- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
НАКАЗ
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо визначення результатів виконання завдань державними службовцями, які займають посади державної служби категорій "Б" і "В", та затвердження висновку
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України
з питань державної служби
№ 129-21 від 12.08.2021 )
Відповідно до пункту 9 Положення про Національне агентство України з питань державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року
№ 500 ,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо визначення результатів виконання завдань державними службовцями, які займають посади державної служби категорій "Б" і "В", та затвердження висновку, що додаються.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного
агентства України з питань
державної служби
18.09.2020 № 174-20
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо визначення результатів виконання завдань державними службовцями, які займають посади державної служби категорій "Б" і "В", та затвердження висновку
I. Загальні положення
2. Ці Методичні рекомендації рекомендується застосовувати у своїй роботі службам управління персоналом державних органів (далі - служба управління персоналом) та іншим учасникам проведення оцінювання результатів службової діяльності (далі - оцінювання) державних службовців, які займають посади державної служби категорій "Б" і "В" (далі - державні службовці).
3. Ці Методичні рекомендації рекомендується застосовувати під час:
визначення результатів виконання завдань (підготовка проекту наказу (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань державними службовцями (далі - проект наказу (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань), із списком державних службовців, подання письмових звітів, проведення оціночних співбесід, заповнення форм щодо результатів виконання завдань державним службовцем (далі - форма щодо результатів виконання завдань);
( Абзац другий пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 129-21 від 12.08.2021 )
затвердження висновку щодо оцінювання результатів службової діяльності державних службовців (далі - висновок) (крім випадків, коли жодне із визначених завдань не підлягає оцінюванню) та ознайомлення з ним державного службовця.
4. Учасниками визначення результатів виконання завдань та затвердження висновку рекомендується вважати:
державного службовця;
безпосереднього керівника державного службовця;
керівника самостійного структурного підрозділу (у разі наявності), в якому працює державний службовець;
суб'єкта призначення;
службу управління персоналом.
5. Відповідно до пункту 13
Порядку визначення результатів виконання завдань проводиться у жовтні - грудні за період з 1 січня поточного року або з дати визначення завдань і ключових показників до дати прийняття наказу (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань.
6. При визначенні результатів виконання завдань та затвердженні висновку рекомендується дотримуватися такого алгоритму дій:
1) для служб управління персоналом:
підготовка проекту наказу (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань;
проведення навчання для державних службовців щодо процедури оцінювання;
збір оформлених в установленому порядку форм щодо результатів виконання завдань державних службовців та узагальнення таких результатів;
інформування суб'єкта призначення про виставлення негативної оцінки та передача йому матеріалів оцінювання державного службовця, якому за підсумками визначення результатів виконання завдань виставлено негативну оцінку;
підготовка проекту висновку за формою згідно з додатком 5 до
Порядку та проекту наказу (розпорядження) про його затвердження;
ознайомлення державних службовців з затвердженим висновком у порядку, визначеному
Законом;
зазначення в особовій картці державного службовця оцінки відповідно до затвердженого висновку, причин непроведення або підстав припинення оцінювання;
2) для безпосередніх керівників:
ознайомлення зі строком визначення результатів виконання завдань в державному органі;
збір та аналіз поданих державними службовцями письмових звітів та форм щодо результатів виконання завдань в частині відомостей щодо себе та займаної посади, опису досягнутих результатів у розрізі кожного визначеного завдання та строку його фактичного виконання;
підготовка переліку питань на оціночну співбесіду;
проведення оціночної співбесіди та завершення заповнення форми щодо результатів виконання завдань;
ознайомлення державного службовця з результатами виконання завдань та передача оформленої форми щодо результатів виконання завдань службі управління персоналом;
надання пояснень суб'єкту призначення для встановлення обґрунтованості виставлення державному службовцю негативної оцінки (у разі необхідності);
3) для державних службовців:
ознайомлення зі строком визначення результатів виконання завдань в державному органі;
аналіз виконання своїх завдань і ключових показників результативності, ефективності та якості службової діяльності (далі - ключові показники), підготовка письмового звіту (у разі його подання державним службовцем) та заповнення форми щодо результатів виконання завдань в частині відомостей щодо себе та займаної посади, опису досягнутих результатів у розрізі кожного визначеного завдання та строку його фактичного виконання;
надання усних пояснень під час оціночної співбесіди;
ознайомлення з результатами виконання завдань;
надання пояснень суб'єкту призначення для встановлення обґрунтованості виставлення державному службовцю негативної оцінки (у разі необхідності);
ознайомлення з затвердженим висновком;
4) для суб'єкта призначення:
прийняття наказу (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань;
вивчення матеріалів оцінювання і в разі необхідності заслуховування пояснення відповідного державного службовця та/або його безпосереднього керівника для встановлення обґрунтованості виставлення державному службовцю негативної оцінки;
прийняття наказу (розпорядження) про затвердження висновку.
