- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Про затвердження Положення про залучення комерційних агентів для надання фінансових платіжних послуг
Відповідно до
статей 7,
15,
40 та
56 Закону України "Про Національний банк України",
статей 25,
38,
61 та
79 Закону України "Про платіжні послуги",
статті 47 Закону України "Про банки і банківську діяльність" та з метою впорядкування діяльності комерційних агентів, які залучаються для надання фінансових платіжних послуг Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Положення про залучення комерційних агентів для надання фінансових платіжних послуг (далі - Положення), що додається.
2. Банки, які залучили комерційних агентів на надання послуг із приймання готівки для подальшого її переказу та для здійснення операцій з електронними грошима, відомості про яких були внесені до Реєстру комерційних агентів (комерційних представників) банків відповідно до
Положення про порядок ведення реєстру комерційних агентів (комерційних представників) банків, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 20 вересня 2012 року № 386, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 жовтня 2012 року за № 1720/22032 (зі змінами), протягом 60 календарних днів із дати набрання чинності цією постановою мають право:
1) надавати послуги із залученням комерційних агентів, відомості про яких на день набрання чинності цією постановою внесено до Реєстру комерційних агентів (комерційних представників) банків;
2) подати до Національного банку України заяву про внесення відомостей про комерційного агента до Реєстру платіжної інфраструктури відповідно до вимог пункту 9 розділу II Положення.
3. Національний банк України виключає відомості щодо комерційних агентів, які були залучені банками для надання послуг із приймання готівки для подальшого її переказу та для здійснення операцій з електронними грошима, з Реєстру комерційних агентів (комерційних представників) банків через 60 календарних днів із дати набрання чинності цією постановою.
4. Визнати такими, що втратили чинність:
5. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на заступника Голови Національного банку України Олексія Шабана.
6. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
02.08.2022 № 168
ПОЛОЖЕННЯ
про залучення комерційних агентів для надання фінансових платіжних послуг
I. Загальні положення
1. Це Положення розроблено відповідно до
статей 7,
40 та
56 Закону України "Про Національний банк України",
статей 25,
38,
61 та
79 Закону України "Про платіжні послуги",
статті 47 Закону України "Про банки і банківську діяльність",
Закону України "Про адміністративну процедуру" і визначає:
1) порядок повідомлення банками, платіжними установами (крім малих платіжних установ), емітентами електронних грошей та емітентами платіжних інструментів про наміри надавати фінансові платіжні послуги із залученням комерційного агента та зміни щодо залучених ними комерційних агентів для надання фінансових платіжних послуг;
2) особливості надання фінансових платіжних послуг комерційними агентами, які залучаються банком, платіжною установою (крім малої платіжної установи) і передбачають приймання готівки для виконання платіжних операцій.
2. Терміни в цьому Положенні вживаються в такому значенні:
1) день одержання заяви - дата реєстрації в Національному банку України (далі - Національний банк) заяви, поданої для здійснення процедури, визначеної цим Положенням;
1-1) день одержання клопотання - дата реєстрації в Національному банку клопотання, поданого для здійснення процедури, визначеної цим Положенням;
( Пункт 2 розділу I доповнено новим підпунктом 1-1 згідно з Постановою Національного банку
№ 183 від 27.12.2024 )
2) керівник комерційного агента - одноосібний виконавчий орган або члени колегіального виконавчого органу та члени ради (наглядової, спостережної ради - за наявності) комерційного агента - юридичної особи;
3) керівник із ліцензування - керівник структурного підрозділу Національного банку, відповідального за реєстрацію комерційних агентів, його заступник, керівник підрозділу в складі зазначеного структурного підрозділу Національного банку, його заступник або особи, які виконують їх обов'язки;
4) комерційний агент із приймання готівки - юридична особа або фізична особа-підприємець, яка діє від імені, в інтересах, під контролем і за рахунок особи, яку вона представляє під час приймання готівки для виконання платіжних операцій користувача платіжних послуг на підставі відповідного договору;
5) платіжний пристрій - це технічний пристрій, що дає змогу користувачу платіжних послуг ініціювати платіжну операцію готівкою, а також виконувати інші операції відповідно до функціональних можливостей цього пристрою;
6) уповноважена особа Національного банку - заступник Голови Національного банку, який здійснює загальне керівництво та контролює діяльність самостійних підрозділів Національного банку за вертикаллю підпорядкування "Пруденційний нагляд", керівник із ліцензування.
