
4.2.7.1. портальний режим сканування кабіни водія;
4.2.7.2. портальний режим сканування транспортного засобу;
4.2.7.3. режим сканування днища за допомогою технології відбиваючого рентгенівського випромінення;
4.2.8. скануюча система стаціонарного типу для огляду вантажних автотранспортних засобів та контейнерів повинна мати функцію сканування за допомогою якої буде здійснюватись розділення матеріалів (визначення органічних та неорганічних речовин);
4.2.9. наявність системи фотофіксації об'єкту сканування;
4.2.10. проникнення по сталі має становити:
бічне сканування - не менше 300 мм;
сканування днища - не менше 8 мм;
4.2.11. роздільна здатність має становити:
4.2.11.1. бічне сканування:
роздільна здатність дроту на відкритому повітрі - не гірше 1 мм;
роздільна здатність горизонтальна - не гірше 10 мм;
роздільна здатність вертикальна - не гірше 5 мм.
4.2.11.2. сканування днища - роздільна здатність на відкритому повітрі - не гірше 6 мм;
4.2.12. контрастність бічного сканування має становити (пластик, що знаходиться перед сталевим листом товщиною 10 мм) - не менше 10%;
4.2.13. вихід у робочий режим (початок роботи) - не більше 15 хвилин в стандартному середовищі експлуатації;
4.2.14. наявність комп'ютерного апаратного забезпечення та спеціалізованого програмного забезпечення (програмні засоби допомоги оператору) для обробки та збереження результатів сканувань. Програмне забезпечення має забезпечувати замовнику можливість обробки та збереження результатів сканувань, збільшення будь-якої ділянки зображення, а також розділення матеріалів (визначення органічних та неорганічних речовин);

................
Перейти до повного тексту