1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ
НАКАЗ
26.10.2020 № 257
Про затвердження Положення про Науково-технічну раду
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій № 73 від 16.05.2022 )
Відповідно до статті 8 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", пункту 8 Положення про Міністерство розвитку громад та територій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 квітня 2014 року № 197 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 року № 850), та з метою забезпечення належної роботи Науково-технічної ради Міністерства розвитку громад та територій України НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Науково-технічну раду Міністерства розвитку громад та територій України у редакції, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23 вересня 2011 року № 208 (із змінами).
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Перший заступник Міністра

В. Лозинський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства розвитку
громад та територій України
26 жовтня 2020 року № 257
ПОЛОЖЕННЯ
про Науково-технічну раду Міністерства розвитку громад та територій України
I. Загальні положення
1. Науково-технічна рада (далі - НТР) є постійно діючим консультативно-дорадчим органом Міністерства розвитку громад та територій України, утвореним для надання наукових рекомендацій та проведення фахових консультацій з основних питань діяльності, що належать до компетенції Мінрегіону.
2. У своїй діяльності НТР керується Конституцією України, законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України.
3. НТР здійснює свою діяльність на громадських засадах.
II. Основні завдання та функції НТР
1. Основними завданнями НТР є надання наукових рекомендацій та пропозицій щодо:
формування і реалізації державної політики у сферах, що належать до повноважень Мінрегіону;
визначення шляхів, механізмів і способів вирішення проблемних питань, що виникають під час формування та реалізації державної політики у відповідних сферах;
удосконалення нормативно-правових та нормативних актів, нормативних документів з відповідних питань;
використання та впровадження найкращого міжнародного досвіду, в тому числі щодо гармонізації національного законодавства з законодавством Європейського Союзу.
2. НТР відповідно до покладених на неї завдань:
1) проводить аналіз стану справ та причин виникнення проблем у процесі формування та реалізації державної політики у відповідних сферах;
2) розглядає найважливіші науково-технічні проблеми та надає пропозиції щодо пріоритетних напрямів та тематики наукових (науково-технічних) робіт (наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок, далі - наукових робіт) у відповідних сферах;
3) бере участь в організації наукових робіт із пріоритетних напрямів діяльності у сферах будівництва, житлово-комунального господарства і регіонального розвитку та наукового обґрунтування науково-технічного розвитку будівельної галузі;
4) сприяє підвищенню ефективності наукових робіт та практичного використання отриманих результатів;
5) надає пропозиції щодо створення умов для покращення рівня професійної підготовки фахівців у відповідних сферах, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів;
6) розглядає питання міжнародного науково-технічного співробітництва і розробляє рекомендації щодо подальших напрямів його розвитку;
7) надає наукові рекомендації і пропозиції щодо забезпечення формування та реалізації державної політики з питань, що належать до компетенції Міністерства, зокрема щодо:
формування безпечного середовища для життя і здоров'я людини, створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
розвитку інженерно-транспортної інфраструктури у звичайних і складних інженерно-геологічних умовах, інженерного захисту територій населених пунктів від небезпечних геологічних процесів, прогнозування і запобігання їх розвитку;
планування територій, проведення містобудівного моніторингу;
нормування промисловості будівельних матеріалів;
удосконалення кошторисної нормативної бази у будівництві;
інвестиційної та інноваційної діяльності;
формування житлової політики, благоустрою населених пунктів, поводження з побутовими відходами, поховання;
формування єдиної технічної, соціально-економічної політики у сфері питної води, питного водопостачання та водовідведення;
формування та реалізації державної політики з питань удосконалення територіальної організації влади, адміністративно-територіального устрою, розвитку місцевого самоврядування.
3. НТР розглядає:
проекти державних будівельних норм, нормативно-правових та нормативних актів, нормативних документів з питань, що належать до її компетенції, змін до них, пропозиції щодо втрати ними чинності, їх скасування чи відновлення дії;
пропозиції щодо видачі технічних свідоцтв придатності нових будівельних виробів для застосування в будівництві;
питання здійснення методичного забезпечення у сферах, що належать до компетенції Мінрегіону;
питання щодо погодження обґрунтованих відхилень від будівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимог безпеки до будівель і споруд у спосіб, не передбачений будівельними нормами;
проекти кошторисних норм і нормативів з ціноутворення у будівництві;
проекти державних цільових програм та інших науково-технічних програм, що належать до повноважень Мінрегіону.