Інші терміни в цьому Положенні вживаються в значеннях, наведених у
Законі Україні "Про платіжні послуги", інших законах України та нормативно-правових актах Національного банку.
2-1. Уповноважена особа Національного банку під час розгляду заяви, поданої для здійснення процедур, визначених цим Положенням, приймає процедурні рішення про:
1) продовження строку розгляду заяви;
2) залишення заяви без руху;
3) зупинення та поновлення розгляду заяви;
4) задоволення або відмову в задоволенні клопотання заявника, поданого відповідно до цього Положення.
Процедурні рішення, прийняті Уповноваженою особою Національного банку в межах процедур цього Положення, оформляються у формі листа, з наведенням обґрунтування в письмовій формі.
( Розділ I доповнено новим пунктом 2-1 згідно з Постановою Національного банку
№ 183 від 27.12.2024 )
3. Вимоги цього Положення не поширюються на малі платіжні установи.
4. Вимоги цього Положення щодо залучення комерційних агентів поширюються на надання фінансових платіжних послуг в Україні в гривні.
5. Банк, платіжна установа, які отримали право на провадження діяльності з надання таких фінансових платіжних послуг: послуги із зарахування готівкових коштів на рахунки користувачів, а також послуги щодо відкриття, обслуговування та закриття рахунків (крім електронних гаманців) та/або послуги з переказу коштів без відкриття рахунку, для їх надання мають право залучати комерційних агентів виключно для приймання готівки.
6. Емітент електронних грошей, який отримав право на провадження діяльності з надання фінансової платіжної послуги з випуску електронних грошей та виконання платіжних операцій з ними, у тому числі відкриття та обслуговування електронних гаманців, для забезпечення використання електронних грошей має право залучати комерційних агентів для надання такої фінансової послуги виключно для здійснення платіжних операцій з розповсюдження електронних грошей, обмінних операцій з електронними грошима та погашення електронних грошей, визначених нормативно-правовим актом Національного банку, що регулює порядок випуску електронних грошей та здійснення платіжних операцій з ними.
Комерційним агентом емітента електронних грошей може бути надавач платіжних послуг або юридична особа, визначена законодавством України.
Вимоги до діяльності комерційних агентів (із розповсюдження електронних грошей, обмінних операцій та погашення), яких має право залучати емітент електронних грошей, визначаються нормативно-правовим актом Національного банку, що регулює порядок випуску електронних грошей та здійснення платіжних операцій з ними.
7. Емітент платіжних інструментів, який отримав право на провадження діяльності з надання фінансової платіжної послуги з емісії платіжних інструментів, має право залучати комерційного агента для надання такої фінансової платіжної послуги тільки для розповсюдження емітованих ним платіжних інструментів, якщо це не суперечить вимогам, що застосовуються до певних платіжних інструментів відповідно до нормативно-правових актів Національного банку, або правилам платіжної системи.
Розповсюдження платіжних інструментів через комерційних агентів не вважається їх емісією. Вимоги до залучення комерційних агентів, які на підставі договору з емітентом мають право здійснювати розповсюдження платіжних інструментів, визначаються нормативно-правовим актом Національного банку, що регулює порядок емісії та еквайрингу платіжних інструментів.
