- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Департамент автомобільного транспорту
І Н С Т Р У К Ц І Я
N 179 від 03.05.95 м.Київ |
( Норми втратили чинність на підставі Наказу
Міністерства транспорту
N 43 від 10.02.98 )
Норми витрат пального і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті
Дані нормативні матеріали затверджені Міністерством транспорту України і введені в дію наказом від 03.05.95 N 179 замість "Лінійних норм витрат пального для автомобільного транспорту", введених в дію наказом Міністерства транспорту УРСР від 10.05.90 N 48.
Загальні положення
На автомобільному транспорті використовуються такі види норм витрат пального: лінійні норми, які регламентують витрати пального в процесі пересування автомобіля; норми витрат пального на роботу спеціального обладнання, установленого на автомобілях, а також питомі норми витрат пального на одиницю виконаної транспортної роботи.
Лінійні норми і норми на роботу обладнання призначені для розрахунків з водіями, оперативної і статистичної звітності, а також служать базою для розрахунку питомих норм витрат пального.
Питомі норми витрат пального (г/т.км, г/пас.км, г/пл.км) визначаються на основі лінійних норм і являються показниками, за допомогою яких обгрунтовується потреба в пальному, розподіляються його ліміти і аналізується ефективність використання.
1. Лінійні норми витрат пального
Лінійні норми витрат пального встановлюются для кожної марки експлуатуємих автомобілів і відповідають визначеним умовам роботи автомобільного транспорту. Лінійні норми являються технологічними нормами і включають витрати пального, необхідні для здійснення транспортного процесу. Витрати пального на гаражні і інші господарські потреби, не пов'язані безпосередньо з технологічним процесом перевезення пасажирів і вантажів, в склад лінійних норм не включаються і встановлюються окремо.
Використовуються три види лінійних норм: базова норма на 100 км пробігу автомобіля, норма на 100 тонно-кілометрів (т.км) транспортної роботи (враховує додаткові витрати пального при русі автомобіля з вантажем) і норма на їздку з вантажем (враховує збільшення витрат пального, пов'язане з маневруванням в пунктах завантаження і вивантаження).
Облік шляхово-транспортних, кліматичних і інших експлуатаційних факторів проводиться за допомогою ряду поправочних коефіцієнтів, регламентованих в формі відсотків підвищення або зниження початкового значення норми.
Норми витрат пального підвищуються в таких випадках:
- робота в зимових умовах - до 5 відсотків (таблиця збільшення лінійних норм в зимових умовах по регіонах країни приведена в додатку 1);
- робота в гірській місцевості при висоті над рівнем моря: від 500 до 1500 метрів - на 5 відсотків;
від 1501 до 2000 метрів - на 10 відсотків;
- робота в містах з населенням більше 1 мільйона чоловік - до 10 відсотків;
- робота, яка потребує частих технологічних зупинок, зв'язаних з вантаженням і розвантаженням (в середньому більше, ніж одна зупинка на один кілометр пробігу - маршрутні автобуси, автомобілі по обслуговуванню поштових скриньок, інкасація грошей та ін.) - до 10 відсотків;
- перевезення крупногабаритних, вибухонебезпечних і т.п. вантажів, яке вимагає понижених швидкостей руху автомобілів (до 20 км/год) - до 10 відсотків;
- при пробігу першої тисячі кілометрів автомобілями, що вийшли з капітального ремонту, і новими, а також при централізованому перегоні таких автомобілів - до 10 відсотків; при перегоні в спареному або в строєному стані - до 20 відсотків;
- погодинна робота вантажних бортових автомобілів або їх постійна робота в якості технологічного транспорту, або в якості вантажних таксомоторів - до 10 відсотків;
- робота в кар'єрах (з важкими шляховими умовами), їзда по полях (при проведенні сільськогосподарських робіт), а також при вивезенні лісу (на лісових ділянках за межами головної магістралі) - до 20 відсотків;
- робота в важких шляхових умовах в період сезонного бездоріжжя, снігових заметів - до 35 відсотків на термін не більше одного місяця;
- при учбовій їзді - до 20 відсотків.
Норми витрат пального знижуються в таких випадках:
- при роботі на заміських шляхах з удосконаленим покриттям, які знаходяться у задовільному стані - до 15 відсотків;
- при експлуатації замовлених і відомчих автобусів, які не працюють на постійних маршрутах - до 10 відсотків.
При необхідності застосування одночасно декількох надбавок, лінійна норма витрат пального установлюється з урахуванням суми або різниці цих надбавок.
На внутрішньогаражні роз'їзди і технічні потреби автотранспортних підприємств (технічні огляди, регулювальні роботи, приробляння деталей двигунів і автомобілів після ремонту і т.п.) нормативні витрати пального не повинні перевищувати 0,5 відсотка від загальної його кількості, споживаємого автотранспортним підприємством.
При простоях автомобілів під завантаженням і розвантаженням в пунктах, де за умовами пожежної безпеки заборонено виключати двигун (нафтобази, спеціальні склади і т.п.) установлюються нормативні витрати пального з розрахунку: одна година простою відповідає 5 км пробігу автомобіля.
Нижче приведені лінійні норми витрат пального на 100 км пробігу автомобіля:
- для бензинових і дизельних автомобілів - в літрах;
- для автомобілів, працюючих на скрапленому нафтовому газі - в літрах скрапленого газу;
- для автомобілів, працюючих на стисненому природному газі - в нормальних метрах кубічних (куб.м);
- для газодизельних автомобілів норма витрат стисненого природного газу вказана в куб.м плюс поряд вказана норма витрат дизельного пального в літрах.
Значення норм витрат дизельного пального відмічені індексом "д", проставленим після цифрового значення норми (наприклад, для автомобіля ЗИЛ-4331 - 26 д і т.д.). Відповідно норми витрат скрапленого нафтового газу відмічені індексом "гсн", а норми витрат стисненого природного газу - індексом "спг". Для газових автомобілів в дужках вказується норма при роботі на бензині, для газодизельних - на дизельному пальному.
Норми приведені в послідовності регламентованої діючої системи класифікації і позначення марок автомобілів (додаток 2), а також в алфавітному порядку.
