1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
29.10.2009 N 210
Про Порядок надання ефірного часу та друкованих площ для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів Президента України 17 січня 2010 року
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою Центральної виборчої комісії N 128 від 22.01.2010 )
Відповідно до пункту 8 частини другої статті 25, частини п'ятої статті 58, частини четвертої статті 60, частин другої, четвертої, восьмої статті 61, статей 62, 63 Закону України "Про вибори Президента України", Законів України "Про інформацію", "Про телебачення і радіомовлення", керуючись статтями 11 - 13, пунктом 17 статті 18 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія
постановляє:
1. Встановити Порядок надання ефірного часу та друкованих площ для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів Президента України 17 січня 2010 року (додається).
2. Цю постанову надіслати кандидатам на пост Президента України, Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським радам, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, Державному комітету телебачення та радіомовлення України, Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення, Національній телекомпанії України, Національній радіокомпанії України, редакціям газет "Голос України" та "Урядовий кур'єр", окружним виборчим комісіям з виборів Президента України після їх утворення, а також розмістити на офіційному сайті Центральної виборчої комісії.
Голова Центральної виборчої комісії В.ШАПОВАЛ
Додаток
до постанови Центральної виборчої комісії
від 29 жовтня 2009 року N 210
ПОРЯДОК
надання ефірного часу та друкованих площ для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України ( 835-17 ), виділених на підготовку та проведення виборів Президента України 17 січня 2010 року
1. Загальні положення
1.1. Ефірний час та друковані площі для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів Президента України, надаються кандидатам на пост Президента України, зареєстрованим Центральною виборчою комісією, для:
- проведення передвиборної агітації в електронних (аудіовізуальних) засобах масової інформації на загальнонаціональних і регіональних теле-, радіоканалах відповідно до частини четвертої статті 61 Закону України "Про вибори Президента України" (далі - Закон);
- участі в передвиборних телевізійних дебатах (далі - теледебати) між кандидатами на пост Президента України відповідно до статті 62 Закону;
- опублікування передвиборних програм кандидатів на пост Президента України в друкованих засобах масової інформації відповідно до частин першої та другої статті 63 Закону;
- проведення передвиборної агітації в разі призначення повторного голосування відповідно до частини дев'ятої статті 60 Закону.
1.2. Передвиборна агітація за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів Президента України, здійснюється з додержанням принципу рівних умов надання кандидатам на пост Президента України рівноцінної друкованої площі в друкованих засобах масової інформації та рівноцінного ефірного часу в електронних (аудіовізуальних) засобах масової інформації.
1.3. Організаційне та фінансове забезпечення проведення передвиборної агітації на виборах виборчими комісіями здійснюється Центральною виборчою комісією та окружними виборчими комісіями, визначеними у кожному з регіонів України (Автономна Республіка Крим, області, міста Київ та Севастополь) відповідним рішенням Центральної виборчої комісії.
2. Порядок надання кандидату на пост Президента України ефірного часу для проведення передвиборної агітації
2.1. Ефірний час для проведення передвиборної агітації кандидатами на пост Президента України надається між дев'ятнадцятою і двадцять другою годинами Національною телекомпанією України, Національною радіокомпанією України, регіональними теле-, радіоорганізаціями України державної чи комунальної форми власності в період, що починається після проведення відповідних жеребкувань щодо визначення черговості надання кандидатам на пост Президента України ефірного часу і закінчується о 24 годині 15 січня 2010 року (включно).
2.2. Ефірний час, що надається кандидату на пост Президента України для проведення передвиборної агітації, може використовуватися як для виступу кандидата на пост Президента України в прямому ефірі, так і розповсюдження попередньо записаної на відповідному носії інформації передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі.
Кандидат на пост Президента України має право відмовитися від використання ефірного часу для проведення передвиборної агітації шляхом подання заяви до відповідної виборчої комісії, що проводитиме жеребкування.
2.3. Запис передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі кандидата на пост Президента України (оригінал та дві копії) подається теле-, радіоорганізації самим кандидатом або його довіреною особою не пізніше ніж за три дні до виходу програми в ефір.
Запис передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі подається до:
- Національної телекомпанії України - на відеокасетах формату "Betacam-SP", DVC- pro або DVCAM;
- Національної радіокомпанії України - на магнітній плівці, міні-дисках, дискетах (за домовленістю);
- регіональних теле-, радіоорганізацій - на носіях інформації, які використовує відповідна теле-, радіоорганізація.
У разі неподання кандидатом на пост Президента України або його довіреною особою запису передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі в строк, визначений у цьому пункті Порядку, кандидат на пост Президента України вважається таким, що виявив бажання використати ефірний час у прямому ефірі.
