1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СУДОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.06.2022 № 177/2370/5
Про затвердження Положення про Єдиний державний реєстр виконавчих документів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Державної судової адміністрації № 267/3278/5 від 04.08.2022 № 259/1834/5 від 20.06.2024 )
Відповідно до пункту 10 § 2 розділу 4 Закону України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів", Закону України "Про виконавче провадження", Закону України від 27 квітня 2021 року № 1416-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення поетапного впровадження Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи" НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Положення про Єдиний державний реєстр виконавчих документів, що додається.
2. Органам державної влади, юрисдикція яких поширюється на всю територію України та які забезпечують реалізацію державної політики у відповідній сфері, у двомісячний термін з дня набрання чинності цим наказом надіслати до Державної судової адміністрації України, зразки форм виконавчих документів та узгодити порядок їх заповнення.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної судової адміністрації № 267/3278/5 від 04.08.2022 )
3. Державній судовій адміністрації України:
1) спільно з Міністерством юстиції України до початку функціонування Єдиного державного реєстру виконавчих документів (далі - Реєстр) забезпечити затвердження протоколу або укладення договору про інформаційну взаємодію між Реєстром та автоматизованою системою виконавчого провадження;
( Підпункт 1 пункту 3 в редакції Наказу Державної судової адміністрації № 267/3278/5 від 04.08.2022 )
2) до початку функціонування Реєстру забезпечити прийняття з органами державної влади, юрисдикція яких поширюється на всю територію України та які забезпечують реалізацію державної політики у відповідній сфері, спільних рішень, які оформлюються окремими протоколами або договорами про інформаційну взаємодію між Реєстром та інформаційними системами зазначених органів за погодженням з Міністерством юстиції України.
4. Органам державної влади, юрисдикція яких поширюється на всю територію України та які забезпечують реалізацію державної політики у відповідній сфері, спільно з Державною судовою адміністрацією України вжити заходів для виконання підпункту 2 пункту 3 цього наказу.
5. До запровадження Реєстру виконавчі документи можуть пред'являтися до виконання в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України, відповідно до статті 4 Закону України "Про виконавче провадження".
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім пункту 1 цього наказу, який набирає чинності через 30 днів із дня опублікування повідомлення про початок функціонування Реєстру в газеті "Голос України" та на вебпорталі судової влади України.
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Державної судової адміністрації України Чорнуцького С.П. та заступника Міністра юстиції України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Орлова С.Г.

Голова
Державної судової
адміністрації України



О. Сальніков

Міністр юстиції України

Д. Малюська
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної
судової адміністрації України,
Міністерства юстиції України
14 червня 2022 року № 177/2370/5
ПОЛОЖЕННЯ
про Єдиний державний реєстр виконавчих документів
I. Загальні положення
1. Це Положення розроблено на виконання вимог Закону України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів", Закону України "Про виконавче провадження" та визначає порядок функціонування і ведення Єдиного державного реєстру виконавчих документів, а також порядок внесення виконавчих документів до Єдиного державного реєстру виконавчих документів.
2. Терміни, наведені в цьому Положенні, вживаються в таких значеннях:
автоматизоване робоче місце (далі - АРМ) - комплекс засобів обчислювальної техніки і програмного забезпечення, за допомогою якого відбувається віддалена інформаційна взаємодія засобами авторизованої інформаційної системи користувача з Єдиним державним реєстром виконавчих документів;
адміністратор Єдиного державного реєстру виконавчих документів (далі - адміністратор) - адміністратор Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи - державне підприємство, віднесене до сфери управління Державної судової адміністрації України;
виконавець - державний або приватний виконавець;
виконавчий документ - електронний документ, що відповідає вимогам до виконавчого документа, визначеним Законом України "Про виконавче провадження", на який накладається кваліфікований електронний підпис особи, яка має повноваження відповідно до закону на його видання, та є оригіналом виконавчого документа.
