1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
08.04.2003 N 270
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 290 від 09.06.2005 )
Про затвердження Інструкції про проведення комплексних ревізій фінансово-господарської діяльності підгалузей, об'єднань, підприємств, установ та організацій системи Міністерства транспорту України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту N 83 від 10.02.2004 )
З метою підвищення ефективності роботи контрольно-ревізійних підрозділів системи Міністерства транспорту України та на виконання п. 5.1 рішення Колегії Міністерства транспорту України від 31.01.2003 р. N 3, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 12.02.2003 р. N 99, і відповідно до Порядку здійснення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади внутрішнього фінансового контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.05.2002 р. N 685, Стандартів державного фінансового контролю за використанням бюджетних коштів, державного і комунального майна, затверджених наказом Головного контрольно-ревізійного управління України від 09.08.2002 р. N 168, та Декрету Кабінету Міністрів України "Про управління майном, що є у загальнодержавній власності" від 15.12.92 р. N 8-92,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про проведення комплексних ревізій фінансово-господарської діяльності підгалузей, об'єднань, підприємств, установ та організацій системи Міністерства транспорту України.
2. Ввести в дію Інструкцію про проведення комплексних ревізій фінансово-господарської діяльності підгалузей, об'єднань, підприємств, установ та організацій системи Міністерства транспорту України з 04.04.2003 р.
3. Відповідальним за впровадження і виконання Інструкції про проведення комплексних ревізій фінансово-господарської діяльності підгалузей, об'єднань, підприємств, установ та організацій системи Міністерства транспорту України призначити керівника Департаменту контрольно-ревізійної роботи та запобігання корупційним і економічним правопорушенням Міністерства транспорту України С.О.Сєроштана.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Державного секретаря Міністерства транспорту України Л.Ф.Дунаєва.
Державний секретар Е.Абдуллаєв
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту України
08.04.2003 N 270
ІНСТРУКЦІЯ
про проведення комплексних ревізій фінансово-господарської діяльності підгалузей, об'єднань, підприємств, установ та організацій системи Міністерства транспорту України
( В тексті Інструкції слова "ревізія (перевірка)" в усіх відмінках та формах числа замінено словами "контрольні заходи" у відповідному відмінку згідно з Наказом Міністерства транспорту N 83 від 10.02.2004 )
I. Загальні положення
Відповідно до Порядку здійснення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади внутрішнього фінансового контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.05.2002 р. N 685, та Стандартів державного фінансового контролю за використанням бюджетних коштів, державного і комунального майна, затверджених наказом Головного контрольно-ревізійного управління України від 09.08.2002 р. N 168, встановлюється наступний порядок проведення комплексних контрольних заходів фінансово-господарської діяльності підгалузей, об'єднань, підприємств, установ та організацій (далі - об'єктів контрольних заходів) системи Міністерства транспорту України.
Комісіям підгалузей при здійсненні перевірок об'єднань, підприємств, установ, організацій керуватися цією Інструкцією.
Ревізії фінансово-господарської діяльності підгалузей, об'єднань, підприємств, установ та організацій системи Міністерства транспорту України, які здійснюються Департаментом контрольно-ревізійної роботи та запобігання корупційним і економічним правопорушенням, призначаються наказом або окремим дорученням Першого заступника Міністра транспорту України Міністерства транспорту України на підставі піврічного плану проведення комплексних ревізій та перевірок фінансово-господарської діяльності підгалузей, об'єднань, підприємств, установ та організацій системи Міністерства транспорту України. Перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності підгалузей, об'єднань, підприємств, установ та організацій системи Міністерства транспорту України, які здійснюються Департаментом контрольно-ревізійної роботи та запобігання корупційним і економічним правопорушенням, призначаються окремим дорученням заступника Міністра транспорту України Міністерства транспорту України.
Ревізії фінансово-господарської діяльності об'єднань, підприємств, установ та організацій системи Міністерства транспорту України, які здійснюються контрольно-ревізійними підрозділами Державних департаментів, Державної адміністрації призначаються наказом або окремим дорученням керівника відповідного Державного департаменту, Державної адміністрації на підставі піврічного плану проведення комплексних ревізій та перевірок фінансово-господарської діяльності підприємств, установ та організацій, що підпорядковуються їм. Перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності об'єднань, установ та організацій системи Міністерства транспорту України, які здійснюються контрольно-ревізійними підрозділами Державних департаментів, Державної адміністрації призначаються окремим дорученням, розпорядженням заступника керівника відповідного Державного департаменту, Державної адміністрації.
В наказі, окремому дорученні або розпорядженні визначаються - голова, склад комісії, залучені Державні департаменти, Державна адміністрація, Департаменти, Управління Міністерства транспорту України та підпорядковані структури, строк проведення і теми контрольних заходів, перелік питань, за якими проводяться контрольні заходи.
Керівник Департаменту контрольно-ревізійної роботи та запобігання корупційним і економічним правопорушенням (керівники контрольно-ревізійних підрозділів) погоджують програму ревізії або перевірки та, за письмовим поданням Державних департаментів, Державної адміністрації, Департаментів, управлінь Міністерства транспорту України, перелік осіб, залучених для проведення контрольних заходів з їх сторони.
( Розділ I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту N 83 від 10.02.2004 )
II. Визначення термінів
Відповідно до Закону України "Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні", введеного в дію Постановою Верховної Ради України N 2940-XII від 26.01.93 р., терміни, що їх ужито в цій Інструкції, мають таке значення:
Ревізія - це метод документального контролю за фінансово-господарською діяльністю підприємства, установи, організації, дотриманням законодавства з фінансових питань, достовірністю обліку і звітності, спосіб документального викриття недостач, розтрат, привласнень та крадіжок коштів і матеріальних цінностей, попередження фінансових зловживань. За наслідками ревізії складається акт.
