1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
Н А К А З
15.08.2003 N 135
Про затвердження Галузевої програми забезпечення безпеки руху на вулично-дорожній мережі населених пунктів України та на маршрутах міського електротранспорту на 2003-2007 роки
На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 29.01.03 N 56-р "Про схвалення Державної програми забезпечення безпеки руху на автомобільних дорогах, вулицях міст, інших населених пунктів і залізничних переїздах на 2003-2007 роки" Н А К А З:
1. Затвердити схвалену рішенням науково-технічної ради від 24.04.03 N 11 Галузеву програму забезпечення безпеки руху на вулично-дорожній мережі населених пунктів України та на маршрутах міського електротранспорту на 2003-2007 роки (далі - Галузева програма), що додається.
2. Управлінню благоустрою та комунального обслуговування (Я.А.Стеценко) та Управлінню міського електротранспорту (В.В.Вірченко) враховувати завдання Галузевої програми при підготовці організаційно-технічних заходів Держжитлокомунгоспу України, планів фінансування науково-дослідних робіт та робіт із стандартизації і забезпечити координацію її виконання.
3. Рекомендувати Ресжитлокомунгоспу АР Крим, облжитлокомунуправлінням, Севастопольському міському управлінню комунального господарства, відповідним структурним підрозділам Київської міськдержадміністрації:
При підготовці пропозицій до регіональних програм безпеки руху на автомобільних дорогах, вулицях міст, інших населених пунктів і залізничних переїздах на 2003-2007 роки врахувати заходи, визначені цією Галузевою програмою.
3.2. Забезпечити контроль за створенням та додержанням єдиної системи маршрутного орієнтування в населених пунктах, по яких проходять маршрути транзитного та туристичного автотранспорту відповідно до вимог п.2 спільного Наказу Департаменту ДАІ, Укравтодору та Держжитлокомунгоспу України від 16.01.03 N 4/5/9.
4. Управлінню науково-технічної політики (Л.О.Кравченко) разом з управліннями благоустрою та комунального обслуговування (Я.А.Стеценко) і міського електротранспорту (В.В.Вірченко) щорічно під час розроблення показників до проекту державного бюджету України щодо наукової та науково-технічної діяльності передбачати включення до нього заходів Галузевої програми.
5. Головній державній технічній інспекції міського електротранспорту (Е.А.Ямпольський) проводити роботу з контролю за технічним станом міського електротранспорту та забезпеченням безпеки руху трамвайних вагонів і тролейбусів відповідно до завдань з удосконалення профілактичної та освітньої діяльності, визначених Галузевою програмою.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника голови Комітету О.Б.Лотоцького.
Голова Комітету Г.М.Семчук
Додаток
до наказу
Держжитлокомунгоспу України
15.08.2003 N 135
ГАЛУЗЕВА ПРОГРАМА
забезпечення безпеки руху на вулично-дорожній мережі населених пунктів України та на маршрутах міського електротранспорту на 2003-2007 роки
Загальні положення
Галузева програма забезпечення безпеки руху на вулично-дорожній мережі населених пунктів України та на маршрутах міського електротранспорту на 2003-2007 роки (далі - Галузева програма) розроблена на виконання розпорядження Кабінету Міністрів від 29.01.03 N 56-р "Про схвалення Державної програми забезпечення безпеки руху на автомобільних дорогах, вулицях міст, інших населених пунктів і залізничних переїздах на 2003-2007 роки" та наказу Держжитлокомунгоспу України від 04.03.03 N 42.
Галузева програма містить аналіз сучасного стану безпеки руху на вулично-дорожній мережі населених пунктів України та на маршрутах міського електротранспорту і визначає основні напрямки удосконалення системи управління, профілактичної і освітньої роботи, а також нормативно-правового та науково-технічного забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до завдань, покладених на Держжитлокомунгосп України.
Аналіз стану безпеки руху на вулично-дорожній мережі населених пунктів України та на маршрутах міського електротранспорту
В умовах зростання інтенсивності дорожнього руху особливу гостроту набуває проблема забезпечення безпеки дорожнього руху в містах та селищах, вирішення якої спрямоване на збереження життя і здоров'я громадян.
Протягом 2002 року на вулично-дорожній мережі міст і селищ сталося 71,3 відсотки від загальної кількості дорожньо-транспортних пригод (далі - ДТП), зареєстрованих в країні, в яких загинуло 3128 та травмовано 26568 осіб.
За даними органів Державтоінспекції, понад 10 тисяч ДТП сталося за умов незадовільного експлуатаційного стану вулично-дорожньої мережі та технічних засобів організації дорожнього руху. Це понад 40 відсотків дорожньо-транспортних пригод, що зареєстровано минулого року на вулично-дорожній мережі населених пунктів країни. В них загинуло 1247 осіб і травмовано 10886 осіб.
