- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про здійснення міжнародного співробітництва Міністерством оборони України та Збройними Силами України
Відповідно до підпункту 99 пункту 4 Положення про Міністерство оборони України, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), з метою організації та здійснення в межах повноважень Міністерства оборони України та Збройних Сил України міжнародного співробітництва з відповідними органами іноземних держав і міжнародними організаціями за воєнно-політичним, військово-технічним та іншими напрямами, а також координації та контролю за організацією і здійсненням військового співробітництва НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію з організації та здійснення міжнародного співробітництва в системі Міністерства оборони України, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, Порядок організації та здійснення міжнародного співробітництва Міністерством оборони України та Збройними Силами України, затверджений наказом Міністерства оборони України від 15 грудня 2017 року № 665 (зі змінами).
3. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України |
А. Таран |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
оборони України
23 липня 2021 року № 218
ІНСТРУКЦІЯ
з організації та здійснення міжнародного співробітництва в системі Міністерства оборони України
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція визначає механізм організації та здійснення міжнародного співробітництва Міністерством оборони України (далі - Міноборони), Збройними Силами України (далі - Збройні Сили) та Державною спеціальною службою транспорту (далі - Держспецтрансслужба) з відповідними органами іноземних держав і міжнародними організаціями за воєнно-політичним, військово-технічним, військовим та іншими напрямами.
1.2. У цій Інструкції терміни вживаються в такому значенні:
захід міжнародного співробітництва - узгоджена за конкретними метою, місцем, часом і завданнями спільна діяльність структурних підрозділів Міноборони, Генерального штабу Збройних Сил України, Держспецтрансслужби, інших органів військового управління, військових частин, військових навчальних закладів, установ та організацій Збройних Сил (далі - структурні підрозділи) та іноземних партнерів, спрямована на досягнення визначених цілей за напрямами міжнародного співробітництва;
звіт про проведений захід міжнародного співробітництва - інформаційно-аналітичний документ, який відображає зміст проведеного заходу, його перебіг, позиції учасників, оцінку результатів проведення, висновки щодо досягнення визначеної мети, пропозиції щодо реалізації досягнутих домовленостей, використання отриманої інформації, а також рекомендації щодо подальших дій;
здійснення міжнародного співробітництва - діяльність структурних підрозділів, спрямована на реалізацію заходів міжнародного співробітництва;
міжнародне співробітництво - складова зовнішніх відносин України, які здійснюються в рамках реалізації державної політики для забезпечення національних інтересів у зовнішньополітичній сфері, сфері оборони та воєнній сфері згідно з законодавством України та нормами міжнародного права;
представницькі витрати - витрати, які здійснюються в межах затвердженого кошторису Міноборони на відповідний рік для забезпечення підготовки та проведення в Україні заходів міжнародного співробітництва;
розпорядчі документи - директиви, вказівки, технічні завдання, додержання яких є обов'язковим під час підготовки та проведення заходів міжнародного співробітництва.
1.3. Міжнародне співробітництво в системі Міноборони реалізується для захисту національних інтересів у сфері оборони та воєнній сфері з метою запобігання збройній агресії, зміцнення обороноздатності України, посилення спроможностей та нарощування боєздатності Збройних Сил шляхом установлення, підтримання і розвитку зв'язків з відповідними органами іноземних держав, міжнародними організаціями та іншими іноземними партнерами.
1.4. Міжнародне співробітництво ґрунтується на таких засадах:
забезпечення національних інтересів і безпеки України шляхом підтримання мирного і взаємовигідного співробітництва з членами міжнародного співтовариства за загальновизнаними принципами і нормами міжнародного права;
забезпечення дипломатичними та іншими засобами і методами, передбаченими міжнародним правом, захисту суверенітету, територіальної цілісності та непорушності державних кордонів України, її інтересів у сфері воєнної безпеки;
сприяння міжнародному миру і безпеці у світі, участь у всеосяжному політичному діалозі для підвищення взаємної довіри держав, подолання загроз безпеці;
забезпечення реалізації стратегічного курсу держави на набуття повноправного членства України в Європейському Союзі (далі - ЄС) та в Організації Північноатлантичного договору (далі - НАТО);
зміцнення ролі міжнародного права в міжнародних відносинах, забезпечення дотримання та виконання, вироблення нових принципів і норм міжнародного права;
запобігання та врегулювання міжнародних конфліктів.
1.5. Міжнародне співробітництво в системі Міноборони здійснюється через органи міжнародного співробітництва.
1.6. До органів міжнародного співробітництва належать:
Департамент міжнародного оборонного співробітництва Міністерства оборони України - структурний підрозділ апарату Міноборони, що є відповідальним за організацію та координацію воєнно-політичного співробітництва Міноборони та Збройних Сил (далі - орган воєнно-політичного співробітництва);
Департамент військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки Міністерства оборони України - структурний підрозділ апарата Міноборони, що є відповідальним за організацію та координацію військово-технічного співробітництва (далі - орган військово-технічного співробітництва);
Головне управління військового співробітництва Збройних Сил України - орган військового управління, що є відповідальним за організацію та координацію військового співробітництва, здійснює функції реалізації і виконання міжнародних зобов'язань у галузі контролю над озброєнням, та є відповідальним за організацію та здійснення верифікаційної діяльності (далі - орган військового співробітництва та контролю над озброєнням);
структурний підрозділ розвідувального органу Міноборони, який є відповідальним за організацію та координацію міжнародного співробітництва за відповідними напрямами діяльності.
1.7. Міжнародне співробітництво також здійснюється структурними підрозділами, до завдань та функцій яких відповідно до компетенції віднесена організація та (або) участь у здійсненні заходів міжнародного співробітництва за визначеними напрямами.
1.8. Орган воєнно-політичного співробітництва є головним органом з питань міжнародного співробітництва в системі Міноборони, який здійснює моніторинг та загальну координацію діяльності інших органів міжнародного співробітництва та структурних підрозділів (крім міжнародного співробітництва розвідувального органу Міноборони).
1.9. З метою координації заходів міжнародного співробітництва та взаємодії з іноземними партнерами органами міжнародного співробітництва здійснюється обмін інформацією з питань планування, підготовки та реалізації заходів міжнародного співробітництва через орган військового управління, що забезпечує діяльність апаратів військових аташе та апаратів представників Міноборони при закордонних дипломатичних установах України (далі - апарати ВАТ).
1.10. Орган міжнародного співробітництва, структурний підрозділ, відповідальний за організацію та проведення заходу міжнародного співробітництва за потреби його висвітлення в засобах масової інформації повідомляє в установленому порядку структурні підрозділи, відповідальні за роботу із засобами масової інформації, про час та місце проведення заходу, а також результати (хід) його проведення.