II. Порядок повідомлення банками, платіжними установами, емітентами електронних грошей та емітентами платіжних інструментів Національного банку про наміри надавати фінансові платіжні послуги із залученням комерційного агента
8. Вимоги розділу II цього Положення поширюються на банк, платіжну установу, емітента електронних грошей та емітента платіжних інструментів, які відповідно до законодавства України мають право звернутися до Національного банку для внесення відомостей щодо комерційного агента, який залучається ними для надання фінансових платіжних послуг, до Реєстру платіжної інфраструктури (далі - Реєстр).
( Пункт 8 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 183 від 27.12.2024 )
9. Банк, платіжна установа, емітент електронних грошей та емітент платіжних інструментів (далі - заявник), які мають намір залучити комерційного агента для надання фінансових платіжних послуг, звертаються до Національного банку для внесення відомостей щодо комерційного агента до Реєстру шляхом подання заяви про внесення відомостей про комерційного агента до Реєстру платіжної інфраструктури (далі - заява) за формою, наведеною в додатку 1 до цього Положення.
Одна заява може містити інформацію про одного комерційного агента.
10. Заявник до подання заяви зобов'язаний перевірити, чи немає:
1) відомостей про комерційного агента, власників істотної участі, керівників комерційного агента або юридичних осіб, власником істотної участі або керівником яких є комерційний агент, або юридичних осіб, власниками істотної участі або керівниками яких є власники істотної участі чи керівники комерційного агента, у переліку осіб, пов'язаних із провадженням терористичної діяльності або стосовно яких застосовано міжнародні санкції;
2) санкцій, застосованих іноземними державами (крім держав, що здійснюють збройну агресію проти України), міждержавними об'єднаннями, міжнародними організаціями або Україною до комерційного агента, власників істотної участі, керівників комерційного агента, юридичних осіб, власником істотної участі або керівником яких є комерційний агент, або до юридичних осіб, власниками істотної участі або керівниками яких є власники істотної участі чи керівники комерційного агента;
3) податкового резидентства та/або громадянства держави, що здійснює збройну агресію проти України в значенні, наведеному в
статті 1 Закону України "Про оборону України", у комерційного агента, власників істотної участі, керівників комерційного агента, юридичних осіб, власником істотної участі або керівником яких є комерційний агент, або в юридичних осіб, власниками істотної участі або керівниками яких є власники істотної участі чи керівники комерційного агента;
4) судимості в комерційного агента - фізичної особи-підприємця, керівника комерційного агента, яка не погашена та не знята в установленому законодавством України порядку, за злочини, передбачені в розділах VI, VII, XVII Особливої частини
Кримінального кодексу України;
( Пункт 10 розділу II доповнено новим підпунктом 4 згідно з Постановою Національного банку
№ 117 від 18.09.2023 )
5) обмежень/заборони в комерційного агента - фізичної особи-підприємця, керівника комерційного агента щодо права займатися певною діяльністю згідно з вироком суду, що триває, до погашення або зняття судимості;
( Пункт 10 розділу II доповнено новим підпунктом 5 згідно з Постановою Національного банку
№ 117 від 18.09.2023 )
6) відомостей про звільнення комерційного агента - фізичної особи-підприємця, керівника комерційного агента за
статтями 40 ( пункти 7, 8 частини першої
статті 40 ), 41 ( пункти 1, 1-1, 2 частини першої
статті 41 ) Кодексу законів про працю України (протягом останніх п’яти років);
( Пункт 10 розділу II доповнено новим підпунктом 6 згідно з Постановою Національного банку
№ 117 від 18.09.2023 )
7) відомостей про застосування до комерційного агента, який є надавачем платіжних послуг та має агентський договір з емітентом електронних грошей, заходів впливу, крім письмового застереження, за порушення вимог законодавства України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, а також у сфері реалізації спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) протягом останніх трьох років.
