1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ІЗ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ
Н А К А З
10.07.2008 N 165
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державного агентства земельних ресурсів N 551 від 06.11.2012 )
Про затвердження Методичних рекомендацій з розробки проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту
На виконання статті 46 Закону України "Про землеустрій" та з метою удосконалення організації та порядку встановлення або зміни меж адміністративно-територіальних утворень
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації з розробки проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту (додаються).
2. Голові Рескомзему Автономної Республіки Крим, начальникам головних управлінь земельних ресурсів в областях, містах Києві та Севастополі забезпечити виконання Методичних рекомендацій з розробки проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту.
3. Скасувати Технічні вказівки по складанню проектів встановлення меж сільських населених пунктів, які схвалені науковою радою Українського науково-дослідного і проектно-вишукувального інституту по землеустрою 11 жовтня 1991 року (протокол N 5) і затверджені Держкомземом України 30 жовтня 1991 року.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Кулініча В.В.
Голова В.В.Воєводін
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держкомзему
10.07.2008 N 165
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з розробки проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту
1. Загальні положення
Методичні рекомендації з розробки проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту (далі - Рекомендації) визначають загальні засади організації та порядку встановлення або зміни уповноваженими органами влади меж населених пунктів України: міст, селищ і сіл.
Об'єктом встановлення меж є територія населеного пункту, що формується із земель всіх без винятку землеволодінь і землекористувань. До її складу входять землі всіх категорій незалежно від їх цільового використання.
Встановлення меж населеного пункту здійснюється за проектом землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту: міста, селища, села. Проект землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту розробляється відповідно до плану земельно-господарського устрою, генерального плану населеного пункту та (або) техніко-економічного обгрунтування його розвитку. ТЕО може розроблятися як безпосередньо в проекті землеустрою так і окремо.
Для обґрунтування зміни меж міст Києва, Севастополя, міст обласного підпорядкування обов'язковим є наявність генерального плану.
Проект землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту розробляється на підставі договору між замовником та його розробником відповідно до завдання на розробку проекту.
Замовниками проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту є відповідні сільські, селищні, міські ради та державні органи земельних ресурсів за клопотанням органів місцевого самоврядування. Взаємовідносини замовників і розробників проекту землеустрою щодо встановлення меж населеного пункту регулюються законодавством України і договором.
Розробником проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту є юридична особа, яка має ліцензію на проведення землевпорядних робіт за сукупністю видів робіт по кодах 57.01.03, 57.01.04, 57.01.07, 57.01.08, 57.01.09, 57.01.10, 57.01.13, 57.01.16 за Єдиним ліцензійним реєстром, що здійснюються в межах виду господарської діяльності "Проведення землевпорядних та землеоціночних робіт", яка в установленому законодавством порядку набула право на виконання робіт, фінансування яких здійснюється як за державні кошти, так і кошти інших джерел, не заборонених законом.
Завдання на розробку проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту готується розробником проекту землеустрою і містить технічні, економічні, інші вимоги до виконання робіт з розробки проекту землеустрою та є невід'ємною частиною договору про виконання даного виду робіт. Завдання затверджується замовником, за погодженням з районними, міськими управліннями земельних ресурсів.
Підставою для складання проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту є рішення відповідних сільських, селищних та міських рад. Відповідні сільські, селищні, міські ради приймають рішення про доцільність встановлення або зміну меж населеного пункту та розробку проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту.
Повноваження Верховної Ради України в сфері встановлення або зміни меж населених пунктів:
встановлення або зміна меж міст за поданням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, Київської чи Севастопольської міських рад.
Повноваження Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, Київської і Севастопольської міських рад у сфері встановлення або зміни меж населених пунктів:
приймають рішення щодо встановлення або зміни меж селищ і сіл;
вносять до Верховної Ради України пропозиції щодо встановлення або зміни меж міст;
здійснюють інші повноваження, передбачені законодавством.
Повноваження районних рад в сфері встановлення або зміни меж населених пунктів:
вносять до Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних рад пропозиції щодо встановлення або зміни меж міст, селищ і сіл;
виконують інші повноваження, передбачені законодавством.
Повноваження міських, селищних, сільських рад в сфері встановлення або зміни меж населених пунктів:
приймають рішення про розробку проектів землеустрою щодо встановлення або зміни меж міст, селищ, сіл;
вносять до районних, обласних рад, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Верховної Ради України пропозиції щодо встановлення або зміни меж сіл, селищ, міст;
виконують інші повноваження, передбачені законодавством.
Повноваження органів виконавчої влади в сфері встановлення та зміни меж населених пунктів:
висновки щодо встановлення або зміни меж міст, крім м. Києва та м. Севастополя, готують обласні державні адміністрації;
висновки щодо встановлення або зміни меж міст районного підпорядкування, селищ, сіл готують районні державні адміністрації.
У висновках обґрунтовується доцільність встановлення або зміни меж населених пунктів.
2. Розробка техніко-економічного обґрунтування розвитку населеного пункту
Техніко-економічне обґрунтування розвитку населеного пункту (далі - ТЕО) є самостійною передпроектною розробкою для визначення загальних перспектив розвитку населеного пункту. Завдання ТЕО - дати техніко-економічне обгрунтування площі населеного пункту і встановити основні технічні, екологічні, економічні та правові характеристики земельних ділянок, що залучаються в межі населених пунктів.
ТЕО, як правило, складається за усередненими показниками на підставі нормативних документів в галузі землеустрою, будівництва та інших відомчих нормативних документів і фондових матеріалів та супроводжується рекогносцировочними земельними, грунтовими, ландшафтними, геологічними та іншими дослідженнями з метою вивчення природних умов і перспектив просторового розвитку населеного пункту.
ТЕО розвитку населеного пункту може бути як складовою частиною проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж населеного пункту так і окремим документом і слугує підставою для визначення його площі та межі.
Для розробки ТЕО використовуються статистичні дані, відомості про населений пункт та прилеглі території, перспективи будівництва, картографічні матеріали раніше розроблених проектів із землеустрою, містобудування та інших проектних розробок.
В основу розробки ТЕО покладається принцип еколого-економічної придатності земель та планувальної характеристики території. Обгрунтування здійснюється на підставі технічних, екологічних та економічних показників, які встановлюють розмір площі земельної ділянки для населеного пункту та економічну доцільність його розвитку.
Основні показники включають:
чисельність мешканців населеного пункту:

................
Перейти до повного тексту