1.11. Забезпечення режиму секретності під час проведення заходів міжнародного співробітництва в Україні, облік органами міжнародного співробітництва ділових зустрічей з іноземними делегаціями, групами, іноземними громадянами та звітування за результатами прийому іноземців, виїзд за кордон представників Міноборони і Збройних Сил, яким надано допуск до державної таємниці, дотримання пропускного режиму іноземців на об'єкти Міноборони та Збройних Сил, а також внутрішньодержавних процедур узгодження питань проведення заходів міжнародного співробітництва здійснюються з дотриманням вимог законодавства України, у тому числі щодо охорони державної таємниці.
Охорона службової інформації під час проведення заходів міжнародного співробітництва здійснюється з дотриманням вимог нормативно-правових актів щодо порядку ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію.
Організація зустрічей керівництва Міноборони та Збройних Сил з дипломатичними представниками посольств, у тому числі апаратів військових аташе при посольствах іноземних держав, акредитованих в Україні (за сумісництвом в Україні), іноземними радниками при Міноборони та Генеральному штабі, на території військових об'єктів (військових містечок) визначається Міноборони.
1.12. Організація здійснення міжнародного співробітництва розвідувального органу Міноборони відповідно до напрямів діяльності визначається керівником цього органу.
2. Організація міжнародного співробітництва
2.1. Міжнародне співробітництво в системі Міноборони здійснюється за такими основними напрямами:
воєнно-політичний;
військово-технічний;
військовий.
Міжнародне співробітництво також може здійснюватися за іншими напрямами відповідно до законодавства України та розпорядчих документів.
2.2. Воєнно-політичне співробітництво належить до сфери зовнішньополітичної діяльності держави та спрямоване на реалізацію міжнародної політики України шляхом розвитку рівноправних взаємовигідних воєнно-політичних відносин з державами-партнерами України та з іншими державами світу в інтересах зміцнення обороноздатності та захисту національних інтересів України, а також з метою набуття повноправного членства України в ЄС та НАТО.
2.3. Основні завдання воєнно-політичного співробітництва:
реалізація державної політики України у сфері оборони щодо співробітництва з іноземними державами та міжнародними організаціями;
визначення пріоритетів, цілей та завдань з реалізації міжнародного співробітництва за воєнно-політичним напрямом на стратегічному рівні;
спрямування потенціалу заходів міжнародного співробітництва у сфері оборони на конкретні проєкти та програми щодо розвитку спроможностей Збройних Сил, Держспецтрансслужби з метою мінімізації рівня загроз національній безпеці України у воєнній сфері;
розвиток особливого партнерства з НАТО для набуття повноправного членства України в цій організації, поглиблення співпраці з державами-членами НАТО в інтересах посилення спроможностей Збройних Сил із забезпечення обороноздатності держави;
участь у провадженні стратегічного діалогу, заходів стратегічних комунікацій і публічної дипломатії з НАТО, ЄС, іншими міжнародними організаціями та державами-партнерами з питань воєнної політики, реалізації завдань європейської та євроатлантичної інтеграції, здійсненні національних військових внесків у міжнародні зусилля з підтримання миру і безпеки;
координація в межах компетенції Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, завдань у рамках Спільної безпекової і оборонної політики ЄС для набуття повноправного членства України в ЄС з метою забезпечення вільного та мирного розвитку української держави, суспільства та окремих громадян на основі європейських цінностей;
планування та забезпечення в межах компетенції проведення заходів міжнародного співробітництва за воєнно-політичним напрямом на рівні Міністра оборони України, а також першого заступника Міністра оборони України, заступника Міністра оборони України з питань європейської інтеграції, заступника Міністра оборони України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації, заступників Міністра оборони України (далі - заступники Міністра оборони України) та державного секретаря Міністерства оборони України;
підготовка в межах компетенції Міноборони, Збройних Сил та Держспецтрансслужби проєктів річних національних програм та інших програмних документів співпраці України з НАТО;
координація, у межах компетенції, залучення міжнародної технічної та консультативно-дорадчої допомоги для виконання заходів оборонної реформи.
2.4. Військово-технічне співробітництво є складовою зовнішньополітичної та зовнішньоекономічної діяльності держави і спрямоване на захист національних інтересів у військово-технічній та економічній сферах, оснащення Збройних Сил сучасним озброєнням, військовою та спеціальною технікою, іншими товарами військового призначення та подвійного використання, підвищення експортного, науково-технічного та технологічного потенціалу оборонно-промислового комплексу та національної економіки України.
2.5. Основні завдання військово-технічного співробітництва:
поглиблення оборонно-промислового та військово-технічного співробітництва з іншими державами, насамперед державами-членами НАТО, ЄС;
сприяння двосторонній та багатосторонній співпраці з державами-партнерами щодо отримання сучасних зразків озброєння та військової техніки;
сприяння в імплементації державних програм щодо модернізації наявних, розроблення та впровадження новітніх зразків бойової техніки та озброєнь за стандартами НАТО;
вивчення та аналіз світових тенденцій розвитку оборонних технологій, озброєння та військової техніки;
сприяння зняттю обмежень у сфері військово-технічного співробітництва Міноборони та Збройних Сил з іншими державами;
забезпечення рівноправного взаємовигідного співробітництва у військово-технічній сфері з усіма заінтересованими державами-партнерами;
сприяння розвитку оборонно-промислового комплексу України, підвищення його спроможностей за рахунок впровадження новітніх військових технологій, створення максимально можливих замкнених циклів розроблення і виробництва найважливіших зразків озброєння, спеціальної і військової техніки відповідно до стандартів НАТО та ЄС;
реалізація заходів зовнішньоекономічної діяльності Міноборони для здійснення прямих закупівель сучасних систем озброєння та військової техніки в інтересах Збройних Сил;
сприяння розвитку експорту та імпорту товарів військового призначення та подвійного використання;
проведення переговорів з представниками іноземних держав, укладення міжнародних договорів у військово-технічній сфері та зовнішньоекономічних договорів (контрактів) щодо закупівлі озброєння та військової техніки за імпортом;
координація, у межах компетенції, залучення міжнародної технічної допомоги;
організація роботи українських частин міжурядових комісій з питань військово-технічного співробітництва, головою яких є заступник Міністра оборони України (згідно з розподілом обов'язків), проведення засідань цих комісій;
організація участі представників Міноборони та Збройних Сил у міжнародних виставках озброєння та військової техніки, заходах військово-технічного співробітництва, пов'язаних з реалізацією домовленостей за міжнародними договорами та зовнішньоекономічними договорами (контрактами) у військово-технічній сфері в Україні та за кордоном;
організація відвідування представниками оборонних відомств іноземних держав міжнародних виставок озброєння, військової техніки в Україні.
2.6. Військове співробітництво спрямоване на розвиток необхідних та критичних спроможностей Збройних Сил, підвищення рівня їх оперативної сумісності зі збройними силами держав-членів НАТО та ЄС, реалізацію відповідних міжнародних договорів та програм (з професійної військової освіти, підготовки військ (сил), розвитку доктринальної бази тощо) з метою посилення обороноздатності України, а також на забезпечення участі України в міжнародній діяльності з підтримання миру і безпеки.
