- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про запровадження рекомендаційно-технічного пілотного проєкту виконання митних формальностей в автоматичному режимі
1. Запровадити рекомендаційно-технічний пілотний проєкт виконання митних формальностей автоматизованою системою митного оформлення в автоматичному режимі (далі - Пілотний проєкт).
2. Затвердити Методичні рекомендації щодо алгоритму виконання митних формальностей автоматизованою системою митного оформлення в автоматичному режимі, що додаються (далі - Методичні рекомендації).
3. До участі в Пілотному проєкті залучити митниці та митні пости, що здійснюють митні формальності у місцях митного оформлення згідно з переліком, що додається.
4. Керівникам митниць, залучених до участі в Пілотному проєкті організувати створення поруч з місцями митного оформлення, внесеними до переліку, вказаного в пункті 3 цього наказу, в межах територій розташування відповідних митних органів, тимчасових зон митного контролю, призначених для реалізації пункту 8 Методичних рекомендацій.
5. Керівникам митних постів, залучених до участі в Пілотному проєкті, визначити посадових осіб, відповідальних за моніторинг митних декларацій, по яких митні формальності здійснюються автоматизованою системою митного оформлення в автоматичному режимі.
6. Департаменту забезпечення митного оформлення (Олександр Демченко) забезпечити:
здійснення організаційно-технічних заходів, пов'язаних із можливим залученням до участі в Пілотному проєкті бажаючих персональних учасників за їх згодою;
оперативне надання митним органам роз'яснень щодо застосування Методичних рекомендацій, виконання митних формальностей автоматизованою системою митного оформлення в автоматичному режимі, із залученням, у разі необхідності, профільних структурних підрозділів Держмитслужби;
розробку, у разі потреби, пропозицій щодо внесення змін до цього наказу.
7. Департаменту таргетингу та профілювання митних ризиків (Сергій Демченко) забезпечити, в разі необхідності, доопрацювання відповідних профілів ризику.
8. Департаменту інформаційних технологій та митної статистики (Роман Кропивницький) забезпечити технічну підтримку проведення Пілотного проєкту.
9. Керівникам структурних підрозділів Держмитслужби та відповідних митних органів під час проведення Пілотного проєкту забезпечити оперативну взаємодію з Департаментом забезпечення митного оформлення.
10. Керівникам митниць, залучених до участі в Пілотному проєкті, щомісяця, до 5 числа місяця, що настає за звітним, надавати до Департаменту забезпечення митного оформлення інформацію про результати реалізації Пілотного проєкту.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної
митної служби України
07 травня 2020 року № 167
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо алгоритму виконання митних формальностей автоматизованою системою митного оформлення в автоматичному режимі
1. Ці Методичні рекомендації розроблені з метою надання роз'яснень щодо певного алгоритму дій автоматизованої системи митного оформлення в автоматичному режимі та мають організаційно-технічний і рекомендаційний характер.
Відповідно до частини третьої
статті 246 Митного кодексу України (далі - МКУ) митні формальності щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення, які декларуються шляхом подання митному органу електронної митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа, заповненої у звичайному порядку відповідно до
статті 258 МКУ (далі - МД) здійснюються автоматизованою системою митного оформлення (далі - АСМО) в автоматичному режимі відповідно до розділу IV Порядку виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення товарів із застосуванням митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 631,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.08.2012 за № 1360/21672.
2. Для забезпечення ідентифікації товарів (при вивезенні за межі митної території України) згідно з частиною третьою
статті 326 МКУ використовуються комерційні засоби ідентифікації (пломби або запірно-пломбувальні пристрої), які накладаються на вантажні відсіки транспортних засобів комерційного призначення до моменту подання до митного органу
митної декларації . Відомості про накладення комерційних засобів ідентифікації вносяться до графи 44 митної декларації під кодом "1810". У випадку накладення декількох пломб їх ідентифікаційні відомості зазначаються окремими позиціями.
Для використання в пілотному проєкті по виконанню митних формальностей автоматизованою системою митного оформлення в автоматичному режимі (далі - Пілотний проєкт) типи та номери пломб пропонується узгоджувати з митним органом з урахуванням таких рекомендацій:
залишатися неушкодженими та надійно закріплюватися при звичайному використанні;
легко перевірятись та ідентифікуватись;
виготовлені таким чином, щоб будь-яка поломка, втручання або знімання залишали сліди, видимі без застосування спеціальних засобів;
використовуватись одноразово;
мати унікальний ідентифікаційний номер.