( Пункт 10 розділу II доповнено новим підпунктом 7 згідно з Постановою Національного банку
№ 117 від 18.09.2023 )
11. Заявник подає документи, передбачені цим Положенням, до Національного банку виключно у формі електронного документа з накладенням кваліфікованого електронного підпису керівника заявника або уповноваженої ним особи з дотриманням вимог законодавства України у сфері електронних довірчих послуг на офіційну електронну поштову скриньку Національного банку або іншими засобами електронного зв'язку, які використовуються Національним банком для електронного документообігу.
Заява у вигляді електронного документа подається в форматі xlsx, який Національний банк розміщує на сторінці свого офіційного Інтернет-представництва.
12. Заявник зобов'язаний не пізніше п'яти робочих днів із дня виникнення змін в інформації (уключаючи внесення змін, продовження дії договору з комерційним агентом), наданій відповідно до пункту 9 розділу II цього Положення, подати до Національного банку оновлену заяву.
Разом з оновленою заявою заявник подає супровідний лист із зазначенням переліку змін, унесених до заяви.
13. Національний банк розглядає отримані від заявника заяви, зазначені в пунктах 9, 12 розділу II цього Положення, протягом 30 робочих днів із дня одержання заяви.
Національний банк має право продовжити строк розгляду заяви, але не більше ніж на 30 робочих днів у разі потреби перевірки достовірності поданої інформації та/або отримання додаткових документів/інформації, необхідних для внесення до Реєстру.
Уповноважена особа Національного банку приймає рішення про продовження строку розгляду заяви та повідомляє про це заявника не пізніше ніж за три робочих дні до завершення строку, визначеного в абзаці першому пункту 13 розділу II цього Положення, на його електронну адресу, що використовується для офіційної комунікації з Національним банком.
13-1. Національний банк має право зупинити розгляд заяв, визначених цим Положенням, включаючи за клопотанням заявника, у разі виникнення обставини, що перешкоджає вирішенню справи, а також у випадках, визначених у пунктах 1-4 частини другої
статті 64 Закону України "Про адміністративну процедуру".
Уповноважена особа Національного банку приймає рішення про зупинення розгляду заяви та повідомляє про це заявника невідкладно або повідомляє заявника про задоволення/відмову в задоволенні клопотання невідкладно, а за наявності обґрунтованих причин - не пізніше трьох робочих днів з дня, наступного за днем одержання клопотання. Зупинення розгляду заяви зупиняє перебіг усіх строків у цій справі. Перебіг строків продовжується з дня поновлення розгляду заяви.
( Розділ II доповнено новим пунктом 13-1 згідно з Постановою Національного банку
№ 183 від 27.12.2024 )
13-2. Національний банк поновлює розгляд заяви за власною ініціативою або за клопотанням заявника після припинення обставини, що спричинила зупинення розгляду заяви або після спливу строку, визначеному в абзаці другому пункту 16-2 розділу II цього Положення. З дня, коли обставина, що спричинила зупинення розгляду заяви, перестала існувати, або з дня, наступного за днем спливу строку, встановленого в абзаці другому пункту 16-2 розділу II цього Положення, перебіг строку розгляду заяви продовжується з моменту, що передував такому зупиненню.
Уповноважена особа Національного банку приймає рішення про поновлення розгляду заяви та повідомляє заявника про таке поновлення невідкладно або повідомляє заявника про задоволення/відмову в задоволенні клопотання невідкладно, а за наявності обґрунтованих причин - не пізніше трьох робочих днів із дня, наступного за днем одержання клопотання.
( Розділ II доповнено новим пунктом 13-2 згідно з Постановою Національного банку
№ 183 від 27.12.2024 )
14. Заявник зобов'язаний не пізніше п'яти робочих днів із дня розірвання договору з комерційним агентом подати до Національного банку заяву про виключення відомостей щодо комерційного агента з Реєстру за формою, наведеною в додатку 2 до цього Положення.