За рішеннями Європейського суду з прав людини у справі проти України виконавчим документом є внесений до Єдиного державного реєстру виконавчих документів оригінальний текст і переклад резолютивної частини остаточного рішення Європейського суду з прав людини у справах проти України;
електронний кабінет - захищений вебсервіс, за допомогою якого забезпечується взаємодія авторизованого користувача з Єдиним державним реєстром виконавчих документів у режимі реального часу;
Єдиний державний реєстр виконавчих документів (далі - Реєстр) - автоматизована система, що забезпечує створення, внесення, збирання, зберігання, захист, облік, надсилання, пошук та перегляд електронних виконавчих документів, а також надання інформації з нього. Реєстр функціонує у складі Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи;
заява - це електронний документ у формі заяви стягувача про примусове виконання рішення (заяви стягувача про виконання рішення), заяви прокурора у разі представництва ним інтересів громадянина або держави в суді, супровідного листа (повідомлення, розпорядження) суду, Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів;
інформаційні ресурси Реєстру - сукупність електронних документів, що містяться в Реєстрі, а також їх реквізити та відомості, визначені цим Положенням;
інші суб'єкти виконання рішень - юридичні особи або фізичні особи, які не є органами примусового виконання рішень, але у випадках, визначених законом, уповноважені на їх виконання (органи, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, податкові органи, арбітражні керуючі, Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - АРМА), тощо);
керівник - фізична особа, яка зазначена у відомостях Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та уповноважена вчиняти дії від імені цієї особи (керівник державного органу, заступник керівника державного органу; керівник апарату суду; керівник самостійного структурного підрозділу органу або територіального органу, уповноважений в установленому порядку на вчинення дій, пов'язаних з функціонуванням та веденням Реєстру);
користувач - реєстратор, виконавець або інший суб'єкт виконання рішень, стягувач, боржник та їх уповноважені представники, арбітражні керуючі, інші суб'єкти, які відповідно до цього Положення мають право доступу до Реєстру;
реєстратор - суддя, уповноважена особа органу, інша(і) посадова(і) особа(и), які відповідно до закону видають виконавчі документи та/або уповноважені на внесення виконавчих документів до Реєстру.
Інші терміни в цьому Положенні вживаються в розумінні, передбаченому законами України "Про виконавче провадження", "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та іншими актами законодавства України.
( Абзац п'ятнадцятий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної судової адміністрації № 259/1834/5 від 20.06.2024 )
3. Реєстр забезпечує:
1) внесення виконавчих документів до Реєстру (у тому числі шляхом їх створення в Реєстрі);
2) автоматизований процес створення, внесення, збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку, надсилання виконавчих документів;
3) отримання виконавцем або іншим суб'єктом виконання рішень електронної копії виконавчого документа із накладеним на нього кваліфікаційного електронного підпису реєстратора;
4) ведення єдиних довідників, обов'язкових для використання всіма користувачами;
5) надсилання повідомлень про надходження документів до електронного кабінету користувача;
6) збереження інформаційних ресурсів та їх автоматизоване надсилання до інших інформаційних систем з можливістю завантаження відповідної інформації за запитом користувача;
7) надання інформації про стан виконання виконавчого документа;
8) інформаційну взаємодію з іншими інформаційними системами, реєстрами, базами даних тощо державних органів;
9) автоматичне формування статистичної, оперативної та іншої звітності на підставі наявних даних в Реєстрі, у тому числі статистичної звітності щодо наявної заборгованості за кожним видом боржників;
10) здійснення інших функціональних можливостей, створених адміністратором відповідно до законодавства.
4. Створення і функціонування Реєстру забезпечується за рахунок коштів державного бюджету.
5. Володілець інформації Реєстру (держатель Реєстру) - Державна судова адміністрація України, яка вживає організаційних та інших заходів, пов'язаних із забезпеченням ведення Реєстру, зокрема забезпечує:
адміністратора - ресурсами в обсязі, необхідному для: експлуатації та супроводження Реєстру; організації захисту інформації в Реєстрі; технічної та інформаційної підтримки користувачів на підставі договору, укладеного з Державною судовою адміністрацією України;
суди (крім головних розпорядників бюджетних коштів) - ресурсами, необхідними для використання Реєстру.