1.1. Легкові автомобілі
Для легкових автомобілів нормоване значення витрат пального розраховується по такому співвідношенню:
Qн = 0,01 х Нs х S х (1 + 0,01 х D),
де:
Qн - нормативні витрати пального, літри;
Hs - базова лінійна норма витрат пального на пробіг автомобіля, л/100 км;
S - пробіг автомобіля, км;
D - поправочний коефіцієнт (сумарна відносна надбавка або зниження) до норми в відсотках.
Марка, модель автомобіля |
Базова лінійна норма |
ВАЗ-1111 ВАЗ-2101,-21011,-21016,-21013 ВАЗ-2102,-21021,-21023 ВАЗ-2103 ВАЗ-21033,-21035 ВАЗ-2104,-21043 ВАЗ-2105,-21051,-21053 ВАЗ-2106,-21061,-21063 ВАЗ-2107,-21072,-21074 ВАЗ-2108,-2108 "Спутник",-21081,-21083,-2109 ВАЗ-2121,-21211 ГАЗ-13 ГАЗ-14 ГАЭ-М20,-М20В,-М20Г ГАЭ-21,-21А,-21Б,-21В,-21Г,-21ГЮ,-21И,-21К, -21Л,-21М,-21НЮ,-21П,-21Р,-21С,-21СЮ, -21Т,-21ТС,-21УС ГАЗ-22,-22Б,-22В,-22Г,-22Д,-22Е,-22ЕЮ,-22Н, -22НЮ ГАЗ-24 ГАЗ-24-01 ГАЗ-24-02 ГАЗ-24-03 ГАЭ-24-04 ГАЗ-24-07 ГАЗ-24-10 ГАЗ-24-11 ГАЭ-24-12 (з двигуном ЗМЗ-402,-402.10) ГАЗ-24-12 (з двигуном ЗМЗ-4021,-4021.10) ГАЗ-24-13 (з двигуном ЗМЗ-402,-402.10) ГАЗ-24-13 (з двигуном ЗМЗ-4021,-4021.10) ГАЗ-24-14 ГАЗ-24-17 ГАЗ-24-25 ГАЭ-24-60 ГАЗ-24Т ГАЗ-3102 (з двигуном ЗМЗ-4022.10) ГАЗ-31029 (з двигуном ЗМЗ-402,-402.10) ГАЗ-31029 (з двигуном ЗМЗ-4021,-4021.10) ГАЗ-3302 "Газель" ЗАЗ-965,-965А,-965Б,-965М,-965С ЗАЗ-966,-966В,-966ВБГ,-966ВГ ЗАЗ-968,-968А,-968АБ,-968АБ2,-968АБ4,-968Б, -988Б2 ЗАЗ-968М,-968МБ ЗАЗ-968МГ ЗАЗ-968МД,-968МР ЗАЗ-968Р ЗАЭ-969 ЗАЗ-970,-970В,-970Г ЗАЗ-1102 ЗИЛ-114 ЗИЛ-117 ЗИЛ-4104 ИЖ-2125,-21251 Москвич-403,-403Б,-403М,-403Т Москвич-407,-407Б,-407М,-407Т Москвич-408,-408Б,-408ИЭ,-408М,408П,-408СЭ, -406Т,-408Э,-408Ю Москвич-412,-412ИПЭ,-412ИЭ,-412М,-412П, -412ПЮ,-412Э,-412Ю Москвич-423,-423Н,-423Т,-423Э Москвич-424,-424СЭ,-424Т,-424Э,-424Ю Москвич-426,-426ИЭ,-426Т Москвич-427,-427ИЭ Москвич-2136,-2137,-2138,-21381 Москвич-2140,-21401,-21403,-21406 Москвич-2141,-21412 ЛуАЗ-969А,-969М ЛуАЗ-1302 УАЗ-469,-469А,-469Б УАЗ-315100,-315101,-31512-01,-315201 |
6,5 8,5 8,5 9,0 8,5 8,5 8,5 9,0 8,5 8,0 12,0 20,0 22,0 13,5 13,0 13,0 13,0 13,5 14,0 13,5 14,0 16,5 гсн 13,0 13,5 13,5 14,0 13,5 14,0 13,5 16,5 гсн 16,5 гсн 13,0 13,5 13,0 13,0 13,5 13,0 7,0 7,0 7,0 8,0 7,0 8,0 7,0 8,0 8,0 7,0 24,0 23,0 26,0 10,0 10,0 10,0 10,0 10,0 10,0 10,0 10,0 10,0 10,0 10,0 10,0 12,0 11,0 16,0 16,0 |
1.2. Автобуси
Для автобусів нормоване значення витрат пального установлюється аналогічно легковим автомобілям.
У випадку використання на автобусі в зимовий період штатних незалежних нагрівників, витрати пального на роботу нагрівника враховуються в загальних нормованих витратах пального таким чином:
Qн = 0,01 х Нs х S х (1 + 0,01 х D) + Hom х Т,
де:
Qн - нормативні витрати пального, літри або куб.метри;
Нs - базова лінійна норма витрат пального на пробіг автобуса, л/100 км або куб.м/100 км;
S - пробіг автобуса, км;
Нom - норма витрат пального на роботу нагрівача або нагрівачів, л/год;
Т - час роботи автомобіля з включеним нагрівачем, год;
D - поправочний коефіцієнт (сумарна відносна надбавка або зниження) до норми в відсотках.