2.7. Основні завдання військового співробітництва:
сприяння реформуванню та розвитку Збройних Сил для досягнення оперативної сумісності зі збройними силами держав-членів НАТО та ЄС, впровадження стандартів НАТО в усіх сферах військової діяльності, виконання військових критеріїв, необхідних для набуття членства в НАТО;
нарощування оперативних (бойових, спеціальних) спроможностей Збройних Сил для ефективного реагування на виклики та загрози національній безпеці воєнного характеру;
організація та забезпечення участі підрозділів і особового складу Збройних Сил в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки під егідою ООН, ОБСЄ, інших міжнародних організацій у сфері безпеки, а також у багатонаціональних навчаннях, у рамках міжнародних договорів України;
організація отримання міжнародної технічної допомоги, підготовка до державної реєстрації проєктів (програм) міжнародної технічної допомоги, їх облік і координація виконання, а також здійснення інших функцій, передбачених нормативно-правовими актами.
2.8. Специфічним видом оперативної діяльності міжнародного характеру Збройних Сил є верифікаційна діяльність, спрямована на використання міждержавних систем і механізмів міжнародної безпеки шляхом моніторингу виконання договірних зобов'язань у галузі роззброєння та контролю над озброєнням державами-учасницями міжнародних договорів, в інтересах забезпечення національної безпеки України.
Відповідальним за організацію та здійснення верифікаційної діяльності є орган військового співробітництва та контролю над озброєнням.
2.9. Основні завдання верифікаційної діяльності:
сприяння реалізації зовнішньополітичного курсу держави та участь у переговорному процесі за ключовими договорами та угодами в галузі контролю над озброєнням;
контроль за дотриманням Міноборони та Збройними Силами положень договорів та угод у галузі контролю над озброєнням;
координація зусиль центральних органів виконавчої влади, складових сектору безпеки і оборони, оборонно-промислового комплексу у виконанні положень договорів та угод у галузі контролю над озброєнням;
організація та провадження інспекційної діяльності на території України та за її межами, збирання, опрацювання та обмін інформацією з державами - учасницями ОБСЄ відповідно до міжнародних договорів та угод у галузі контролю над озброєнням незалежно від підпорядкованості об'єктів інспектування;
підтримання взаємодії з окремими інститутами та постійно діючими робочими органами ОБСЄ щодо практичної реалізації рішень у галузі контролю над озброєнням та нерозповсюдженням зброї;
керівництво регіональними структурами з питань забезпечення реалізації договорів про скорочення озброєнь.
2.10. Міжнародне співробітництво здійснюється за такими видами:
двостороннє;
багатостороннє;
з міжнародними організаціями.
2.11. Заходи міжнародного співробітництва класифікуються за:
місцем проведення - заходи на території України та за її межами;
кількістю сторін - двосторонні та багатосторонні;
рівнем представництва.
2.12. За рівнем представництва заходи міжнародного співробітництва проводяться за участю:
Міністра оборони України;
заступників Міністра оборони України, державного секретаря Міністерства оборони України;
Головнокомандувача Збройних Сил України;
заступника Головнокомандувача Збройних Сил України;
начальника Генерального штабу Збройних Сил України, командувача об'єднаних сил Збройних Сил України;
Голови Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту;
заступників начальника Генерального штабу Збройних Сил України;
командувачів видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил, командувача Медичних сил Збройних Сил України, командувача Сил підтримки Збройних Сил України, командувача Військ зв'язку та кібербезпеки Збройних Сил України, командувача Сил логістики Збройних Сил України;
делегацій (робочих груп, представників) Міноборони та Збройних Сил; представників структурних підрозділів.
2.13. Заходи міжнародного співробітництва проводяться в таких формах:
1) візити (офіційний, робочий, неофіційний, проїздом, у статусі особистого гостя тощо);
2) переговори;
3) дипломатичні прийоми;
4) робочі зустрічі;
5) міжнародні телефонні переговори та відеоконференції;
6) консультації;
7) конференції, симпозіуми, семінари, брифінги, засідання, форуми, фестивалі, виступи тощо;
8) навчання (підготовка, перепідготовка, підвищення кваліфікації, стажування) в Україні та за кордоном;
9) фахова (теоретична та практична) допомога іноземних спеціалістів (радників);
10) відвідування військових та інших об'єктів;
11) багатонаціональні навчання (командно-штабне навчання, тактичне навчання, командно-штабне навчання із залученням військ, тренування, комп'ютерне навчання тощо) у частині, що стосується загальної координації питань участі іноземних представників (підрозділів);
12) спостереження за проведенням військових навчань;
13) оперативні чергування у складі багатонаціональних військових формувань;
14) виставки (презентації), спостереження за демонстрацією нових видів озброєння і військової техніки;
15) інспектування;
16) місії спостережних польотів, сертифікація літаків спостереження;
17) надання літаків спостереження в оренду;
18) офіційні заходи, пов'язані з заходженням/перебуванням іноземного військового корабля (судна) у портах України;
19) обмін інформацією, передбаченою міжнародними договорами та угодами;
20) лікування (реабілітація) за кордоном;
21) спортивні змагання, участь у засіданнях міжнародних спортивних комітетів тощо.
3. Планування заходів міжнародного співробітництва
3.1. Основні вимоги до планування
3.1.1. Планування міжнародного співробітництва - комплекс заходів, які здійснюються органами міжнародного співробітництва та структурними підрозділами спільно з оборонними відомствами іноземних держав, міжнародними організаціями та центральними органами виконавчої влади України із встановленою періодичністю відповідно до основних засад зовнішньої політики держави для визначення термінів, порядку проведення, виконавців (учасників) і пріоритетності заходів міжнародного співробітництва, а також необхідного для цього обсягу ресурсів.
3.1.2. Планування міжнародного співробітництва здійснюється в загальній системі планування діяльності Міноборони та підготовки Збройних Сил і поділяється на короткострокове та поточне.
3.1.3. Планування міжнародного співробітництва здійснюється на підставі таких документів:
військово-політичні вказівки щодо забезпечення реалізації державної політики в системі Міноборони (далі - військово-політичні вказівки);
вказівки Головнокомандувача Збройних Сил України щодо реалізації завдань військового співробітництва та участі Збройних Сил у міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки, багатонаціональних навчаннях на території України та за її межами;
плани (програми) двостороннього співробітництва Міноборони та Збройних Сил з оборонними відомствами іноземних держав;
плани (програми) співробітництва Міноборони та Збройних Сил з міжнародними організаціями;
міжнародні договори;
плани (програми) військово-технічного співробітництва;
пропозиції щодо здійснення заходів міжнародного співробітництва, отримані від іноземних держав та міжнародних організацій.