Стан вулично-дорожньої мережі, протяжність якої становить близько 80 тис. км, в своїй більшості є незадовільний. Майже половина доріг не відповідає вимогам безпеки руху за експлуатаційним станом. За останні 5 років протяжність таких вулиць і доріг зросла на 6 тис. км і складає понад 30 тис. км. Лише 51 відсоток вулично-дорожньої мережі має удосконалене покриття. Значна частина протяжності вулиць і доріг має ямковість, яка перевищує гранично допустимі пошкодження площі покриття. Тільки 9 відсотків вулиць обладнано закритою дощовою каналізацією, що негативно позначається на термінах експлуатації покриттів. Менше 70 відсотків загальної протяжності вулично-дорожньої мережі обладнано зовнішнім освітленням, проте навіть в обласних центрах половина його не працює.
В незадовільному стані знаходяться штучні споруди, що експлуатуються на вулично-дорожній мережі. 33710 мостів та шляхопроводів біля 28 відсотків не відповідають вимогам чинних нормативів за вантажопідйомністю або габаритами, а 4 відсотки - знаходяться в аварійному стані. Жодна споруда не відповідає розрахунковим навантаженням, прийнятим у стандартах країн Європейського Союзу.
Такий стан справ у забезпеченні безпеки руху на вулицях і дорогах населених пунктів склався за причини відсутності комплексного підходу до вирішення цієї проблеми, а саме: невизначеності на законодавчому рівні статусу вулично-дорожньої мережі міст і селищ як складової частини "Єдиної транспортної системи країни" та стабільних джерел фінансування витрат, пов'язаних з її розвитком та утриманням; відсутністю сучасної нормативної бази та неналежної організаційної роботи місцевих державних адміністрацій і органів місцевого самоврядування по проведенню технічного обліку та паспортизації об'єктів вулично-дорожньої мережі, що не дає змоги реально аналізувати стан справ та працювати на перспективу щодо забезпечення безпеки руху.
На маршрутах міського електротранспорту з вини водіїв трамваїв і тролейбусів упродовж останніх 5 років сталося 265 ДТП, у яких загинуло 18 і отримало травми різного ступеня тяжкості 325 осіб.
За результатами перевірок, проведених Головною державною технічною інспекцією міського електротранспорту разом з ДАІ МВС України, встановлено, що на підприємствах міського електротранспорту ще неналежним чином організовано виконання вимог Закону України "Про дорожній рух", Правил дорожнього руху, Правил експлуатації трамвайних вагонів та тролейбусів, інших нормативних актів, які регламентують роботу міського електротранспорту. Мають місце суттєві недоліки в організації і проведенні профілактичної роботи щодо забезпечення безпеки дорожнього руху. Так на неналежному рівні проводиться контроль за роботою водіїв на лінії, не завжди вживаються дієві заходи впливу до порушників транспортної дисципліни, недостатньо вирішуються питання поліпшення умов роботи водіїв, обстеження вулично-дорожньої мережі на маршрутах міського електротранспорту.
Підсумки щорічного державного технічного огляду свідчать, що технічний стан близько 80 відсотків об'єктів міського електротранспорту не відповідає вимогам Правил експлуатації трамваю та тролейбуса та Правил дорожнього руху. Це значною мірою є наслідком незадовільного фінансового стану підприємств та невирішення питань, пов'язаних з оновленням рухомого складу, майже 70 відсотків якого відпрацювали встановлений термін експлуатації, а також недостатнього рівня технологічної дисципліни ремонтного персоналу. Потребує подальшого удосконалення науково-технічне забезпечення питань безпеки руху у сфері міського електротранспорту.
Враховуючи стан аварійності, щорічне збільшення інтенсивності дорожнього руху, зниження темпів розбудови та погіршення стану утримання вулично-дорожньої мережі, Галузева програма спрямована на вдосконалення системи управління безпекою дорожнього руху та базується на приорітетних засадах охорони життя і здоров'я громадян, збереження майна та підвищення рівня безпеки дорожнього руху.
Мета, основні заходи реалізації Галузевої програми
Метою Галузевої програми є реалізація державної політики щодо створення безпечних умов руху в частині утримання вулично-дорожній мережі та пасажироперевезень міським електротранспортом.
Для досягнення поставленої мети визначені такі основні напрямки:
- удосконалення системи управління безпекою дорожнього руху - шляхом створення відповідної нормативно-правової бази;
- удосконалення профілактичної та освітньої діяльності у сфері безпеки дорожнього руху;
- науково-технічне забезпечення безпеки дорожнього руху;
- розвиток та вдосконалення засобів інформатизації Державної технічної інспекції міського електротранспорту на базі комп'ютерних технологій.