( Пункт 14 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 183 від 27.12.2024 )
15. Національний банк розглядає отриману від заявника заяву, зазначену в пункті 14 розділу II цього Положення, протягом 10 робочих днів із дня одержання заяви про виключення відомостей щодо комерційного агента з Реєстру та вносить відповідні зміни до Реєстру.
( Абзац перший пункту 15 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 183 від 27.12.2024 )
Уповноважена особа Національного банку протягом трьох робочих днів із дня виключення відомостей щодо комерційного агента з Реєстру повідомляє про це заявника на його електронну адресу, що використовується для офіційної комунікації з Національним банком.
( Абзац другий пункту 15 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 183 від 27.12.2024 )
16. Національний банк має право залишити заяви, зазначені в пунктах 9, 12 розділу II цього Положення, без руху в разі їх подання з порушенням установлених законодавством України вимог, а саме:
1) складання заяв не за встановленою формою;
2) незазначення в заявах даних, які обов’язково повинні зазначатися в них згідно з цим Положенням;
3) оформлення заяв із недотриманням вимог законодавства України.
Уповноважена особа Національного банку приймає рішення про залишення заяв, зазначених у пунктах 9, 12 розділу II цього Положення, без руху та повідомляє про це заявника на його електронну адресу, що використовується для офіційної комунікації з Національним банком, протягом 15 робочих днів із дня одержання заяв.
У повідомленні зазначаються підстави залишення заяв, зазначених у пунктах 9, 12 розділу II цього Положення, без руху із зазначенням виявлених недоліків із посиланням на порушені вимоги законодавства України, порядку і строку усунення таких недоліків, а також порядку і строків оскарження залишення заяви без руху.
16-1. Національний банк установлює строк, достатній для усунення заявником виявлених недоліків.
Національний банк має право продовжити строк усунення виявлених недоліків за клопотанням заявника, але не більше ніж на 30 робочих днів. Уповноважена особа Національного банку приймає рішення про задоволення/відмову в задоволенні клопотання та повідомляє про це заявника невідкладно, а за наявності обґрунтованих причин - не пізніше трьох робочих днів з дня, наступного за днем одержання клопотання. Заява в разі усунення заявником виявлених недоліків у строк, встановлений Національним банком, вважається поданою в день її первинного подання, а строк розгляду заяви продовжується на строк залишення такої заяви без руху.
16-2. Національний банк має право запитати в заявника додаткову інформацію, документи, пояснення, потрібні для уточнення відомостей, що були подані до Національного банку для повного та всебічного аналізу й прийняття ним мотивованого рішення відповідно до вимог цього Положення.
Національний банк установлює строк подання заявником визначених в абзаці першому пункту 16-2 розділу II цього Положення інформації, документів, пояснень. Такий строк не може бути меншим, ніж три робочих дні.
Національний банк має право зупинити/поновити розгляд заяв, зазначених у пунктах 9, 12 розділу II цього Положення, за умов та в порядку, визначених у пунктах 13-1 та 13-2 розділу II цього Положення. Уповноважена особа Національного банку в разі неподання заявником додаткових документів та/або інформації, зазначених в абзаці першому пункту 16-2 розділу II цього Положення у встановлений Національним банком строк, поновлює розгляд заяви та повідомляє заявника про внесення відомостей/змін до відомостей про комерційного агента до Реєстру або про відмову в унесенні відомостей/змін до відомостей про комерційного агента до Реєстру за результатом розгляду наявних документів та інформації.
