Групи посад державної служби |
Група знань, умінь, навичок та особистих якостей |
Назва знання, уміння, навички та особистої якості, необхідної для виконання посадових обов'язків |
Опис змісту знання, уміння, навички та особистої якості |
Приклади поведінки, які спостерігаються під час ефективного та результативного виконання посадових обов'язків |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
II, III |
Управлінські знання, уміння, навички та особисті якості |
Планування діяльності та ресурсів |
Знання, уміння і навички розроблення планів досягнення мети та реалізації завдань структурного підрозділу з урахуванням необхідних ресурсів і можливих зовнішніх чинників |
- створює реалістичні середньострокові та довгострокові плани для себе і структурного підрозділу; - складає плани, деталізуючи їх просто, чітко і зрозуміло; - забезпечує наявність необхідних для реалізації планів ресурсів з урахуванням поточних і майбутніх потреб; - за необхідності своєчасно коригує свої плани та структурних підрозділів; - правильно розставляє пріоритети, враховуючи важливість і терміновість завдань; - враховує можливий вплив зовнішніх чинників, ризики та зміни |
Визначення завдань та організація роботи підлеглих |
Знання, уміння і навички визначати чіткі і зрозумілі завдання та організовувати діяльність структурного підрозділу для їх досягнення |
- встановлює для себе та інших підпорядкованих працівників структурних підрозділів, співвиконавців завдань напрями і порядок дій, необхідних для досягнення ефективних результатів виконання планових та оперативних завдань; - формулює зрозумілі та чіткі завдання для підпорядкованих працівників структурних підрозділів, співвиконавців завдань; - розподіляє завдання серед працівників з урахуванням їх рівня професійної компетентності, навантаження та координує їх діяльність |
Контроль та оцінка виконання |
Знання, уміння і навички контролю та оцінки досягнення запланованих цілей, результатів виконання завдань |
- здійснює контроль за графіком виконання планів і строків доручень відповідно до компетенції; - погоджує з виконавцями контрольні строки для оцінки проміжних результатів; - аналізує інформацію про хід виконання завдання, надає допомогу у разі виникнення проблем у виконавця; - ініціює застосування заходів заохочення і дисциплінарної відповідальності до виконавців |
Прийняття управлінських рішень |
Уміння і навички приймати управлінські рішення з урахуванням наявних альтернатив і можливих наслідків відповідно до встановленого порядку ухвалення рішень |
- вивчає проблему та причини, що її викликали; - здійснює пошук, оцінює всі альтернативні варіанти вирішення проблеми та обирає найоптимальніший з них; - рішення приймає зважено, з урахуванням можливих наслідків; - враховує різні позиції та приймає рішення на підставі балансу фактів і наявної інформації; - враховує, як рішення впливатимуть на заінтересовані сторони та передбачає можливі ризики і проблеми; - узгоджує рішення із заінтересованими сторонами |
Управління інноваціями та змінами |
Здатність (знання, уміння і навички) розуміти, підтримувати і впроваджувати необхідні інновації та зміни, постійно вдосконалювати діяльність та адаптуватися до нових умов |
- самостійно адаптує свою поведінку і методи роботи до нових вимог; - ініціює і підтримує ініціативи співробітників щодо підвищення ефективності роботи; - аналізує кращі практики та світовий досвід і впроваджує їх у діяльність структурного підрозділу та державного органу; - активно сприяє впровадженню змін, оцінює їх ефективність і відповідність до запланованих результатів; - відстежує отримані результати після впровадження змін у повсякденній роботі структурного підрозділу та державного органу; - вносить пропозиції та вживає заходів щодо усунення неефективних інновацій, впроваджених змін та негативних наслідків, які вони викликали |
Лідерство та управління персоналом |
Здатність впливати на підлеглих та колег, вести їх за собою, уміння і навички залучати співробітників до роботи, сприяти професійному і особистому розвитку підлеглих |