3.1.4. Під час короткострокового планування міжнародного співробітництва розробляються:
зведений план заходів міжнародного співробітництва Міністерства оборони України та Збройних Сил України на рік (далі - зведений план заходів міжнародного співробітництва на рік) (додаток 1);
плани (програми) двостороннього співробітництва Міністерства оборони України та Збройних Сил України з відповідними органами іноземних держав на рік (далі - плани (програми) двостороннього співробітництва) за формою (додаток 1);
план проведення багатонаціональних навчань на території України за участю підрозділів Збройних Сил України та участі підрозділів Збройних Сил України в багатонаціональних навчаннях поза межами України на рік (додаток 2);
план верифікаційної діяльності України за міжнародними договорами та угодами в галузі контролю над озброєнням на рік (далі - план верифікаційної діяльності) (додаток 3).
плани проведення ротацій національних контингентів та національного персоналу, заміни озброєння та військової техніки, поповнення матеріально-технічних запасів.
3.1.5. Під час поточного планування міжнародного співробітництва розробляються (готуються):
перелік заходів міжнародного співробітництва Міністерства оборони України та Збройних Сил України на два місяці (далі - перелік заходів міжнародного співробітництва на два місяці) (додаток 4);
доповідь про заплановані заходи міжнародного співробітництва Міністерства оборони України та Збройних Сил України на тиждень (додаток 5).
3.1.6. З метою організації міжнародного співробітництва розробляються планувальні, розпорядчі документи та пропозиції до річного плану закупівель.
3.1.7. Орган воєнно-політичного співробітництва розробляє (готує):
пропозиції до військово-політичних вказівок щодо реалізації державної політики з питань міжнародного співробітництва;
проєкт зведеного плану заходів міжнародного співробітництва на рік;
перелік заходів міжнародного співробітництва на два місяці;
доповідь про заплановані заходи міжнародного співробітництва на тиждень;
пропозиції до Індивідуальної програми партнерства між Україною та НАТО на рік в частині, що стосується Міноборони;
узагальнені пропозиції до Річної національної програми під егідою Комісії Україна - НАТО на рік в частині, що стосується Міноборони;
узагальнені пропозиції до Плану заходів з імплементації Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, в частині, що стосується Міноборони.
3.1.8. Орган військово-технічного співробітництва розробляє (готує):
пропозиції до проєктів зведеного плану заходів міжнародного співробітництва на рік, переліку заходів міжнародного співробітництва на два місяці, доповіді про заплановані заходи міжнародного співробітництва на тиждень;
пропозиції до Річної національної програми під егідою Комісії Україна - НАТО на рік;
пропозиції до Робочого плану Військового комітету Україна - НАТО та Імплементаційної програми до нього;
пропозиції до Плану заходів з імплементації Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, в частині, що стосується Міноборони.
3.1.9. Орган військового співробітництва та контролю над озброєнням розробляє (готує):
вказівки Головнокомандувача Збройних Сил України щодо реалізації завдань військового співробітництва та участі Збройних Сил в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки, багатонаціональних навчаннях на території України та за її межами;
пропозиції до проєктів зведеного плану заходів міжнародного співробітництва на рік, переліку заходів міжнародного співробітництва на два місяці, доповіді про заплановані заходи міжнародного співробітництва на тиждень;
проєкт плану верифікаційної діяльності на рік;
пропозиції до Річної національної програми під егідою Комісії Україна - НАТО на рік;
узагальнені пропозиції до Індивідуальної програми партнерства між Україною та НАТО на рік;
пропозиції щодо залучення і отримання міжнародної технічної допомоги, які підлягають погодженню органом військово-технічного співробітництва;
пропозиції до Робочого плану Військового комітету Україна - НАТО та Імплементаційної програми до нього;
пропозиції до Плану заходів з імплементації Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, в частині, що стосується Збройних Сил.
3.1.10. Командування об'єднаних сил Збройних Сил України готує плани проведення ротацій національних контингентів та національного персоналу, заміни озброєння та військової техніки, поповнення матеріально-технічних запасів.
3.1.11. Головне управління доктрин та підготовки Генерального штабу Збройних Сил України (J7) готує проєкт плану участі підрозділів Збройних Сил у багатонаціональних навчаннях на території України та поза межами України на рік.
3.1.12. Планування заходів міжнародного співробітництва розвідувального органу Міноборони визначається керівником цього органу.
3.2. Короткострокове планування міжнародного співробітництва
3.2.1. Проєкт зведеного плану заходів міжнародного співробітництва розробляється на період з 01 січня по 31 грудня планового року з урахуванням особливостей процесів планування держав-партнерів, міжнародних організацій, дотриманням бюджетного законодавства України та складається з таких розділів:
заходи воєнно-політичного співробітництва;
заходи військово-технічного співробітництва;
заходи військового співробітництва;
багатонаціональні навчання за участю Збройних Сил.
3.2.2. Структурні підрозділи до 01 липня подають за належністю пропозиції до зведеного плану заходів міжнародного співробітництва на наступний рік (додаток 1) за напрямами міжнародного співробітництва.
Орган військово-технічного співробітництва і орган військового співробітництва та контролю над озброєнням до 01 вересня подають пропозиції до зведеного плану заходів міжнародного співробітництва (додаток 1) на наступний рік до органу воєнно-політичного співробітництва для узагальнення.
Орган воєнно-політичного співробітництва опрацьовує надані пропозиції з урахуванням доведених у встановленому порядку граничних обсягів видатків за напрямами співробітництва, визначеними в бюджетному запиті Міноборони на наступний плановий рік.
3.2.3. У разі коли під час підготовки пропозицій до зведеного плану заходів міжнародного співробітництва на рік неможливо визначити конкретні терміни проведення окремих заходів, заходи включаються до відповідних розділів зведеного плану заходів міжнародного співробітництва на рік без конкретизації дати проведення з визначенням орієнтовних видатків, необхідних для їх проведення.
3.2.4. Орган воєнно-політичного співробітництва за результатами опрацювання пропозицій органів міжнародного співробітництва та структурних підрозділів організовує погодження заходів, які передбачається включити до зведеного плану заходів міжнародного співробітництва на рік, з усіма іноземними сторонами.
Пропозиції української сторони направляються на погодження іноземним партнерам до відповідних органів іноземних держав та міжнародних організацій через апарати ВАТ.
Відповіді та зустрічні пропозиції від іноземних партнерів доводяться через апарати ВАТ за належністю до відповідних органів міжнародного співробітництва.
3.2.5. Органи міжнародного співробітництва до 20 грудня поточного року надають проєкт зведеного плану заходів міжнародного співробітництва на рік на погодження заступникам Міністра оборони України (за напрямами воєнно-політичного та військово-технічного співробітництва), Головнокомандувачу Збройних Сил України (за напрямом військового співробітництва).
Проєкт зведеного плану заходів міжнародного співробітництва на наступний рік, погоджений визначеними посадовими особами, підписується заступником Міністра оборони України з питань європейської інтеграції та до 25 грудня поточного року подається на затвердження Міністру оборони України.