2.4. Працівники Національної телекомпанії України, Національної радіокомпанії України, регіональних теле-, радіоорганізацій у присутності кандидата на пост Президента України або його довіреної особи переглядають чи прослуховують запис передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі цього кандидата для визначення відповідності якості запису технічним вимогам.
2.5. У разі невідповідності якості такого запису технічним вимогам складається акт у двох примірниках, кожен з яких підписується представником відповідно Національної телекомпанії України, Національної радіокомпанії України, регіональної теле-, радіоорганізації та кандидатом на пост Президента України або його довіреною особою. В такому разі кандидат на пост Президента України може використати ефірний час у прямому ефірі або усунути недоліки та не пізніше ніж за 24 години до запланованого виходу програми в ефір подати носій із записом, якість якого відповідає технічним вимогам.
Якщо кандидат на пост Президента України не усунув недоліків та не подав за 24 години до запланованого виходу програми в ефір запису, що відповідає технічним вимогам, то відповідна теле-, радіокомпанія вважає кандидата на пост Президента України таким, що виявив бажання використати ефірний час у прямому ефірі.
2.6. Після перегляду чи прослуховування запису передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі кандидата на пост Президента України оригінал та дві копії цього запису на носіях інформації пломбуються і підписуються особами, зазначеними у пункті 2.4 цього Порядку.
Оригінал запису передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі кандидата на пост Президента України, що відповідає технічним вимогам, та його обидві копії в опломбованому вигляді зберігаються відповідною теле-, радіоорганізацією до часу виходу цієї передачі в ефір. На вимогу кандидата на пост Президента України чи його довіреної особи, відповідної виборчої комісії копія такого запису передається їм невідкладно.
2.7. Якщо кандидат на пост Президента України, який виявив бажання використати ефірний час у прямому ефірі, не з'явився у визначений жеребкуванням день до відповідної телеорганізації для виступу в прямому ефірі, така телеорганізація зобов'язана на весь час, виділений кандидату для проведення передвиборної агітації, розмістити заставку з написом білими літерами на чорному фоні посередині екрана "Вибачте, кандидат на пост Президента України (прізвище, ім'я, по батькові) не з'явився до студії для виступу перед виборцями".
Якщо кандидат на пост Президента України, який виявив бажання використати ефірний час у прямому ефірі, не з'явився у визначений жеребкуванням день до відповідної радіоорганізації для виступу в прямому ефірі, така радіоорганізація зобов'язана на весь час, виділений кандидату для проведення передвиборної агітації, подавати в ефір музичні композиції, в перервах між якими тричі інформувати радіослухачів про таке: "Вибачте, кандидат на пост Президента України (прізвище, ім'я, по батькові) не з'явився до студії для виступу перед виборцями".
2.8. Аудіо-, відеозаписи всіх передач, що містять передвиборну агітацію, в тому числі й тих, які проводяться за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку і проведення виборів Президента України, зберігаються теле-, радіоорганізаціями до закінчення тридцятиденного строку з дня офіційного оприлюднення результатів виборів Президента України.
2.9. Поширення у будь-якій формі матеріалів, що містять заклики до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підриву її безпеки, незаконного захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства та розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення, забороняється.
2.10. Про всі випадки поширення в прямому ефірі агітаційних теле-, радіопрограм кандидатів на пост Президента України, що містять заклики до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підриву її безпеки, незаконного захоплення державної влади, пропаганди війни, насильства та розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення, керівництво теле- радіоорганізації негайно повідомляє відповідну виборчу комісію для вжиття нею заходів згідно із законами України.
У разі надходження до Центральної виборчої комісії або окружної виборчої комісії заяви, скарги щодо порушень, зазначених у пункті 2.9 цього Порядку, виборча комісія негайно надсилає таку заяву чи скаргу до відповідних правоохоронних органів для перевірки і реагування згідно із законодавством України. Про результати перевірки та вжиті заходи правоохоронні органи повідомляють відповідну виборчу комісію у триденний строк з дня надходження заяви або скарги.
2.11. Усі спори, що виникають у зв'язку з наданням ефірного часу для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку і проведення виборів Президента України, вирішуються в установленому законом порядку.
2.12. Для проведення передвиборної агітації кандидату на пост Президента України ефірний час надається:
- Національною телекомпанією України на Першому Національному каналі - тривалістю 30 хвилин;
- Національною радіокомпанією України на першому каналі - тривалістю 45 хвилин;
- регіональними державними чи комунальними телеорганізаціями - тривалістю 30 хвилин;
- регіональними державними чи комунальними радіоорганізаціями - тривалістю 20 хвилин.
У кожному з регіонів України (Автономна Республіка Крим, області, міста Київ та Севастополь) регіональні державні чи комунальні теле-, радіоорганізації надають ефірний час для проведення передвиборної агітації тривалістю, визначеною вище.