6. Захист інформації в Реєстрі забезпечується згідно з Законом України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах" та іншими нормативно-правовими актами в цій сфері, а щодо розкриття банківської таємниці - Законом України "Про банки і банківську діяльність". Організація захисту інформації, яка містить банківську таємницю, здійснюється відповідно до нормативно-правових актів Національного банку України.
II. Виконавчі документи, що вносяться до Реєстру
1. До Реєстру вносяться такі виконавчі документи:
1) виконавчі листи та накази, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України;
2) судові накази;
3) ухвали, постанови судів у цивільних, господарських, адміністративних справах, справах про адміністративні правопорушення, кримінальних провадженнях у випадках, передбачених законом;
4) виконавчі написи нотаріусів;
5) посвідчення комісій по трудових спорах, що видаються на підставі відповідних рішень таких комісій;
6) постанови державних виконавців про стягнення виконавчого збору, постанови державних виконавців чи приватних виконавців про стягнення витрат виконавчого провадження, про накладення штрафу, постанови приватних виконавців про стягнення основної винагороди;
7) постанови органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення, у випадках, передбачених законом;
8) рішення інших державних органів, рішення (акти) Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та рішення Національного банку України, які законом визнані виконавчими документами;
( Підпункт 8 пункту 1 розділу II в редакції Наказу Державної судової адміністрації № 259/1834/5 від 20.06.2024 )
9) рішення Європейського суду з прав людини з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини";
10) рішення інших міжнародних юрисдикційних органів у випадках, передбачених міжнародним договором України;
11) рішення (постанови) суб'єктів державного фінансового моніторингу (їх уповноважених посадових осіб), якщо їх виконання за законом покладено на органи та осіб, які здійснюють примусове виконання рішень;
12) рішення Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю або Аудиторської палати України, які законом визнані виконавчими документами;
( Пункт 1 розділу II доповнено підпунктом 12 згідно з Наказом Державної судової адміністрації № 259/1834/5 від 20.06.2024 )
13) рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про застосування заходів реагування у вигляді штрафу.
( Пункт 1 розділу II доповнено підпунктом 13 згідно з Наказом Державної судової адміністрації № 259/1834/5 від 20.06.2024 )
2. Виконавчий документ повинен відповідати вимогам до виконавчого документа, визначеним Законом України "Про виконавче провадження", та містити вебадресу такого документа в Реєстрі, яка є ідентифікатором доступу до нього.
Постанова по справі про адміністративне правопорушення, яка є виконавчим документом і вноситься до Реєстру, повинна відповідати вимогам, установленим Кодексом України про адміністративні правопорушення.
3. Для кожного виконавчого документа в Реєстрі формується реєстраційна картка, в якій містяться такі реквізити та відомості:
1) назва виконавчого документа згідно з довідником адміністратора;
2) унікальний номер виконавчого документа;
3) дата видачі виконавчого документа;
4) код та найменування органу, який видав виконавчий документ, згідно з довідником адміністратора, прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) і посада реєстратора;
5) резолютивна частина рішення, на підставі якого видано виконавчий документ (резолютивна частина виконавчого документа);
6) сума коштів, що підлягає стягненню за кожною вимогою (у разі виконання рішень про стягнення коштів);
7) відстрочка або розстрочка виконання рішення (за наявності);
8) граничний строк виконання рішення (за наявності);
9) вид боржника згідно з довідником адміністратора;
10) унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі стягувача/боржника (за наявності);
11) ідентифікаційний код стягувача/боржника - юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
12) реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та/або номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті громадянина України), у тому числі з імплантованим безконтактним електронним носієм, стягувача/боржника (для фізичних осіб - платників податків) (за наявності);
13) інші організаційно-технічні відомості, визначені адміністратором.