3.2.6. Затверджений зведений план заходів міжнародного співробітництва на рік доводиться до органів міжнародного співробітництва та структурних підрозділів в установленому порядку.
Копія затвердженого зведеного плану заходів міжнародного співробітництва на рік надсилається до Міністерства закордонних справ України та розвідувального органу Міноборони.
3.2.7. З метою планування заходів двостороннього співробітництва розробляються плани (програми) двостороннього співробітництва Міноборони та Збройних Сил на рік.
Органи міжнародного співробітництва до 01 липня організовують та здійснюють збір і узагальнення пропозицій структурних підрозділів щодо заходів двостороннього співробітництва на наступний рік.
Орган військово-технічного співробітництва і орган військового співробітництва та контролю над озброєнням до 01 вересня подають до органу воєнно-політичного співробітництва узагальнені пропозиції структурних підрозділів для врахування під час підготовки проєктів планів (програм) двостороннього співробітництва на наступний рік.
Орган воєнно-політичного співробітництва за результатами опрацювання пропозицій органів міжнародного співробітництва та структурних підрозділів організовує погодження з усіма іноземними сторонами заходів, які передбачається включити до планів (програм) двостороннього співробітництва на наступний рік.
3.2.8. Пропозиції щодо заходів міжнародного співробітництва направляються на погодження іноземним партнерам до відповідних органів іноземних держав та міжнародних організацій через апарати ВАТ.
Отримані відповіді та зустрічні пропозиції від іноземних партнерів доводяться через апарати ВАТ за належністю до відповідних органів міжнародного співробітництва.
3.2.9. Пропозиції стосовно заходів міжнародного співробітництва на наступний рік, отримані від іноземних партнерів, доводяться для погодження та врахування до органів міжнародного співробітництва і заінтересованих структурних підрозділів для аналізу та уточнення проєктів планів (програм) двостороннього співробітництва та співробітництва з міжнародними організаціями, з урахуванням граничних обсягів видатків за відповідними бюджетними підпрограмами, врахованих у бюджетному запиті Міноборони на наступний рік.
Орган військово-технічного співробітництва, орган військового співробітництва та контролю над озброєнням і заінтересовані структурні підрозділи у двотижневий строк після отримання та розгляду пропозицій іноземних партнерів подають у встановленому порядку до органу воєнно-політичного співробітництва пропозиції для формування проєктів планів (програм) двостороннього співробітництва на наступний рік.
Плани (програми) двостороннього співробітництва підписуються керівником (заступником керівника) органу воєнно-політичного співробітництва та уповноваженою особою (представником) іноземної держави, міжнародної організації відповідного рівня під час проведення заходів міжнародного співробітництва або дипломатичними каналами на підставі та в порядку, передбачених чинними міжнародними договорами або окремими домовленостями.
3.2.10. З метою підготовки заходів для проведення багатонаціональних навчань на території України за участю підрозділів Збройних Сил України та участі підрозділів Збройних Сил України в багатонаціональних навчаннях за межами України (далі - проведення багатонаціональних навчань) на наступний рік структурні підрозділи до 01 червня готують та подають до Головного управління доктрин та підготовки Генерального штабу Збройних Сил України (J7) відповідні пропозиції щодо проведення багатонаціональних навчань на два наступних роки разом з проєктом пояснювальної записки за формою (додаток 2), а також орієнтовними розрахунками витрат на забезпечення підготовки та проведення багатонаціональних навчань.
Головне управління доктрин та підготовки Генерального штабу Збройних Сил України (J7) до 15 червня подає до органу військового співробітництва та контролю над озброєнням узагальнені пропозиції щодо проведення багатонаціональних навчань для їх аналізу на відповідність визначеним пріоритетам та узгодження з державами-партнерами.
Після узгодження пропозицій з державами-партнерами Головне управління доктрин та підготовки Генерального штабу Збройних Сил України (J7) розробляє проєкт плану проведення багатонаціональних навчань на наступний рік та подає його в установленому порядку на розгляд Міністру оборони України для подальшого внесення в установленому порядку на розгляд Президенту України відповідно до вимог
Закону України "Про порядок допуску та умови перебування підрозділів збройних сил інших держав на території України".
3.2.11. З метою підготовки пропозицій до переліку заходів Індивідуальної програми партнерства України з НАТО на наступний рік структурні підрозділи:
до 30 квітня надають до органу військового співробітництва та контролю над озброєнням перелік запланованих заходів на території України та заходів, які відкриті для участі представників держав-членів та держав-партнерів Альянсу, для включення до Меню Партнерства НАТО (далі - Меню Партнерства) на наступний рік, які затверджуються Північноатлантичною Радою Альянсу та розповсюджуються серед держав -партнерів НАТО через електронну систему ePRIME;
на підставі Меню Партнерства, доведеного через електронну систему ePRIME, та Програми військової підготовки та навчань НАТО визначають пріоритетні заходи та подають до органу військового співробітництва та контролю над озброєнням проєкт пропозицій для включення до Індивідуальної програми партнерства (додаток 6).
3.2.12. Орган військового співробітництва та контролю над озброєнням під час узагальнення та аналізу пропозицій може проводити узгоджувальні наради із залученням представників заінтересованих структурних підрозділів.
3.2.13. Орган військового співробітництва та контролю над озброєнням підготовлений проєкт пропозицій заходів Індивідуальної програми партнерства України з НАТО:
погоджує з заступником Міністра оборони України з питань європейської інтеграції;
подає на підпис Головнокомандувачу Збройних Сил України;
подає до 25 грудня поточного року на затвердження Міністру оборони України.
Затверджені пропозиції заходів Індивідуальної програми партнерства України з НАТО направляються в установленому порядку до Міністерства закордонних справ України для включення до Індивідуальної програми партнерства України з НАТО на наступний рік.
3.2.14. Орган військового співробітництва та контролю над озброєнням до 30 листопада розробляє проєкт плану верифікаційної діяльності на наступний рік (додаток 3) на підставі міжнародних договорів та зобов'язань України у сфері верифікаційної діяльності.
План верифікаційної діяльності включає такі розділи:
заходи зі сприяння ОБСЄ у моніторингу та верифікації;
заходи з контролю над озброєнням на території України;
заходи з контролю над озброєнням за межами України;
спільні заходи з верифікаційними структурами держав-учасниць.
До плану верифікаційної діяльності включаються контрольні та інші заходи на підставі пропозицій Міністерства закордонних справ України та структурних підрозділів щодо пріоритетів у процесі моніторингу виконання міжнародних договорів іншими державами-учасницями.
Проєкт плану верифікаційної діяльності на наступний рік погоджується з органами міжнародного співробітництва та заінтересованими структурними підрозділами.
Орган військового співробітництва та контролю над озброєнням до 10 грудня формує проєкт плану верифікаційної діяльності на наступний рік, який підписується Головнокомандувачем Збройних Сил України, погоджується заступником Міністра оборони України з питань європейської інтеграції, та в установленому порядку подає на затвердження Міністру оборони України.
