1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
21.04.2006 N 241
Про впровадження українсько-швейцарського проекту "Перинатальне здоров'я"
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 244 від 16.05.2007 )
З метою активізації дій по своєчасному та ефективному впровадженню україно-швейцарського Проекту "Перинатальне здоров'я", який передбачає розробку та впровадження моделі надання перинатальних послуг на I та II рівнях медико-санітарної допомоги
НАКАЗУЮ:
1. Визначити пілотними регіонами по впровадженню українсько-швейцарського Проекту "Перинатальне здоров'я" (далі - Проект) такі адміністративні території (за згодою обласних державних адміністрацій):
- Волинська область: м. Луцьк; Горохівський район; Ратнівський район;
- Івано-Франківська область: м. Івано-Франківськ; Городенківський район; Калуський район.
2. Затвердити:
2.1. Склад координаторів та робочих груп, задіяних у Проекті (додається);
2.2. Орієнтовний графік впровадження заходів Проекту (додається);
2.3. склад робочої групи з розробки клінічних протоколів (постійні та асоційовані експерти)" (додається).
( Пункт 2 доповнено підпунктом 2.3 згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 244 від 16.05.2007 )
3. Начальникам управлінь охорони здоров'я Волинської та Івано-Франківської обласних державних адміністрацій:
3.1. Створити всі необхідні умови для реалізації Проекту у визначених пілотними регіонах;
3.2. Покласти персональну відповідальність за строки і якість впровадження Проекту на:
- Гогошу М.І. - заступника начальника управління охорони здоров'я Волинської облдержадміністрації;
- Ціхонь З.О. - заступника начальника управління охорони здоров'я Івано-Франківської облдержадміністрації;
( Підпункт 3.2 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 244 від 16.05.2007 )
4. Начальнику Управління материнства, дитинства та санаторної справи Бондаренку В.В.:
( Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 244 від 16.05.2007 )
4.1. Забезпечити координацію роботи виконавчих структур впровадження Проекту, а також координацію робочого плану Проекту з такими ж планами інших міжнародних проектів і програм в секторі охорони здоров'я матерів і дітей;
4.2. Сприяти здійсненню заходів робочого плану Проекту та ухвалених рішень Наглядової Ради Проекту;
4.3. Забезпечити моніторинг виконання Проекту та систематичне заслуховування ходу та результатів впровадження на апаратних нарад;
4.4. Сприяти обговоренню і висвітленню (оприлюдненню) досягнутих результатів роботи Проекту на щорічних національних і регіональних науково-практичних конференціях, з'їздах, нарадах, присвячених питанням перинатального здоров'я і сімейної медицини.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на начальника Управління материнства, дитинства та санаторної справи Бондаренка В.В.
( Пункт 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 244 від 16.05.2007 )
В.о. Міністра В.Л.Весельський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
21.04.2006 N 241
СКЛАД
координаторів та робочих груп, задіяних в україно-швейцарському Проекті "Перинатальне здоров'я"
1. Координатор Проекту "Перинатальне здоров'я":
- Моісеенко Р.О. - заступник директора Департаменту інспектування та контролю якості медичних послуг МОЗ України;
2. Координатор робочого комітету "Якість надання перинатальних послуг":
- Гойда Н.Г. - проректор з лікувальної роботи КМАПО ім. П.Л. Шупика;
3. Секретарі:
3.1. Секретар робочого комітету "Інформаційно-комунікаційні технології" - Костюк О.О., доцент кафедри неонатології НМАПО ім. П.Л. Шупика;
3.2. Секретар робочої групи з розробки клінічних протоколів з акушерства - Зеленська М.В., асистент кафедри акушерства, гінекології та репродуктології НМАПО ім. П.Л. Шупика.
4. Координатор робочого комітету "Інформаційно-комунікаційні технології":
- Добрянський Д.О. - професор кафедри шпитальної та факультетської педіатрії Львівського національного медичного університету ім. Данила Галицького;
5. Координатор робочого комітету "Медичні технології та обладнання":
- Суздальцев В.В. консультант Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства (за згодою);
6. Керівники робочих груп:
6.1. група "Клінічні настанови і протоколи":
- проф. Шунько Є.Є. - головний спеціаліст МОЗ України з неонатології;
- проф. Камінський В.В. - головний спеціаліст МОЗ України з акушерства та гінекології;
6.2. група "Ситуаційний аналіз, оперативні дослідження, моніторинг і оцінювання. Обсяг і перелік перинатальних послуг":
- Гогоша М.І. - заступник начальника управління охорони здоров'я Волинської облдержадміністрації;
- Ціхонь З.О. - заступник начальника управління охорони здоров'я Івано-Франківської облдержадміністрації;
- Гріга І.М. - керівник Школи охорони здоров'я, Національний Університет "Києво-Могилянська Академія" (за згодою);
6.3. робоча група "Навчання і тренінги":
- професор Шунько Є.Є., головний позаштатний спеціаліст МОЗ України з неонатології;
- професор Камінський В.В., головний позаштатний спеціаліст МОЗ України з акушерства та гінекології;
6.4. робоча група "Пакет основних медичних технологій":
- Ващилін Г.В. - генеральний директор ДТМО Волинської області;
6.5. робоча група "Регуляторна політика і фінансування у галузі технологічного управління":
- Жилка Н.Я. - начальник відділу охорони здоров'я матерів та дітей Департаменту організації та розвитку медичної допомоги населенню МОЗ України;
6.6. робоча група "Процеси управління у сфері клінічного обладнання":
- Шимків М.І. - інженер сервісного центру Івано-Франківської обласної дитячої клінічної лікарні;
6.7. робоча група "Протоколи ремонту і профілактики клінічного обладнання":
- Шимків М.І. - інженер сервісного центру Івано-Франківської обласної дитячої клінічної лікарні;
6.8. робоча група "Телемедицина":
- Добрянський Д.О. - професор кафедри шпитальної та факультетської педіатрії Львівського національного медичного університету ім. Данила Галицького.
