- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
НАКАЗ
20.03.2017 № 156 (з основної діяльності) |
Про внесення змін до Положення про Державний центр сертифікації ДСНС України
1. Внести зміни до Положення про Державний центр сертифікації ДСНС України шляхом викладення його в новій редакції, що додається.
2. Державному центру сертифікації ДСНС України (Козленко А.М.) забезпечити подання змін до установчого документа до державного реєстратора для проведення державної реєстрації відповідно до чинного законодавства.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Мельчуцького О.Г.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної служби України
з надзвичайних ситуацій
від 22.04.2013 № 153
(у редакції наказу Державної служби
України з надзвичайних ситуацій
20.03.2017 № 156)
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ДЕРЖАВНИЙ ЦЕНТР СЕРТИФІКАЦІЇ ДСНС УКРАЇНИ
(нова редакція)
Ідентифікаційний код – 14319662
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Державний центр сертифікації ДСНС України (далі – Держцентр) є органом з оцінки відповідності, що здійснює діяльність в якості третьої сторони щодо процесу доведення того, що визначені вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані.
1.2. Положення про Держцентр (далі – Положення) визначає порядок взаємодії Держцентру з центральними та місцевими органами виконавчої влади, організаціями та суб’єктами господарювання незалежно від форм власності й громадськими організаціями, які здійснюють діяльність у сфері оцінки відповідності щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки (далі – визначена сфера діяльності Держцентру), а також встановлює правові та економічні засади діяльності Держцентру щодо надання послуг з оцінки відповідності у сфері цивільного захисту, включаючи послуги з випробування, сертифікацію та інспектування:
продукції аварійно-рятувального та протипожежного призначення, засобів індивідуального захисту, що застосовуються для запобігання пожежам та їх гасіння, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, а також продукції, до якої встановлено вимоги пожежної та техногенної безпеки (далі – продукція);
систем управління якістю виробників (далі – СУЯ);
послуг господарської діяльності, яка охоплює проектування, монтаж, технічне обслуговування систем пожежної сигналізації та установок автоматичного пожежогасіння, систем раннього виявлення надзвичайних ситуацій, вогнезахисної обробки кабельної продукції, металевих, залізобетонних і дерев’яних конструкцій, засобів протипожежної вентиляції, заповнення перерізів у протипожежних перешкодах (у тому числі протипожежними дверима та воротами), первинних засобів пожежогасіння (вогнегасників, внутрішніх пожежних кранів тощо), інших послуг із забезпечення пожежної та техногенної безпеки (далі – послуги);
забезпечення пожежної та техногенної безпеки об’єктів будівництва й існуючих будівель і споруд.
1.3. Держцентр належить до сфери управління ДСНС.
1.4. Держцентр функціонує на принципах єдиноначальності, централізації управління, статутної дисципліни та особистої відповідальності осіб начальницького складу служби цивільного захисту, для яких запроваджуються спеціальні види підготовки, атестація у встановленому порядку.
1.5. Особовий склад Держцентру складається з осіб начальницького складу служби цивільного захисту та працівників.
1.6. Соціальний і правовий захист начальницького складу служби цивільного захисту, працівників, пенсіонерів, інвалідів, сімей співробітників Держцентру здійснюється відповідно до чинного законодавства.
1.7. Держцентр у своїй діяльності керується
Конституцією України, законами України, актами Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, наказами МВС, ДСНС, іншими нормативно-правовими актами, а також актами центрального органу виконавчої влади, що реалізує політику у сфері стандартизації, метрології і метрологічної діяльності і технічного регулювання, а також цим Положенням.
1.8. Організаційну структуру, штат Держцентру за поданням його начальника за погодженням із заінтересованими структурними підрозділами ДСНС затверджує Голова ДСНС.
1.9. За організаційно-правовою формою господарювання Держцентр є державною організацією. Діяльність Держцентру здійснюється на некомерційній основі, не є підприємницькою і не ставить за мету отримання прибутку.
1.10. Участь Держцентру в асоціаціях, корпораціях, концернах та інших об’єднаннях, утворення будь-яких спільних підприємств за його участю, створення філій та представництв забороняється.
