1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
N 223 від 08.06.2001
Про удосконалення підготовки медичних та науково-педагогічних кадрів у вищих медичних (фармацевтичному) навчальних закладах та закладах післядипломної освіти
6 квітня 2001 року на базі Вінницького медичного університету проведено нараду ректорів вищих навчальних закладів, на якій відзначено, що Міністерство охорони здоров'я України, вищі медичні (фармацевтичний) навчальні заклади та заклади післядипломної освіти проводять необхідну роботу з питань покращання підготовки кадрів на до- та післядипломному рівнях.
Поточного навчального року підготовка лікарських, фармацевтичних та молодших медичних кадрів здійснюється в 15 вищих медичних (фармацевтичному) навчальних закладах та 3 закладах післядипломної освіти. На сьогодні контингент студентів у них складає 49,5 тис. чол., в т.ч. 27,9 тис. (56,4%) студентів навчається за державним замовленням. Всього на I курс в 2000 році зараховано 9587 студентів, з них за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста - 8672 чол. (90,4%).
Перевірка роботи приймальних комісій свідчить, що прийом документів, вступні іспити і зарахування студентів проведені відповідно до існуючої нормативної бази з цих питань. Забезпечують проведення на сучасному рівні навчально-виховної та наукової роботи висококваліфіковані кадри, серед яких 1460 докторів та 5975 кандидатів наук, що становить відповідно 14,2% та 58,2% від їх загальної кількості (10275 чол.).
З метою поліпшення якості підготовки спеціалістів завершується робота щодо апробації тестових екзаменів ліцензійних іспитів. На завершальному етапі знаходиться розробка державних стандартів вищої медичної освіти.
Триває робота щодо удосконалення післядипломної освіти, розробки принципово нового положення про підготовку лікарів-спеціалістів в резидентурі, а також впровадження ліцензійного іспиту - Крок-3.
Минулого року у навчальних закладах не було заборгованості із виплати заробітної плати та стипендій, оплати комунальних платежів та енергоносіїв. За рахунок спеціального фонду здійснювалися видатки на господарське утримання закладів, придбання обладнання, капітальний ремонт та інші видатки, що не передбачені видатками загального фонду.
Разом з тим в роботі вищих медичних навчальних закладів існують недоліки, упущення та невирішені питання. Результати проведених ліцензійних іспитів не використовуються в повному обсязі як засіб вдосконалення навчального процесу, підручники і навчальні посібники потребують поліпшення їх якості, впровадження державної мови в навчальний процес здійснюється повільно, особливо у вищих медичних навчальних закладах південного регіону. Під час проведення атестації лікарів мають місце факти проходження ними передатестаційних циклів без первинної спеціалізації або наявності кваліфікаційної категорії з відповідної спеціальності. Ефективність підготовки науково-педагогічних кадрів через аспірантуру в деяких навчальних закладах залишається недостатньою. Продовжується практика встановлення демпінгових цін вартості навчання іноземних громадян, які не враховують всіх витрат на їх навчання та послуг, які надаються навчальним закладом. Окремі навчальні заклади приймають на навчання іноземних громадян з інших навчальних закладів без належної перевірки документів про попереднє навчання у відповідних навчальних закладах та в Центрі міжнародних програм МОЗ України.
Необхідно зазначити, що минулого року у вищих медичних навчальних закладах виробничий травматизм зріс у 2,5 разу. Зменшено темпи капітального будівництва, а також організації власного обліку споживання паливно-енергетичних ресурсів, встановлення лічильників обліку тепла, холодної та гарячої води, газу та електроенергії.
Ревізіями, проведеними Головною контрольно-ревізійною службою України в 2000 році, виявлено, що внаслідок порушення законодавства, нормативно-правових актів, недоліків у веденні бухгалтерського обліку допущено незаконних та не за цільовим призначенням здійснених видатків по 16 навчальних закладах на загальну суму 642,1 тис.грн., крім того, інші порушення фінансової дисципліни становили близько 6 млн. гривень.
Найбільш поширеними фінансовими порушеннями є:
- приписки обсягів і завищення вартості виконаних робіт та наданих послуг;
- проведення оплати за комунальні та інші послуги, спожиті орендарями, за рахунок фінансових ресурсів навчальних закладів;
- порушення законодавства з оплати праці;
- недотримання коштів за навчання іноземних та вітчизняних студентів-контрактників.
Міністерством охорони здоров'я України вжито заходів щодо забезпечення відшкодування та поновлення незаконних видатків і нестач у сумі 582,2 тис.грн., що становить 91% виявлених. Усунено інші фінансові порушення на 5,8 млн.гривень.
Наказами по навчальних закладах притягнуто до дисциплінарної відповідальності 30 посадових осіб.
Органами державної контрольно-ревізійної служби на 32 посадові особи накладено адміністративні стягнення на загальну суму 4,4 тис.грн. Про результати ревізії 5-ти навчальних закладів поінформовано правоохоронні органи.
На виконання рішення наради ректорів вищих медичних (фармацевтичного) навчальних закладів і закладів післядипломної освіти та з метою його реалізації
НАКАЗУЮ:
1. Ректорам вищих медичних (фармацевтичного) навчальних закладів та закладів післядипломної освіти:
1.1. Провести організаційну роботу щодо забезпечення якісного прийому студентів на I курс в 2001 році з усіх спеціальностей в межах ліцензованих обсягів підготовки.
1.2. Упровадити з 2001/2002 навчального року ліцензійні інтегровані іспити освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста для випускників за напрямом "Медицина" як обов'язковий компонент державної атестації.
1.3. Брати до уваги результати ліцензійних іспитів для вдосконалення навчального процесу.
1.4. Проаналізувати діяльність кафедр щодо підготовки науково-педагогічних кадрів та вжити заходів щодо підвищення її ефективності.
1.5. Забезпечити повноту та своєчасність розрахунків за спожиті енергоносії та надані комунальні послуги.

................
Перейти до повного тексту