18. Національний банк має право відмовити заявнику в унесенні відомостей/змін до відомостей про комерційного агента до Реєстру в разі:
1) надання недостовірної інформації в заяві та/або документах, поданих на запит Національного банку для внесення відомостей або змін до них до Реєстру;
( Підпункт 1 пункту 18 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 70 від 21.06.2024 )
2) невідповідності інформації, зазначеної в заяві, вимогам законодавства України з питань платіжних послуг;
2-1) неусунення недоліків, що були підставою для залишення заяви без руху, у встановлений Національним банком строк;
( Пункт 18 розділу II доповнено новим підпунктом 2-1 згідно з Постановою Національного банку
№ 183 від 27.12.2024 )
3) наявності документально підтвердженої інформації від державного органу спеціального призначення з правоохоронними функціями, який забезпечує державну безпеку України, про те, що діяльність комерційного агента містить ризики виникнення загроз національній безпеці України;
4) застосування до комерційного агента, який є надавачем платіжних послуг та має агентський договір з емітентом електронних грошей, заходів впливу, крім письмового застереження, за порушення вимог законодавства України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, а також у сфері реалізації спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) протягом останніх трьох років.
( Пункт 18 розділу II доповнено новим підпунктом 4 згідно з Постановою Національного банку
№ 117 від 18.09.2023 )
19. Уповноважена особа Національного банку в разі наявності підстав для відмови в унесенні відомостей/змін до відомостей про комерційного агента до Реєстру повідомляє про це заявника із зазначенням підстав відмови та відомостей, визначених
статтею 71 Закону України "Про адміністративну процедуру" на його електронну адресу, що використовується для офіційної комунікації з Національним банком, у строк, визначений у пункті 13 розділу II цього Положення.
20. Національний банк, якщо немає підстав для залишення заяв, зазначених у пунктах 9, 12 розділу II цього Положення, без руху та підстав для відмови в унесенні відомостей/змін до відомостей про комерційного агента до Реєстру, уносить відомості або зміни до відомостей про комерційного агента до Реєстру в строк, визначений у пункті 13 розділу II цього Положення.
Уповноважена особа Національного банку протягом трьох робочих днів із дня внесення відомостей, змін до відомостей про комерційного агента до Реєстру повідомляє про це заявника на його електронну адресу, що використовується для офіційної комунікації з Національним банком.
( Абзац другий пункту 20 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 183 від 27.12.2024 )
Комерційний агент має право надавати фінансові платіжні послуги від імені заявника лише після внесення Національним банком відомостей про такого агента до Реєстру.
Комерційний агент не має права надавати фінансові платіжні послуги від імені заявника після закінчення дії агентського договору, відомості про який внесено Національним банком до Реєстру.
21. Заявник зобов'язаний протягом одного місяця з дня внесення до Реєстру відомостей про комерційного агента, але до дня проведення першої платіжної операції або початку розповсюдження платіжних інструментів комерційним агентом, забезпечити розроблення, упровадження та застосування механізмів внутрішнього контролю за діяльністю своїх комерційних агентів, уключаючи забезпечення дотримання законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
22. Механізми внутрішнього контролю мають бути описані у внутрішніх документах заявника, затверджених керівником заявника або іншим уповноваженим органом, та мають містити опис:
1) процедури та порядку проведення періодичного та постійного контролю за діяльністю комерційного агента у сфері надання фінансових платіжних послуг (уключаючи дотримання комерційним агентом вимог законодавства України з питань платіжних послуг, цього Положення, та умов договору), їх частоту та перелік відповідальних осіб;
2) процедури та порядку проведення контролю за своєчасним перерахуванням коштів, прийнятих комерційним агентом;
3) порядку ведення належного документування комерційним агентом всіх платіжних операцій, що здійснюються через нього (крім комерційного агента з розповсюдження платіжних інструментів);
4) порядку зберігання інформації про кожну платіжну операцію користувача платіжних послуг, виконану через комерційного агента (крім комерційного агента з розповсюдження платіжних інструментів), у внутрішній системі заявника з можливістю відновлення даних про дату здійснення платіжної операції (із зазначенням годин, хвилин та секунд), ініціатора та отримувача платіжної операції, її суму та місця ініціювання;
5) порядку зберігання інформації про розповсюджені комерційним агентом платіжні інструменти (виключно для комерційного агента з розповсюдження платіжних інструментів) у внутрішній системі заявника з можливістю відновлення даних;
6) порядку контролю з боку заявника за зберіганням готівки, отриманої комерційним агентом із приймання готівки, комерційним агентом із розповсюдження електронних грошей, який приймає готівку для розповсюдження електронних грошей, проведенням її інкасації підрозділами інкасації банків або юридичних осіб, які відповідно до законодавства України мають право надавати послуги з інкасації, та періодичністю проведення інкасації (із додаванням копії договору інкасації), дотриманням обсягів залишків готівки, яка може зберігатися у комерційного агента з урахуванням ризик-орієнтованого підходу;
( Пункт 22 доповнено новим підпунктом 6 згідно з Постановою Національного банку
№ 117 від 18.09.2023 )
7) заходів, які застосовуватиме заявник до комерційних агентів у разі порушення ними вимог законодавства України з питань платіжних послуг, уключаючи вимоги цього Положення.