1.11. Держцентр є юридичною особою.
1.12. Держцентр має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в установах Державної казначейської служби України, поточні рахунки, а також рахунки в іноземній валюті в банківських установах України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, іншу власну атрибутику й символіку, що реєструються відповідно до чинного законодавства.
1.13. Держцентр є бюджетною установою та утримується за рахунок коштів державного бюджету, має право укладати договори та угоди, набувати майнові та особисті немайнові права й обов’язки, бути позивачем і відповідачем у суді відповідно до вимог чинного законодавства України.
Держцентр несе відповідальність за своїми зобов’язаннями згідно з чинним законодавством. Держцентр не несе відповідальність за зобов’язаннями ДСНС, відповідно ДСНС не несе відповідальність за зобов’язаннями Держцентру.
1.14. Нагляд за діяльністю Держцентру, за дотриманням правил і порядку оцінки відповідності здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізовує державну політику в сфері стандартизації, метрології, метрологічної діяльності та технічного регулювання.
1.15. Повне найменування:
українською мовою – Державний центр сертифікації ДСНС України;
англійською мовою – State Certification Center OF SES of Ukraine.
1.16. Скорочена назва організації:
українською мовою – Держцентр;
англійською мовою – Statecenter.
1.17. Юридична адреса:
українською мовою – 01024, м. Київ, вул. Круглоуніверситетська, 20/1;
англійською мовою – 01024, Kyiv, Kruglouniversitetska str. 20/1.
2. ПРИНЦИПИ І МЕТА ДІЯЛЬНОСТІ ДЕРЖЦЕНТРУ
2.1. Принципами діяльності Держцентру є:
гарантування та забезпечення державою конституційних прав громадян на захист життя, здоров’я та власності;
комплексний підхід до вирішення завдань цивільного захисту;
пріоритетність завдань, спрямованих на захист життя та збереження здоров’я громадян;
максимально можливе, економічно обґрунтоване зменшення ризику виникнення надзвичайних ситуацій;
гласність, прозорість, вільне отримання та поширення публічної інформації про стан цивільного захисту, крім обмежень, встановлених законом.
забезпечення надання послуг з оцінки відповідності, СУЯ, послуг у законодавчо регульованій сфері та на добровільних засадах, у законодавчо нерегульованій сфері відповідно до чинного законодавства;
забезпечення політики відкритості, яка реалізовується шляхом дотримання принципів неупередженості, технічної компетентності, незалежності від комерційних та інших інтересів, конфіденційності;
2.2. Метою діяльності Держцентру є:
підтвердження показників характеристик та властивостей продукції, процесів, послуг на підставі випробувань; підтвердження відповідності цієї продукції, процесу або послуги обов’язковим вимогам стандарту;
розроблення пропозицій щодо реалізації державної політики ДСНС у сфері оцінки відповідності, СУЯ та послуг;
співробітництво в сфері оцінки відповідності з органами оцінки відповідності інших країн і взаємного визнання результатів у цій сфері на підставі укладених міжнародних угод між урядами України та інших країн, а також прямих угод, укладених Держцентром з органами оцінки відповідності інших країн.
3. ОБОВ’ЯЗКИ ТА ПРАВА ДЕРЖЦЕНТРУ
3.1. Держцентр у своїй діяльності зобов’язаний:
3.1.1. Дотримуватися вимог чинного законодавства України, нормативно-правових актів, що встановлюються до органів з оцінки відповідності.
3.1.2. Дотримуватися порядку та процедур з оцінки відповідності згідно з чинними нормативно-правовими документами та встановленими процедурами Держцентру.
3.1.3. Дотримуватися принципів об’єктивності, неупередженості та конфіденційності, а саме:
не постачати чи розробляти продукцію того типу, стосовно якої він здійснює оцінку відповідності;
не давати порад клієнту чи не консультувати його стосовно методів вирішення питань, що перешкоджають оцінці відповідності, на яку він претендує;
не надавати будь-яких послуг, які могли б негативно вплинути на конфіденційність, об’єктивність або неупередженість процесу оцінки відповідності та ухвалення рішень щодо неї.
