1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
НАКАЗ
16.04.2013 № 143
( Наказ втратив чинність на підставі Наказів Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 790 від 26.12.2013 , № 30 від 23.01.2014 )
Про внесення змін до Розподілу обов'язків між Головою, першим заступником Голови та заступником Голови Державної служби України з надзвичайних ситуацій
Відповідно до підпункту 10 пункту 4 частини третьої статті 19 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16 січня 2013 року № 20, та з метою подальшого вдосконалення управлінської діяльності в системі ДСНС України
НАКАЗУЮ:
1. Внести зміни до Розподілу обов'язків між Головою, першим заступником Голови та заступником Голови Державної служби України з надзвичайних ситуацій , затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 № 5, виклавши його в новій редакції, що додається.
2. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова М. Болотських
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДСНС України
04.02.2013 № 5
(у редакції наказу
ДСНС України від
16.04.2013 № 143)
РОЗПОДІЛ ОБОВ'ЯЗКІВ
між Головою, першим заступником Голови та заступником Голови Державної служби України з надзвичайних ситуацій
1. Голова Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі - Голова)
1.1. Голова спрямовує і координує діяльність першого заступника, заступника Голови, а також безпосередньо підпорядкованих йому Управління внутрішнього аудиту та протидії корупції, Юридичного управління, Відділу забезпечення діяльності Голови ДСНС, Відділу зв'язків із ЗМІ та роботи з громадськістю, Режимно-таємного сектору, Сектору спеціального зв'язку, Сектору мобілізаційної роботи.
1.2. Голова Служби відповідно до своїх повноважень:
очолює ДСНС України, здійснює керівництво її діяльністю;
забезпечує реалізацію державної політики у відповідних сферах діяльності;
організовує та контролює у межах компетенції виконання в апараті ДСНС України, її територіальних органах Конституції та законів України, актів і доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України;
вносить на розгляд Міністру оборони України (далі - Міністр) пропозиції щодо забезпечення формування державної політики у відповідних сферах, зокрема розроблені ДСНС України проекти законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, проекти наказів Міністерства оборони України з питань, що належать до сфери діяльності ДСНС України, а також інформує про позицію щодо проектів, розробниками яких є інші центральні органи виконавчої влади;
подає на затвердження Міністру плани роботи ДСНС України;
затверджує за погодженням із Міністром структуру апарату ДСНС України;
забезпечує виконання ДСНС України наказів Міністерства оборони України та доручень Міністра з питань, що належать до сфери діяльності ДСНС України;
забезпечує взаємодію ДСНС України із структурним підрозділом Міністерства оборони України, визначеним Міністром відповідальним за взаємодію з ДСНС України;
забезпечує додержання встановленого Міністром порядку обміну інформацією між Міністерством оборони України і ДСНС України;
звітує перед Міністром про виконання планів роботи ДСНС України та покладених на неї завдань;
розподіляє обов'язки між своїми заступниками;
затверджує положення про самостійні структурні підрозділи апарату ДСНС України;
призначає на посади та звільняє з посад за погодженням із Міністром керівників і заступників керівників самостійних структурних підрозділів апарату ДСНС України, призначає на посади та звільняє з посад інших осіб начальницького складу, державних службовців і працівників апарату ДСНС України;
вносить Міністру пропозиції щодо утворення як юридичних осіб публічного права в межах граничної чисельності державних службовців та працівників ДСНС України і коштів, передбачених на її утримання, а також пропозиції щодо ліквідації, реорганізації Кабінетом Міністрів України територіальних органів ДСНС України та затверджує положення про них;
утворює в межах граничної чисельності осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, державних службовців та працівників ДСНС України і коштів, передбачених на її утримання, ліквідовує, реорганізовує за погодженням із Кабінетом Міністрів України та Міністром територіальні органи ДСНС України як структурні підрозділи апарату та затверджує положення про них;
призначає на посади за погодженням із Міністром та головами відповідних місцевих державних адміністрацій, звільняє з посад за погодженням із Міністром керівників територіальних органів ДСНС України;
призначає на посади та звільняє з посад за погодженням з Міністром заступників керівників територіальних органів ДСНС України;
утворює, ліквідовує, реорганізовує підприємства, установи, організації, затверджує їх положення (статути), в установленому порядку призначає на посади та звільняє з посад їх керівників, виконує в межах своїх повноважень інші функції з управління об'єктами державної власності, що належать до сфери управління ДСНС України;
скасовує повністю чи в окремій частині акти територіальних органів ДСНС України;
забезпечує реалізацію державної політики щодо державної таємниці, контроль за її збереженням в апараті ДСНС України;
забезпечує формування в установленому порядку кадрового резерву ДСНС України, організацію підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, державних службовців і працівників ДСНС України та осіб, включених до кадрового резерву;
вирішує в установленому порядку питання щодо заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, державних службовців та працівників апарату ДСНС України, керівників та заступників керівників територіальних органів ДСНС України, керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери її управління; присвоює ранги державним службовцям апарату ДСНС України (якщо інше не передбачено законом);
присвоює в установленому порядку спеціальні звання служби цивільного захисту до полковника служби цивільного захисту включно та класну кваліфікацію особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту ДСНС України; вносить у встановленому порядку Президенту України подання щодо присвоєння спеціальних звань вищого начальницького складу служби цивільного захисту;
