1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


УХВАЛА
ВЕЛИКОЇ ПАЛАТИ
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 49 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" від 15 травня 2017 року № 133 в частині введення в дію пунктів 271, 272, 273, 274, 275, 276, 287, 422, 423, 424, 425, 434, 435 додатка 2 до рішення Ради національної безпеки і оборони України "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" від 28 квітня 2017 року
м. Київ
31 травня 2018 року
№ 27-у/2018
Справа № 1-23/2018(1773/17)
Велика палата Конституційного Суду України у складі суддів:
Шевчука Станіслава Володимировича - головуючого,
Головатого Сергія Петровича,
Городовенка Віктора Валентиновича,
Гультая Михайла Мирославовича,
Запорожця Михайла Петровича,
Касмініна Олександра Володимировича,
Колісника Віктора Павловича,
Кривенка Віктора Васильовича,
Лемака Василя Васильовича,
Литвинова Олександра Миколайовича,
Мельника Миколи Івановича,
Мойсика Володимира Романовича,
Саса Сергія Володимировича,
Сліденка Ігоря Дмитровича,
Тупицького Олександра Миколайовича,
Шаптали Наталі Костянтинівни - доповідача,
розглянула на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 49 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" від 15 травня 2017 року № 133 в частині введення в дію пунктів 271, 272, 273, 274, 275, 276, 287, 422, 423, 424, 425, 434, 435 додатка 2 до рішення Ради національної безпеки і оборони України "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" від 28 квітня 2017 року (Офіційний вісник Президента України, 2017 р., № 11, ст. 220).
Заслухавши суддю-доповідача Шапталу Н.К. та дослідивши матеріали справи, Велика палата Конституційного Суду України
установила:
1. До Конституційного Суду України звернулися 49 народних депутатів України з клопотанням визнати такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), окремі положення Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" від 15 травня 2017 року № 133 (далі - Указ) в частині введення в дію пунктів 271, 272, 273, 274, 275, 276, 287, 422, 423, 424, 425, 434, 435 додатка 2 до рішення Ради національної безпеки і оборони України "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" від 28 квітня 2017 року (далі - Рішення РНБО України).
Автори клопотання вважають, що окремі положення Указу в частині введення в дію вказаних пунктів додатка 2 до Рішення РНБО України , якими передбачається застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до певного кола юридичних осіб, не відповідають статті 8, частині третій статті 15, статті 34, частині першій статті 41, статті 64 Конституції України.
Народні депутати України у конституційному поданні зазначають, що застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) у вигляді заборони Інтернет-провайдерам надавати користувачам мережі Інтернет - громадянам України - послуги з доступу до відповідних ресурсів сервісів є запровадженням цензури, не відповідає принципу пропорційності, спрямоване на обмеження політичних свобод громадян України і порушує їх право "вільного та безперешкодного доступу до інформації, обміну інформацією".
Персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) застосовано до таких юридичних осіб, як: "Акціонерне товариство "Лабораторія Касперського" (акционерное общество "Лаборатория Касперского") адреса: 125212, Російська Федерація, м. Москва, Ленінградське шосе, 39 а, стр. 3, Бізнес-Центр "Олімпія парк"; Товариство з обмеженою відповідальністю "Лабораторія Касперського Україна" м. Київ, вул. Шолуденка, 3, оф. 312, ЄДРПОУ 37027604; Товариство з обмеженою відповідальністю "Доктор Веб" (Общество с ограниченой ответственностью "Доктор Веб") адреса: 125124, Російська Федерація, м. Москва, вул. Ямського поля, 2, корпус 12 а; Товариство з обмеженою відповідальністю "Центр технічної підтримки "Доктор Веб" (ЄДРПОУ 33602079, зареєстроване за адресою: м. Київ, вул. Пирогова, 4/26, мансарда, літера А); Товариство з обмеженою відповідальністю "Яндекс" (Общество с ограничений ответственностью "Яндекс"), адреса: 111033, м. Москва, вул. Льва Толстого, 16 та вул. Самокатная, д. 1 стр. 21; Товариство з обмеженою відповідальністю "Яндекс.Україна", адреса: 04070, м. Київ, вул. П. Сагайдачного/Ігорівська, 10/5, ЄДРПОУ 33942824; Товариство з обмеженою відповідальністю "Абі Україна ЛТД" (м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 31, ЄДРПОУ 31111574); ТОВ "Мэйл.РУ ГРУП" (ООО "Мэйл.РУ ГРУП"), м. Москва, пр-кт Ленінградський, 6. 39, стр. 79, ИНН 7714789489, ОГРН 1097746572813; ТОВ "Вконтакте" (ООО "Вконтакте"), м. Санкт-Петербург, вул. Херсонська, 12-14, літер А, пом. 1-Н, ИНН: 7842349892, ОГРН: 1079847035179; ТОВ "В Контакті" м. Київ, вул. Червоноармійська, 5, оф. 32, код ЄДРПОУ 38004331; ТОВ "Мейл.РУ Україна" м. Київ, вул. Велика Житомирська, буд. 20, код ЄДРПОУ 36001370; Товариство з обмеженою відповідальністю "1С" (общество с ограниченой ответственностью "1С"), ИНН 7709860400, м. Москва, ул. Покровская, д. 14/2, пом. 6; Товариство з обмеженою відповідальністю (представництво в Україні) "1С Мультимедіа Україна", ЄДРПОУ 33144586, 04111, м. Київ, вул. Щербакова, буд. 53".
Застосування до вказаних юридичних осіб таких персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), як блокування активів шляхом тимчасового обмеження права особи користуватися та розпоряджатися належним їй майном, заборона передання технологій, прав на об'єкти права Інтелектуальної власності, на думку народних депутатів України, обмежує конституційне право громадян на володіння, користування і розпорядження своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.
Крім того, автори клопотання зазначають, що в Україні не введено ні воєнного, ні надзвичайного стану, а тому конституційні права і свободи людини і громадянина відповідно до статті 64 Конституції України не можуть бути обмежені. Також у конституційному поданні вказано, що "окремі положення Указу" суперечать Конституції України, а отже, порушують принцип верховенства права.

................
Перейти до повного тексту