1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
04.02.2020 № 170
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 1318 від 13.07.2020 )
Про затвердження нової редакції Положення про НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ
Відповідно до статті 57 Господарського кодексу України , статті 6 Закону України "Про управління об'єктами державної власності", статті 15 та частини четвертої статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ в новій редакції, що додається.
2. Начальнику управління правового захисту інтересів Міністерства в судах та інших органах департаменту правового забезпечення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Харабарі Т.І. у тижневий строк у встановленому порядку подати Положення про НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ на державну реєстрацію.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 21.11.2019 № 423 "Про затвердження Положення про НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ".
4. Цей наказ набирає чинності з дня його прийняття, крім пункту 3, який набирає чинності з дня державної реєстрації Статуту, зазначеного в пункті 1 цього наказу.
Міністр розвитку економіки,
торгівлі та сільського
господарства України


Т. Милованов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
розвитку економіки,
торгівлі та сільського
господарства України
04 лютого 2020 року № 170
Міністр розвитку економіки,
торгівлі та сільського
господарства України
__________ Т. Милованов
ПОЛОЖЕННЯ
про НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ
(ідентифікаційний код 26196207)
(нова редакція)
1. НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ (далі - НААУ) є національним органом України з акредитації. НААУ є державною організацією, яка утворюється Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки), належить до сфери його управління та провадить некомерційну господарську діяльність.
Мінекономіки не має права втручатися в діяльність з акредитації НААУ.
2. НААУ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Мінекономіки та цим Положенням.
3. Повне найменування:
українською мовою - НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ;
англійською мовою - NATIONAL ACCREDITATION AGENCY OF UKRAINE.
4. Скорочене найменування:
українською мовою - НААУ;
англійською мовою - NAAU.
5. Місцезнаходження НААУ: вул. Генерала Алмазова, 18/7, м. Київ, 01133.
6. Основними завданнями НААУ є:
забезпечення єдиної технічної політики у сфері оцінки відповідності;
забезпечення довіри споживачів до діяльності з оцінки відповідності;
створення умов для взаємного визнання результатів діяльності акредитованих органів на міжнародному рівні;
усунення технічних бар'єрів у торгівлі.
7. Основними принципами діяльності НААУ є:
забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх заінтересованих сторін;
загальнодоступність та неупередженість проведення робіт з акредитації;
прозорість діяльності з акредитації;
професійна компетентність виконавців робіт;
добровільність акредитації;
забезпечення участі органів виконавчої влади та громадських організацій на паритетній основі;
застосування гармонізованих із міжнародними та європейськими стандартами вимог щодо акредитації;
дотримання суспільних інтересів;
конфіденційність інформації, одержаної в процесі акредитації.
8. Основними функціями НААУ відповідно до покладених на нього завдань є:
акредитація органів з оцінки відповідності, у тому числі прийняття рішень про акредитацію, відмову в акредитації, розширення та обмеження сфери акредитації, тимчасове зупинення і поновлення дії та скасування атестата про акредитацію;
проведення моніторингу за відповідністю акредитованих ним органів з оцінки відповідності вимогам акредитації (далі - моніторинг) шляхом здійснення нагляду, проведення повторних, позачергових та інших оцінок;
регулювання та сприяння ефективному веденню економічної діяльності;
затвердження:
- порядку здійснення акредитації, програм робіт з акредитації;
- порядку проведення моніторингу;
- порядку розгляду скарг, пов'язаних з діяльністю акредитованих органів з оцінки відповідності;
- кваліфікаційних вимог, порядку та правил атестації персоналу з акредитації;
- складу атестаційної комісії персоналу з акредитації;
- положення про комісію з апеляцій;
- методичних рекомендацій з питань акредитації;
організація відбору, навчання, підготовки та атестації персоналу з акредитації, залучення його до проведення робіт з акредитації;
ведення реєстру акредитованих органів з оцінки відповідності та реєстру персоналу з акредитації;
участь у роботі з гармонізації нормативно-правових актів, національних стандартів та інших документів з питань акредитації з міжнародними та європейськими правилами і стандартами, які визначають вимоги до НААУ та акредитованих органів з оцінки відповідності;