3.1.4. Забезпечувати та гарантувати конфіденційність інформації, отриманої під час виконання робіт з оцінки відповідності, яка є комерційною чи професійною таємницею.
3.1.5. Забезпечувати незалежність та неупередженість своєї діяльності з оцінки відповідності, а також не дозволяти будь-яким комерційним, фінансовим або іншим впливам становити загрозу для неупередженості і незалежності.
3.1.6. Взаємодіяти з територіальними органами ДСНС, підприємствами, установами, організаціями, які перебувають у сфері управління ДСНС, з питань оцінки відповідності, СУЯ, послуг.
3.1.7. Розробляти процедури Держцентру з оцінки відповідності та СУЯ.
3.1.8. Нести відповідальність за рішення про видачу сертифікатів відповідності, призупинення, скасування чи поновлення їх дії, а також розширення асортименту продукції щодо оцінки відповідності.
3.1.9. Співпрацювати з випробувальними лабораторіями (центрами), акредитованими згідно з чинним законодавством з оцінки відповідності.
3.1.10. Дотримуватися встановленої політики та процедури щодо розгляду апеляцій, скарг і спірних питань, отриманих від постачальників або інших сторін стосовно оцінки відповідності, а також пов’язаних з нею дій.
3.1.11. Відповідно до покладених на нього завдань та функцій мати в структурі підрозділи для надання послуг з оцінки відповідності, а також інші підрозділи для забезпечення господарської та фінансової діяльності.
Структурні підрозділи Держцентру, працівники й особи начальницького складу цих підрозділів здійснюють свої повноваження відповідно до положень про підрозділи, посадових інструкцій, які затверджуються начальником Держцентру.
3.1.12. Мати компетентний особовий склад з необхідною освітою, спеціальною підготовкою, досвідом роботи для надання послуг з оцінки відповідності.
3.1.13. Дотримуватися сталої професійної практики та забезпечувати високу якість виконання робіт під час обслуговування клієнтів, об’єктивність і достовірність результатів оцінки відповідності, СУЯ, продукції та послуг.
3.1.14. Мати ефективну СУЯ, яка забезпечує функціонування в системі оцінки відповідності.
3.1.15. Контролювати проведення випробувань (за необхідності), що проводяться з метою оцінки відповідності продукції та послуг акредитованими випробувальними лабораторіями (центрами).
3.1.16. Вести статистичну звітність за напрямками службової діяльності, забезпечувати її достовірність і своєчасність надання інформації до ДСНС та інших виконавчих органів відповідно до встановленого порядку.
3.1.17. Мати фінансову стабільність і ресурси, необхідні для проведення оцінки відповідності.
3.1.18. Розробляти та затверджувати в установленому порядку плани організації роботи та діяльності Держцентру.
3.1.19. Здійснювати планування професійної підготовки (перепідготовки) та підвищення кваліфікації особового складу.
3.1.20. Дотримуватися фінансово-бюджетної дисципліни, своєчасно сплачувати податки і збори (обов’язкові платежі) згідно із законодавством України.
3.1.21. Здійснювати ведення бухгалтерського обліку, складання фінансової та бюджетної, податкової і статистичної звітності, дотримання бюджетного законодавства.
3.1.22. Розробляти та подавати на затвердження до ДСНС кошторис на утримання Держцентру та розрахунки до нього; у разі необхідності в установленому порядку надавати пропозиції до ДСНС щодо внесення відповідних змін до кошторису.
3.1.23. Вживати заходи із зміцнення дисципліни та створення необхідних умов для несення служби начальницьким складом служби цивільного захисту та роботи працівників, дотримання законодавства з охорони праці.
3.1.24. Організовувати та контролювати проходження начальницьким складом попередніх і періодичних медичних оглядів, психофізіологічного відбору відповідно до чинного законодавства.
3.1.25. Організовувати раціональне використання майна, ремонт і технічне обслуговування техніки, обладнання та засобів зв’язку Держцентру.
3.1.26. Організовувати належну експлуатацію приміщень.
