- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
Про впровадження українсько-швейцарського проекту "Перинатальне здоров'я"
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства охорони здоров'я
N 244 від 16.05.2007 )
З метою активізації дій по своєчасному та ефективному впровадженню україно-швейцарського Проекту "Перинатальне здоров'я", який передбачає розробку та впровадження моделі надання перинатальних послуг на I та II рівнях медико-санітарної допомоги
НАКАЗУЮ:
1. Визначити пілотними регіонами по впровадженню українсько-швейцарського Проекту "Перинатальне здоров'я" (далі - Проект) такі адміністративні території (за згодою обласних державних адміністрацій):
- Волинська область: м. Луцьк; Горохівський район; Ратнівський район;
- Івано-Франківська область: м. Івано-Франківськ; Городенківський район; Калуський район.
2. Затвердити:
2.1. Склад координаторів та робочих груп, задіяних у Проекті (додається);
2.2. Орієнтовний графік впровадження заходів Проекту (додається);
2.3. склад робочої групи з розробки клінічних протоколів (постійні та асоційовані експерти)" (додається).
( Пункт 2 доповнено підпунктом 2.3 згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я
N 244 від 16.05.2007 )
3. Начальникам управлінь охорони здоров'я Волинської та Івано-Франківської обласних державних адміністрацій:
3.1. Створити всі необхідні умови для реалізації Проекту у визначених пілотними регіонах;
3.2. Покласти персональну відповідальність за строки і якість впровадження Проекту на:
- Гогошу М.І. - заступника начальника управління охорони здоров'я Волинської облдержадміністрації;
- Ціхонь З.О. - заступника начальника управління охорони здоров'я Івано-Франківської облдержадміністрації;
( Підпункт 3.2 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства охорони здоров'я
N 244 від
16.05.2007 )
4. Начальнику Управління материнства, дитинства та санаторної справи Бондаренку В.В.:
( Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я
N 244 від 16.05.2007 )
4.1. Забезпечити координацію роботи виконавчих структур впровадження Проекту, а також координацію робочого плану Проекту з такими ж планами інших міжнародних проектів і програм в секторі охорони здоров'я матерів і дітей;
4.2. Сприяти здійсненню заходів робочого плану Проекту та ухвалених рішень Наглядової Ради Проекту;
4.3. Забезпечити моніторинг виконання Проекту та систематичне заслуховування ходу та результатів впровадження на апаратних нарад;
4.4. Сприяти обговоренню і висвітленню (оприлюдненню) досягнутих результатів роботи Проекту на щорічних національних і регіональних науково-практичних конференціях, з'їздах, нарадах, присвячених питанням перинатального здоров'я і сімейної медицини.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на начальника Управління материнства, дитинства та санаторної справи Бондаренка В.В.
( Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я
N 244 від 16.05.2007 )
В.о. Міністра | В.Л.Весельський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
21.04.2006 N 241
СКЛАД
координаторів та робочих груп, задіяних в україно-швейцарському Проекті "Перинатальне здоров'я"
1. Координатор Проекту "Перинатальне здоров'я":
- Моісеенко Р.О. - заступник директора Департаменту інспектування та контролю якості медичних послуг МОЗ України;
2. Координатор робочого комітету "Якість надання перинатальних послуг":
- Гойда Н.Г. - проректор з лікувальної роботи КМАПО ім. П.Л. Шупика;
3. Секретарі:
3.1. Секретар робочого комітету "Інформаційно-комунікаційні технології" - Костюк О.О., доцент кафедри неонатології НМАПО ім. П.Л. Шупика;
3.2. Секретар робочої групи з розробки клінічних протоколів з акушерства - Зеленська М.В., асистент кафедри акушерства, гінекології та репродуктології НМАПО ім. П.Л. Шупика.
