- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про внесення змін до наказу МОН N 30 від 21.01.2009
( Наказ фактично втратив чинність у зв'язку з втратою
чинності Наказу Міністерства освіти і науки
N 30 від 21.01.2009, до якого
вносились зміни )
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України
N 1019 від 08.08.2007 "Про ліцензування діяльності з надання освітніх послуг" та з метою удосконалення процедури ліцензування надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій
НАКАЗУЮ:
1. Пункт перший наказу МОН
N 30 від 21.01.2009 "Про документи для проведення ліцензування" доповнити абзацом сьомим наступного змісту:
"форму заяви про проведення ліцензування та методику визначення можливостей навчального закладу, іншої юридичної особи щодо започаткування (продовження) діяльності з надання освітніх послуг, збільшення або перерозподілу ліцензованого обсягу надання освітніх послуг у підвищенні кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій".
2. Відділу ліцензійної експертизи департаменту вищої освіти (Шпак В.В.):
2.1. Довести цей наказ до відома керівників навчальних закладів та органів управління освітою Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
2.2. Забезпечити розміщення інформації на офіційному веб-сайті Міністерства.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Фінікова Т.В.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
02.03.2010 N 169
БЛАНК ЗАЯВНИКА
Міністерство освіти
і науки України
01135, м. Київ,
пр. Перемоги, 10
ЗАЯВА
Прошу провести ліцензування діяльності з надання освітніх
послуг з підвищення кваліфікації працівників органів державної
влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств,
установ та організацій
__________________________________________________________________
(шифр та назва галузі знань, напряму, спеціальності)
з ліцензованим обсягом _________ осіб ___________ форми навчання.
Заявник _________________________________________________________
(найменування навчального закладу, юридичної особи)
(назва відокремленого структурного підрозділу,
де ліцензується дана освітня послуга)
Керівник ________________________________________________________
(прізвище, ім'я та по батькові)
Посада __________________________________________________________
(ректор, директор, президент тощо)
Ідентифікаційний код заявника ___________________________________
Організаційно-правова форма _____________________________________
Свідоцтво про державну реєстрацію (перереєстрацію) N ___________,
видане __________________________________________________________
Довідка про внесення до Державного реєстру вищих навчальних
закладів
N ___________ від _______________________________________________
Форма власності _________________________________________________
Орган управління ________________________________________________
Місцезнаходження заявника _______________________________________
_________________________________________________________________
Місце провадження діяльності з надання освітніх послуг __________
Тел: ____________ факс: ___________ e-mail: _____________________
Орган державної податкової служби _______________________________
(назва, місцезнаходження)
Довідка про внесення до Єдиного державного реєстру
підприємств і організацій України від _____________, видана ______
_________________________________________________________________
(назва органу державної статистики)
Розрахунковий рахунок N _______ у _______________________________
(назва банківської установи)
Валютний рахунок ________________________________________________
З порядком отримання ліцензії, Ліцензійними умовами надання
освітніх послуг, умовами і правилами провадження освітньої
діяльності ознайомлені і зобов'язуємося їх виконувати.
Відомості у документах, поданих для отримання ліцензії, є
достовірними.
________________________ __________________ ___________________
(назва посади керівника) (особистий підпис) (П.І.Б. керівника)
М.П.
До заяви додаються:
_________________________________________________________________
(перелік документів, що додаються до заяви
з вказівкою на реквізити кожного з них)
------------------------------------------------------------------
|Дата і номер реєстрації заяви|Наявність документів, що вказані в|
| |переліку, перевірено |
|-----------------------------+----------------------------------|
|від _____________ N ___ |__________________________________|
| |(підпис, прізвище та ініціали |
| |особи, яка прийняла заяву) |
------------------------------------------------------------------
МЕТОДИКА
визначення можливостей навчального закладу, іншої юридичної особи щодо започаткування (продовження) діяльності з надання освітніх послуг збільшення або перерозподілу ліцензованого обсягу з підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій
Ліцензування освітніх послуг є процедурою проведення
ліцензійної експертизи, прийняття рішень, їх оформлення, видачі,
переоформлення ліцензій, видачі їх дублікатів, а також прийняття
рішень про обмеження діяльності суб'єктів у сфері освіти.