З метою посилення ефективності роботи керівники робочих груп мають право залучати до виконання певних завдань Проекту інших компетентних виконавців (в якості асоційованих членів робочих груп).
( Склад в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я N 244 від 16.05.2007 )
Директор Департаменту
організації та розвитку
медичної допомоги населенню


Р.О.Моісеєнко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
21.04.2006 N 241
ОРІЄНТОВНИЙ ГРАФІК
впровадження заходів україно-швейцарського Проекту "Перинатальне здоров'я"
Результати/Цілі Основні дії 2006 2007
I II III IV I II III IV
1 2 3 4
1.0 У вибраних областях України була
створена та випробувана модель інтегрованої
та ефективної перинатальної служби,
орієнтованої на потреби користувачів
1.1 Були створені
нові можливості для
оцінювання та
досліджень системи
охорони здоров'я та
була виконана обширна
робота щодо оцінки
перинатальних послуг
зокрема
.1 Створити спеціальну
групу для оцінки і
досліджень. Підготувати
членів групи до
виконання дослідження
(тренінг)
.2 Виконати Baseline
Study
.3 Оцінити та
проаналізувати пілотні
райони
X X
.4 Дослідити, які
захворювання спричинюють
основний "тягар"
(навантаження) на
систему допомоги
материнству і дитинству
.5 Розробити нові
альтернативи по наданню
перинатальних послуг та
проаналізувати їх
цінність для покращання
системи охорони
материнства і дитинства
на 1-му рівні допомоги і
в сімейній медицині
X X
.6 Розробити та
запровадити систематичне
оцінювання впровадження
проекту
.7 Узагальнити набутий
досвід, описати
розроблену модель і
розповсюдити інформацію
1.2 Підвищився
професійний рівень
фахівців і персоналу
.1 Проведення тренінгу
для підвищення
кваліфікації персоналу
(1-й і 2-й рівні)
відповідно до
встановлених стандартів
X X
.2 Тренінг персоналу
1-го і 2-го рівнів по
ефективному
консультуванню
(вдосконалення
комунікативних навичок)
щодо питань материнства
і дитинства
(профілактика
захворювань, безпечна
вагітність). Цей захід
буде здійснено в рамках
Health Promotion
Project
X X X
.3 Тренінги з метою
підвищення кваліфікації
сімейних лікарів з
питань материнства і
дитинства
X X X
1.3 Розроблені та
запроваджені
механізми для
інтегрованого надання
перинатальних послуг
.1 Вивчити наявний стан
надання перинатальних
послуг силами сімейної
медицини. Розробити
вдосконалену концепцію
та план дій по
інтеграції перинатальних
послуг у діяльність
сімейного лікаря
.2 Забезпечити персонал,
який працює в галузі
надання перинатальних
послуг відповідними
клінічними
рекомендаціями
(протоколами)
X X X
.3 Розробити
консультативні
стандарти/довідники для
ефективного інтегрування
служб материнства і
дитинства на всіх рівнях
надання медичної
допомоги
X X
.4 Покращити зв'язок між
різними рівнями надання
медичних послуг
(звітність, нагляд,
рецензування (peer
review), консультування)
X X X
1.4 Покращені навички
планування,
управління,
моніторингу та оцінки
(областний рівень і
рівень окремих
закладів)
.1 Переглянути поточні
управлінські процеси та
організаційні
врегулювання
.2 Провести тренінг для
керівників служби та
обласних керівників
X X
.3 Запровадити та
випробувати ПОМТ як
інструмент вдосконалення
надання медичних послуг
X X X X X X
.4 Провести навчальний
курс "раціональне
управління в галузі
лікарських засобів"
X X
.5 Провести візити з
метою спостереження/
нагляду і підтримки
започаткованих змін
X X X X X X
.6 Визначити та оцінити
подальші управлінські
інструменти необхідні
для покращання
планування та оцінювання
надання перинатальних
послуг
X X
1.5 Медичні установи
(1-го і 2-го рівнів)
структурно
модернізовано у
відповідності до
результатів оцінки їх
потреб
.1 Надати необхідне
обладнання медичним
закладам 1-го рівня
відповідно до їхніх
потреб
X X X
.2 Забезпечити районні
заклади найбільш
необхідним обладнанням
відповідно до потреб
X X X
1.6 Досвід
реорганізованої
інтегрованої моделі
перинатальної служби
було задокументовано
і обговорено на
національному рівні
.1 Капіталізувати
набутий досвід/описати
розроблені моделі та
розповсюдити інформацію
X X
.2 Обговорити результати
з керівниками МОЗ щодо
можливого розповсюдення
набутого досвіду в інших
районах і регіонах
X X
2.0 Була запроваджена, випробувана і
затверджена модель використання
інформаційних та комунікаційних технологій у
медицині (з акцентом на телемедицині, по
можливості, теленавчанню)
2.1 Були враховані
технічні передумови
запровадження
інструментів
телемедицини в
Україні
.1 Визначити відповідну
установу для
встановлення і підтримки
сервера та пов'язаної з
ним інфраструктури
.2 Закупити, встановити
та запустити
Інтернет-сервер
.3 Телемедичну платформу
(програмне забезпечення)
було адаптовано
відповідно до потреб
проекту
.4 Обслуговуючий
персонал пройшов
навчання для запуску та
підтримки платформи.