Перевірка - це обстеження і вивчення окремих ділянок фінансово-господарської діяльності підприємства, установи, організації або їх підрозділів. Результати перевірки оформляються довідкою або доповідною запискою.
III. Основні завдання контрольних заходів
Основними завданнями контрольних заходів є контроль щодо:
- виконання планових рубежів;
- дотримання відповідних вимог щодо збереження державної власності;
- ефективності використання трудових, товарно-матеріальних і фінансових ресурсів, повноту виявлення та мобілізації внутрішньовиробничих резервів, причин утворення непродуктивних витрат і втрат, а також загальний стан економіки підприємства, що ревізується або перевіряється;
- повноти, достовірності та своєчасності розрахунків по оплаті праці та по розрахункам з бюджетом;
- правильності визначення фінансових результатів господарської діяльності та використання фінансових ресурсів;
- дотримання діючого порядку встановлення та застосування цін та тарифів, а також своєчасність внесення до бюджету сум додаткової виручки у повному обсязі, що її було отримано внаслідок порушення діючого порядку встановлення або застосування цін і тарифів;
- законності проведення господарських операцій за період, що перевіряється;
- правильності постановки та ведення бухгалтерського, податкового обліку та звітності;
- відповідності показників усіх форм звітності даним синтетичного та аналітичного обліку;
- додержання фінансової та кошторисної дисципліни;
- виявлення фактів розкрадань та незаконних витрат фінансових ресурсів і товарно-матеріальних цінностей;
- усунення причин непродуктивних витрат і збитків;
- зловживання службовим і посадовим становищем;
- виконання рішень щодо усунення недоліків і порушень, які були виявлені попередніми перевірками;
- виконання наказів, розпоряджень керівництва Міністерства транспорту України, Державних департаментів, Державної адміністрації.
IV. Терміни проведення контрольних заходів
Термін проведення контрольних заходів, склади ревізійних комісій визначаються з урахуванням обсягу та специфіки діяльності об'єкта контрольниих заходів, на якому буде проведено ревізію чи перевірку. Термін проведення контрольних заходів, як правило не може перевищувати 30 днів. В окремих випадках, при проведенні контрольних заходів Департаментом контрольно-ревізійної роботи та запобігання корупційним і економічним правопорушенням за рішенням Першого заступника Міністра транспорту України Міністерства транспорту України або його заступника (у випадку проведення контрольних заходів контрольно-ревізійними підрозділами Державних департаментів, Державної адміністрації - за рішенням керівника або його заступника відповідного Державного департаменту, Державної адміністрації) термін проведення контрольних заходів може змінюватися.
Проведення планового контрольного заходу на підприємстві, в установі, організації з тих самих питань що і попередній плановий контрольний захід здійснюється не раніше ніж через один календарний рік після проведення попереднього планового контрольного заходу.
( Розділ IV доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства транспорту N 83 від 10.02.2004 )( Розділ IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту N 83 від 10.02.2004 )
V. Підготовка до контрольних заходів
Проведенню контрольних заходів передує ретельна підготовка: вивчення матеріалів попередніх контрольних заходів, іншої інформації, що характеризує фінансовий стан об'єкта, що ревізується або перевіряється.
На базі наявних матеріалів, іншої інформації проводиться робота щодо розробки програми контрольних заходів, яка передбачає перелік основних питань, які підлягають перевірці.
Керівництво ревізійної комісії при підготовці або до початку проведення контрольних заходів знайомить членів комісії з переліком питань згідно програми контрольних заходів.
На базі отриманих завдань кожний член комісії складає робочий план проведення контрольних заходів сектору, що ним перевіряється. В робочому плані подається перелік робіт, які необхідно виконати під час проведення контрольних заходів, визначення методів перевірки, термін виконання тощо. Робочий план затверджується керівником комісії.
Перед безпосереднім проведенням контрольних заходів керівник ревізійної комісії або його заступник підтверджує повноваження на проведення контрольних заходів керівникові об'єкта, що ревізується (перевіряється), знайомить його із завданнями контрольних заходів, складом ревізійної комісії.
Керівник об'єкта, що ревізується (перевіряється), знайомить ревізійну комісію з особами, відповідальними за здійснення фінансово-господарської діяльності об'єкта фінансового контролю.
VI. Проведення контрольних заходів
Згідно затвердженого робочого плану, члени комісії по контрольних заходах, одразу ж починають проведення ревізії кас і роботу з організації проведення інвентаризації товарно-матеріальних цінностей і розрахунків.
Керівник і члени ревізійної комісії знайомляться на місці з організацією виробництва, умовами праці та особливостями виробничого процесу, організацією схоронності товарно-матеріальних цінностей. Після цього керівник ревізійної комісії, якщо це необхідно, уточнює та коригує план проведення контрольних заходів, виконавців, термін виконання окремих завдань.
На підприємстві, що ревізується (перевіряється), в загальнодоступному місці вивішується повідомлення про проведення контрольних заходів та місце знаходження ревізійної комісії.
При необхідності, керівник ревізійної комісії має право залучати компетентних спеціалістів для перевірки окремих питань або надання відповідних висновків щодо питань перевірки. Керівники установ, підприємств, організацій, працівники яких залучаються до роботи в комісії, зобов'язані направити їх для участі в контрольних заходах по письмовому запиту у терміни, які вказані керівником комісії або його заступником.

................
Перейти до повного тексту