Для отримання ліцензії на провадження діяльності з надання
освітніх послуг у сфері вищої освіти навчальні заклади, інші
юридичні особи (далі - навчальні заклади), що планують
ліцензування освітніх послуг, подають до відповідного підрозділу
органу ліцензування обґрунтування можливості щодо ліцензування
діяльності з надання освітньої послуги. Обґрунтування складається
у формі самоаналізу, де аналізується стан спроможності навчального
закладу надавати певну освітню послугу. У самоаналізі на підставі
результатів моніторингу ринку праці, ринку освітніх послуг та
власних можливостей фінансового, кадрового, навчально-методичного
і матеріально-технічного забезпечення обґрунтовується необхідність
започаткування освітньої послуги, спроможність навчального закладу
забезпечити її якісну реалізацію на рівні вимог встановлених
стандартів та відповідно до норм чинного законодавства.
Кожен розділ обов'язково передбачає висновок щодо достатності
забезпечення та його відповідності Ліцензійним умовам надання
освітніх послуг з підвищення кваліфікації працівників органів
державної влади, органів місцевого самоврядування, державних
підприємств, установ та організацій. У разі, якщо фактичний стан
забезпечення на момент звернення про ліцензування не відповідає
встановленим нормативам, додається план заходів щодо його
вдосконалення (покращення). У плані заходів відображається назва
заходу, ресурси, за рахунок яких планується виконання заходу,
термін виконання.
Кожна таблиця підписується керівником навчального закладу та
скріплюється печаткою.
Документи оформляються відповідно до вимог Уніфікованої
системи організаційно-розпорядчої документації (Вимоги до
оформлювання документів) ДСТУ 4163-2003, затвердженого наказом
Держспоживстандарту України від 07.04.2003 року N 55. Документи
формуються у справу, прошнуровуються пронумеровуються та
підписуються керівником, підпис якого засвідчується печаткою
навчального закладу.
Самоаналіз складається у двох примірниках державною мовою з
наскрізною нумерацією сторінок. Один з примірників подається до
органу ліцензування.
ЗРАЗОК ТИТУЛЬНОГО АРКУША ОБҐРУНТУВАННЯ
ОБҐРУНТУВАННЯ
можливості
________________________________________________
(повна юридична назва навчального закладу)
щодо ліцензування діяльності (збільшення,
перерозподілу ліцензованого обсягу)
з надання освітньої послуги з підвищення кваліфікації
працівників органів державної влади, органів
місцевого самоврядування, державних підприємств,
установ та організацій
(вид освітньої послуги згідно постанови
Кабінету Міністрів України від 8 серпня 2007 р.
N 1019 "Про ліцензування діяльності
з надання освітніх послуг")
з ліцензованим обсягом навчального закладу
(освітньої послуги) _____ осіб
Галузь знань ___________________
Напрям підготовки ______________
Розглянуто та затверджено
на засіданні
навчально-методичної ради
Протокол від __ 20__ р. N __
____________________________
(підпис, посада)
м. ____________, 20__ рік
Рекомендується така структура самоаналізу (ліцензійної
справи).
Перед титульним аркушем має бути заява навчального закладу
до МОН щодо проведення ліцензійної експертизи, далі зміст справи
із зазначенням сторінок.