4. Координатор робочого комітету "Інформаційно-комунікаційні технології":
- Добрянський Д.О. - професор кафедри шпитальної та факультетської педіатрії Львівського національного медичного університету ім. Данила Галицького;
5. Координатор робочого комітету "Медичні технології та обладнання":
- Суздальцев В.В. консультант Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства (за згодою);
6. Керівники робочих груп:
6.1. група "Клінічні настанови і протоколи":
- проф. Шунько Є.Є. - головний спеціаліст МОЗ України з неонатології;
- проф. Камінський В.В. - головний спеціаліст МОЗ України з акушерства та гінекології;
6.2. група "Ситуаційний аналіз, оперативні дослідження, моніторинг і оцінювання. Обсяг і перелік перинатальних послуг":
- Гогоша М.І. - заступник начальника управління охорони здоров'я Волинської облдержадміністрації;
- Ціхонь З.О. - заступник начальника управління охорони здоров'я Івано-Франківської облдержадміністрації;
- Гріга І.М. - керівник Школи охорони здоров'я, Національний Університет "Києво-Могилянська Академія" (за згодою);
6.3. робоча група "Навчання і тренінги":
- професор Шунько Є.Є., головний позаштатний спеціаліст МОЗ України з неонатології;
- професор Камінський В.В., головний позаштатний спеціаліст МОЗ України з акушерства та гінекології;
6.4. робоча група "Пакет основних медичних технологій":
- Ващилін Г.В. - генеральний директор ДТМО Волинської області;
6.5. робоча група "Регуляторна політика і фінансування у галузі технологічного управління":
- Жилка Н.Я. - начальник відділу охорони здоров'я матерів та дітей Департаменту організації та розвитку медичної допомоги населенню МОЗ України;
6.6. робоча група "Процеси управління у сфері клінічного обладнання":
- Шимків М.І. - інженер сервісного центру Івано-Франківської обласної дитячої клінічної лікарні;
6.7. робоча група "Протоколи ремонту і профілактики клінічного обладнання":
- Шимків М.І. - інженер сервісного центру Івано-Франківської обласної дитячої клінічної лікарні;
6.8. робоча група "Телемедицина":
- Добрянський Д.О. - професор кафедри шпитальної та факультетської педіатрії Львівського національного медичного університету ім. Данила Галицького.
З метою посилення ефективності роботи керівники робочих груп мають право залучати до виконання певних завдань Проекту інших компетентних виконавців (в якості асоційованих членів робочих груп).
( Склад в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я
N 244 від 16.05.2007 )
Директор Департаменту організації та розвитку медичної допомоги населенню | Р.О.Моісеєнко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
21.04.2006 N 241
ОРІЄНТОВНИЙ ГРАФІК
впровадження заходів україно-швейцарського Проекту "Перинатальне здоров'я"
Результати/Цілі |
Основні дії |
2006 |
2007 |
I |
II |
III |
IV |
I |
II |
III |
IV |
1 |
2 |
3 |
4 |
1.0 У вибраних областях України була створена та випробувана модель інтегрованої та ефективної перинатальної служби, орієнтованої на потреби користувачів |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1 Були створені нові можливості для оцінювання та досліджень системи охорони здоров'я та була виконана обширна робота щодо оцінки перинатальних послуг зокрема |
.1 Створити спеціальну групу для оцінки і досліджень. Підготувати членів групи до виконання дослідження (тренінг) |
|
|
|
|
|
|
|
|
.2 Виконати Baseline Study |
|
|
|
|
|
|
|
|
.3 Оцінити та проаналізувати пілотні райони |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
.4 Дослідити, які захворювання спричинюють основний "тягар" (навантаження) на систему допомоги материнству і дитинству |
|
|
|
|
|
|
|
|
.5 Розробити нові альтернативи по наданню перинатальних послуг та проаналізувати їх цінність для покращання системи охорони материнства і дитинства на 1-му рівні допомоги і в сімейній медицині |
|
|
|
|
|
X |
X |
|
.6 Розробити та запровадити систематичне оцінювання впровадження проекту |
|
|
|
|
|
|
|
|