Наробляються навички
щодо подальшої розробки
та адаптації платформи
до інших ініціатив
X
2.2 Існуюча
телемедична
ініціатива
оптимізована та
інтегрована в
клінічні служби
.1 Реструктуризувати
існуючу ініціативу
відповідно до
рекомендацій,
сформульованих в звіті
аудитора попереднього
проекту
.2 Розробити та
запровадити (на Україні)
моніторингову схему, яка
забезпечувала б якісний
розвиток даної
ініціативи
.3 Вести систематичну
оцінку телемедичної
ініціативи до кінця
проекту
X X
2.3 Були розроблені
подальші варіанти
примінення
телемедицини; один чи
два з них були
запроваджені та
випробувані
X X X X
2.4 Були визначені та
вибірково випробувані
варіанти
інформаційних
технологій та
телекомунікацій в
галузі освіти
X X X X X
3.0 Модель для систематичного технологічного
менеджменту в медицині, сконцентрована на
технічному обслуговуванні медичного
обладнання, була запроваджена, випробувана
та затверджена
3.1 Пілотні сервісні
центри по
обслуговуванню
медичного обладнання
мають відповідну
структуру, робочі
інструменти та
оснащення
.1 Провести семінар по
обладнанню та
інструментах
.2 Забезпечити
визначення і
впорядкування всіх
структурних аспектів
(стандартів)
3.2 Лікарняні
сервісні центри
організовані і
працюють
.1 Розробити технічні
завдання для інженерного
персоналу, залученого на
всіх рівнях
X X
.2 Створити систематичну
інвентарну систему
.3 Встановити та
започаткувати систему
ведення відповідної
документації та звітів
3.3 Підготовка
людських ресурсів в
галузі технологічного
менеджменту для
лікарняних сервісних
центрів
.1 Переглянути
придатність персоналу,
потребу навчання та
умови роботи
.2 Забезпечити навчання
для задоволення потреб
необхідних служб
X X
.3 Дослідити можливості
для продовження освіти в
галузях технічного
менеджменту та медичної
інженерії
X X
.4 Проаналізувати
потреби навчання
медичного персоналу
правилам користування
обладнанням
X X
.5 Дослідити можливість
підтримки створення
асоціації сервісних
інженерів
X X
3.4 Було розроблено
та випробувано
концепцію
консультативної
системи для сервісних
центрів по
обслуговуванню
медичного обладнання
(для всіх рівнів
надання медичної
допомоги)
.1 Оцінити існуючі
сервісну пропозицію та
поточну практику
технічного
обслуговування
.2 Розробити концепцію
консультативної системи
та узгодити її з
відповідними органами
влади, які відповідають
за забезпечення медицини
X
.3 Розробити та
випробувати
консультативну систему,
де це є можливим
X X X X
3.5 Покращився
технологічний
менеджмент, який є
частиною системи
медичного менеджменту
в цілому
.1 Переглянути існуючі
алгоритми прийняття
рішень та
відповідальності при
плануванні закупок
X X X
.2 Запровадити
аналітичні та
управлінські інструменти
для економічного аналізу
технологій у сфері
охорони здоров'я
X X X
.3 Встановити якісні
управлінські процедури
використання технологій
у сфері охорони здоров'я
X X
3.6 Були розроблені
пропозиції щодо
модернізації
регуляторної
діяльності у сфері
технологічного
управління.
.1 Переглянути існуючі
стратегії та інструкції
щодо технологій в
системі охорони здоров'я
X X
.2 Розробити пропозицію
щодо відповідної
регуляторної структури
X X

................
Перейти до повного тексту