1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ІЗ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ
Н А К А З
18.07.2008 N 177
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державного агентства земельних ресурсів N 551 від 06.11.2012 )
Про внесення змін до Методичних рекомендацій з розробки проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності
З метою виконання підпункту "б" пункту 3.7 Рекомендацій парламентських слухань "Сучасний стан та перспективи розвитку земельних відносин в Україні" та в розвиток Закону України "Про розмежування земель державної та комунальної власності"
НАКАЗУЮ:
1. Унести зміни до Методичних рекомендацій з розробки проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності, затверджених наказом Держкомзему України від 16.03.2006 N 103, виклавши їх у новій редакції (додаються).
2. Голові Рескомзему Автономної Республіки Крим, начальникам головних управлінь земельних ресурсів в областях, містах Києві та Севастополі забезпечити виконання Методичних рекомендацій з розробки проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Кулініча В.В.
Голова В.В.Воєводін
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держкомзему
18.07.2008 N 177
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з розробки проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності
1. Загальні положення
1.1. Методичні рекомендації з розробки проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності (далі - Методичні рекомендації) розроблені відповідно до абзацу "б" підпункту 3.7 Рекомендацій парламентських слухань "Сучасний стан та перспективи розвитку земельних відносин в Україні", схвалених Постановою Верховної Ради України від 22 вересня 2005 року N 2897, Земельного кодексу України, Законів України "Про розмежування земель державної та комунальної власності", "Про землеустрій", "Про державну експертизу землевпорядної документації" та інших нормативно-правових актів, і визначають етапність проведення робіт, пов'язаних з розробкою проектів землеустрою щодо розмежування земель, їх погодженням і затвердженням.
1.2. Об'єктом розмежування земель є земельні ділянки з установленими межами, певним місцем розташування та з визначеними щодо них правами, що знаходяться у користуванні громадян (крім земель приватної власності), юридичних осіб і земель запасу, які були передані територіальним громадам сіл, селищ, міст відповідно до законодавства.
Суб'єктом права власності на землі державної власності є держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади.
Суб'єктом права власності на землі комунальної власності є територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування.
1.3. Розмежування земель державної та комунальної власності здійснюється за проектом землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності, який розробляється в межах області, району, міста, селища, села.
1.4. Проект землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності розробляється на підставі договору між замовником та його розробником відповідно до завдання на розробку проекту.
1.5. Замовниками проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності в межах населених пунктів є сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.
1.6. Розробником проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності є юридична особа, яка має ліцензію на проведення землевпорядних робіт за Єдиним ліцензійним реєстром, що здійснюються в межах виду господарської діяльності "Проведення землевпорядних та землеоціночних робіт", яка в установленому законодавством порядку набула право на виконання робіт.
1.7. Підставою для визначення розробника, складання проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності є:
- в межах населених пунктів - рішення сільської, селищної, міської ради, прийняте за погодженням із Радою міністрів Автономної Республіки Крим, районною, обласною, Севастопольською міською державними адміністраціями, а щодо міст обласного, республіканського значення та міста Києва - рішення міської ради, прийняте за погодженням із Кабінетом Міністрів України;
- за межами населених пунктів - рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідної обласної, Севастопольської міської державної адміністрації, прийняте за погодженням сільських, селищних, міських, районних та обласних рад.
1.8. Координацію робіт по розмежуванню земель державної та комунальної власності здійснюють Рескомзем Автономної Республіки Крим, обласні головні, Київське та Севастопольське міські головні, міські (районні) управління (відділи) земельних ресурсів.
1.9. Рескомзем Автономної Республіки Крим, обласні головні, Севастопольське міське головне управління земельних ресурсів здійснюють:
- підготовку проекту рішення про розмежування земель за межами населеного пункту, внесення пропозицій до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Севастопольської міської державних адміністрацій щодо встановлення обсягу, черговості, строків та етапів проведення робіт по розмежуванню земель за межами населеного пункту;
- визначення розробника проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності;
- участь у розробці завдання на складання проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності за межами населеного пункту та їх погодження;
- проведення державної експертизи проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності;
- організацію збереження на паперовій основі та магнітних носіях проекту землеустрою щодо розмежування земель за межами населеного пункту.
1.10. Київське та Севастопольське міські головні, міські, районні управління (відділи) земельних ресурсів здійснюють:
- підготовку проекту рішення про розмежування земель в межах населеного пункту, внесення пропозицій до міських, селищних, сільських, Київської та Севастопольської міських рад щодо встановлення обсягу, черговості, строків та етапів проведення робіт по розмежуванню земель в межах населеного пункту;
- участь у розробці завдання на складання проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності в межах населеного пункту та їх погодження;
- організацію збереження на паперовій основі та магнітних носіях проекту землеустрою щодо розмежування земель в межах населеного пункту.