Марка, модель автомобіля |
Базова лінійна норма |
ЗИЛ-155 ЗИЛ-158,-158А,-158В,-158ВА Ikarus-55 Ikarus-556 Ikarus-180 Ikarus-250 Ikarus-250.58,-250.59,-250.93,-250.95 Ikarus-255 Ikarus-256,-256.54,-256.59,-256.74,-256.75 Ikarus-260,-260.01,-260.18,-260.27,-260.37 -260.50,-260.51,-260.52 Ikarus-263 Ikarus-280,-280.01,-280.33,-280.48,-280.63, -280.64 Ikarus-283.00 Ikarus-350.00 Ikarus-365.10,-365.11 Ikarus-415.08 Ikarus-435.01 Ikarus-543.26 КАвЗ-651,-651А КАвЗ-685,-685Б,-685Г,-685Ю КАвЗ-3270,-327001,-3271 ЛАЗ-695,-695Б,-695Е,-695Ж,-695М,-695Н ЛАЗ-695НГ ЛАЗ-695П ЛАЗ-695 (з двигуном ЗИЛ-375),-695Н (з двигу- ном ЗИЛ-375.01) ЛАЗ-697 (з двигуном ЗИЛ-375) ЛАЗ-697,-697Е,-697М,-697Р ЛАЭ-699,-699А,-699Н,-699Р ЛАЗ-4202 ЛАЗ-42021 ЛиАЗ-158,-158В,-158ВА ЛиАЗ-677,-677А,-677Б,-677В ЛиАЗ-677Г ЛиАЗ-677М,-677МВ,-677МС,-677П ЛиАЗ-5256,-52564 Mercedes-Benz 0302 C V-8 Nissan-Urvan Е-24 Nissan-Urvan Transporter Nusa-501М Nusa-521М Nusa-522М,-522-03 ПАЗ-651,-651А ПАЗ-652,-652Б 28 ПАЗ-672,-672А,-672Г,-672М,-672С,-672У,-672Ю ПАЗ-3201,-3201С,-320101 ПАЗ-3205,-32051 ПАЗ-3206 РАФ-08,-10 РАФ-977,-977Д,-977ДМ,-977Е,-977ЕМ,-977Н, -977НМ,-977К РАФ-2203,-220301 РАФ-220302 РАФ-22031,-22031-01 РАФ-22032 РАФ-22035-01 ТАМ 260А 119Т УАЗ-452А,-452АС,-452В УАЗ-220601 УАЗ-220602 УАЗ-396201 |
41 41 28д 38д 41д 31д 34д 31д 34д 40д 40д 43д 46д 37д 34д 39д 46д 27д 26 30 30 41 43спг (41) 51гсн 44 43 40 43 35д 33д 41 54 67гсн 54 46д 32д 10д 14 15 15 15 26 28 34 36 34 36 15 15 15 18гсн 15 15 15 30д 17 17 22гсн 17 |
1.3. Бортові вантажні автомобілі
Для бортових вантажних автомобілів або автопоїздів нормоване значення витрат пального визначається по такому співвідношенню:
Qн = 0,01 х (Нsan x S x Hw x W) x (1 + 0,01 x D),
де:
Qн - нормативні витрати пального, літри або куб.метри;
S - пробіг автомобіля або автопоїзда, км;
Нsan - лінійна норма витрат пального на пробіг
автопоїзда: Нsan = Нs + Hg x Gпр, л/100 км або
куб.м/100 км (де
Hs - базова лінійна норма витрат пального на
пробіг автомобіля, л/100 км або куб.м/100 км;
Нg - норма витрат пального на додаткову масу
причепа або напівпричепа, л/100 т.км
або куб.м/100 т.км;
Gпр - власна маса причепа або напівпричепа, т);
Hw - лінійна норма витрат пального на транспортну
роботу, л/100 км або куб.м/100 км;
W - обсяг транспортної роботи, т.км (W = Gгр x Sгр,
де Gгр - маса вантажу, Sгр - пробіг з вантажем);
D - поправочний коефіцієнт (сумарна відносна надбавка
або зниження) до норми в відсотках.
Для вантажних бортових автомобілів і автопоїздів, що виконують роботу, яка обчислюється в тонно-км, норми на 100 т.км установлені в залежності від виду використовуваного пального в таких розмірах:
- бензин - 2 л;
- дизельне пальне - 1,3 л;
- скраплений нафтовий газ (гсн) - 2,5 л;
- стиснений природний газ (спг) - 2 куб.м;
- при газодизельному живленні двигуна - 1,2 куб.м природного газу і 0,25 л дизельного пального.
При роботі бортових автомобілів з причепами і сідельних тягачів з напівпричепами, лінійна норма витрат пального на пробіг (л/100 км або куб.м/100 км) автопоїзда збільшується на кожну тонну власної маси причепів і напівпричепів в залежності від виду пального в таких розмірах:
- бензину - 2 л;
- дизельного пального - 1,3 л;
- скрапленого газу - 2,5 л;
- природного газу - 2 куб.м;
- при газодизельному живленні двигуна - 1,2 куб.м природного газу і 0,25 л дизельного пального.
Марка, модель автомобіля |
Базова лінійна норма |