представництво та участь від України в міжнародних, європейських та інших регіональних організаціях з акредитації;
укладання договорів про співробітництво та взаємне визнання акредитації органів з оцінки відповідності;
організація інформаційного забезпечення з питань акредитації, у тому числі оприлюднення на веб-сайті НААУ переліку назв і позначень нормативно-правових актів у сфері акредитації, національних стандартів з питань акредитації, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами, а також інших документів з питань акредитації, прийнятих НААУ, міжнародними та європейськими організаціями з акредитації, відповідно до вимог яких здійснюється акредитація, текстів нормативно-правових актів з питань акредитації, а також текстів інших документів з питань акредитації, прийнятих національним органом України з акредитації, інформації про результати його взаємного оцінювання, види діяльності з оцінки відповідності, щодо яких НААУ здійснює акредитацію, та про будь-які пов'язані з цим зміни;
створення технічних комітетів з акредитації та затвердження положення про них;
дослідження й експериментальні розробки у сфері природничих і технічних наук;
надання Мінекономіки щороку не пізніше 1 березня та щокварталу не пізніше 20 числа місяця, що настає за звітним періодом, звітів про результати діяльності НААУ за відповідний період;
виконання функцій щодо акредитації інших осіб, ніж органи з оцінки відповідності, та засвідчення компетентності осіб щодо провадження діяльності, іншої ніж оцінка відповідності, у випадках, установлених законодавством;
організація науково-дослідних робіт у сфері акредитації;
визначення строків здійснення акредитації;
встановлення розмірів та порядку оплати робіт з акредитації та моніторингу відповідно до методики визначення вартості таких робіт, яка затверджується Мінекономіки.
9. НААУ має право:
утворювати експертні комісії (групи) та залучати до роботи в них на договірних засадах позаштатний персонал з акредитації;
проводити видавничу діяльність відповідно до завдань, визначених цим Положенням;
організовувати та проводити семінари з питань акредитації;
мати представників НААУ в інших регіонах України;
утворювати філії, представництва та інші відокремлені підрозділи;
брати участь у взаємних оцінюваннях, які проводяться в межах міжнародних, європейських та інших регіональних організацій з акредитації, членом яких є національний орган України з акредитації;
співпрацювати з національними органами акредитації інших держав;
звертатися під час здійснення акредитації до національних органів з акредитації інших держав із запитами щодо виконання ними окремих робіт з оцінки органів з оцінки відповідності;
виконувати за запитами національних органів з акредитації інших держав під час здійснення ними акредитації окремі роботи з оцінки органів з оцінки відповідності.
10. НААУ зобов'язане:
бути організованим таким чином, щоб бути незалежним від органів з оцінки відповідності, оцінювання яких воно проводить, від будь-якого комерційного тиску та забезпечувати відсутність конфлікту інтересів з органами з оцінки відповідності;
бути організованим та функціонувати таким чином, щоб гарантувати об'єктивність і неупередженість своєї діяльності;
забезпечувати прийняття кожного рішення, що стосується засвідчення компетентності органу з оцінки відповідності, компетентними особами, які не проводили оцінку цього органу;
уживати адекватних заходів для забезпечення конфіденційності одержаної інформації;
визначати види діяльності з оцінки відповідності, стосовно яких воно є компетентним здійснювати акредитацію, з посиланням на відповідні нормативно-правові акти та стандарти;
установлювати необхідні процедури для забезпечення ефективного управління та належного внутрішнього контролю;
мати у своєму розпорядженні достатню кількість компетентного персоналу для належного виконання своїх завдань;
документувати обов'язки, сфери відповідальності та повноваження персоналу, який може вплинути на якість оцінки і засвідчення компетентності;
установлювати, упроваджувати та підтримувати процедури моніторингу виконання залученим персоналом робіт з акредитації та його компетентності;
перевіряти, щоб акредитовані органи проводили оцінку відповідності у пропорційний спосіб, без покладання зайвого навантаження на суб'єктів господарювання та з належним урахуванням величини суб'єкта господарювання, що замовляє роботи з оцінки відповідності, галузі, у якій він діє, його структури, ступеня складності технології виробництва відповідної продукції та масового чи серійного характеру виробничого процесу;

................
Перейти до повного тексту