вносить у встановленому порядку подання щодо представлення осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, державних службовців та працівників апарату ДСНС України, її територіальних органів до відзначення державними нагородами України;
представляє в установленому порядку ДСНС України у відносинах з іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями в Україні та за її межами;
залучає осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, державних службовців та працівників територіальних органів ДСНС України, а за домовленістю з керівниками - державних службовців та працівників міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій до розгляду питань, що належать до компетенції ДСНС України;
утворює комісії, робочі та експертні групи;
скликає та проводить наради з питань, що належать до компетенції ДСНС України;
підписує накази ДСНС України;
дає в межах повноважень доручення, обов'язкові для виконання особами рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, державними службовцями та працівниками апарату ДСНС України, її територіальних органів, органів та підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту;
затверджує за погодженням із Міністерством фінансів України штатний розпис та кошторис апарату ДСНС України;
приймає в установленому порядку рішення про розподіл бюджетних коштів, розпорядником яких є ДСНС України;
забезпечує здійснення функціонування системи мобілізаційної готовності територіальних органів ДСНС України, спеціальних формувань і підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту;
забезпечує здійснення у межах повноважень ДСНС України внутрішнього фінансового аудиту, контролю за цільовим використанням бюджетних коштів, передбачених для реалізації проектів, виконання програм, у тому числі міжнародних;
здійснює інші повноваження відповідно до законів.
2. Перший заступник Голови
2.1. Перший заступник Голови спрямовує і координує діяльність безпосередньо підпорядкованих йому Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям, Департаменту реагування на надзвичайні ситуації, Департаменту організації заходів цивільного захисту, Управління оперативно-чергової служби та координації дій у надзвичайних ситуаціях, Управління авіації та авіаційного пошуку і рятування, Управління телекомунікацій, інформаційних технологій та Системи 112, Відділу медичного забезпечення, реабілітації та охорони праці, організовує та контролює своєчасне виконання покладених на них завдань.
Перший заступник Голови є Головним державним інспектором України з нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки.
2.2. Перший заступник Голови відповідно до покладених на нього завдань забезпечує:
здійснення залучення та координацію діяльності підрозділів аварійно-рятувальних служб центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності під час ліквідації надзвичайних ситуацій державного і регіонального рівня, здійснення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також контроль за їх проведенням;
здійснення заходів з мінімізації та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, пов'язаних із технологічними терористичними проявами та іншими видами терористичної діяльності під час проведення антитерористичних операцій, а також проведення просвітницьких і практично-навчальних заходів з метою підготовки населення до дій в умовах вчинення терористичного акту;
організацію та проведення робіт із психологічного забезпечення особового складу органів і підрозділів цивільного захисту та психологічного захисту населення у разі загрози і виникнення надзвичайних ситуацій;
виконання через підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту піротехнічних робіт, пов'язаних із знешкодженням вибухонебезпечних предметів, що залишилися на території України після війн, сучасних боєприпасів та підривних засобів (крім вибухових пристроїв, що використовуються у терористичних цілях), за винятком територій, наданих для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військових навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України;
внесення пропозицій щодо формування переліку об'єктів і окремих територій, що підлягають постійному та обов'язковому обслуговуванню аварійно-рятувальними службами;
організацію гасіння пожеж, рятування людей, надання допомоги у ліквідації наслідків аварій, катастроф, стихійного лиха та інших видів небезпечних подій, що становлять загрозу життю або здоров'ю населення чи призводять до завдання матеріальних збитків;
організацію та охорону від пожеж підприємств, установ, організацій та інших об'єктів на підставі договорів;
ведення обліку надзвичайних ситуацій;
здійснення спільно із центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями прогнозування ймовірності виникнення надзвичайних ситуацій, визначення показників ризику та здійснення районування території України щодо ризику виникнення надзвичайних ситуацій;
формування проектів планів у сфері цивільного захисту державного рівня на мирний час та в особливий період, організацію планування заходів цивільного захисту центральними та місцевими органами виконавчої влади;
проведення підготовки органів управління функціональних і територіальних підсистем єдиної державної системи цивільного захисту та складових таких підсистем;
організацію та здійснення заходів щодо створення, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту, ведення їх обліку, здійснення контролю за станом захисних споруд цивільного захисту;
організацію проведення заходів з евакуації населення, координацію діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, суб'єктів господарювання з відповідних питань;
організацію підготовки населення до дій у надзвичайних ситуаціях;
здійснення оповіщення та інформування центральних і місцевих органів виконавчої влади про загрозу виникнення та виникнення надзвичайних ситуацій, а також методичне керівництво щодо створення і належного функціонування систем оповіщення цивільного захисту різних рівнів;