Avia A-20Н Avia A-21К,-21N Avia A-30N Avia A-31L,-31N,-31Р ГАЗ-51,-51А,-51В ГАЗ-51Ж ГАЗ-51Н,-51Р,-51С,-51Т,-51У,-51Ю ГАЗ-52,-52А,-52-01,-52-03,-52-04,-52-05 ГАЗ-52-07,-52-08,-52-09 ГАЗ-52-27,-52-28 ГАЗ-52-54,-52-74 ГАЗ-53,-53А ГАЗ-53-07 ГАЗ-53-12,-53-12-016,-53-12А ГАЗ-53-19 ГАЗ-53-27 ГАЗ-53-50,-53-70 ГАЗ-53Ф ГАЗ-63,-63А ГАЗ-66,-66А,-66АЭ,-66Э,-66-01,-66-02,-66-04, -66-05,-66-11 ГАЗ-3307 ЗИЛ-130,-130А1,-130Г,-130ГУ,-130С, -130-76,-130Г-76,-130ГУ-76,-130С-76, -130-80,-130Г-80,-130ГУ-80 ЗИЛ-131,-131А ЗИЛ-133Г,-133Г1,-133Г2,-133ГУ ЗИЛ-133ГЯ ЗИЛ-138 ЗИЛ-138А,-138АГ ЗИЛ-150 ЗИЛ-151,-151А ЗИЛ-157,-157Г,-157К,-157КГ,-157КД,-157КЭ, -157КЮ,-157Э,-157Ю ЗИЛ-164,-164А,-164АД,-164АР,-164Р ЗИЛ-166А,-166В ЗИЛ-431410,-431411,-431412,-431416,-431417, -431450,-431510,-431516 ЗИЛ-431610 ЗИЛ-431810 ЗИЛ-431917 ЗИЛ-4331 IFA W50L КамАЗ-4310,-43105 КамАЗ-5320 КамАЗ-53202,-53212,-53213 КамАЗ-53208 КамАЗ-53217 КамАЗ-53218 КвмАЗ-53219 КрАЗ-214,-214Б КрАЗ-219,-219Б КрАЗ-255Б,-255Б1 КрАЗ-257,-257Б1,-257БС,-257С КрАЗ-260,-260Б1,-260М МАЗ-200,-200Г,-200Д,-200П МАЗ-500,-500А,-5ООАС,-5ООАТ,-5ООВ МАЗ-514 МАЗ-516,-516Б МАЗ-5334,-5335,-533501 МАЗ-53352 МАЗ-5337,-53371 МАЗ-543 МАЗ-7310,-7313 Magirus 232D 19L Magirus 290D 26L Tatra 111R Урал-355,-355М,-355МС Урал-375,-375АМ,-375Д,-375ДМ,-375ДЮ,-375К, -375Н,-375Т,-375Ю Урал-377,-377Н Урал-4320,-43202 УАЗ-450,-450Д УАЗ-451,-451Д,-451ДМ,-451М УАЗ-452,-452Д,-452ДМ УАЗ-330301 УАЗ-33032,-33032-01 УАЗ-374101 ЯАЗ-210,-210А |
11д 11д 13д 13д 21,5 33гсн 21,5 22 30гсн 21спг (22) 22 25 37гсн 25спг (25) 37гсн 25,5спг (25) 25 22 26 28 24,5 31 41 38 25д 42гсн 32спг (31) 31 39 39 31 41 31 32спг (31) 42гсн 31 25д 20д 31д 25д 25,5д 22,5спг плюс 6,5д (26д) 21,5спг плюс 6,5д (26д) 23спг плюс 6,5д (26д) 22спг плюс 6,5д (26д) 54д 47д 42д 38д 42,5д 23д 23д 25д 26д 23д 24д 23д 98д 98д 24д 34д 33д 30 50 44 32д 16 14 16 16 21,5 16 47д |
1.4. Тягачі
Для сідельних тягачів нормоване значення витрат пального визначається аналогічно вантажним бортовим автомобілям.
Марка, модель автомобіля |
Базова лінійна норма |
Avstro-Fiat CDN-130 БелАЗ-537Л БелАЗ-6411 БелАЗ-7421 Volvo F-8932 Volvo-1033 ГАЗ-51П ГАЗ-52-06 ГАЗ-6ЗД,-63П ЗИЛ-120Н ЗИЛ-130АН,-130В,-130В1,-130В1-76,-130В1-80 ЗИЛ-131В,-131НВ ЗИЛ-137,-137ДТ ЗИЛ-138В1 ЗИЛ-157В,-157КВ,-157КДВ ЗИЛ-164АН,-164Н ЗИЛ-441510,-441516 ЗИЛ-441610 ЗИЛ-ММЗ-4413 Iveco-190.33 Iveco-190.42 КАЗ-120Т3 КАЗ-606,-606А КАЗ-608,-608В,-608В2 КамАЗ-5410,-54101,-54112 КамАЗ-54118 КрАЗ-221,-221Б КрАЗ-255В,-255В1 КрАЗ-255Л,-255Л1,-255ЛС КрАЗ-258,-258Б1 КрАЗ-260В КрАЗ-6443 КрАЗ-6444 КрАЗ-643701 KNVF-12Т Camacu-Nissan КЗКТ-537Л КЗКТ-7427,-7428 ЛуАЗ-2403 МАЗ-200В,-200М,-200Р МАЗ-504,-504А,-504Б,-504Г МАЗ-504В МАЗ-509,-509А МАЗ-537,-537Т МАЗ-5429,-5430 МАЗ-5432 МАЗ-54321 МАЗ-54322,-543221 МАЗ-54323,-54324 МАЗ-54326 МАЗ-5433,-54331 МАЗ-6422 МАЗ-642201 МАЗ-64226,-64227,-642271,-64229 МАЗ-7310,-73101,-7313 МАЗ-7916 Mercedes-Benz-1635S,-1926,-1928,-1935 Mercedes-Benz-2232S Mercedes-Benz-2235,-2236 Mercedes-Benz-2628 Mercedes-Benz-2632 Praga SТ2-W Tatra-815ТР Урал-375С,-375СК,-375СК-1,-375СН Урал-377С,-377СК,-377СН Урал-4420,-44202 Faun H-36-40/45 Faun Н-46-40/49 Chepel D-450 Chepel D-450.86 Scoda-LIAZ-100.42,-100.45 Scoda-706РТТN |
26д 100д 95д 100д 24д 22д 21 22 26 31 31 41 42 41гсн 38,5 31 31 41гсн 31 25д 27д 31 31 31 25д 23,5спг плюс 6,5д (26д) 46,5д 40д 41,5д 37д 40д 40д 37д 41,5д 45д 100д 140д 10 27,5д 23д 31д 36,5д 100д 23д 26д 25д 27д 28д 25д 23д 35д 33,5д 35д 98д 138д 23д 27д 28д 42д 34д 23д 48д 49 44 31д 85д 90д 22д 25д 24д 25д |
1.5. Самоскиди
Для автомобілів-самоскидів, самоскидальних автопоїздів нормоване значення витрат пального визначається по такому співвідношенню:
Qн = 0,01 x Hsаnс x S x (1 + 0,01 x D) + Hz x Z,
де: Qн - нормативні витрати пального, літри;
Hsanс - лінійна норма витрат пального самоскидального
автопоїзда.
Hsanc = Hs + Hw x (Gпр + 0,5 х q), л/100 км
(де: Нw - лінійна норма витрат пального на
транспортну роботу і додаткову масу причепа
або напівпричепа, л/100 т.км або куб.м/100 т.км;
Gпр - власна маса причепа, напівпричепа, т;
q - вантажопід'ємність причепа, т;
Нs - базова лінійна норма витрат пального
автомобіля-самоскида з врахуванням
транспортної роботи, л/100 км);
S - пробіг автомобіля або автопоїзда, км;
Hz - додаткова норма витрат пального на
кожну їздку з вантажем автомобіля-самоскида, л;
Z - кількість їздок з вантажем за зміну;
D - поправочний коефіцієнт (сумарна відносна
надбавка або зниження) до норми в відсотках.