- заохочує в колективі почуття взаємної відповідальності з метою забезпечення мотивації кожного працівника до найкращого виконання посадових обов'язків; - відзначає і заохочує ефективні дії підлеглих, створює конструктивний зворотний зв'язок з ними, сприяє професійному і особистому їх розвитку; - передає підлеглим свій досвід і знання для вдосконалення їх роботи; - розвиває здібності підпорядкованих працівників структурних підрозділів, необхідні для найефективнішого виконання завдань; - заохочує ініціативність та самостійність підлеглих, їх творчий підхід до роботи; - заохочує найбільш ефективних працівників, враховує індивідуальний вклад кожного підлеглого у роботу структурного підрозділу |
Стратегічне та аналітичне мислення |
Здатність керівника бачити довгострокові перспективи і розділяти їх на більш дрібні середньо- та короткострокові до рівня структурних підрозділів і співробітників |
- цілісно бачить мету і завдання державного органу, їх взаємозв'язок з цілями і завданнями держави; - розуміє довгострокові цілі державного органу, відповідно до них вибудовує довгострокові і короткострокові плани для свого структурного підрозділу; - бачить взаємозв'язок цілей державного органу та структурного підрозділу з цілями і завданнями інших державних органів, структурних підрозділів; - вибудовує взаємодію з іншими структурними підрозділами і державними органами для забезпечення вирішення завдань |
II, III, IV і V |
Інші знання, уміння, навички та особисті якості |
Збір і аналіз інформації |
Здатність (знання, уміння і навички) до виділення ключових факторів, пошуку відсутньої інформації, її аналізу та структуризації |
- виділяє ключову інформацію для вирішення завдань, збирає і враховує інформацію з різних джерел; - у випадку відсутності інформації знаходить додаткові джерела інформації; - на основі наявної і зібраної інформації робить висновки, розглядаючи альтернативні рішення, пропонує кращі шляхи вирішення завдань; - визначає причини проблем, що повторюються, і знаходить системні рішення |
Ефективна комунікація |
Знання різних стилів спілкування, уміння і навички чітко та структуровано викладати в усній та письмовій формі свої думки, знаходити обґрунтовану аргументацію, відстоювати свою позицію |
- своєчасно і якісно готує документи; - використовує під час підготовки документів достовірну і точну інформацію, за необхідності нормативну базу і судову практику; - готує добре структуровані, змістовні документи, що відповідають на усі поставлені питання; - ясно, чітко і структуровано викладає інформацію; - наводить обґрунтовані аргументи на підтримку своєї позиції; - надає інформацію в необхідному для співрозмовника об'ємі і формі; - стикаючись із запереченнями, аргументовано і конструктивно відстоює свою позицію; - використовує різні стилі спілкування враховуючи особливості співрозмовника або аудиторії; - уважно вислуховує співрозмовника, щоб зрозуміти його позицію |
Робота в команді |
Здатність (уміння і навички) створювати добрі робочі відносини та конструктивно і ефективно взаємодіяти з колегами, підлеглими та партнерами з метою прийняття спільного рішення, досягнення розуміння і підтримки для дотримання цілей структурного підрозділу та державного органу в цілому |
- залучається у роботу колективу, налаштований на досягнення загальної мети; - враховує думку колег про необхідну інформацію щодо її своєчасності і повноти об'єму; - надає інформацію, необхідну для вирішення спільних завдань; - допомагає колегам у виконанні поставлених перед ними термінових завдань; - створює позитивну робочу атмосферу доброзичливо спілкуючись з колегами; - встановлює довгострокові взаємовідносини усередині державного органу та з колегами з інших державних органів; - дотримується коректності і стриманості в спілкуванні, також у конфліктних ситуаціях |
Орієнтація на досягнення результату |
Здатність чітко бачити (розуміти) результат і докладати активних цілеспрямованих зусиль для його досягнення з максимально можливою якістю у встановлені терміни, здатність зберігати високу працездатність у стресових ситуаціях |