.7 Узагальнити набутий досвід, описати розроблену модель і розповсюдити інформацію |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2 Підвищився професійний рівень фахівців і персоналу |
.1 Проведення тренінгу для підвищення кваліфікації персоналу (1-й і 2-й рівні) відповідно до встановлених стандартів |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
.2 Тренінг персоналу 1-го і 2-го рівнів по ефективному консультуванню (вдосконалення комунікативних навичок) щодо питань материнства і дитинства (профілактика захворювань, безпечна вагітність). Цей захід буде здійснено в рамках Health Promotion Project |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
.3 Тренінги з метою підвищення кваліфікації сімейних лікарів з питань материнства і дитинства |
|
X |
X |
X |
|
|
|
|
1.3 Розроблені та запроваджені механізми для інтегрованого надання перинатальних послуг |
.1 Вивчити наявний стан надання перинатальних послуг силами сімейної медицини. Розробити вдосконалену концепцію та план дій по інтеграції перинатальних послуг у діяльність сімейного лікаря |
|
|
|
|
|
|
|
|
.2 Забезпечити персонал, який працює в галузі надання перинатальних послуг відповідними клінічними рекомендаціями (протоколами) |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
.3 Розробити консультативні стандарти/довідники для ефективного інтегрування служб материнства і дитинства на всіх рівнях надання медичної допомоги |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
.4 Покращити зв'язок між різними рівнями надання медичних послуг (звітність, нагляд, рецензування (peer review), консультування) |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
1.4 Покращені навички планування, управління, моніторингу та оцінки (областний рівень і рівень окремих закладів) |
.1 Переглянути поточні управлінські процеси та організаційні врегулювання |
|
|
|
|
|
|
|
|
.2 Провести тренінг для керівників служби та обласних керівників |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
.3 Запровадити та випробувати ПОМТ як інструмент вдосконалення надання медичних послуг |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
.4 Провести навчальний курс "раціональне управління в галузі лікарських засобів" |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
.5 Провести візити з метою спостереження/ нагляду і підтримки започаткованих змін |
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
.6 Визначити та оцінити подальші управлінські інструменти необхідні для покращання планування та оцінювання надання перинатальних послуг |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
1.5 Медичні установи (1-го і 2-го рівнів) структурно модернізовано у відповідності до результатів оцінки їх потреб |
.1 Надати необхідне обладнання медичним закладам 1-го рівня відповідно до їхніх потреб |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
.2 Забезпечити районні заклади найбільш необхідним обладнанням відповідно до потреб |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
1.6 Досвід реорганізованої інтегрованої моделі перинатальної служби було задокументовано і обговорено на національному рівні |
.1 Капіталізувати набутий досвід/описати розроблені моделі та розповсюдити інформацію |
|
|
|
|
X |
X |
|
|
.2 Обговорити результати з керівниками МОЗ щодо можливого розповсюдення набутого досвіду в інших районах і регіонах |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
2.0 Була запроваджена, випробувана і затверджена модель використання інформаційних та комунікаційних технологій у медицині (з акцентом на телемедицині, по можливості, теленавчанню) |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1 Були враховані технічні передумови запровадження інструментів телемедицини в Україні |
.1 Визначити відповідну установу для встановлення і підтримки сервера та пов'язаної з ним інфраструктури |
|
|
|
|
|
|
|
|
.2 Закупити, встановити та запустити Інтернет-сервер |
|
|
|
|
|
|
|
|
.3 Телемедичну платформу (програмне забезпечення) було адаптовано відповідно до потреб проекту |
|
|
|
|
|