3.2.15. Під час проведення верифікаційних заходів на території України органом військового співробітництва та контролю над озброєнням розробляються окремі плани проведення супроводження (робочої зустрічі).
3.3. Поточне планування міжнародного співробітництва
3.3.1. Основним завданням поточного планування є організація виконання річних та поточних завдань, з метою чого розробляється перелік заходів міжнародного співробітництва на два місяці (додаток 4).
3.3.2. Орган воєнно-політичного співробітництва щомісячно розробляє перелік заходів міжнародного співробітництва на два місяці на основі зведеного плану заходів міжнародного співробітництва на рік та пропозицій структурних підрозділів, органу військово-технічного співробітництва, органу військового співробітництва та контролю над озброєнням, а також пропозицій від іноземних партнерів.
3.3.3. Потреба в коштах на забезпечення заходів, передбачених переліком заходів міжнародного співробітництва на два місяці, визначається з урахуванням обсягів видатків плану асигнувань загального фонду бюджету на відповідні місяці, обсягів видатків спеціального фонду за визначеною бюджетною програмою (підпрограмою) та залишку невикористаного фінансового ресурсу за попередній період поточного року.
3.3.4. Перелік заходів міжнародного співробітництва на два місяці формується відповідно до розділів, визначених у зведеному плані заходів міжнародного співробітництва на рік.
До переліку заходів міжнародного співробітництва на два місяці також включаються заходи, потреба в проведенні яких виникла з урахуванням поточної воєнно-політичної обстановки.
Затверджений перелік заходів міжнародного співробітництва на два місяці надається органам міжнародного співробітництва в установленому порядку.
Органи міжнародного співробітництва (за належністю) надають витяги з переліку заходів міжнародного співробітництва на два місяці заінтересованим структурним підрозділам на підставі їх запитів.
3.3.5. Структурні підрозділи до 15 числа кожного місяця подають до органів міжнародного співробітництва актуалізовані пропозиції за напрямами діяльності щодо проведення заходів міжнародного співробітництва на наступні два місяці (додаток 4), з урахуванням змісту річних планів та поточних завдань міжнародного співробітництва.
3.3.6. Орган військово-технічного співробітництва і орган військового співробітництва та контролю над озброєнням до 20 числа кожного місяця узагальнюють пропозиції структурних підрозділів та подають до органу воєнно-політичного співробітництва пропозиції до переліку заходів міжнародного співробітництва на наступні два місяці (додаток 4).
Орган воєнно-політичного співробітництва до 27 числа кожного місяця узагальнює надані пропозиції та подає перелік заходів міжнародного співробітництва на два місяці на затвердження заступнику Міністра оборони України з питань європейської інтеграції.
Заходи за участю Міністра оборони України, потреба в яких виникла з урахуванням абзацу другого пункту 3.3.4, включаються до переліку заходів міжнародного співробітництва на два місяці після прийняття Міністром оборони України відповідного рішення.
3.3.7. Орган воєнно-політичного співробітництва готує доповідь про заплановані заходи (планові та позапланові) міжнародного співробітництва на тиждень для своєчасного інформування керівництва Міноборони та Збройних Сил.
Структурні підрозділи, визначені відповідальними за проведення заходів міжнародного співробітництва наступного тижня, щовівторка подають інформацію за належністю до відповідних органів міжнародного співробітництва за формою (додаток 5).
Органи міжнародного співробітництва щосереди опрацьовують отриману від структурних підрозділів інформацію щодо запланованих заходів міжнародного співробітництва та подають узагальнені відомості до органу воєнно-політичного співробітництва.
Орган воєнно-політичного співробітництва узагальнює отриману інформацію та готує доповідь про заплановані заходи міжнародного співробітництва на тиждень, яка до п'ятниці поточного тижня надається керівництву Міноборони та органу протокольного забезпечення Міністерства оборони України.
3.3.8. Пропозиції щодо проведення позапланових заходів підлягають погодженню за належністю з органами міжнародного співробітництва.
3.3.9. Структурний підрозділ, орган міжнародного співробітництва, що ініціює проведення заходу, готує пропозиції, які повинні включати:
обґрунтування доцільності проведення заходу, його мети, питань, які пропонуються для обговорення;
орієнтовні терміни та місце проведення;
рівень представництва у заході (делегація, робоча група, окремі представники), кількість учасників;
фінансові умови проведення заходу, джерела фінансування із зазначенням бюджетної програми (підпрограми), коду економічної класифікації видатків та коду видатків за кошторисом Міноборони;
зазначення структурного підрозділу, відповідального за проведення заходу.
3.3.10. Потреба в коштах на проведення позапланових заходів визначається з урахуванням обсягів бюджетних асигнувань загального та спеціального фонду, затверджених у зведеному кошторисі Міноборони на відповідний рік і помісячному розписі асигнувань за загальним фондом за відповідними програмами (підпрограмами).
3.3.11. Орган воєнно-політичного співробітництва перевіряє доцільність та змістовність пропозицій щодо позапланового заходу, з'ясовує необхідність його проведення відповідно до поточної воєнно-політичної обстановки, приймає рішення щодо включення пропозицій до переліку заходів міжнародного співробітництва на два місяці, після чого узгоджує з керівництвом Міноборони та Збройних Сил запропонований рівень представництва для участі в позаплановому заході.
3.3.12. Пропозиції щодо проведення позапланового заходу, які потребують бюджетних витрат, погоджуються з відповідальним за формування і виконання бюджетної програми (підпрограми), у межах якої планується здійснити фінансування заходу, та подаються для прийняття рішення Міністром оборони України.
Під час дії воєнного стану рішення стосовно проведення на території України та за кордоном позапланових заходів міжнародного співробітництва, пов'язаних з підготовкою військ (сил) за участю особового складу Збройних Сил України, може приймати Головнокомандувач Збройних Сил України у межах бюджетних асигнувань, передбачених за відповідною бюджетною програмою (підпрограмою), у тому числі і тих, які потребують бюджетних витрат на зазначені цілі.
( Підпункт 3.3.12 доповнено новим абзацом другим згідно з Наказом Міністерства оборони
№ 245 від 22.08.2022 )
У разі додаткової потреби в коштах для забезпечення проведення позапланових заходів рішення про додаткове фінансування приймається Міністром оборони України на підставі доповіді, підготовленої відповідним органом міжнародного співробітництва (за належністю) за погодженням із заступником Міністра оборони України з питань європейської інтеграції.
3.3.13. Якщо під час проведення позапланового заходу передбачається укладення міжнародних договорів, їх проєкти, відповідні додаткові та інформаційно-аналітичні матеріали готуються структурними підрозділами, які відповідають за підготовку міжнародних договорів, та надаються через орган міжнародного співробітництва главі делегації (керівнику робочої групи).