7. Відповідно до пункту 9-1
Порядку оформлення документів, передбачених Порядком, здійснюється його учасниками у паперовій формі з використанням власноручних підписів або в електронній формі з накладенням кваліфікованих електронних підписів.
Обговорення та співбесіди з учасниками оцінювання, передбачені на відповідних етапах оцінювання, можуть проводитися за фізичної присутності учасників або дистанційно шляхом застосування технічних засобів.
На період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України відповідно до законодавства, визначення результатів виконання завдань (зокрема проведення оціночної співбесіди, надання усних пояснень) рекомендується здійснювати з дотриманням вимог протиепідемічних заходів, встановлених Кабінетом Міністрів України та головним державним санітарним лікарем України.
( Пункт 7 розділу I в редакції Наказу Національного агентства України з питань державної служби
№ 129-21 від 12.08.2021 )
8. Відповідно до пункту 36
Порядку у разі виконання державним службовцем, який займає посаду державної служби категорії "Б" або "В", обов'язків за іншою посадою державної служби (за наявності розпорядчого акта про покладення виконання обов'язків або за розподілом обов'язків) визначення результатів виконання завдань здійснюється з урахуванням положень пункту 8
Порядку керівником вищого рівня по відношенню до посади державної служби, яку він займає.
( Пункт 8 розділу I в редакції Наказу Національного агентства України з питань державної служби
№ 129-21 від 12.08.2021 )
II. Прийняття наказу (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань
1. Відповідно до абзаців першого та другого пункту 6
Порядку служба управління персоналом, в якому працює державний службовець, надає консультативну допомогу учасникам оцінювання та здійснює заходи щодо організації оцінювання, у тому числі підготовку проекту наказу (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань державними службовцями, із списком державних службовців.
2. З метою належної підготовки до визначення результатів виконання завдань службам управління персоналом державного органу, штатна чисельність якого перевищує 50 осіб, рекомендується розпочати підготовку проекту наказу (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань та подати його на затвердження не пізніше 05 жовтня звітного року.
3. Відповідно до абзаців першого - четвертого пункту 15
Порядку для визначення результатів виконання завдань суб'єктом призначення приймається наказ (розпорядження), в якому зазначається:
список державних службовців;
строк визначення результатів виконання завдань;
доручення, необхідні для організаційного забезпечення проведення цього етапу оцінювання (у разі потреби).
