- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 257 від 16.04.2002
м. Київ
Про затвердження Орієнтовного положення про організацію і проведення виховної роботи в професійно-технічних навчальних закладах Міністерства освіти і науки України
На виконання Програми дій Уряду щодо реалізації Національної доктрини розвитку освіти України в XXI столітті на період 2001 - 2004 років та з метою покращання організації виховної роботи в ПТНЗ Міністерства освіти і науки України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Орієнтовне положення про організацію виховної роботи в професійно-технічних навчальних закладах Міністерства освіти і науки України (додається).
2. Міністру освіти Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій довести зазначене Орієнтовне положення про організацію виховної роботи в ПТНЗ Міністерства освіти і науки України до відома керівників професійно-технічних навчальних закладів.
3. Цей наказ та Орієнтовне положення про організацію виховної роботи в професійно-технічних навчальних закладах Міністерства освіти і науки України надрукувати в "Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України".
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Державного секретаря Міністерства освіти і науки України Науменка Г.Г.
Міністр В.Г.Кремень
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Міносвіти
і науки України
16.04.2002 N 257
Орієнтовне положення про організацію виховної роботи в професійно-технічних навчальних закладах Міністерства освіти і науки України
1. Загальні положення
1.1. Це Орієнтовне положення регламентує організацію виховної роботи та визначає систему планування, організації, обліку і контролю виховної роботи в професійно-технічних навчальних закладах Міністерства освіти та науки України (далі - ПТНЗ).
1.2. Виховна робота в ПТНЗ спрямована на формування особистості, яка усвідомлює свою належність до Українського народу, зберігає і продовжує українські культурно-історичні традиції, шанобливо ставиться до рідних святинь, української мови, історії, а також до культури народів інших національностей, які проживають в Україні, виявляє культуру міжетнічних і міжособистісних стосунків.
1.3. Виховна діяльність в ПТНЗ утверджує особистісно орієнтовані методики виховання, є наскрізною, входить до планів роботи всіх підрозділів навчального закладу.
1.5. Загальне керівництво виховним процесом у ПТНЗ здійснює директор. Організатором виховної роботи є заступник директора з виховної роботи або особа, на яку покладені обов'язки організації виховної роботи в ПТНЗ.
1.6. Виховну роботу в ПТНЗ здійснюють: директор, заступники директора, викладачі, вихователі, майстри виробничого навчання, старші майстри виробничого навчання, інструктори, методисти, керівники фізичного виховання, викладачі початкової військової підготовки, практичні психологи, соціальні працівники, бібліотекарі, керівники секцій, гуртків, факультативів, органи учнівського самоврядування. В цій роботі бере участь Піклувальна рада, батьківські організації, що створені при навчальному закладі.
1.7. Організацію і керівництво виховною роботою в групі забезпечує класний керівник, майстер виробничого навчання, вихователі, психологи, соціальні працівники.
2. Мета, завдання, організація та планування виховної роботи
2.1. Мета виховної роботи - це формування громадянина через його політичну, правову, трудову, економічну, культурну освіченість, через практичну участь у суспільно значущих справах.
2.2. Основним завданням виховної роботи в професійно-технічному навчальному закладі є створення умов для формування та розвитку учнівської молоді як фахівця і особистості, її нахилів, здібностей, талантів, інтелектуальності, забезпечення трудової підготовки майбутнього спеціаліста, виховання національної і загальнолюдської моралі, духовності і культури.
2.3. Формування у дітей та молоді сучасного світогляду, ідей, поглядів, переконань, заснованих на найцінніших надбаннях вітчизняної і світової культури.
2.4. Встановлення гуманних взаємин між усіма членами педагогічного та учнівського колективів.
2.5. Набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої національної культури міжнаціональних взаємин.
2.6. Формування у молоді особистісних рис громадян Української держави.
2.7. Формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати задля розвитку держави, готовності її захищати.
2.8. Розвиток в учнів та слухачів мовної культури.
2.9. Розвиток міжетнічної культури спілкування.
2.10. Формування родинно-сімейної культури, вивчення та збереження звичаїв, обрядів, традицій українського народу.
Діяльність класного керівника здійснюється на підставі плану виховної роботи, розробленого на навчальний семестр згідно із річним планом ПТНЗ, який обговорюється на засіданні педагогічної ради та затверджується директором. План повинен бути конкретним, чітким, оперативним.
Організаційно-методична допомога класному керівникові, вихователю надається адміністрацією професійно-технічного навчального закладу згідно з їх посадовими обов'язками.
3. Зміст та форми організації виховної роботи в ПТНЗ
3.1. Зміст виховної роботи передбачає особистісно орієнтовану національну модель виховання, яка спрямована на механізм самореалізації особистості, визначає напрями гуманістичної виховної діяльності в ПТНЗ.
3.2. Форми організації виховної роботи в навчальній групі визначає класний керівник, майстер виробничого процесу, вихователь спільно з соціальним педагогом та психологом з урахуванням специфіки ПТНЗ та побажань учнів.
................Перейти до повного тексту