1.11. Місцеві органи земельних ресурсів та регіональні відділення Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України із земельних ресурсів" надають дані для підготовки тендерної документації на проведення тендерів по визначенню переможця з розробки проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності, а також завдання на складання проекту.
1.12. Завдання на розробку проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності - документ, який містить склад технічних, економічних та інших вимог з розробки проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності і є невід'ємною частиною договору про виконання робіт з розроблення проекту. Завдання розробляється та затверджується замовником проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності.
1.13. Проект землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності розробляється у такому порядку:
- підготовчі роботи;
- обґрунтування проектних рішень;
- оформлення проекту.
1.14. Розробка технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок (в разі необхідності) проводиться відповідно до вимог статті 55 Закону України "Про землеустрій".
1.15. Розробка технічної документації щодо складання Державного акта на право комунальної власності на землі.
1.16. Фінансування робіт здійснюється за кошти державного та місцевого бюджетів пропорційно площі віднесення земель до державної чи комунальної власності.
2. Підготовчі роботи
2.1. Підготовчі роботи виконуються розробником проекту за участю місцевих органів земельних ресурсів, відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування і включають збір, систематизацію, аналіз та вивчення рішень про надання (передачу), вилучення земельних ділянок, затвердження матеріалів інвентаризації земель, документації із землеустрою, земельно-кадастрових, планово-картографічних, геодезичних, містобудівних, державно-реєстраційних та інших матеріалів, які характеризують місце розташування об'єктів загальнодержавного значення, розподіл земель за формами власності, категоріями, власниками і користувачами, облік та використання земельного фонду, наявність об'єктів нерухомого майна та їх належність тощо.
2.2. В процесі систематизації земельно-кадастрових матеріалів розглядаються та аналізуються:
- звіти з кількісного обліку земель;
- матеріали щодо розподілу земель за формами власності та за категоріями земель;
- документи, що посвідчують право на земельну ділянку;
- інша землевпорядна документація.
2.3. В межах населених пунктів аналізується плановий матеріал масштабу 1:500, що може бути використаний для встановлення обмежень (обтяжень) прав на землю, а також для визначення охоронних зон, зон санітарної охорони та зон особливого режиму використання земель.
2.4. Документація із землеустрою, яка підлягає систематизації і аналізу, включає:
- проект встановлення меж населеного пункту і технічна документація щодо встановлення меж в натурі (на місцевості);
- план земельно-господарського устрою населеного пункту;
- проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок і технічні документації щодо перенесення їх меж в натуру;
- проекти землеустрою та технічні документації щодо організації території природно-заповідного фонду та земель іншого природоохоронного призначення;
- технічні документації щодо складання документів, що посвідчують право на земельні ділянки;
- матеріали паювання, охорони земель та іншу землевпорядну документацію.
2.5. До містобудівних матеріалів, які підлягають вивченню та аналізу, відносяться:
- дані містобудівного кадастру;
- схеми планування території на регіональному та місцевому рівнях; генеральний план населеного пункту;
2.6. В процесі виконання підготовчих робіт також збираються і систематизуються:
документи, що посвідчують право власності на будівлі та споруди, які розміщені на земельних ділянках в межах населених пунктів - державної власності, а за межами населених пунктів - комунальної власності.
2.7. Звіти про наявність і використання земель аналізуються з метою визначення фактичного розподілу земель за формами власності та категоріями земель (цільовому призначенню).
2.8. Кадастрові плани і карти, документація із землеустрою, планово-картографічні матеріали систематизуються і на їх основі готується план для розробки проекту землеустрою із розмежування земель державної та комунальної власності.
2.9. Пронумеровані земельні ділянки державної, приватної та комунальної форм власності позначаються на плані різним кольором.
2.10. Відповідно до плану, з урахуванням кадастрової нумерації земельних ділянок, складається перелік земельних ділянок в межах населених пунктів - державної власності, а за межами населених пунктів - комунальної власності (крім земель приватної власності), в якому відображаються:
- порядковий номер земельної ділянки;
- площа земельної ділянки (до десятитисячних гектара в межах населеного пункту та до сотих гектара за межами населеного пункту);
- категорія земель (цільове призначення), до якої відноситься земельна ділянка.
2.11. З урахуванням плану розміщення земельних ділянок, інформації про розташовані на земельних ділянках об'єкти нерухомого майна, їх призначення та належності до підприємств, установ, організацій, органів державної влади аналізується розміщення та розміри земельних ділянок, які використовуються для забезпечення діяльності Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів державної влади, Національної академії наук України, державних галузевих академій наук. Складається перелік вказаних земельних ділянок, їх місце розташування та площа.
2.12. На підставі аналізу використання земельних ділянок природно-заповідного фонду та історико-культурного призначення визначаються об'єкти, що мають статус національних або загальнодержавних. Складається список таких земельних ділянок, їх розміщення та площа.

................
Перейти до повного тексту