ЛІЦЕНЗУВАННЯ ПІДВИЩЕННЯ
кваліфікації за напрямами, спеціальностями, за певними програмами, за посадами тощо
Зміст справи
------------------------------------------------------------------
|N з/п | Назва розділу |Стор.|
|------+---------------------------------------------------+-----|
| 1. |Установчі документи (статут) | |
|------+---------------------------------------------------+-----|
| 2. |Копія рішення власника (власників) або | |
| |уповноваженого ним органу про створення навчального| |
| |закладу (у разі коли власників або уповноважених | |
| |ними органів два і більше - копія установчого | |
| |договору) | |
|------+---------------------------------------------------+-----|
| 3. |Копії свідоцтва про державну реєстрацію навчального| |
| |закладу і довідки про включення його до Єдиного | |
| |державного реєстру підприємств та організацій | |
| |України | |
|------+---------------------------------------------------+-----|
| 4. |Копії документів, що засвідчують рівень освіти, | |
| |кваліфікації та громадянство керівника закладу: | |
| |дипломів про вищу освіту та науковий ступінь, | |
| |атестатів про вчене звання, першої сторінки | |
| |паспорта | |
|------+---------------------------------------------------+-----|
| 5. |Довідка про погодження надання освітньої послуги з | |
| |органами виконавчої влади, якщо це передбачено | |
| |законодавством і необхідне для організації навчання| |
| |за напрямами підготовки | |
|------+---------------------------------------------------+-----|
| 6. |Копії діючих ліцензій на надання освітніх послуг, | |
| |сертифікатів про акредитацію | |
|------+---------------------------------------------------+-----|
| 7. |Обґрунтування необхідності ліцензування освітньої | |
| |послуги | |
|------+---------------------------------------------------+-----|
| 7.1. |Дані про кількісний і якісний склад державних | |
| |службовців і посадових осіб місцевого | |
| |самоврядування у регіоні (за даними Державного | |
| |комітету статистики України) | |
|------+---------------------------------------------------+-----|
| 7.2. |Документ, що засвідчує підтримку (ініціативу) | |
| |органу управління навчальним закладом щодо | |
| |ліцензування освітньої послуги | |
|------+---------------------------------------------------+-----|
| 7.3. |Інформація про кадрове забезпечення: якісний склад | |
| |науково-педагогічних (педагогічних) працівників, | |
| |які забезпечують навчальний процес відповідно до | |
| |навчальних планів | |
|------+---------------------------------------------------+-----|
| 7.4. |Інформація про матеріально-технічне забезпечення | |
|------+---------------------------------------------------+-----|
|7.4.1.|Приміщення для занять слухачів та | |
| |науково-педагогічного (педагогічного) персоналу | |
|------+---------------------------------------------------+-----|
|7.4.2.|Інформація про комп'ютерне забезпечення | |
|------+---------------------------------------------------+-----|
|7.4.3.|Соціальна інфраструктура | |
|------+---------------------------------------------------+-----|
| 7.5. |Професійні програми підвищення кваліфікації та | |
| |інформація про навчально-методичне забезпечення | |
|------+---------------------------------------------------+-----|
| 7.6. |Інформаційне забезпечення | |
|------+---------------------------------------------------+-----|
| 7.7. |План-графік підвищення кваліфікації на рік | |
|------+---------------------------------------------------+-----|
| 7.7. |Інше | |
------------------------------------------------------------------
ОПИС
складових справи
1. Установчі та реєстраційні документи
Якщо ліцензування діяльності із надання освітніх послуг
проводиться вперше і він ще не внесений до Державного реєстру
вищих навчальних закладів, подаються копії установчих та
реєстраційних документів навчального закладу і відокремлених
структурних підрозділів навчального закладу (рішення власника
(власників) або уповноваженого ним органу про створення
навчального закладу (у разі коли власників або уповноважених ними
органів два і більше - копія установчого договору), статут,
свідоцтво про державну реєстрацію, довідка про включення до
Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України).
Якщо навчальний заклад включений до Державного реєстру вищих
навчальних закладів, то подається лише копія Довідки про включення
до названого реєстру.
2. Копії діючих ліцензій на надання освітніх послуг,
сертифікатів про акредитацію
Навчальні заклади, які здійснюють освітню діяльність за
ліцензіями, виданими відповідними органами ліцензування, подають
копії ліцензій на надання освітніх послуг з підвищення
кваліфікації працівників органів державної влади, органів
місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та
організацій.