4. У реєстраційній картці до виконавчого документа, що внесений суддею, додатково до загальних реквізитів та відомостей зазначаються:
форма судочинства згідно з довідником адміністратора;
форма рішення згідно з довідником адміністратора;
єдиний унікальний номер судової справи (кримінального провадження);
категорія справи згідно з довідником адміністратора;
склад суду із зазначенням судді (суддів) згідно з довідником адміністратора;
дата ухвалення рішення;
дата набрання рішенням законної сили (крім рішень, що підлягають негайному виконанню);
заходи для забезпечення виконання рішення.
5. Кожному виконавчому документу Реєстром присвоюється один із таких процесуальних статусів його виконання, який автоматично змінюється залежно від стану виконання виконавчого документа та внесених до Реєстру даних:
1) не підлягає виконанню;
2) не пред'явлений до виконання;
3) очікує прийняття до виконання;
4) відмовлено у прийнятті до виконання;
5) перебуває на виконанні;
6) виконання зупинено;
7) виконання припинено;
8) виконання закінчено.
III. Внесення виконавчих документів до Реєстру
1. Реєстратор вносить виконавчий документ до Реєстру не пізніше наступного робочого дня з дня його видання, якщо інший строк не встановлено законом, шляхом накладання власного кваліфікованого електронного підпису на електронний проєкт такого виконавчого документа.
Керівник органу, який відповідно до закону особисто видає (вносить) виконавчі документи, може уповноважити шляхом надання електронного доручення інших посадових осіб органу на формування електронного проєкту виконавчого документа.
Під час внесення виконавчого документа до Реєстру (у тому числі шляхом їх створення в Реєстрі) реєстратор формує реєстраційну картку, в якій містяться реквізити та відомості, передбачені пунктами 3, 4 розділу II цього Положення.
2. Електронний проєкт виконавчого документа формується шляхом заповнення відповідної форми в Реєстрі за допомогою електронного кабінету чи АРМ.
Органи державної влади, юрисдикція яких поширюється на всю територію України та які забезпечують реалізацію державної політики у відповідній сфері, надають адміністратору зразки відповідних форм та узгоджують з ним порядок їх заповнення.
3. Після накладання кваліфікованого електронного підпису реєстратора на електронний проєкт виконавчого документа він набуває статусу виконавчого документа та зберігається в Реєстрі у стані, що унеможливлює його подальше коригування.
Дата та час внесення (створення, відправки) виконавчого документа до Реєстру автоматично зберігаються і не підлягають коригуванню.
4. Адміністратор реєструє виконавчий документ одразу після його отримання та автоматизованої обробки відповідними технічними і програмними засобами. За результатами реєстрації присвоюється унікальний номер виконавчого документа.
Вебадреса виконавчого документа в Реєстрі одразу після його реєстрації надсилається до електронного кабінету стягувача, боржника (їх представників) та реєстратора (у разі наявності зареєстрованого електронного кабінету).
У разі відсутності зареєстрованого електронного кабінету адміністратор одразу після реєстрації виконавчого документа в Реєстрі надсилає до електронного кабінету реєстратора повідомлення про відсутність зареєстрованого у стягувача електронного кабінету.
Реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дня отримання повідомлення про відсутність зареєстрованого електронного кабінету надсилає виконавчий документ (крім рішення Європейського суду з прав людини у справах проти України) стягувачу рекомендованим листом чи з оголошеною цінністю.
5. Структура унікального номера виконавчого документа формується за єдиним шаблоном із трьох цифрових груп, розділених крапкою: код реєстратора (шість цифр) відповідно до довідника адміністратора, рік реєстрації виконавчого документа (чотири цифри), унікальний номер виконавчого документа за порядком у році його реєстрації (сім цифр). Наприклад: 100910.2022.0000001 - виконавчий документ № 0000001 Господарського суду м. Києва, що зареєстрований в 2022 році.
