- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
Про посилення роботи щодо профілактики захворюваності дітей у навчальних закладах та формування здорового способу життя учнівської та студентської молоді
Швидкі темпи зростання захворюваності та інвалідності у дітей шкільного віку, недотримання гігієнічних нормативів щодо оточуючого середовища, в якому перебувають діти, незбалансованість харчування, дефіцит мікроелементів та вітамінів, гіподинамія, травматизм, тютюнокуріння, вживання алкогольних напоїв, токсичних і наркотичних речовин, ранній початок статевого життя, недостатній рівень сформованості навичок безпеки життєдіяльності, розповсюдження ВІЛ-інфекції, туберкульозу, захворювань, що передаються статевим шляхом тощо, вимагають від органів управління освітою та охороною здоров'я, керівників відповідних закладів підсилити профілактичний напрям та роботу з формування навичок здорового способу життя у навчальних закладах.
Профілактична робота з дітьми дошкільного і шкільного віку, студентами ще не відповідає сучасним вимогам; не приділяється належна увага санітарно-просвітницьким заходам. Недостатньо ефективною є робота з батьками щодо виховання здорової дитини, профілактики захворювань та їх ускладнень; недостатньо залучаються до цієї роботи громадські організації, у тому числі волонтерські.
Недоліки значною мірою зумовлені недостатньою організаційно-методичною роботою та послабленням контролю з боку керівників навчальних закладів і органів управління освітою та охороною здоров'я всіх рівнів.
З метою удосконалення роботи щодо профілактики захворюваності дітей у навчальних закладах та формування в них навичок здорового способу життя
НАКАЗУЄМО:
1. Міністрам освіти і науки, охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки, охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, Головним Державним санітарним лікарям Автономної Республіки Крим, обласних, міських та районних санітарно-епідеміологічних станцій, ректорам вищих навчальних закладів МОН та МОЗ України:
1.1. Розробити та затвердити регіональні (університетські) заходи (програми) щодо формування навичок здорового способу життя в учнівської та студентської молоді у навчальних закладах (до 01.05.2005 року).
1.2. Заслуховувати на спільних колегіях органів освіти і науки та охорони здоров'я питання виконання плану заходів (програм) щодо формування навичок здорового способу життя в учнівської та студентської молоді у навчальних закладах (щороку).
1.3. Взяти під особистий контроль організацію роботи з профілактики захворюваності у дітей та формування навичок здорового способу життя в учнівської та студентської молоді (постійно).
1.4. Забезпечити безпечні умови перебування учнівської та студентської молоді у навчальних закладах, суворе дотримання санітарного законодавства. Не допускати використання для перебування та навчання дітей аварійних будівель, приміщень, споруд, де не створено безпечних умов навчання, праці та виховання, додержання правил особистої гігієни дітьми та персоналом. Приділяти особливу увагу заходам з профілактики інфекційних захворювань, спалахів гострих кишкових інфекцій і харчових отруєнь, випадків травматизму (постійно).
1.5. Вивчати та поширювати досвід діяльності навчальних закладів, що працюють за методом "рівний-рівному" щодо формування навичок здорового способу життя; входять до Національної мережі шкіл сприяння здоров'ю у рамках програми Всесвітньої організації охорони здоров'я "Європейська мережа шкіл сприяння здоров'ю" з профілактики захворюваності дітей, попередження шкідливих звичок (постійно).
1.6. Забезпечити медико-педагогічний контроль організації занять з фізичної культури. Використовувати при організації фізичного виховання у навчальних закладах індивідуальний підхід до дітей (постійно).
1.7. Забезпечити дотримання вимог санітарного законодавства під час навчання дітей. При розробленні робочих навчальних планів уникати перевантаження школярів, зокрема шестиденного навчального тижня, надмірної кількості та невмотивованого обсягу домашніх завдань, насамперед письмових (постійно).
................Перейти до повного тексту