( Пункт 22 доповнено новим підпунктом 7 згідно з Постановою Національного банку
№ 117 від 18.09.2023з )
23. Заявник зобов'язаний забезпечити підтримку в актуальному стані внутрішніх документів, зазначених у пункті 22 розділу II цього Положення.
24. Заявник зобов'язаний протягом п'яти робочих днів із дня появи інформації, зазначеної в пункті 10 розділу II цього Положення, подати до Національного банку заяву про виключення відомостей щодо комерційного агента з Реєстру за формою, наведеною в додатку 2 до цього Положення.
( Пункт 24 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку
№ 183 від 27.12.2024 )
25. Національний банк має право виключити відомості з Реєстру про комерційного агента, залученого заявником, на таких підставах:
1) отримання від заявника заяви про виключення відомостей щодо комерційного агента з Реєстру платіжної інфраструктури;
2) відкликання/анулювання Національним банком у заявника ліцензії на надання фінансових платіжних послуг або банківської ліцензії;
3) припинення авторизації діяльності заявника з надання окремих фінансових платіжних послуг, на які має право залучатися комерційний агент відповідно до цього Положення;
4) відкликання Національним банком ліцензії на надання фінансових платіжних послуг або банківської ліцензії в комерційного агента, який є надавачем платіжних послуг та має агентський договір з емітентом електронних грошей;
5) здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, який є комерційним агентом;
6) визнання комерційного агента банкрутом;
7) установлення факту внесення відомостей про комерційного агента до Реєстру на підставі недостовірної інформації;
8) застосування Національним банком до заявника заходів впливу за порушення законодавства України з питань платіжних послуг шляхом виключення заявника із Реєстру;
9) ненадання комерційним агентом фінансових платіжних послуг протягом 180 календарних днів;
10) уключення комерційного агента, власників істотної участі, керівників комерційного агента, юридичних осіб, власником істотної участі або керівником яких є комерційний агент, або юридичних осіб, власниками істотної участі або керівниками яких є власники істотної участі чи керівники комерційного агента, до переліку осіб, пов'язаних із провадженням терористичної діяльності або щодо яких застосовано міжнародні санкції;
11) застосування до комерційного агента, власників істотної участі, керівників комерційного агента, юридичних осіб, власником істотної участі або керівником яких є комерційний агент, або до юридичних осіб, власниками істотної участі або керівниками яких є власники істотної участі чи керівники комерційного агента, санкцій іноземними державами (крім держав, що здійснюють збройну агресію проти України), міждержавними об'єднаннями, міжнародними організаціями або Україною;
12) наявність податкового резидентства та/або громадянства держави, що здійснює збройну агресію проти України в значенні, наведеному в
статті 1 Закону України "Про оборону України", у комерційного агента, власників істотної участі, керівників комерційного агента, юридичних осіб, власником істотної участі або керівником яких є комерційний агент, або до юридичних осіб, власниками істотної участі або керівниками яких є власники істотної участі чи керівники комерційного агента;
................Перейти до повного тексту