4. НТР стосовно наукових робіт розглядає питання щодо:
тематики, обґрунтування актуальності, очікуваних результатів, впровадження та орієнтовної вартості й трудомісткості наукових робіт, що пропонуються до виконання;
стану виконання проміжних етапів та результатів виконання й впровадження завершених наукових робіт.
5. НТР має право:
1) залучати до участі у своїй роботі представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), а також провідних фахівців, науковців, незалежних експертів (за згодою);
2) організовувати проведення конференцій, семінарів, нарад та інших заходів;
3) утворювати постійні та/або тимчасові робочі групи НТР (далі - Робоча група), для надання наукових рекомендацій та проведення фахових консультацій з розгляду окремих питань діяльності, що належать до компетенції НТР.
( Пункт 5 розділу II доповнено новим підпунктом 3 згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій № 73 від 16.05.2022 )
III. Склад та структура НТР
1. НТР складається з Президії НТР (далі - Президія) та секцій НТР (далі - Секції).
2. Головою НТР є Міністр розвитку громад та територій України (далі - Міністр).
Заступником голови НТР є, за посадою, перший заступник Міністра.
3. Склад НТР формується з посадових осіб Мінрегіону та може формуватися з представників інших центральних органів виконавчої влади, представників наукових організацій та установ, закладів освіти, громадських об'єднань (у тому числі тих, що здійснюють діяльність, пов'язану із запобіганням і протидією корупції), експертних організацій, саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності, міжнародних організацій, фахівців та науковців у відповідних сферах (за згодою).
4. Персональний склад Президії та Секцій затверджується наказом Мінрегіону.
5. До складу Президії входять: голова НТР, заступник голови НТР, члени Президії, відповідальний секретар НТР.
Членами Президії, за посадами, є заступники Міністра, заступник Міністра з питань європейської інтеграції, заступник Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації та керівник юридичної служби Мінрегіону.
6. Члени НТР здійснюють свою роботу у складі секцій НТР за фаховими напрямами (далі - Секції).
У складі НТР постійно діють:
секція технічного регулювання та нормативного забезпечення у будівництві;
секція ціноутворення, економіки та організації будівництва;
секція містобудування;
секція з реформування та розвитку житлово-комунального господарства.
7. Кількість членів Секції не повинна перевищувати 40 осіб, з яких:
( Абзац перший пункту 7 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій № 73 від 16.05.2022 )
не більше 50% загальної чисельності - представники Мінрегіону, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується Кабінетом Міністрів України через Міністра, підприємств, організацій та установ Мінрегіону;
не менше 25% загальної чисельності - представники громадських об'єднань (по одному делегованому представнику).
8. Головою Секції є перший заступник Міністра, заступник Міністра, заступник Міністра з питань європейської інтеграції.
9. Відповідальним секретарем Секції є керівник самостійного структурного підрозділу апарату Мінрегіону відповідно до компетенції.
Секретарем Секції є працівник самостійного структурного підрозділу апарату Мінрегіону відповідно до компетенції.
Організаційне забезпечення роботи Секцій здійснюється самостійними структурними підрозділами апарату Мінрегіону, працівники яких є відповідальними секретарями Секцій.
10. Робоча група утворюється у разі необхідності вирішення окремих, специфічних, питань діяльності, що належать до компетенції НТР, вирішення яких потребує залучення фахівців відповідного спрямування.
Робоча група формується з посадових осіб Мінрегіону та може формуватися з представників інших центральних органів виконавчої влади, представників наукових організацій та установ, закладів освіти, громадських об'єднань (у тому числі тих, що здійснюють діяльність, пов'язану із запобіганням і протидією корупції), експертних організацій, саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності, міжнародних організацій, фахівців та науковців у відповідних сферах (за згодою).

................
Перейти до повного тексту