1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
НАКАЗ
07.11.2023 № 179-23
Про затвердження Методичних рекомендацій зі щорічного проведення аналізу потреб щодо інституційної спроможності та кадрового складу державних органів, відповідальних за виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції
( Заголовок із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 88-24 від 31.05.2024 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 88-24 від 31.05.2024 № 29-25 від 27.02.2025 )
Відповідно до пункту 9 Положення про Національне агентство України з питань державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 500, з метою забезпечення належного виконання пункту 54 плану заходів з реалізації Стратегії реформування державного управління України на 2022 - 2025 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 року № 831-р, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації зі щорічного проведення аналізу потреб щодо інституційної спроможності та кадрового складу державних органів, відповідальних за виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції (далі - Методичні рекомендації), що додаються.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 88-24 від 31.05.2024 )
2. Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу довести цей наказ до відома міністерств, центральних та місцевих органів виконавчої влади, інших державних органів та забезпечити надання роз'яснень щодо особливостей застосування Методичних рекомендацій.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 88-24 від 31.05.2024 )
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Голова

Н. Алюшина
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного
агентства України
з питань державної служби
7 листопада 2023 року № 179-23
(у редакції наказу
Національного агентства
України з питань
державної служби
від 31 травня 2024 року № 88-24
)
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
зі щорічного проведення аналізу потреб щодо інституційної спроможності та кадрового складу державних органів, відповідальних за виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції
I. Загальні положення
1. Ці Методичні рекомендації розроблено з метою забезпечення належного виконання пункту 54 плану заходів з реалізації Стратегії реформування державного управління України на 2022 - 2025 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 року № 831-р.
2. Ці Методичні рекомендації розроблено з урахуванням:
Закону України "Про засади внутрішньої і зовнішньої політики";
Закону України "Про національну безпеку України";
постанови Верховної Ради України від 29 липня 2022 року № 2483-IX "Про деякі заходи щодо виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції";
Плану заходів з реалізації Стратегії реформування державного управління України на 2022 - 2025 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 року № 831-р.
3. У цих Методичних рекомендаціях терміни рекомендовано вживати у таких значеннях:
державний орган, відповідальний за виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції (далі - державний орган) - міністерство, інший центральний орган виконавчої влади, місцевий орган виконавчої влади, інший державний орган, до компетенції якого належить співробітництво з інституціями Європейського Союзу, інституціями держав-членів та держав-кандидатів на членство в Європейському Союзі, насамперед щодо виконання зобов'язань, пов'язаних з адаптацією законодавства України до права Європейського Союзу (acquis ЄС), забезпечення відповідності актів законодавства зобов'язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС) та виконання інших міжнародно-правових зобов'язань України у сфері європейської інтеграції;
функції - перелік напрямів діяльності державного органу чи структурного підрозділу, що дозволяють реалізувати покладені на них завдання та досягти поставлених цілей;
кількісна потреба у фахівцях, залучених до виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції (далі - кількісна потреба у фахівцях) - визначена кількість державних службовців та інших працівників, необхідна державному органу для фахового супроводу питань, пов'язаних з виконанням зобов'язань України у сфері європейської інтеграції;
якісна потреба у фахівцях, залучених до виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції (далі - якісна потреба у фахівцях) - визначена кількість державних службовців та інших працівників державного органу, яким необхідно підвищити рівень професійної компетентності щодо виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції.
Інші терміни, що не визначені у цих Методичних рекомендаціях, рекомендується вживати у значеннях, наведених у Законі України "Про державну службу" та інших актах законодавства України.
4. Під метою щорічного проведення аналізу потреб щодо інституційної спроможності та кадрового складу державних органів (далі - аналіз потреб) рекомендується розуміти збір, аналіз та систематизацію потреб державних органів щодо фахового супроводу процесу адаптації законодавства України до права Європейського Союзу (acquis ЄС), забезпечення відповідності актів законодавства зобов'язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС) та виконання інших міжнародно-правових зобов'язань України у сфері європейської інтеграції.
5. Проведення аналізу потреб рекомендується здійснювати за напрямами:
аналіз стану інституційної спроможності та кадрового складу структурних підрозділів державного органу, які залучені до виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції;
аналіз потреб інституційної спроможності та кадрового складу таких структурних підрозділів.
6. У аналізі потреб рекомендується брати участь структурним підрозділам державного органу, які залучені до виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції.
У міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, інших державних органах, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, такими структурним підрозділам рекомендується вважати:
структурні підрозділи, до функціональних обов'язків яких належить підготовка пропозицій щодо приведення галузевого законодавства України у відповідність до права Європейського Союзу (acquis ЄС);
структурні підрозділи, до функціональних обов'язків яких належить координація питань європейської інтеграції;
інші структурні підрозділи, залучені до виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції.
У місцевих органах виконавчої влади такими структурними підрозділами рекомендується вважати:
структурні підрозділи, до функціональних обов'язків яких належить координація питань європейської інтеграції;
інші структурні підрозділи, залучені до виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції (у тому числі ті, що мають статус юридичної особи публічного права).