Для автомобілів-самоскидів і автопоїздів з самоскидальними кузовами додатково установлюється норма витрат пального (Hz) на кожну їздку з вантажем при маневруванні в місцях завантаження і розвантаження:
- 0,25 л рідкого пального (0,25 куб.м. природного газу) на кожну одиницю самоскидного рухомого складу;
- 0,2 куб.м природного газу і 0,1 л дизельного пального при газодизельному живленні двигуна.
Для великовантажних автомобілів-самоскидів БелАЗ додаткова норма витрат дизельного пального на кожну їздку з вантажем установлюється в розмірі 1 л.
При роботі автомобілів-самоскидів з самоскидальними причепами лінійна норма витрат пального збільшується на кожну тонну власної маси причепа і половину номінальної вантажопід'ємності:
- бензину - 2л;
- дизельного пального - 1,3 л;
- скрапленого газу - 2,5 л;
- природного газу - 2 куб.м.
У випадках роботи автомобілів-самоскидів з коефіцієнтом корисної роботи значно вищим 0,5 допускається нормування витрат пального як і для бортових автомобілів. При цьому в якості лінійної норми приймається норма для відповідного базового бортового автомобіля, зкоригована виходячи з різниці власної маси цих автомобілів.
Марка, модель автомобіля |
Базова лінійна норма |
Avia A-30KS БелАЗ-540,-540А БелАЗ-548А БелАЗ-548ГД БелАЗ-549,-7509 БелАЗ-7510,-7522 БелАЗ-7523,-7525 БелАЗ-7526 БелАЗ-7527 БелАЗ-75401 БелАЗ-7548 ГАЗ-САЗ-53В ГАЗ-93,-93А,-93АЭ,-93Б,-93В ГАЗ-САЗ-2500,-3507,-3508 ГАЗ-САЗ-3509 ГАЗ-САЗ-35101 ЗИЛ-ММЗ-554,-55413,-554М ЗИЛ-ММЗ-555,-555А,-555Г,-555ГА,-555К,-555Н, -555Э,-555-76,-555-80 ЗИЛ-ММЗ-585,-585Б,-585В,-585Д,-585Е,-585И, -585К,-585Л,-585М ЗИЛ-ММЗ-4502,-45021,-45022 ЗИЛ-ММЗ-45023 ЗИЛ-ММЗ-4505 ЗИЛ-ММЗ-45054 ЗИЛ-ММЗ-138АБ IFA-W50/A IFA-W50L/К КАЗ-600,-600АВ,-600Б,-600В КАЗ-4540 КамАЗ-55102 КамАЗ-5511 КамАЗ-55111 КамАЗ-55118 КрАЗ-222,-222Б КрАЗ-256,-256Б,-256Б1,-256Б1С КрАЗ-6505 КрАЗ-6510 Magirus-232D19R Magirus-290D26R МАЗ-205 МАЗ-503,-503А,-503Б,-503В,-503Г МАЗ-510,-510Б,-510В,-510Г МАЗ-511,-512 МАЗ-513,-513А МАЗ-5549,-5551 МоАЗ-75051 САЗ-3502 САЗ-3503,-3504 Tatra-138S1,-138S3 Tatra-148S1М,-148S3 Tatra-Т815C1,-Т815С1А,-Т815С3 Урал-5557 |
15д 135д 160д 200гсн 270д 135д 160д 135д 160д 150д 160д 28 23 28 27спг (28) 28 37 37 36 37 50гсн 37 37,5спг (37) 37,5спг (37) 19д 24д 36 28д 32д 34д 36,5д 31спг плюс 9,0д (35д) 50д 48д 50д 48д 30д 44д 33д 28д 28д 28д 28д 28д 85д 28 26 36д 36д 42д 34д |
1.6. Фургони
Для автомобілів-фургонів (спеціальних автомобілів), які виконують роботу, що облічується в тонно-кілометрах, нормоване значення витрат пального визначається аналогічно бортовим вантажним автомобілям. Для фургонів, які працюють з погодинною оплатою, нормоване значення витрат пального визначається аналогічно легковим автомобілям з врахуванням надбавки за роботу з погодинною оплатою (10%).
Марка, модель автомобіля |
Базова лінійна норма |
Avia A-20F Avia A-30F,-30КSU,-31КSU ГЗСА-731* ГЗСА-890А ГЗСА-891 ГЗСА-891Б ГЗСА-891В ГЗСА-892 ГЗСА-893А ГЗСА-893АБ ГЗСА-893Б ГЗСА-947 ГЗСА-949 ГЗСА-950 ГЗСА-950А ГЗСА-3702 ГЗСА-37021 ГЗСА-37022 ГЗСА-3704 ГЗСА-37041 ГЗСА-37042 ГЗСА(КМЗ)-3705** ГЗСА-3706 ГЗСА(КМЗ)-3711 ГЗСА(КМЗ)-37111,-37112 ГЗСА(КМЗ)-3712,-37121 ГЗСА(КМЗ)-37122 ГЗСА-3713,-3714 ГЗСА(КМЗ)-3716 ГЗСА(КозМЗ)-3718*** ГЗСА(КозМЗ)-3719 ГЗСА(КМЗ)-3721 ГЗСА(КМЗ)-37231 ГЗСА(КМЗ)-3726 ГЗСА-3944 ГЗСА-3742,-37421 ЕрАЗ-762,-762А,-762Б,-762В ЕрАЗ-37111 ЕрАЗ-37121 ЕрАЗ-3730,-37301,-37302,-37304,-37305 Zuk A-03, A-06, A-07М Zuk A-11, A-13, А-13M ИЖ-2715,-27151,-271501,-27151-01 ИЖ-2715011 IFA-Robur LD 3000KF/STKo КАвЗ-664 КАаЗ-49471 Кубань-Г1А1 Кубань-Г1А2 Кубанец-У1А ЛуМЗ-890,-890Б ЛуМЗ-945 ЛуМЗ-946 ЛуМЗ-948 ЛуМЗ-949 Мод.(КМЗ)-35101 Мод.(КМЗ)-3716 Мод.(КозМЗ)-3718 Мод.(КМЗ)-37211 Мод.(КМЗ)-37231 Мод.(КМЗ)-3726 Мод.(ГЗСА)-3767 Мод.(КМЗ)-39011 Мод.(КозМЗ)-39021 Мод.(КоаМЗ)-39031 Мод.(КозМЗ)-3944 Мод.(КМЗ)-53423 Мод.(КозМЗ)-5703 Москвич-2733,-2734 НЗАС-3964**** НЗАС-4208 НЗАС-4947 НЗАС-4951 Nusa С-502-1 Nusa С-521С Nusa С-522C ПАЗ-3742 ПАЗ-37421 РАФ-22031-01 РАФ-22035,-22035-01 ТА-1А4 ТА-943А,-943Н ТА-949А УАЗ-450А УАЗ-451А УАЗ-374101 УАЗ-396201 УАЗ-396201 Урал-49472 |