здійснення контролю за функціонуванням відомчих, територіальних, місцевих і локальних (об'єктових) систем оповіщення населення про виникнення або загрозу виникнення надзвичайних ситуацій;
організацію та здійснення заходів із впровадження інженерно-технічних заходів цивільного захисту, підготовку пропозицій щодо віднесення населених пунктів та об'єктів національної економіки до груп (категорій) із цивільного захисту, надання на запити замовників вихідних даних та вимог, необхідних для розроблення та планування таких заходів;
прийняття рішень щодо необхідності створення та припинення діяльності технічних комітетів стандартизації у сфері цивільного захисту, внесення пропозицій щодо визначення їх повноважень та порядку діяльності;
організацію та координацію здійснення заходів у сфері радіаційного і хімічного захисту, координацію та контроль здійснення заходів щодо захисту населення і територій у разі виникнення радіаційних аварій та надзвичайних ситуацій, пов'язаних із виливом (викидом) небезпечних хімічних речовин;
організацію та здійснення заходів щодо медичного та біологічного захисту населення у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
здійснення інформаційного, методичного забезпечення роботи Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, організацію взаємодії з регіональними комісіями з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;
розроблення та подання в установленому порядку на розгляд Голові пропозицій щодо підвищення ефективності захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, удосконалення системи цивільного захисту на відповідних територіях, в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності;
видання експертних висновків про рівень надзвичайної ситуації та ведення обліку таких висновків;
участь у розгляді проектів державних та місцевих програм, що розробляються з метою поліпшення захисту об'єктів і територій на випадок виникнення надзвичайних ситуацій;
сприяння створенню і впровадженню сучасних інформаційних технологій та комп'ютерних мереж;
здійсненню державного нагляду (контролю) за виконанням інженерно-технічних заходів цивільного захисту під час проектування, будівництва, реконструкції, капітального ремонту, технічного переоснащення та експлуатації приміщень, будівель, споруд, розміщення інших господарських об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій;
організацію діяльності Центральної міжвідомчої атестаційної комісії щодо організації та проведення атестації аварійно-рятувальних служб;
проведення атестації та сертифікації аварійно-рятувальних служб і рятувальників, а також ведення Державного реєстру аварійно-рятувальних служб та спеціального реєстру атестованих аварійно-рятувальних служб;
здійснення перевірки організації та стану навчання працюючого персоналу на підприємствах, в установах та організаціях до дій у разі виникнення аварійних ситуацій, аварій, надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру;
здійснення перевірки виконання планів підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації керівних кадрів і фахівців у сфері цивільного захисту навчальних закладів і на курсах, у навчально-методичних центрах цивільного захисту та безпеки життєдіяльності за освітньо-професійними програмами підготовки, перепідготовки та професійними програмами підвищення кваліфікації, функціональними програмами навчання у сфері цивільного захисту;
участь у роботі Ради з акредитації Національного органу з акредитації та технічних комітетів з акредитації для реалізації технічної політики у сфері пожежної безпеки, а також у роботі Національної ради з питань безпечної життєдіяльності населення;
організацію надання адміністративних та платних послуг відповідно до закону;
сприяння розвитку соціального діалогу, проведення консультацій із всеукраїнськими об'єднаннями профспілок і всеукраїнськими об'єднаннями організацій роботодавців щодо проектів законів, інших нормативно-правових актів з питань реалізації державної політики у сферах трудових відносин, оплати праці, охорони праці, соціального захисту населення;
координацію проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт авіаційними силами і засобами ДСНС України, інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності;
організацію управління діяльністю координаційних центрів з пошуку і рятування в єдиній системі проведення авіаційних робіт з пошуку і рятування;
здійснення контролю за готовністю авіаційних сил та засобів пошуку і рятування до проведення пошуку і рятування, за організацією пошуково-рятувального забезпечення польотів повітряних суден авіації центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності;
внесення до відповідних органів пропозиції щодо припинення польотів у разі порушення вимог нормативних документів з питань пошуково-рятувального забезпечення до усунення недоліків;
участь у роботі комісій з розслідування авіаційних подій;
організацію проведення авіаційного пошуку і рятування та авіаційних робіт з пошуку і рятування в авіаційному районі пошуку і рятування України із залученням сил цивільного захисту, сил і засобів національної системи пошуку і рятування на морі та єдиної системи проведення авіаційних робіт з пошуку і рятування;
здійснення впровадження та функціонування системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112;
здійснення ліквідації медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій, надання екстреної медичної допомоги у зоні надзвичайної ситуації (осередку ураження) постраждалим та рятувальникам, проведення заходів з медичного забезпечення (лікувально-профілактичні, санітарно-гігієнічні, медичне постачання та санаторно-курортне лікування) осіб рядового і начальницького складу, ветеранів служби цивільного захисту (війни) та членів їх сімей;
організацію реалізації державної політики у сфері профілактики травматизму невиробничого характеру, здійснення моніторингу стану травматизму невиробничого характеру, його причин та наслідків;
організацію та проведення перевірок додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива;

................
Перейти до повного тексту