|
|
|
.4 Обслуговуючий персонал пройшов навчання для запуску та підтримки платформи. Наробляються навички щодо подальшої розробки та адаптації платформи до інших ініціатив |
X |
|
|
|
|
|
|
|
2.2 Існуюча телемедична ініціатива оптимізована та інтегрована в клінічні служби |
.1 Реструктуризувати існуючу ініціативу відповідно до рекомендацій, сформульованих в звіті аудитора попереднього проекту |
|
|
|
|
|
|
|
|
.2 Розробити та запровадити (на Україні) моніторингову схему, яка забезпечувала б якісний розвиток даної ініціативи |
|
|
|
|
|
|
|
|
.3 Вести систематичну оцінку телемедичної ініціативи до кінця проекту |
|
|
|
|
|
X |
X |
|
2.3 Були розроблені подальші варіанти примінення телемедицини; один чи два з них були запроваджені та випробувані |
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
2.4 Були визначені та вибірково випробувані варіанти інформаційних технологій та телекомунікацій в галузі освіти |
|
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
3.0 Модель для систематичного технологічного менеджменту в медицині, сконцентрована на технічному обслуговуванні медичного обладнання, була запроваджена, випробувана та затверджена |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1 Пілотні сервісні центри по обслуговуванню медичного обладнання мають відповідну структуру, робочі інструменти та оснащення |
.1 Провести семінар по обладнанню та інструментах |
|
|
|
|
|
|
|
|
.2 Забезпечити визначення і впорядкування всіх структурних аспектів (стандартів) |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2 Лікарняні сервісні центри організовані і працюють |
.1 Розробити технічні завдання для інженерного персоналу, залученого на всіх рівнях |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
.2 Створити систематичну інвентарну систему |
|
|
|
|
|
|
|
|
.3 Встановити та започаткувати систему ведення відповідної документації та звітів |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3 Підготовка людських ресурсів в галузі технологічного менеджменту для лікарняних сервісних центрів |
.1 Переглянути придатність персоналу, потребу навчання та умови роботи |
|
|
|
|
|
|
|
|
.2 Забезпечити навчання для задоволення потреб необхідних служб |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
.3 Дослідити можливості для продовження освіти в галузях технічного менеджменту та медичної інженерії |
|
X |
X |
|
|
|
|
|
.4 Проаналізувати потреби навчання медичного персоналу правилам користування обладнанням |
X |
X |
|
|
|
|
|
|
.5 Дослідити можливість підтримки створення асоціації сервісних інженерів |
|
|
X |
X |
|
|
|
|
3.4 Було розроблено та випробувано концепцію консультативної системи для сервісних центрів по обслуговуванню медичного обладнання (для всіх рівнів надання медичної допомоги) |
.1 Оцінити існуючі сервісну пропозицію та поточну практику технічного обслуговування |
|
|
|
|
|
|
|
|
.2 Розробити концепцію консультативної системи та узгодити її з відповідними органами влади, які відповідають за забезпечення медицини |
X |
|
|
|
|
|
|
|
.3 Розробити та випробувати консультативну систему, де це є можливим |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
3.5 Покращився технологічний менеджмент, який є частиною системи медичного менеджменту в цілому |
.1 Переглянути існуючі алгоритми прийняття рішень та відповідальності при плануванні закупок |
X |
X |
X |
|
|
|
|
|
.2 Запровадити аналітичні та управлінські інструменти для економічного аналізу технологій у сфері охорони здоров'я |
|
|
X |
X |
X |
|
|
|
.3 Встановити якісні управлінські процедури використання технологій у сфері охорони здоров'я |
|
|
|
X |
X |
|
|
|
3.6 Були розроблені пропозиції щодо модернізації регуляторної діяльності у сфері технологічного управління. |
.1 Переглянути існуючі стратегії та інструкції щодо технологій в системі охорони здоров'я |
|
|
|
|
X |
X |
|
|
.2 Розробити пропозицію щодо відповідної регуляторної структури |
|
|
|
|
|
X |
X |
|
................Перейти до повного тексту