11д 13д 29 34гсн 23 33гсн 24спг (23) 23 23 34гсн 24спг (23) 29 27 27 39гсн 23 34гсн 24спг (23) 23 34гсн 24спг (23) 27 27 27 27 23 24спг (23) 29 28 29 29 27 27 27 27 29 14 28 24 15 14 14 11 15гсн 17д 29 53 28 30 18 34 10 15 10 15 27 27 29 27 27 27 28спг (27) 24 29 29 27 28д 28д 11 29 35д 53 34д 14 14 14 29 28 15 15 24 22,5 24 17 17 17 17 17 53 |
Примітки:
* ГЗСА - Горьківський завод спеціалізованих автомобілів
** КМЗ - Каспійський машинобудівний завод
*** КозМЗ - Козельський машинобудівний завод
**** НЗАС - Нафтокамський завод автосамоскидів
2. Норми витрат пального на роботу спеціального обладнання, установленого на автомобілях
Спеціальні і спеціалізовані автомобілі з установленим на них обладнанням підрозділяються на дві групи:
- автомобілі, які виконують спеціальні роботи в період стоянки (автокрани, компресорні, бурильні установки і т.п.);
- автомобілі, які виконують спеціальні роботи в процесі переміщення (снігоочисники, поливомиєчні і т.п.).
Нормативні витрати пального для спеціальних автомобілів, які відносяться до першої групи, визначаються таким чином:
Qн = (0,01 x Hsс x S x Нm x Т) x (1 + 0,01 x D),
де: Qн - нормативні витрати пального, літри;
Нsс - індивідуальна лінійна норма витрат пального на
пробіг спеціального автомобіля, л/100 км (у
випадках, коли спеціальний автомобіль призначений
також для перевезення вантажу, індивідуальна
лінійна норма розраховується з врахуванням
виконання транспортної роботи;
Н'sc = Hsс + Нw х W, де:
Нw - лінійна норма витрат пального на транспортну
роботу, л/100 км або куб.м/100 т.км;
W - обсяг транспортної роботи, т.км.
При цьому W = Gв x Sв, де:
Gв - маса вантажу; Sв - пробіг з вантажем);
S - пробіг автомобіля, км;
Нm - норма витрат пального на роботу спеціального
обладнання, л/год або літри на виконувану операцію
(заповнення цистерни і інші);
Т - час роботи обладнання, час або кількість виконаних
операцій;
D - сумарна відносна надбавка або зниження до норми,
відсотки (при роботі обладнання застосовуються
тільки надбавки на роботу в зимових умовах і в
гірських місцевостях).
Нормативні витрати пального для спеціальних автомобілів, які виконують роботу в процесі переміщення, визначаються таким чином:
Qн = 0,01 х (Нsс х S' + Н"s x S") x (1 + 0,01 х D) + Нsd х N,
де:
Нsc - індивідуальна лінійна норма витрат пального на пробіг спецавтомобіля, л/100 км;
S' - пробіг спецавтомобіля до місця роботи і назад, км;
Н"s - норма витрат пального на пробіг при виконанні спеціальної роботи під час переміщення, л/100 км;
S" - пробіг автомобіля при виконанні спеціальної роботи при переміщенні, км;
Нsd - додаткова норма витрат пального на розкидання одного кузова піску або суміші, л;
N - кількість кузовів розкидуваного піску або суміші за зміну.
Для автомобілів, на яких установлено спеціальне обладнання, лінійні норми витрат пального на пробіг (на переміщення), установлюються виходячи з лінійних норм витрат пального, розроблених для базових моделей автомобілів з врахуванням зміни маси спецавтомобіля.
Величини норм витрат пального для спеціальних автомобілів приведені нижче.