- дотримується строків виконання доручень, взятих на себе зобов'язань і виконує їх в повному об'ємі з належною якістю; - діє самостійно у рамках наявних повноважень; - проявляє наполегливість і шукає різні шляхи для досягнення результату; - швидко відновлює працездатність незважаючи після конфліктних ситуацій; - може ефективно вирішувати одночасно багато завдань та вирішувати однотипні або надзвичайно складні завдання |
Творчий підхід та ініціативність |
Готовність пропонувати ідеї та нові рішення, спрямовані на підвищення ефективності роботи, інтерес до вирішення складних завдань |
- проявляє гнучкість та винахідливість у пошуку вирішення нестандартних завдань; - пропонує рішення, що підвищують якість і ефективність роботи підрозділу; - активно бере участь у впровадженні та реалізації інноваційних ідей, нововведень; - пропонує незвичайні, принципово нові ідеї, рішення; - активно реагує на потребу нових підходів; - відхиляється від традиційних схем мислення, стандартних рішень; - уміє імпровізувати |
Відповідальність |
Здатність усвідомлювати і виконувати належним чином закріплені за посадою завдання та посадові обов'язки, передбачати наслідки своїх вчинків, дій та бездіяльності |
- несе відповідальність за свої дії; - пунктуальний і надійний; - бере на себе вирішення проблем у разі їх виникнення; - виконує роботу, завдання якісно та у встановлені строки |
Володіння українською мовою |
Знання та володіння мовними нормами (орфографічні, орфоепічні, акцентуаційні, пунктуаційні, стилістичні, граматичні, лексичні) і культурою мовлення |
- володіє усною та письмовою формами сучасної української літературної мови, її літературними нормами на всіх мовних рівнях; - використовує різноманітні мовні засоби і стилі усного спілкування для реалізації різноманітних цілей; - вільно використовує словниковий запас, необхідний для виконання посадових обов'язків; - володіє навичками перекладу з російської мови українською текстів як фахового спрямування, так і текстів художньої літератури, розмовно-побутового мовлення; - опрацьовує отриману інформацію з різних сфер діяльності і презентує її у відповідній формі (нормативно-правовий акт, службовий документ, доповідь, стаття тощо) українською мовою; - вміє складати відповідно до встановлених вимог службові документи та розробляти проекти нормативно-правових актів, організаційно-розпорядчі документи (накази, розпорядження тощо) щодо виконання завдань державного органу, державних, регіональних, галузевих (міжгалузевих) програм тощо за напрямом діяльності; - вміє використовувати форми (писемна та усна) ділової української мови у сфері професійної діяльності відповідно до ситуації, документально оформлює управлінські рішення та працює з кореспонденцією відповідно до правил діловодства |
Навички роботи з комп'ютерною технікою та програмним забезпеченням |
Знання інформаційних технологій, здатність використовувати комп'ютерну техніку та програми Microsoft Office, працювати з інформаційно-телекомунікаційною мережею Інтернет |
- знає основні команди для роботи з персональним комп'ютером; - знає основні принципи роботи з головною областю екрану "Робочий стіл", принципи організації файлової структури; - вміє створювати, переміщати, видаляти файли, друкувати електронні документи; - здатний правильно здійснити форматування текстових документів, написання включно, використовуючи основні опції: - копіювання, вставку та видалення тексту, а також уміння і навички роботи з таблицями та рисунками в програмі Microsoft Office Word; - вміє створювати, відправляти, отримувати електронні повідомлення, відправляти відповідь на них, пересилати раніше отримані повідомлення, працювати з вкладеннями у програмі Microsoft Office Outlook; - знає та розуміє основні принципи функціонування Інтернет, принципи захисту інформації; - ефективно використовує пошукові системи Інтернет для роботи з ресурсами Інтернет та отримання необхідної інформації |