3. Обґрунтування необхідності ліцензування освітньої послуги
3.1. Дані про кількісний і якісний склад державних службовців
і посадових осіб місцевого самоврядування у регіоні (за даними
Державного комітету статистики України)
Результати моніторингу ринку праці та ринку освітніх послуг,
які вже надаються у даному регіоні, погоджуються з Урядом
Автономної Республіки Крим, відповідними обласними, Київською,
Севастопольською міськими державними адміністраціями.
У результатах моніторингу ринку праці та ринку освітніх
послуг повинні бути відображені такі аспекти.
"ПОГОДЖЕНО"__________________
Голова _____________________
обласної (міської)
держадміністрації
"___" ___________ 20__ р.
Розглянуто на засіданні
Регіональної громадської
експертної комісії
Державної акредитаційної
комісії
Протокол N ___ від _________
____________________________
(підпис голови)
I. Загальна характеристика та перспективи розвитку регіону
щодо потреби у фахівцях заявленого напряму на термін 5 років.
Які навчальні заклади в регіоні вже надають подібні освітні
послуги, з якого часу, у якому обсязі.
Чим надання заявлених освітніх послуг у даному навчальному
закладі буде відрізнятись від тих, що вже є (більш досконала
програма, більш адаптована до потреб регіону, замовника і т.ін.).
Підстави щодо доцільності надання освітніх послуг у даному
навчальному закладі в заявленому ліцензованому обсязі (висновок).
II. Загальна характеристика навчального закладу.
Подається стисла історична довідка розвитку навчального
закладу, наводиться коротка інформація про рік заснування, відомчу
приналежність, форму власності, основні етапи розвитку.
Таблиця 1. Загальна характеристика
_________________________________________________________________
(назва навчального закладу)
------------------------------------------------------------------
| N | Показники діяльності | Кількісні параметри |
|п/п| |---------------------------------|
| | | Денна форма | Дистанційна форма |
| | | навчання | навчання |
|---+--------------------------+-------------+-------------------|
| 1.|Сукупний ліцензований | | |
| |обсяг підвищення | | |
| |кваліфікації слухачів | | |
|---+--------------------------+-------------+-------------------|
| 2.|кількість слухачів разом: | | |
|---+--------------------------+-------------+-------------------|
| 3.|кількість навчальних груп | | |
|---+--------------------------+-------------+-------------------|
| 4.|кількість ліцензованих | | |
| |напрямів підвищення | | |
| |кваліфікації | | |
|---+--------------------------+-------------+-------------------|
| 5.|Загальні навчальні площі | | |
| |будівель (кв.м) | | |
| |--------------------------+-------------+-------------------|
| |З них: | | |
| |--------------------------+-------------+-------------------|
| |- власні: | | |
| |--------------------------+-------------+-------------------|
| |- орендовані: | | |
|---+--------------------------+---------------------------------|
| 6.|Площі, які здаються | |
| |навчальним закладом в | |
| |оренду (кв.м.) | |
|---+--------------------------+---------------------------------|
| 7.|Інше | |
------------------------------------------------------------------
III. Наявні і потенційні можливості щодо надання освітніх
послуг за заявленим напрямом:
а) матеріальна база і перспективи її розвитку (стисло описати
наявну матеріально-технічну базу, визначити, яку матеріальну базу
необхідно створити, сформулювати перспективний план роботи та
надати обґрунтування, за рахунок яких ресурсів і в які терміни це
буде зроблено);
б) кадровий склад (стисло описати наявні педагогічні та
науково-педагогічні кадри, їх достатність для забезпечення
навчального процесу, обґрунтувати можливості підготовки або
залучення викладацького складу в майбутньому, вказати конкретні
кандидатури);
в) навчально-методичне забезпечення (стисло описати
................Перейти до повного тексту