2.1. Норми витрат пального для спеціальних і спеціалізованих автомобілів, які виконують спеціальні роботи в період зупинки
Модель спеціального або спеціалізовано- го автомобіля |
Базова модель |
Лінійна норма на пробіг ав- томобіля, л/100 км |
Норма на роботу об- ладнання, л/год |
Агрегати для поверхневої обробки асфальто-бетонних покриттів |
УК-18А |
ГАЗ-53А |
33,0 |
9,0 |
Асфальторозігрівники |
АР-53 |
ГАЗ-53А |
33,0 |
4,5 |
Асфальтоукладальники |
ЭД-1МБ |
ГАЗ-53А |
27,5 |
6,0 |
Бурильні установки |
АВБ-2М БКГМ-63АН БКМА-1/3,5 БМ-202А, -202 (БКГМ-66-2) БМ-302А, -302 (БКГМ-66-3) БМ-802С ЛБУ-50 МРК-1А МРК-3А МРКА-690А ОБУДМ-150 343 ОБУЭ-150 ЗИВ УРБ-2А УРЕ-16 УРБ-50М |
ГАЗ-66 ГАЗ-53 ЗИЛ-130 ГАЗ-66А ГАЗ-66 КрАЗ-257 ЗИЛ-157К ЗИЛ-157 ЗИЛ-131 ЗИЛ-130 ЗИЛ-157 ЗИЛ-157К ЗИЛ-157К ЗИЛ-157К ГАЗ-66 |
31,0 31,0 37,0 31,0 31,0 54,5 44,5 46,0 46,0 42,0 48,0 44,5 47,5 45,5 32,0 |
8,0 7,5 12,0 8,0 8,0 8,0 8,0 8,0 8,0 12,0 8,0 8,0 8,0 8,0 8,0 |
Вишки телескопічні |
АГ-60 АГП-12 АГП-12 АГП-12А АГП-12Б АП-17 АПК-30 АТ-53Г ВИ-23 ВС-18 МС ВС-22 МС ВС-26 МС ГВГ МШТС-2А МШТС-3А СПО-15,-15М ТВ-1 ТВ-1 ТВ-1 ТВ-2 ТВ-23 ТВ-15 |
ГАЗ-51 ГАЗ-52 ГАЗ-53 ГАЗ-53А ЗИЛ-164 ГАЗ-53А Урал-375 ГАЗ-53А ЗИЛ-130 ГАЭ-52-03 ЗИЛ-130 ЗИЛ-130 ГАЗ-51 ЗИЛ-157, ЗИЛ-1571С ЗИЛ-130 Урал-375 ГАЗ-51 ГАЗ-52 ГАЗ-53, ГАЗ-53Ф ГАЗ-52-03 ЗИЛ-131 ГАЗ-51А |
26,5 28,5 30,5 30,5 35,0 32,0 66,0 27,5 35,0 27,5 38,5 39,5 26,5 50,0 41,4 77,5 26,5 25,0 30,5 26,0 46,0 27,0 |
3,0 3,0 3,5 3,5 3,5 3,5 5,0 3,5 4,0 3,0 4,0 4,0 3,0 3,5 4,0 5,0 3,0 3,0 3,0 3,0 4,0 3,0 |
Дезинфекційні установки |
ДУК-1 ДУК-1 ДУК-2 ОТВ-1 |
ГАЗ-51 ГАЗ-63 ГАЗ-51 ГАЗ-51 |
23,0 27,0 23,0 23,0 |
6,0 6,0 16.0 6,0 |
Мулосмоктальні установки |
ИЛ-980,-980А |
ЗИЛ-130 |
35,0 |
7,5 |
Кабелеукладальники |
КМ-2М П-3229 |
ГАЗ-63 ЗИЛ-130 |
30,0 37,0 |
7,0 10,0 |
Кінопередвижки |
Автокінопередвижка АФВ-51-2 Автокінопередвижка АМ-2 Автоклуб Г1А1 "Кубань" Автоклуб Г1А2 "Кубань" Автоклуб "Уралец" "Кубанец 1А" Передвижний театр і кіно Передвижний театр і кіно |
ГАЗ-51А УАЗ-452 ГАЗ-52 ГАЗ-53А ГАЗ-53А УАЗ-452 ГАЗ-51 ГАЗ-52 |
24,0 18,0 28,0 30,0 30,0 18,0 24,0 28,0 |
5,0 4,0 1,0 1,0 1,0 1,0 1,0 1,0 |
Компресори |
АПКС-6 ПКС-5 |
ЗИЛ-130 ЗИЛ-164 |
33,0 33,0 |
9,0 11,0 |
Крани автомобільні |
АК-5 АК-75,-75В АК-75 ГКМ-5 ГКМ-5 ГКМ-6,5 К-2,5-12,-2,5-13 К-46 К-51 К-51М К-64 К-67 К-68,-69,-69А К-104 К-104 К-162 (КС-4571А) К-162 (КС-4561), -162С КС-1561,-1562, -1562А КС-1571 КС-2561,-2561Д, -2561Е,-2561К, -2561К1,-2571 КС-2573 КС-3561 КС-3561А,-3562, -3562А КС-35628 КС-3575 КС-4561А,-4561АХЛ КС-4571 КС-4572 КС-5573 ЛАЗ-690 МКА-10Г МКА-10М МКА-10М МКА-16 СМК-7 СМК-10 |
ЗИЛ-130 ЗИЛ-130, ЗИЛ-431412 ЗИЛ-164 ЗИЛ-130 ЗИЛ-164 МАЗ-500 ГАЗ-51А ЗИЛ-130 МАЗ-200 МАЗ-500 МАЗ-500 МАЗ-500 МАЗ-200 КрАЗ-257 КрАЗ-219 КрАЗ-258 КрАЗ-257 ГАЗ-53А ГАЗ-53-12 ЗИЛ-130, ЗИЛ-431412 Урал-43202 МАЗ-500 МАЗ-500А МАЭ-5334 ЗИЛ-133ГЯ КрАЗ-257 КрАЗ-257 КамАЗ-53213 МАЗ-7310 ЗИЛ-130, ЗИЛ-164 МАЗ-500 МАЗ-200 МАЗ-500 КрАЗ-257 МАЗ-200 МАЗ-500 |
38,0 40,0 39,0 38,0 39,0 30,5 26,5 38,0 34,0 33,0 31,0 30,5 34,0 55,0 62,0 52,0 59,0 33,0 32,0 40,0 38,0 33,0 33,0 33,0 33,0 56,0 52,0 31,0 125,0 37,0 33,0 38,0 34,0 57,0 34,0 34,0 |
5.0 6,0 6,0 5,0 6,0 5,5 4.5 5,0 5,0 6,0 5,0 5,0 5,0 6,0 6,0 8,4 8,8 5,0 5,0 6,0 6,0 6,0 6,0 6,0 6,0 8,8 8,4 6,0 18,0 5,5 5,0 5,5 5,0 8,8 5,0 5,0 |
Лабораторії на автомобілях |
АВП-39231 КСП-2001 КСП-2002 ЛКДП-39521 Мод. 39121 Мод. 3914 ОМС-2 ППЗК-3924 ППЗК-3928 ЭТЛ-10 ЭТЛ-10 ЭТЛ-35-01 ЭТЛ-Ж-01 |
