- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 7 лютого 2019 року № 273 |
Про відмову Олійнику В.М. у реєстрації кандидатом на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року
До Центральної виборчої комісії 2 лютого 2019 року від представника за довіреністю Вака Володимира Івановича надійшла заява про самовисунення кандидатом на пост Президента України Олійника Володимира Миколайовича разом із доданими документами для реєстрації кандидатом на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року.
Розглянувши подані документи, Центральна виборча комісія встановила.
Згідно зі статтею
48 Закону України
"Про вибори Президента України" (далі - Закон), що регулює порядок самовисування, громадянин України, який відповідно до статті
9 Закону може бути обраний Президентом України, особисто подає до Центральної виборчої комісії засвідчену в установленому законом порядку заяву про самовисунення кандидатом на пост Президента України, яка повинна містити визначені частиною другою статті
48 Закону відомості.
Однак заява про самовисунення кандидатом на пост Президента України подана до Комісії Олійником В.М. не особисто. Крім того, зазначену заяву не засвідчено в установленому законом порядку, що свідчить про порушення Олійником В.М. визначеного частиною першою статті
48 Закону порядку самовисування.
Частиною третьою статті
48 Закону встановлено, що до заяви додаються документи, передбачені частиною першою статті
51 Закону.
Пунктом 4 частини першої статті
51 Закону визначено, що до заяви про самовисунення кандидатом на пост Президента України додається документ про внесення грошової застави відповідно до статті
49 Закону.
Грошова застава вноситься партією, яка висунула кандидата на пост Президента України, або кандидатом на пост Президента України у безготівковому порядку на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії (після початку виборчого процесу та до подання документів Центральній виборчій комісії для реєстрації) у розмірі два мільйони п’ятсот тисяч гривень (частина перша статті
49 Закону).
Закон не передбачає можливості внесення грошової застави на користь кандидата на пост Президента України іншими суб’єктами, ніж ті, що визначені в частині першій статті
49 Закону.
Натомість до заяви Олійника В.М. про самовисунення кандидатом на пост Президента України додано чотири квитанції про переказ у безготівковому порядку на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії коштів у сумі 1 005 тис. грн від Відомого М.М., дві квитанції на суму 598 тисяч гривень від Мартиненка О.Ф., дві квитанції на суму 598 тисяч гривень від Олійника Д.В. та квитанцію на суму 299 тисяч гривень від Чорнобильського С.В., що суперечить вимогам частини першої статті
49 Закону.
Водночас документа про внесення кандидатом на пост Президента України Олійником В.М. у безготівковому порядку на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії (після початку виборчого процесу та до подання документів Центральній виборчій комісії для реєстрації) грошової застави в розмірі два мільйони п’ятсот тисяч гривень до заяви про самовисунення не додано.
У зв’язку з цим Комісія окремо звертає увагу, що оскільки кошти, які надійшли на спеціальний рахунок Центральної виборчої комісії від Відомого М.М., Мартиненка О.Ф., Олійника Д.В. та Чорнобильського С.В., було внесено не кандидатом на пост Президента України і не партією, яка висунула кандидата на пост Президента України, вони не є грошовою заставою в розумінні
Закону, а тому в Комісії немає правових підстав для їх повернення відповідно до частини третьої статті
49 Закону.
Згідно з пунктом 5 частини першої статті
51 Закону Центральна виборча комісія реєструє кандидата на пост Президента України за умови отримання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті
50 Закону.
Статтею
50 Закону передбачено, що декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за рік, що передує року початку виборчого процесу, подається кандидатом на пост Президента України (на паперових носіях та в електронному вигляді) за формою, визначеною відповідно до Закону України
"Про запобігання корупції".
на паперових носіях - роздруковані копії всіх сторінок декларації, розміщеної в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, засвідчені підписом кандидата на пост Президента України шляхом проставлення його на останній сторінці декларації;
в електронному вигляді - у форматі PDF (*.pdf) на оптичному носії інформації (CD-R, DVD-R) або на USB-флеш-накопичувачі чи іншому пристрої для запам’ятовування, що використовує інтерфейс USB.
Олійник В.М. до заяви додав декларацію про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за формою, визначеною відповідно до Закону України
"Про засади запобігання і протидії корупції" від 7 квітня 2011 року № 3206-VI (втратив чинність згідно із Законом України від 14 жовтня 2014 року
№ 1700-VII).
Натомість він не подав передбаченої пунктом 5 частини першої статті
51 Закону декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за рік, що передує року початку виборчого процесу (на паперових носіях та в електронному вигляді), за формою, визначеною відповідно до Закону України
"Про запобігання корупції".
Згідно з пунктами 1, 3 частини першої статті
52 Закону в разі порушення встановленого Законом порядку висунення кандидата, відсутності документів, зазначених у статті
48 або
51 Закону, Центральна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата на пост Президента України.
Пунктом 3 частини першої статті
51 Закону передбачено, що однією з умов реєстрації Комісією кандидата на пост Президента України є отримання передвиборної програми кандидата, викладеної державною мовою, обсягом до дванадцяти тисяч друкованих знаків (на паперовому носієві та в електронному вигляді).
Водночас відповідно до пункту 2 частини першої статті
52 Закону Комісія відмовляє у реєстрації кандидата на пост Президента України в разі встановлення нею наявності у передвиборній програмі кандидата положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров’я населення.
Так, подана до Комісії передвиборна програма кандидата на пост Президента України Олійника В.М. містить, зокрема, таке положення: "Не буду сам та буду закликати інших не визнавати вибори та їх результати, якщо у виборчому процесі не будуть приймати участь громадяни України, які проживають в ЛНР і ДНР, тимчасово проживають або працюють в Російській Федерації…".
Разом з тим стаття
2 Конституції України встановлює, що суверенітет України поширюється на всю її територію. Територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Згідно з частиною другою статті
133 Конституції України до складу України входять: Автономна Республіка Крим, Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Закарпатська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, Луганська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Тернопільська, Харківська, Херсонська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська області, міста Київ та Севастополь і не передбачено жодних адміністративно-територіальних утворень з республіканським статусом, окрім Автономної Республіки Крим як невід’ємної частини України.
................Перейти до повного тексту