II. Проведення аналізу потреб
7. Уповноваженим структурним підрозділом для проведення аналізу потреб рекомендується визначати структурний підрозділ, до функціональних обов'язків якого належить координація питань європейської інтеграції в державному органі, або службу управління персоналом, або інший структурний підрозділ за рішенням керівника державного органу.
8. За необхідності рекомендується утворити робочу групу з питань проведення аналізу потреб.
До складу робочої групи (у разі її утворення) рекомендується включати представників уповноваженого структурного підрозділу, служби управління персоналом, структурних підрозділів, що беруть участь у аналізі потреб, тощо.
9. Уповноваженому структурному підрозділу спільно із структурними підрозділами, що беруть участь у аналізі потреб, рекомендується заповнити:
для міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, інших державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України - Рекомендовану анкету 1 аналізу потреб щодо інституційної спроможності та кадрового складу міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, іншого державного органу, відповідального за виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції (далі - Рекомендована анкета 1), згідно з додатком 1 до цих Методичних рекомендацій;
для місцевих органів виконавчої влади - Рекомендовану анкету 2 аналізу потреб щодо інституційної спроможності та кадрового складу місцевого органу виконавчої влади, відповідального за виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції (далі - Рекомендована анкета 2), згідно з додатком 2 до цих Методичних рекомендацій.
Рекомендовану анкету 1 рекомендується заповнювати відповідно до Рекомендованої інструкції 1 заповнення Рекомендованої анкети 1 аналізу потреб щодо інституційної спроможності та кадрового складу міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, іншого державного органу, відповідального за виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції, згідно з додатком 3 до цих Методичних рекомендацій.
Рекомендовану анкету 2 рекомендується заповнювати відповідно до Рекомендованої інструкції 2 заповнення Рекомендованої анкети 2 аналізу потреб щодо інституційної спроможності та кадрового складу місцевого органу виконавчої влади, відповідального за виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції, згідно з додатком 4 до цих Методичних рекомендацій.
10. Уповноваженому структурному підрозділу рекомендується проводити уточнюючі інтерв'ю з керівниками структурних підрозділів, що беруть участь у аналізі потреб (у разі необхідності), під час безпосередньої зустрічі або за допомогою телефонного, електронного, іншого виду зв'язку.
11. Результати уточнюючих інтерв'ю рекомендується враховувати під час заповнення Рекомендованої анкети.
12. Державним органам рекомендується до 01 травня:
( Абзац перший пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби № 29-25 від 27.02.2025 )
заповнити електронні таблиці аналізу потреб відповідно до інформації із заповнених ними Рекомендованих анкет 1 та 2 за посиланням, надісланим НАДС, для їх подальшого опрацювання та підготовки звіту за результатами проведення аналізу потреб;
забезпечити участь фахівців структурних підрозділів, що беруть участь у аналізі потреб, у рекомендованому опитуванні згідно з додатком 5 до цих Методичних рекомендацій за посиланням, надісланим НАДС.
III. Підготовка звіту за результатами проведення аналізу потреб
13. НАДС рекомендується узагальнити інформацію, що міститься в електронних таблицях аналізу потреб, результати рекомендованого опитування відповідно до пункту 12 цих Методичних рекомендацій, та підготувати звіт за результатами проведення аналізу потреб. До звіту рекомендується включити такі розділи:
( Абзац перший пункту 13 в редакції Наказу Національного агентства України з питань державної служби № 29-25 від 27.02.2025 )
вступ;
використана методологія та способи проведення аналізу потреб (збір та узагальнення інформації, формування звітності тощо);
аналіз стану кадрового складу державних органів щодо виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції;
аналіз потреб щодо інституційної спроможності та кадрового складу державних органів, зокрема кількісної та якісної потреби у фахівцях;
аналіз основних проблем щодо інституційної спроможності та кадрового складу, виявлених державними органами під час аналізу потреб;
висновки та рекомендації;
додатки (у разі наявності).
14. НАДС рекомендується до 31 серпня подати звіт за результатами проведення аналізу потреб до Кабінету Міністрів України.