ГАЗ-66-11 ГАЗ-66-11 ГАЗ-66-11 ГАЗ-66-11 УАЗ-3151201 УАЗ-220601 ГАЗ-51 ГАЗ-66-11 ПАЗ-672М ГАЗ-51 ГАЗ-53 ГАЗ-51 ГАЗ-63 |
32,0 32,0 32,5 32,5 17,0 18,0 25,5 32,0 39,0 25,5 30,0 25,0 29,0 |
- - - - - - 3,0 - - 5,0 5,0 4,0 4,0 |
Лебідки на шасі автомобілів |
|
ГАЗ-63 ЗИЛ-131 ЗИЛ-157К КамАЗ-5320 КрАЗ-257 МАЗ-200 МАЗ-500 САЗ-3502 Урал-375 Урал-4320 |
- - - - - - - - - - |
3,0 5,0 4,0 3,0 5,0 3,0 3,0 4,0 6,0 3,0 |
Майстерні на автомобілях |
АВМ-1 АТ-63 АТУ-А АТУ-А ГОСНИТИ-2 ГОСНИТИ-2 ЛВ-8А (Т-142Б) Мод. 39011 Мод. 39021 Мод. 39031 |
ГАЗ-51 ГАЗ-53А ГАЗ-51 ГАЗ-63 ГАЗ-51 ГАЗ-63 ЗИЛ-131 ГАЗ-52-01 ГАЗ-66-11 ГАЗ-66-11 |
25,0 26,0 25,0 27,0 25,0 29,5 52,0 25,0 30,0 31,0 |
3,5 3,5 4,0 4,0 4,0 4,0 4,0 3,5 4,0 4,0 |
Машини для ремонту тріщин дорожних покриттів |
ЭД-10А |
ГАЗ-53А |
32,0 |
6,0 |
Навантажувачі |
4000М 4001 40003, 4006 4008 4008М 4008М 4009 4013 4011 4016 4018 4020 4022-01 4028 4043, 4043М 4045, 4045М, 4046 4049 4055М 4063 4065 4070 4081 4091 40912 4092 4312-01 7806 7806 ВК-10 УП-68 |
дв.ЗИЛ-120 дв.ЗИЛ-130 дв.ЯМЗ-238 |
27,5 38,0 40,0 54,0 46,5 54,5 54,0 27,5 40,0 43,0 33,0 12,0 18,0 53,5 28,0 40,0 45,0 31,0 28,0 29,0 54,5 29,5 13,0 18,0 20,0 33,0 73,5 110,0 30,0 33,0 |
5,0 5,0 6,0 6,0 6,0 6,0 6,0 5,0 5,0 5,0 5,0 2,5 3,0 6,0 5,0 6,0 5,0 5,5 5,0 5,0 6,0 5,0 2,5 2,0 3,0 6,0 6,0 6,0 5,5 5,5 |
Пожежні автомобілі |
АКТ-0,5/0,5-207 АНР-40-127А АР-2-133 АР-2-215 АЦ-30-106Б АЦ-30-146,-30-184 АЦ-40-41А АЦ-40-63А,-40-638 АЦ-40-137,-40-153 АЦ-40-181 АЦЛ-3-147-1 ПМ-30 ПМ-404-40 ПМ-404-40 ПМГ-19 ПМГ-21 ПМЗ-27,-27А,-27С ПНС-100 ПНС-110 |
ГАЗ-66 ЗИЛ-130 ЗИЛ-131 КамАЗ-43105 ГАЗ-53А ГАЗ-66 Урал-375Н ЗИЛ-130 ЗИЛ-131 ЗИЛ-133Г1 ГАЗ-66-01 ГАЗ-53А ЗИЛ-157 ЗИЛ-130 ГАЗ-63 ГАЗ-51 ЗИЛ-157К ЗИЛ-157К ЗИЛ-131 |
33,0 39,0 50,0 36,0 32,5 34,0 64,5 41,0 51,5 54,0 33,0 28,0 47,0 41,0 31,0 25,5 47,0 47,0 49,0 |
16,0 18,0 21,0 16,0 16,0 16,0 23,0 18,0 21,0 21,0 16,0 16,0 17,0 17,0 12,0 12,0 17,0 21,0 21,0 |
Снігонавантажувачі автомобільні |
КО-203 КО-309 |
ГАЗ-52-01 ГАЗ-53А |
24,0 29,5 |
6,0 7,0 |
Модель спеціального або спеціалізовано- го автомобіля |
Базова модель |
Лінійна норма на пробіг ав- томобіля, л/100 км |
Норма на наповнення і злив 1 цистерни |
Автомобілі асенізаційні |
АНМ-53,-53А,-53Э АНИ-355М АСМ-3 АСМ-3 АСМ-51 АСМ-53,-53А,-53Э АСМ-53 КО-502 КО-503А КО-503Б1 КО-503В К0-505,-505А |
ГАЗ-53А Урал-355М ГАЗ-51А ЗИЛ-164 ГАЗ-51 ГАЗ-53А ГАЗ-53Ф ЗИЛ-130 ГАЗ-53 ГАЗ-53А ГАЗ-53А КамАЗ-53213 |
25,5 31,0 22,0 32,0 22,0 25,5 22,0 35,0 26,0 25,5 27,0 29,5 |
0,6 0,8 0,6 0,8 0,6 0,6 0,6 0,8 0,6 0,7 0,7 1,9 |
Модель спеціального або спеціалізовано- го автомобіля |
Базова модель |
Лінійна норма на пробіг ав- томобіля, л/100 км |
Норма на 1 год. робіт, л |
бітумно- го насо- су |
підігрі- вача ци- стерни |
Автомобілі бітумовози |
Д-642 ДС-10 (Д-351) ДС-39А (Д-640А) ДС-41А (Д-642А) ДС-53А (Д-722А) ДС-96 МВ-16 |
ЗИЛ-130В1 КрАЗ-258 ЗИЛ-130 ЗИЛ-130В1 ЗИЛ-130В1 ЗИЛ-130В1 ГАЗ-53А |
37,5 51,0 34,5 38,0 41,0 38,5 32,0 |
8,0 10,0 8,0 8,0 8,0 8,0 6,0 |
3,0 3,5 3,0 3,0 3,0 3,0 2,5 |
Модель спеціального або спеціалізовано- го автомобіля |
Базова модель |
Лінійна норма на пробіг ав- томобіля, л/100 км |
Норма на 1 год. робіт, л |
гудрона- тора |
бітумно- го насо- су |
Автомобілі гудронатори |
Д-164А Д-251А Д-640А (ДВ-39А) Д-642 (ДС-53А) |
МАЗ-500 ЗИЛ-164 ЗИЛ-130В1 ЗИЛ-130В1 |
31,5 34,0 34,5 40,5 |
6,0 10,0 10,0 10,0 |
8,0 8,0 8,0 8,0 |
................Перейти до повного тексту