- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Національної
служби посередництва і примирення
N 126 від 17.11.2008 )
Про затвердження Положення про порядок і строки розгляду власником або уповноваженим ним органом (представником) вимог найманих працівників або профспілки
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Національної служби
посередництва і примирення
N 114 від 17.10.2005 )
1. Затвердити Положення про порядок і строки розгляду власником або уповноваженим ним органом (представником) вимог найманих працівників або профспілки (додається).
2. Начальникам відділів та відділень Національної служби посередництва і примирення забезпечити дотримання норм затвердженого пунктом 1 цього наказу Положення про порядок і строки розгляду власником або уповноваженим ним органом (представником) вимог найманих працівників або профспілки у практичній роботі по сприянню своєчасному вирішенню колективних трудових спорів (конфліктів), дотримання Положення сторонами соціально-трудових відносин.
3. Опублікувати Положення про порядок і строки розгляду власником або уповноваженим ним органом (представником) вимог найманих працівників або профспілки в Бюлетені Національної служби посередництва і примирення.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Національної служби посередництва і примирення | В.Руденко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національної
служби посередництва і
примирення
21.04.2003 N 156
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок і строки розгляду власником або уповноваженим ним органом (представником) вимог найманих працівників або профспілки
1. Загальні положення
1.2. Правовою основою встановлення порядку розгляду власником вимог найманих працівників або профспілки є положення статей
2 -
5,
31 Закону України
"Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)", пункту 4 Положення про Національну службу посередництва і примирення, затвердженого Указом Президента України від 17 листопада 1998 року
N 1258/98, із змінами, внесеними Указом Президента України від 30 грудня 2000 року
N 1393/2000 року.
1.3. Основні терміни:
найманий працівник - фізична особа, яка працює за трудовим договором на підприємстві, в установі та організації, в їх об'єднаннях або у фізичних осіб, які використовують найману працю;
професійна спілка - добровільна неприбуткова громадська організація, що об'єднує громадян, пов'язаних спільними інтересами за родом їх професійної (трудової) діяльності (навчання);
представницький орган - уповноважений найманими працівниками або профспілкою орган (особа), який представляє їх інтереси в процесі розгляду вимог та вирішення колективного трудового спору;
власник або уповноважений ним орган (представник) - юридична або фізична особа, яка відповідно до законодавства використовуює найману працю;
вимоги найманих працівників або профспілки - сформовані, затверджені і документально оформлені відповідно до положень статей
2 і
4 Закону вимоги до власника або уповноваженого ним органу (представника) про встановлення нових або зміни існуючих соціально-економічних умов праці та виробничого побуту, укладення чи зміни колективного договору, угоди; виконання колективного договору, угоди або окремих їх положень; невиконання вимог законодавства про працю.
соціально-економічне обґрунтування рішення власника або уповноваженого ним органу (представника) - пояснення щодо фінансових, економічних, соціальних показників діяльності підприємства, установи, організації, від яких залежить задоволення висунутих найманими працівниками чи профспілкою вимог, об'єктивних і суб'єктивних причин виникнення розбіжностей та перспективи їх вирішення.
рішення власника або уповноваженого ним органу (представника) - викладена письмово позиція щодо намірів здійснення повного або часткового задоволення чи відмови у задоволенні вимог найманих працівників або профспілки.
2. Строки розгляду вимог найманих працівників або профспілки
2.1. Власник зобов'язаний розглянути вимоги найманих працівників або профспілки у триденний строк з дня їх вручення, одержання поштовим чи іншим видом зв'язку.
2.2. Днем одержання вимог є день їх реєстрації у журналі (книзі) вхідної кореспонденції, яка ведеться відповідним структурним підрозділом чи самим власником на підприємстві, в установі, організації.
2.3. В процесі реєстрації вимог, що надійшли на розгляд власника, на протоколі, в якому вони зазначені, робиться відповідна помітка щодо дати реєстрації та вхідного номера.
2.4. У випадку надходження вимог поштою рекомендованим листом з повідомленням днем одержання вимог рахуватиметься день вручення власнику відповідного конверта (із вкладеними в нього вимогами), про що свідчитиме його особистий підпис або підпис працівника, який відповідає за діловодство, на поштовому повідомленні про вручення. Записи у журналі вхідної документації в такому випадку здійснюються в день фактичного одержання поштового відправлення.
2.5. Якщо після юридичного та економічного аналізу вимог буде встановлено, що їх задоволення виходить за межі компетенції уповноваженого власником органу (представника), він зобов'язаний надіслати їх на розгляд власнику у триденний строк з дня одержання і невідкладно повідомити про це представницький орган найманих працівників або профспілки. Строк розгляду вимог кожною інстанцією не повинен перевищувати трьох днів.
2.6. Загальний строк розгляду вимог і прийняття рішення (з урахуванням часу пересилання) не повинен перевищувати тридцяти днів з дня одержання цих вимог власником до моменту одержання найманими працівниками чи профспілкою повідомлення від власника або відповідного вищестоящого органу управління про прийняте ним рішення.
................Перейти до повного тексту