3.1.27. Організовувати заходи та здійснювати контроль із забезпеченням безпеки особового складу, дорожнього руху та порядку експлуатації транспорту Держцентру під час виконання завдань за призначенням.
3.1.28. Забезпечувати проведення технічного контролю транспортного засобу Держцентру.
3.1.29. Забезпечувати виконання заходів щодо запобігання корупції та контроль за їх здійсненням у Держцентрі.
3.1.30. Вживати заходи щодо вдосконалення роботи з особовим складом Держцентру, його професійної підготовки, правового і соціального захисту, дотримання вимог дисципліни та законності.
3.1.31. Проводити підбір та розстановку кадрів з урахуванням їх освітньо-кваліфікаційного рівня, стану здоров’я, підготовленості та спроможності виконувати покладені завдання.
3.1.32. Забезпечувати підтримання належного рівня підготовки особового складу до виконання дій за призначенням.
3.1.33. Здійснювати фінансово-господарську діяльність відповідно до чинного законодавства.
3.1.34. Розглядати звернення громадян з питань, які належать до компетенції Держцентру, виявляти та усувати причини, що призводять до подання громадянами скарг.
3.1.35. Забезпечувати доступ до публічної інформації відповідно до вимог законодавства з цього питання.
3.1.36. Забезпечувати у межах повноважень захист інформації з обмеженим доступом.
3.1.37. Організувати ведення діловодства та роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів.
3.2 Держцентр має право:
3.2.1. Заявляти про свої повноваження в системі оцінки відповідності відповідно до сфери акредитації (сфери призначення), на яку Держцентр акредитовано та призначено.
3.2.2. Надавати послуги з оцінки відповідності згідно з чинним законодавством України та здійснювати наглядання за її результатами.
3.2.3. Залучати, за необхідності, організації (підприємства) та фахівців інших організацій і підприємств (за згодою їх керівників) до участі в роботах з оцінки відповідності та здійснення наглядання за її результатами.
3.2.4. Передавати, за необхідності, частину роботи з оцінки відповідності, СУЯ, послуг іншим акредитованим та призначеним органам з оцінки відповідності.
3.2.5. Взаємодіяти у сфері оцінки відповідності з іншими органами з оцінки відповідності та організаціями (у тому числі з міжнародними) незалежно від форм власності згідно з чинним законодавством.
3.2.6. Встановлювати перелік технічної документації, яка надається клієнтом, для проведення робіт з оцінки відповідності.
3.2.7. Запитувати від організацій і підприємств матеріали й інформацію, необхідну для проведення робіт з оцінки відповідності.
3.2.8. Подавати пропозиції щодо розроблення та вдосконалення організаційно-методичних і нормативно-правових документів системи оцінки відповідності продукції, СУЯ та послуг.
3.2.9. Визначати схеми або модулі (їх комбінації) для оцінки відповідності, СУЯ та послуг.
3.2.10. Узгоджувати із заінтересованими органами методики (програми) сертифікаційних випробувань продукції та послуг.
3.2.11. Визначати кількість зразків продукції, що підлягають сертифікаційним випробуванням, а також встановлювати порядок їх ідентифікації, відбору та надання до випробувальних лабораторій (центрів).
3.2.12. Видавати сертифікати відповідності й укладати ліцензійні угоди на право їх застосування та маркування продукції знаком відповідності, підписувати акти готовності в якості третьої сторони.
3.2.13. Приймати в установленому порядку відповідно до повноважень рішення про визнання сертифікатів, виданих органами з оцінки відповідності зарубіжних країн або міжнародними органами, за умови наявності відповідних двосторонніх або міжнародних угод.
3.2.14. Призупиняти дію або скасовувати видані сертифікати відповідності та ліцензійні угоди у разі порушення клієнтом установлених вимог з оцінки відповідності.
3.2.15. Поновлювати дію призупинених сертифікатів відповідності і ліцензійних угод у разі усунення клієнтом виявлених Держцентром невідповідностей і підтвердження відповідності продукції вимогам нормативно-правових документів.
................Перейти до повного тексту