4. Підготовка та проведення заходів міжнародного співробітництва
4.1. Загальні вимоги щодо підготовки та проведення заходів міжнародного співробітництва
4.1.1. Заходи міжнародного співробітництва проводяться на підставі правил дипломатичного протоколу, етикету з урахуванням національних традицій держави-партнера та вимог, визначених Міноборони щодо додержання Державного Протоколу та Церемоніалу України.
4.1.2. Підготовка та організація проведення заходів міжнародного співробітництва здійснюються органами міжнародного співробітництва та структурними підрозділами відповідно до змісту заходу з урахуванням пропозицій, отриманих від апаратів ВАТ.
Координація заходів міжнародного співробітництва покладається на органи міжнародного співробітництва відповідно до напрямів діяльності.
4.1.3. Заходи за участю іноземних радників організовуються та проводяться з урахуванням вимог, визначених Міноборони щодо організації та забезпечення роботи іноземних радників при Міноборони, Генеральному штабі Збройних Сил України, інших органах військового управління та вищих військових навчальних закладах.
4.1.4. Підготовка до проведення заходу міжнародного співробітництва, передбаченого переліком заходів міжнародного співробітництва на два місяці, розпочинається не пізніше ніж за місяць до визначеної / попередньо узгодженої дати проведення (півтора місяця - для заходів, які проводяться за участю Міністра оборони України, Головнокомандувача Збройних Сил України).
Підготовка до проведення позапланового заходу міжнародного співробітництва розпочинається після отримання інформації щодо його проведення.
4.1.5. Основні етапи підготовки заходу міжнародного співробітництва:
розроблення пропозицій для прийняття рішення;
документальне оформлення підготовки та проведення заходу (підготовка розпорядчих документів, рішень, програми проведення, кошторису витрат на проведення заходу, у тому числі розрахунку потреби в коштах на відрядження);
підготовка змістової частини заходу;
організація взаємодії і координації;
всебічне забезпечення.
4.1.6. Підготовка проведення заходів міжнародного співробітництва здійснюється з урахуванням переліку заходів міжнародного співробітництва на два місяці, офіційних повідомлень (пропозицій) іноземної сторони, аналітичних висновків органів міжнародного співробітництва щодо стану і перспектив співробітництва, реалізації двосторонніх (багатосторонніх) домовленостей, аналізу воєнно-політичної обстановки в регіонах (відповідних іноземних державах), змін у складі політичного та військового керівництва іноземних держав, керівництва міжнародної організації, стану переговорного процесу з іноземною стороною, ступеня готовності до підписання міжнародних договорів, змін режиму міжнародних санкцій тощо.
Під час підготовки проведення заходів міжнародного співробітництва враховується позиція Міністерства закордонних справ України.
4.1.7. Листи (запрошення) іноземної сторони щодо проведення заходів міжнародного співробітництва в Україні надсилаються органами міжнародного співробітництва до структурних підрозділів за належністю для опрацювання.
4.1.8. Запрошення щодо участі в заходах Індивідуальної програми партнерства з НАТО за кордоном передаються до органу військового співробітництва та контролю над озброєнням та доводяться в установленому порядку до відповідальних структурних підрозділів для опрацювання та підготовки пропозицій.
Рішення щодо залучення представників структурних підрозділів до участі в заходах Індивідуальної програми партнерства з НАТО за кордоном надсилаються структурними підрозділами до органу військового співробітництва та контролю над озброєнням не пізніше термінів, установлених організаторами.
Під час проведення заходів Індивідуальної програми партнерства з НАТО в Україні відповідальний структурний підрозділ за місяць до початку заходу надсилає до органу військового співробітництва та контролю над озброєнням запрошення для залучення до участі в заході представників держав-учасниць, штабів та агенцій НАТО.
Інформацію-підтвердження щодо участі в заході іноземних учасників орган військового співробітництва та контролю над озброєнням доводить до відповідального структурного підрозділу.
4.1.9. Пропозиції щодо доцільності та актуальності проведення заходів за участю Міністра оборони України, Головнокомандувача Збройних Сил України розробляються органами міжнародного співробітництва відповідно до напрямів діяльності та доповідаються в установленому порядку за належністю для прийняття остаточного рішення.
4.1.10. За наявності кількох пропозицій щодо проведення заходів міжнародного співробітництва з однією іноземною стороною у терміни, що співпадають, за погодженням з іноземною стороною може проводитися об'єднаний захід.
З цією метою може створюватися об'єднана делегація (робоча група).
4.2. Повноваження посадових осіб на прийняття рішень щодо проведення заходів міжнародного співробітництва
4.2.1. Рішення на проведення заходів міжнародного співробітництва приймаються:
Міністром оборони України;
заступниками Міністра оборони України, державним секретарем Міністерства оборони України;
Головнокомандувачем Збройних Сил України;
Головою Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту;
заступником Головнокомандувача Збройних Сил України;
начальником Генерального штабу Збройних Сил України;
заступниками начальника Генерального штабу Збройних Сил України;
керівниками органів військового управління.
4.2.2. Міністр оборони України приймає рішення на проведення заходів міжнародного співробітництва щодо:
заходів за особистої участі;
заходів за кордоном за участю заступників Міністра оборони України, державного секретаря Міністерства оборони України, Головнокомандувача Збройних Сил України, Голови Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту, керівників структурних підрозділів Міноборони;
усіх позапланових заходів, які потребують витрат коштів Міноборони.
4.2.3. Проведення всіх заходів міжнародного співробітництва в Україні за участю заступників Міністра оборони України, державного секретаря Міністерства оборони України, Головнокомандувача Збройних Сил України, Голови Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту, керівників структурних підрозділів Міноборони та безпосередньо підпорядкованих органів військового управління здійснюється за попереднім погодженням з Міністром оборони України.
4.2.4. Заступники Міністра оборони України, державний секретар Міністерства оборони України приймають рішення на проведення заходів міжнародного співробітництва щодо:
заходів за особистої участі в Україні - за попереднім погодженням з Міністром оборони України;
планових заходів в Україні та за кордоном за участю представників структурних підрозділів Міноборони та безпосередньо підпорядкованих органів військового управління, установ та організацій (відповідно до розподілу повноважень), делегацій;
позапланових заходів за участю представників структурних підрозділів Міноборони та безпосередньо підпорядкованих органів військового управління, установ та організацій (відповідно до розподілу повноважень), делегацій, які не потребують витрат коштів Міноборони, а також позапланових заходів в Україні, які потребують витрат коштів Міноборони тільки на буфетне обслуговування та сувенірну продукцію (у межах видатків, передбачених у кошторисі Міноборони на зазначені цілі).