2.13. Ефірний час надається кожною із зазначених у пункті 2.12 цього Порядку теле-, радіоорганізацією кандидату на пост Президента України в трьох рівних частках від загального обсягу часу, визначеного для відповідної телерадіоорганізації (в три етапи: Національною телекомпанією України - тричі по 10 хвилин; Національною радіокомпанією України - тричі по 15 хвилин; регіональними державними чи комунальними телеорганізаціями - тричі по 10 хвилин; регіональними державними чи комунальними радіоорганізаціями - тричі по 6 хвилин 40 секунд).
Кожна чергова частка ефірного часу надається кандидату на пост Президента України після використання всіма кандидатами на пост Президента України попередньої частки ефірного часу.
Протягом 20 хвилин до і після теле-, радіотрансляції передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми кандидата на пост Президента України забороняється в будь-якій формі коментувати чи оцінювати її зміст, давати будь-яку інформацію щодо цього кандидата чи політичної партії (виборчого блоку політичних партій), яка його висунула кандидатом.
2.14. Ефірний час для проведення передвиборної агітації надається кандидатам на пост Президента України згідно з результатами жеребкувань, проведених серед кандидатів на пост Президента України, що не заявили про свою відмову від використання ефірного часу для проведення передвиборної агітації.
Жеребкування проводяться після закінчення встановленого Законом строку для реєстрації кандидатів на пост Президента України.
Жеребкування щодо надання ефірного часу на загальнонаціональних теле-, радіоканалах проводиться Центральною виборчою комісією за участю кандидатів на пост Президента України або їх довірених осіб чи уповноважених представників у Центральній виборчій комісії.
У разі відсутності при проведенні жеребкування кандидата на пост Президента України, його довіреної особи чи уповноваженого представника, що мають право брати участь у жеребкуванні, в інтересах таких кандидатів на пост Президента України у жеребкуванні бере участь працівник Секретаріату Центральної виборчої комісії.
Під час проведення жеребкування можуть бути присутні представники Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та Державного комітету телебачення та радіомовлення України.
Жеребкування відбувається в три етапи. Перед жеребкуванням проводиться технічне жеребкування для визначення черговості участі кандидатів на пост Президента України у жеребкуванні.
Жеребкування щодо надання ефірного часу регіональними теле-, радіоорганізаціями проводиться у кожному з регіонів України однією з окружних виборчих комісій, визначеною рішенням Центральної виборчої комісії, за участю кандидатів на пост Президента України або їх довірених осіб чи уповноважених представників у Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу в тому ж самому порядку, що і жеребкування в Центральній виборчій комісії (у три етапи з проведенням технічного жеребкування).
Під час проведення жеребкування можуть бути присутні представники Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення у відповідних регіонах та представники відповідних управлінь (відділів) у справах преси та інформації обласної, Севастопольської міської державної адміністрації, головного управління з питань взаємодії із засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю Київської міської державної адміністрації.
2.15. Результати проведеного жеребкування щодо надання ефірного часу для проведення передвиборної агітації оприлюднюються у триденний строк з дня їх затвердження відповідною виборчою комісією:
- жеребкування щодо надання ефірного часу для проведення передвиборної агітації на загальнонаціональних теле-, радіоканалах - у газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр";
- жеребкування щодо надання ефірного часу для проведення передвиборної агітації на регіональних теле-, радіоканалах - у місцевих державних чи комунальних засобах масової інформації.
2.16. Розклад ефірного часу із зазначенням передвиборних агітаційних теле-, радіопрограм, конкретної дати і часу виходу їх в ефір складається за результатами вищезазначених жеребкувань відповідними загальнонаціональними та регіональними теле-, радіоорганізаціями, які надсилають його відповідним виборчим комісіям, що проводили жеребкування. Зазначені теле-, радіоорганізації також завчасно інформують кандидатів на пост Президента України про конкретні дати і час виходу в ефір їх передвиборних агітаційних теле-, радіопрограм.
При цьому розклад мовлення телерадіоорганізацій, які мають ліцензії Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення на право користування загальнонаціональними каналами мовлення, змінюється (без зміни обсягу мовлення) на час передвиборної агітації в період виборів Президента України з метою забезпечення регіональним державним теле-, радіоорганізаціям можливості поширення їхніх програм та передвиборних передач у відповідних регіонах.
2.17. Державний комітет телебачення та радіомовлення України разом з Національною телекомпанією України та Національною радіокомпанією України забезпечують такий порядок трансляції передвиборних агітаційних програм кандидатів на пост Президента України, за яким трансляція передвиборної агітаційної програми одного кандидата на Першому Національному каналі Національної телекомпанії України не повинна збігатися в часі з трансляцією агітаційної програми іншого кандидата на першому каналі Національної радіокомпанії України, якщо ефірний час для обох програм надається за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку і проведення виборів.

................
Перейти до повного тексту