1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 255 від 31.05.2002
Про цілеспрямовані дії по відшкодуванню податку на додану вартість
Аналіз надходжень до бюджету податку на додану вартість за 2001 рік засвідчив, що в порівнянні з 2000 роком надходження до бюджету збільшилися лише на 100,0 млн. грн., в той час як суми податку на додану вартість, що відшкодовані з бюджету, зросли на 4,2 млрд. грн., або на 145,6 відсотка. В 2000 році відшкодовано з бюджету сум ПДВ - 9,2 млрд. грн., а в 2001 році - 13,4 млрд. грн. Виходячи з наведеного
НАКАЗУЮ:
1. Головам ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, м.Києві та Севастополі:
1.1. Проаналізувати зростання бюджетного відшкодування у 2001 році в порівнянні з 2000 роком та співставити це зростання зі зростанням бази оподаткування податком на додану вартість в розрізі кожного підприємства, у якого за підсумками 2001 року було від'ємне значення податку на додану вартість;
1.2. Підрозділам оподаткування юридичних осіб згрупувати підприємства, які за 2001 рік відпрацювали з від'ємним значенням податку на додану вартість, за причинами його виникнення і скласти окремі переліки вказаних підприємств (причини виникнення від'ємного значення ПДВ зазначені у додатку 1);
1.3. Підрозділам оподаткування юридичних осіб разом з підрозділами податкової міліції проаналізувати вказані переліки підприємств і визначити ті, що потребують документальних перевірок, та скласти нові обгрунтовані переліки, затвердити їх належним чином та передати підрозділам податкового аудиту та валютного контролю для проведення документальних перевірок;
1.4. Підрозділам податкового аудиту та валютного контролю провести документальні перевірки всіх підприємств згідно із затвердженим переліком та відповідно до вимог програми перевірки, що додається (додаток 1).
2. Головному управлінню внутрівідомчого контролю, Головному управлінню податкового аудиту та валютного контролю, Головному управлінню податку на додану вартість, Головному управлінню податкової міліції ДПА України при проведенні комплексних перевірок обласних ДПА з питань організації контрольно-перевірочної роботи обов'язково в межах своїх повноважень вимагати:
- аналіз зростання бюджетного відшкодування у 2001 році в порівнянні з 2000 роком та співставлення цього зростання з ростом бази оподаткування податком на додану вартість в розрізі кожного підприємства, у якого за підсумками 2001 року було від'ємне значення податку на додану вартість (у табличній формі);
- відомості по підприємствах, які за 2001 рік відпрацювали з від'ємним значенням податку на додану вартість, згрупованих за причинами його виникнення з приводу об'єктивності відбору платників податку до документальної перевірки згідно з переліком підприємств, затвердженим головою (начальником) ДПА (ДПІ).
Проводити аналіз актів документальних перевірок, по яких було проведено відшкодування з бюджету сум податку на додану вартість, щодо додержання вимог цієї програми, починаючи з 01.06.2002 року.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Оперенка Г.М.
Голова М.Азаров
Додаток 1
до наказу Державної податкової
адміністрації України
від 31 травня 2002 р. N 255
Програма проведення документальних перевірок з питань правильності заявлених до бюджетного відшкодування сум ПДВ
У додатку 8 до наказу ДПА України від 15.08.98 N 376 Методичних вказівок по організації порядку адміністрування відшкодування податку на додану вартість зазначені 5 причин виникнення від'ємного значення ПДВ, а саме:
- продаж товарів, що були вивезені платником податку за межі митного кордону України, коли операції оподатковуються за нульовою ставкою ПДВ;
- придбання основних засобів, які використовуються у господарській діяльності платника податку;
- наявність залишків готової продукції на складі;
- придбання товарно-матеріальних цінностей у великих розмірах;
- продаж товарів за цінами, нижчими за ціну придбання або митну вартість.
При проведенні документальних перевірок обов'язково з'ясовувати, чи було отримано підприємством, що перевіряється, бюджетне відшкодування у минулих роках, по яких минув строк позовної давності, про що отримувати інформацію з управлінь звітності, використавши її при проведенні документальних перевірок, наприклад:
якщо суб'єкт підприємницької діяльності отримав бюджетне відшкодування по декларації за січень 1998 року по податковій накладній, отриманій від продавця 20 листопада 1997 року, виписаній на товари (роботи, послуги), за які не проведено розрахунків станом на 20 листопада 2000 року, то такий суб'єкт підприємницької діяльності мав би у листопаді 2000 року збільшити доходи на суму кредиторської заборгованості, по якій минув термін позовної давності - 1095 днів, і, відповідно, зменшити суму податкового кредиту, оскільки у суб'єкта не відбувається компенсації валових витрат (підпункт 7.4.1 пункту 7.4 Закону України від 03.04.97 N 168/97-ВР "Про податок на додану вартість").

................
Перейти до повного тексту