4.2.5. Головнокомандувач Збройних Сил України приймає рішення на проведення заходів міжнародного співробітництва щодо:
заходів за особистої участі в Україні - за попереднім погодженням з Міністром оборони України;
планових заходів в Україні та за кордоном за участю заступника Головнокомандувача Збройних Сил України, начальника Генерального штабу Збройних Сил України, командувача об'єднаних сил Збройних Сил України, командувачів видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, командувача Медичних сил Збройних Сил України, командувача Сил підтримки Збройних Сил України, командувача Військ зв'язку та кібербезпеки Збройних Сил України, командувача Сил логістики Збройних Сил України, інших безпосередньо підпорядкованих йому командирів (начальників) органів військового управління, установ та організацій;
позапланових заходів за участю представників підпорядкованих йому органів військового управління, які не потребують витрат коштів Міноборони, а також позапланових заходів в Україні, які потребують витрат коштів Міноборони тільки на буфетне обслуговування та сувенірну продукцію (у межах видатків, передбачених у кошторисі Міноборони на зазначені цілі).
Під час дії воєнного стану Головнокомандувач Збройних Сил України може приймати рішення стосовно проведення на території України та за кордоном позапланових заходів міжнародного співробітництва, пов'язаних з підготовкою військ (сил) за участю особового складу Збройних Сил України, у межах бюджетних асигнувань, передбачених за відповідною бюджетною програмою (підпрограмою), у тому числі і тих, які потребують бюджетних витрат на зазначені цілі.
( Підпункт 4.2.5 доповнено новим абзацом п'ятим згідно з Наказом Міністерства оборони
№ 245 від 22.08.2022 )
4.2.6. Голова Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту приймає рішення про проведення заходів міжнародного співробітництва щодо:
заходів за особистої участі в Україні - за попереднім погодженням з Міністром оборони України;
планових заходів за участю заступників Голови Адміністрації Державної спеціальної служби транспорту, керівників структурних підрозділів органу управління Держспецтрансслужби, підпорядкованих військових частин, установ та організацій.
4.2.7. Заступник Головнокомандувача Збройних Сил України приймає рішення про проведення заходів міжнародного співробітництва щодо:
заходів за особистої участі в Україні - за попереднім погодженням з Головнокомандувачем Збройних Сил України;
планових заходів в Україні та за кордоном за участю делегацій (робочих, інспекційних груп) у заходах військового співробітництва на чолі з керівниками, їх заступниками та представниками підпорядкованих Головнокомандувачу Збройних Сил України органів військового управління, установ та організацій;
позапланових заходів за участю представників підпорядкованих Головнокомандувачу Збройних Сил України органів військового управління, установ та організацій, які не потребують витрат коштів Міноборони, а також позапланових заходів в Україні, які потребують витрат тільки на буфетне обслуговування та сувенірну продукцію (у межах видатків, передбачених у кошторисі Міноборони на зазначені цілі).
4.2.8. Начальник Генерального штабу Збройних Сил України приймає рішення про проведення заходів міжнародного співробітництва щодо:
заходів за особистої участі в Україні - за попереднім погодженням з Головнокомандувачем Збройних Сил України;
планових заходів в Україні та за кордоном за участю заступників начальника Генерального штабу Збройних Сил України, керівників структурних підрозділів Генерального штабу, делегацій (робочих, інспекційних груп) Збройних Сил;
заходів за участю інспекційних груп (представників) держав-учасниць міжнародних договорів та угод у галузі контролю над озброєннями під час здійснення верифікаційної діяльності в Україні та за кордоном (у межах видатків, передбачених у кошторисі Міноборони на зазначені цілі);
місій спостережних польотів над територією України та за кордоном під час здійснення верифікаційної діяльності відповідно до положень міжнародних договорів та угод у галузі контролю над звичайним озброєнням (у межах видатків, передбачених у кошторисі Міноборони на зазначені цілі);
позапланових заходів за участю представників структурних підрозділів Генерального штабу, які не потребують витрат коштів Міноборони, а також позапланових заходів в Україні, які потребують витрат коштів Міноборони тільки на буфетне обслуговування та сувенірну продукцію (у межах видатків, передбачених у кошторисі Міноборони на зазначені цілі).
4.2.9. Заступники начальника Генерального штабу приймають рішення (згідно з розподілом повноважень) щодо проведення заходів міжнародного співробітництва щодо:
заходів за особистої участі в Україні - за попереднім погодженням з начальником Генерального штабу Збройних Сил України;
планових заходів в Україні та за кордоном за участю керівників структурних підрозділів Генерального штабу Збройних Сил України, делегацій (робочих, інспекційних груп) Збройних Сил;
позапланових заходів за участю представників структурних підрозділів Генерального штабу Збройних Сил України, які не потребують витрат коштів Міноборони, а також позапланових заходів в Україні, які потребують витрат коштів Міноборони тільки на буфетне обслуговування та сувенірну продукцію (у межах видатків, передбачених у кошторисі Міноборони на зазначені цілі).
4.2.10. Керівники органів військового управління, безпосередньо підпорядкованих Головнокомандувачу Збройних Сил України, приймають рішення щодо проведення планових заходів міжнародного співробітництва відповідно до напрямів діяльності за участю представників структурних підрозділів органів військового управління, а також позапланових заходів в Україні, які не потребують витрат коштів Міноборони або які потребують витрат коштів Міноборони тільки на буфетне обслуговування та сувенірну продукцію (у межах видатків, передбачених у кошторисі Міноборони на зазначені цілі).
4.2.11. Керівники вищих військових навчальних закладів приймають рішення щодо проведення планових заходів міжнародного співробітництва відповідно до напрямів діяльності за участю представників структурних підрозділів вищих військових навчальних закладів, а також щодо позапланових заходів в Україні, які не потребують витрат коштів Міноборони або які потребують витрат коштів Міноборони тільки на буфетне обслуговування та сувенірну продукцію (у межах видатків, передбачених у кошторисі Міноборони на зазначені цілі).
4.2.12. Залучення представників структурних підрозділів до участі в заходах міжнародного співробітництва здійснюється за рішенням керівників структурних підрозділів.
Керівники структурних підрозділів беруть участь у заходах міжнародного співробітництва в Україні на підставі рішення відповідних керівників, яким вони безпосередньо підпорядковані.
4.2.13. Рішення про відвідування іноземними делегаціями (робочими, інспекційними групами, представниками) органів військового управління, вищих військових навчальних закладів, військових частин, підрозділів, установ та організацій приймаються керівниками органів військового управління, яким вони підпорядковані.
У разі надходження запитів іноземної сторони щодо відвідування органів військового управління, вищих військових навчальних закладів, військових частин, підрозділів, установ та організацій орган військового співробітництва та контролю над озброєнням за підпорядкованістю завчасно інформує відповідні органи військового управління.
Про прийняте рішення (надання дозволу) орган військового управління попередньо інформує орган військового співробітництва та контролю над озброєнням.
4.2.14. Командир корабля / повітряного судна (капітан судна) під час заходження/перебування корабля / повітряного судна (судна) в порту (територіальних водах), аеропорту іноземної держави, а також у міжнародних водах приймає рішення про відвідування корабля / повітряного судна (судна) іноземними делегаціями (робочими групами, представниками) на підставі дозволу органу військового управління, якому він підпорядкований.
................Перейти до повного тексту