( Методичні рекомендації в редакції Наказу Національного агентства України з питань державної служби № 88-24 від 31.05.2024 )

Директор Центру адаптації
державної служби
до стандартів
Європейського Союзу




М. Канавець
Додаток 1
до Методичних рекомендацій
зі щорічного проведення аналізу
потреб щодо інституційної
спроможності та кадрового складу
державних органів, відповідальних
за виконання зобов'язань України
у сфері європейської інтеграції
(абзац другий пункту 9)
РЕКОМЕНДОВАНА АНКЕТА 1
аналізу потреб щодо інституційної спроможності та кадрового складу міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, іншого державного органу, відповідального за виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції
Таблиця 1
Загальна інформація про державний орган
Найменування державного органу Заступник керівника органу державної влади (або виконуючий обов'язки), до компетенції якого частково або повністю відносяться питання європейської інтеграції (за наявності) Структурний підрозділ з питань європейської інтеграції Структурні підрозділи, залучені до приведення законодавства України у відповідність до права Європейського Союзу (acquis ЄС) Інші структурні підрозділи, залучені до виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції
1 2 3 4 5
Таблиця 2
Інформація про структурні підрозділи державного органу, які залучені до виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції
Найменування державного органу Вид структурного підрозділу Штатна чисельність, осіб Фактична чисельність, осіб Фактична кількість фахівців, залучених до виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції, осіб
Усього Ж Ч Володіють англійською мовою на рівні В1 і вище
Структурні підрозділи, залучені до приведення законодавства України у відповідність до права Європейського Союзу (acquis ЄС)
Структурний підрозділ з питань європейської інтеграції
Інші структурні підрозділи, залучені до виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції
Таблиця 3
Інформація щодо кількості фахівців, залучених до переговорних розділів
Найменування державного органу Фактична кількість фахівців державного органу, залучених до переговорного розділу, осіб
1. Free movement of goods / Свобода руху товарів ... 34. Institutions/Інституції
1 2 3 - 34 35
Таблиця 4
Інформація щодо залучення експертної підтримки за переговорними розділами
Найменування державного органу Експертна підтримка (проекти МТД, програми, державні підприємства тощо)
1. Free movement of goods / Свобода руху товарів ... 34. Institutions/Інституції
залучена (вказати: так/ні) потреба (вказати: так/ні) залучена (вказати: так/ні) потреба (вказати: так/ні) залучена (вказати: так/ні) потреба (вказати: так/ні)
1 2 3 4 - 67 68 69
Таблиця 5
Інформація про функції структурних підрозділів щодо приведення законодавства України до права Європейського Союзу (acquis ЄС)
Найменування державного органу Вид структурного підрозділу Кількість структурних підрозділів, у положеннях про які:
визначено функції щодо приведення законодавства України до права Європейського Союзу (acquis ЄС) необхідно визначити функції щодо приведення законодавства України до права Європейського Союзу (acquis ЄС)
1 2 3 4
Структурні підрозділи, залучені до приведення законодавства України у відповідність до права Європейського Союзу (acquis ЄС)
Структурний підрозділ з питань європейської інтеграції
Таблиця 6
Інформація щодо потреб інституційної спроможності та кадрового складу державного органу
Наймену-
вання держав-
ного
органу
Вид структурного підрозділу Кількість структурних підрозділів, які потребують посилення кадрової спромож-
ності
Додат-кова кількісна потреба у фахівцях (на вакантні та нові посади), осіб Потреба у створенні нових посад (за наявності) Пропозиції щодо створення нових структурних підрозділів (за наявності):
Загальна кількість у тому числі кількість керівних посад експертна група, кількість сектор, кількість відділ, кількість управління, кількість
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Структурні підрозділи, залучені до приведення законодавства України у відповідність до права Європейського Союзу (acquis ЄС)
Структурний підрозділ з питань європейської інтеграції
Інші структурні підрозділи, залучені до виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції
Таблиця 7
Проблемні питання щодо інституційної спроможності та кадрового складу державного органу, виявлені в процесі аналізу потреб
Найменування державного органу Основні проблемні питання Пропозиції щодо їх вирішення
1 2 3
Таблиця 8
Контактна інформація
Найменування державного органу Контактна особа (прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), посада) Телефон, e-mail
1 2 3
( Додаток 1 в редакції Наказу Національного агентства України з питань державної служби № 88-24 від 31.05.2024 )
Додаток 2
до Методичних рекомендацій
зі щорічного проведення аналізу
потреб щодо інституційної
спроможності та кадрового складу
державних органів, відповідальних
за виконання зобов'язань України
у сфері європейської інтеграції
(абзац третій пункту 9)
РЕКОМЕНДОВАНА АНКЕТА 2
аналізу потреб щодо інституційної спроможності та кадрового складу місцевого органу виконавчої влади, відповідального за виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції
Таблиця 1
Загальна інформація про місцевий орган виконавчої влади
Найменування місцевого органу виконавчої влади Заступник керівника місцевого органу виконавчої влади (або виконуючий обов'язки), до компетенції якого частково або повністю відносяться питання європейської інтеграції (за наявності) Структурний підрозділ з питань європейської інтеграції Інші структурні підрозділи, залучені до виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції
1 2 3 4
Таблиця 2
Інформація про структурні підрозділи місцевого органу виконавчої влади, які залучені до виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції
Найменування місцевого органу виконавчої влади Вид структурного підрозділу Штатна чисельність, осіб Фактична чисельність, осіб Фактична кількість фахівців, залучених до виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції, осіб
Усього Ж Ч Володіють англійською мовою на рівні В1 і вище
1 2 3 4 5 6 7 8
Структурний підрозділ з питань європейської інтеграції
Інші структурні підрозділи, залучені до виконання зобов'язань України у сфері європейської інтеграції

................
Перейти до повного тексту