6. Реєстратор одночасно із внесенням до Реєстру виконавчого документа про конфіскацію майна, спеціальну конфіскацію, стягнення активів у дохід держави в кримінальному провадженні прикріплює до нього вебадреси або скановану копію:
документа, що містить опис майна, або довідки про те, що опис майна не проводився, якщо виконавчий документ видано на підставі рішення про конфіскацію майна у кримінальному провадженні;
протоколу вилучення майна, що підлягає конфіскації, або довідки про відсутність такого майна, якщо виконавчий документ видано на підставі постанови суду.
7. У разі вирішення питання щодо визнання виконавчого документа таким, що не підлягає виконанню; забезпечення виконання судового рішення; стягнення на користь боржника безпідставно одержаного стягувачем за виконавчим документом; поновлення пропущеного строку для пред'явлення виконавчого документа до виконання; відстрочення чи розстрочення виконання; зміни чи встановлення способу і порядку виконання; звернення стягнення на грошові кошти, що належать третім особам, та нерухоме майно, право власності на яке не зареєстровано в установленому законом порядку; зупинення виконання (дії) судового рішення; заміни сторони виконавчого провадження реєстратор (суддя) вносить відповідну ухвалу до Реєстру не пізніше двох робочих днів з дня її постановлення. Така ухвала прикріплюється (у вигляді сканованої копії або вебадреси) до відповідного виконавчого документа.
Якщо судом вживалися заходи забезпечення позову, реєстратор (суддя) вносить до Реєстру наявні в суді документи у вигляді сканованих копій, що підтверджують виконання відповідної ухвали суду. Такі документи (скановані копії) або їхні вебадреси прикріплюються до відповідного виконавчого документа.
8. У разі прийняття реєстратором рішення про виправлення помилки у виданому ним виконавчому документі такий документ вноситься до Реєстру не пізніше двох робочих днів з дня його прийняття та прикріплюється (у вигляді сканованої копії або вебадреси) до відповідного виконавчого документа.
У разі прийняття органом (посадовою особою), який видав виконавчий документ, але не є реєстратором рішення про виправлення помилки у виконавчому документі, відповідний документ вноситься до Реєстру органом, який вніс до Реєстру відповідний виконавчий документ, не пізніше двох робочих днів з дня його отримання та прикріплюється (у вигляді сканованої копії або вебадреси) до відповідного виконавчого документа.
9. Адміністраторові забороняється виключати виконавчі документи з Реєстру або вносити будь-які зміни до них. Дозволяється виправлення адміністратором технічної помилки, допущеної під час формування реєстраційної картки до виконавчого документа, за відповідним зверненням реєстратора.
10. У разі наявності на дату набрання чинності цим Положенням невиконаного виконавчого документа стягувач має право звернутись до реєстратора, яким було видано такий документ, із заявою про внесення такого виконавчого документа до Реєстру. При цьому строк пред'явлення такого виконавчого документа до виконання не поновлюється.
Якщо у посадової особи, яка видала відповідний виконавчий документ, відсутні повноваження щодо внесення виконавчого документа до Реєстру, такий виконавчий документ вносить уповноважена особа органу, в якому зберігається відповідна справа (рішення, на підставі якого видано виконавчий документ).
11. Інформаційні ресурси Реєстру зберігаються у вигляді електронних даних, які за допомогою технічних і програмних засобів можуть бути перетворені у візуальну форму.
12. Строк зберігання виконавчого документа та інших пов'язаних з ним документів становить десять років та обчислюється з моменту присвоєння відповідному виконавчому документу процесуальних статусів "виконання закінчено" або "не підлягає виконанню".
Після завершення зазначеного строку зберігання виконавчі документи та інші пов'язані з ними документи підлягають знищенню на підставі рішення спільно створеної Державною судовою адміністрацією України та Міністерством юстиції України Комісії, до складу якої входять представники відповідних органів та адміністратор Реєстру.

................
Перейти до повного тексту