3. Попередній відбір
МД для здійснення митних формальностей АСМО в автоматичному режимі здійснюється АСМО в автоматичному режимі після отримання МД у складі електронного повідомлення, засвідченого кваліфікованим електронним підписом (далі - КЕП) декларанта або уповноваженої ним особи (далі - Декларант) за такими рекомендаціями:
в одному повідомленні отримано не більше однієї МД;
МД подана для поміщення товарів у митні режими експорту (в частині продажу товарів українськими суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності іноземним суб'єктам господарської діяльності без посередництва комісіонерів чи консигнаторів), переробки на митній території (в частині операцій, що передбачають переробку товарів відповідно до угоди (без передання права власності виконавцю)) або реекспорту (в частині операцій з вивезення продуктів переробки, виготовлених у митному режимі переробки товарів на митній території, на підставі зовнішньоекономічних договорів, які не передбачають перехід права власності від українських суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності іноземним суб'єктам господарської діяльності та, за наявності, зворотної тари, в якій переміщуються такі продукти переробки).
до графи 1
МД внесені відомості про такі типи митних декларацій:
ЕК10АА, або ІМ51АА, або ІМ51 ДЕ, або ЕК11АА;
до графи 5 МД внесені відомості про кількість товарів, заявлених за такою декларацією, яка не перевищує 20;
до графи 9 МД внесені відомості лише про одне підприємство, і таке підприємство бере участь у пілотному проєкті;
до графи 24 МД внесені відомості про характер угоди:
11 (для ЕК10), 41 або 42 (для ІМ51), 51 або 52 (для ЕК11);
до граф 25 та 26
МД внесені відомості про один і той же вид транспорту на кордоні та в межах країни:
20 (залізничний) або 30 (автомобільний);
для ІМ51 або ЕК11 відомості про товари з однаковим кодом згідно з
УКТЗЕД, що переміщуються за різними дозволами митного органу на поміщення товарів у митний режим переробки на митній території (код документа 1510) зазначаються в окремих графах 31 МД;
до графи 33 МД внесені відомості про те, що товар не підлягає експортному контролю (у п'ятому підрозділі графи проставлено "0");
до графи 37 МД внесені відомості про особливості переміщення товарів:
1000BC00 (для ЕК10, виключно для АЕО) чи 1000ZZ00, чи 1000ZZ31 (для ЕК10), або 5100ZZ00 чи 5181 ZZ 00 (для ІМ51), або 1151FN 00 чи 1151FN 31 (для ЕК11);
графа 39 МД не заповнена (до товарів не встановлено кількісних обмежень);
у графі 44 МД:
під кодом "1510" внесені відомості про дозвіл митного органу на поміщення товарів у митний режим переробки на митній території (для ІМ51 або ЕК11);
під кодом "1810" внесені відомості про застосовані комерційні засоби ідентифікації (для митних режимів експорту та реекспорту);
відсутні коди документів з розділу 5 "Документи та відомості, що підтверджують дотримання обмежень, встановлених законами України, щодо переміщення окремих товарів через митний кордон України"
Класифікатора документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2012 № 1011;
МД отримана в робочий день не раніше, ніж через 1 годину після початку та не пізніше ніж за 1 годину до закінчення робочого часу, встановленого для відповідного підрозділу митного оформлення;
товари, переміщуються через митний кордон України у вантажних відправленнях засобами автомобільного або залізничного транспорту без зміни виду транспорту на митній території України;
товари не оподатковуються вивізним митом;
( Абзац двадцять четвертий пункту 3 в редакції Наказу Державної митної служби
№ 227 від 22.06.2020 )
до товарів не застосовуються заходи гарантування додержання митного режиму переробки на митній території згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27 березня 2013 року
№ 295 (зі змінами) (для митного режиму переробки на митній території);
товари не внесені до переліків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 року
№ 1109 "Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2020 рік" (зі змінами) (крім товарів, зазначених у додатку 4 до цієї постанови);
до українських суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та/або іноземних суб'єктів господарської діяльності не застосовані санкції згідно із Законами України та/або міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
4. Після попереднього відбору, перевірки КЕП Декларанта, формато-логічного контролю й реєстрації
МД АСМО в автоматичному режимі, здійснюється перевірка МД із застосуванням автоматизованої системи управління ризиками (далі - АСУР).
................Перейти до повного тексту