4. Службі управління персоналом при підготовці списку державних службовців рекомендується враховувати вимоги пунктів 8 та 14
Порядку , а саме:
1) оцінювання результатів службової діяльності державного службовця, на якого покладено виконання обов'язків за вакантною посадою державної служби або виконання обов'язків тимчасово відсутнього державного службовця, проводиться за тією посадою державної служби, яку він займає;
2) визначення результатів виконання завдань, затвердження висновку не проводиться, якщо на дату прийняття наказу (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань державний службовець:
працює на займаній посаді у звітному році з визначеними йому завданнями менше трьох місяців;
перебуває у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами, для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, без збереження заробітної плати відповідно до пунктів 3, 3-1 і 18 частини першої
статті 25 Закону України
"Про відпустки" ;
( Абзац п'ятий пункту 4 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Національного агентства України з питань державної служби
№ 129-21 від 12.08.2021 )
відсутній на службі у зв'язку з призовом на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийняттям на військову службу за контрактом, зокрема шляхом укладення нового контракту на проходження військової служби, під час дії особливого періоду;
відсутній на службі у зв'язку з проходженням спеціальної підготовки кандидатами на посаду судді відповідно до
статті 77 Закону України "Про судоустрій і статус суддів";
відсторонений від виконання посадових обов'язків (повноважень) у порядку, визначеному законом.
5. Службі управління персоналом при встановленні строку визначення результатів виконання завдань рекомендується дотримуватися абзацу сьомого пункту 15
Порядку , яким встановлено, що строк визначення результатів виконання завдань державними службовцями встановлюється з урахуванням того, що результати виконання завдань безпосередніх керівників визначаються після результатів виконання завдань підпорядкованих їм державних службовців.
6. Службі управління персоналом рекомендується узгодити з керівником державної служби та керівниками самостійних структурних підрозділів кінцевий строк:
1) подання державним службовцем безпосередньому керівнику письмового звіту (у разі складання такого звіту);
2) подання державним службовцем безпосередньому керівнику форми щодо результатів виконання завдань, заповненої у частині відомостей щодо себе та займаної посади, опису досягнутих результатів у розрізі кожного визначеного завдання та строку його фактичного виконання;
3) подання державним службовцем безпосередньому керівнику заяви про проведення оціночної співбесіди та визначення результатів виконання завдань раніше (у разі тимчасової відсутності у зв'язку з відрядженням або відпусткою такого державного службовця);
4) початку та завершення проведення оціночних співбесід у державному органі;
5) подання безпосереднім керівником службі управління персоналом оформленої в установленому порядку форми щодо результатів виконання завдань для зберігання;
6) подання державним службовцем зауважень щодо оцінювання результатів його службової діяльності (у разі наявності);
7) підготовки службою управління персоналом проекту наказу (розпорядження) про затвердження висновку щодо оцінювання результатів службової діяльності державних службовців.
З метою якісного опрацювання безпосереднім керівником поданих йому державним службовцем матеріалів службі управління персоналом рекомендується передбачити перерву не менше двох робочих днів між поданням державним службовцем форми щодо результатів виконання завдань і письмового звіту та проведенням оціночної співбесіди.
Якщо штатна чисельність державних службовців державного органу перевищує 50 осіб, службі управління персоналом рекомендується розробити графік визначення результатів виконання завдань у державному органі з урахуванням рекомендацій цього пункту.
7. У разі виникнення потреби у додаткових дорученнях, необхідних для організаційного забезпечення визначення результатів виконання завдань, службі управління персоналом рекомендується узгодити такі доручення з керівником державної служби та з керівниками самостійних структурних підрозділів.
Наприклад, у разі проведення навчання державних службовців щодо визначення результатів виконання завдань у державному органі, службі управління персоналом рекомендується узгодити з керівниками самостійних структурних підрозділів дату (дати) проведення такого навчання.
8. Службі управління персоналом під час проведення навчання щодо визначення результатів виконання завдань рекомендується довести до відома державних службовців інформацію про:
етапи проведення оцінювання;
строк визначення результатів виконання завдань (графік, у разі його підготовки);
кінцевий строк подання державним службовцем заяви про проведення оціночної співбесіди та визначення результатів виконання завдань раніше визначеного строку, встановленого в наказі (розпорядженні), якщо він припадає на період відрядження або відпустки цього державного службовця;
................Перейти до повного тексту