Заходи з реалізації Галузевої програми та обсяги їх фінансування наведено в додатку (додається).
Фінансове забезпечення і механізм реалізації Галузевої програми
Фінансування заходів Галузевої програми передбачається здійснити за рахунок видатків Державного бюджету в межах коштів, передбачених Держжитлокомунгоспу України, коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та власних коштів підприємств. Загальна сума коштів, необхідних для реалізації заходів Галузевої програми, складає 970 тис. грн.
Очікувані результати виконання Галузевої програми
Реалізація Галузевої програми сприятиме створенню безпечних та комфортних умов руху на вулично-дорожній мережі міст і селищ країни, маршрутах міського електротранспорту. Забезпечить подальше підвищення ефективності управління безпекою руху та поліпшення профілактичної роботи з попередження аварійності на підприємствах житлово-комунального господарства та міському електротранспорті.
* * *
ЗАХОДИ
з реалізації Галузевої програми забезпечення безпекируху на вулично-дорожній мережі населених пунктів України та на маршрутах міського електротранспорту на 2003-2007 роки
N п/п Зміст заходу Термін
викона-
ння,
роки
Обсяг
фінан-
сува-
ння,
тис.
гри-
вень
Відповідальні
виконавці
1 2 3 4 5
Напрямок 1. Удосконалення системи управління безпекою
дорожнього руху
У сфері утримання вулично-дорожньої мережі населених пунктів
1.1. Розроблення та внесення в
установленому порядку змін і
доповнень до Закону України"Про джерела фінансування дорожнього господарства України" щодо
фінансування дорожнього
господарства
2003 - Управління
благоустрою та
комунального
обслуговування
1.2. Розроблення проекту Закону
України "Про благоустрій
населених пунктів в Україні"
2003 50 Управління
благоустрою та
комунального
обслуговування
1.3. Розроблення змін та
доповнень до Закону України"Про транспорт" щодо
законодавчого визначення
вулично-дорожньої мережі
міст та інших населених
пунктів як складової частини
єдиної транспортного мережі
країни
2003 - Управління
благоустрою та
комунального
обслуговування
1.4. Розроблення та внесення в
установленому порядку змін
та доповнень до Правил
прибирання та утримання
територій населених пунктів
України
2004 10 Управління
благоустрою та
комунального
обслуговування
У сфері міського електротранспорту
1.5. Розроблення проекту Закону
України "Про міський
наземний електротранспорт"
2003 - Управління
міського
електротранс-
порту
Напрямок 2. Удосконалення профілактичної та освітньої діяльності
з безпеки дорожнього руху
У сфері утримання вулично-дорожньої мережі населених пунктів
2.1. Здійснення контролю за
додержанням Єдиних правил
ремонту і утримання
автомобільних доріг, вулиць,
залізничних переїздів,
правил користування ними та
охорони
2003-
2007
- Ресжитлокомун-
госп
АР Крим,
ОУЖКГ,
Севастопольсь-
ке міське
управління
комунального
господарства,
відповідні
структурні
підрозділи
Київської
міськдерж-
адміністрації
У сфері міського електротранспорту
2.2. Здійснення контролю за
додержанням підприємствами
міського електротранспорту
Закону України "Про дорожній рух" , державних
стандартів України, Правил дорожнього руху , Правил експлуатації трамвая та тролейбуса ,
інших нормативних актів, які
регламентують роботу
міського електротранспорту
шляхом проведення планових
перевірок державними
технічними інспекціями
міського електротранспорту
2003-
2007
- Управління
міського
електротранс-
порту
2.3. Проведення щорічного
державного технічного огляду
об'єктів міського
електротранспорту відповідно
до затвердженого графіка
2003-
2007
- Управління
міського
електротранс-
порту
2.4. Проведення семінарів з
питань безпеки руху на
міському електротранспорті
2003-
2007
- Управління
міського
електротранс-
порту
2.5. Проведення взаємоперевірок
підприємств міського
електротранспорту щодо
забезпечення безпеки
пасажирських перевезень
відповідно до затвердженого
графіка
2003-
2007
- Управління
міського
електротранс-
порту
2.6. Проведення конкурсів
професійної майстерності
молодих водіїв:
трамваїв -

тролейбусів -



2004,
2006
2005,
2007
- Управління
міського
електротранс-
порту
Напрямок 3. Науково-технічне забезпечення безпеки дорожнього
руху
Розроблення нових та внесення змін і доповнень до чинних
державних стандартів
У сфері утримання вулично-дорожньої мережі населених пунктів
3.1. ДСТУ "Дорожньо-мостове
господарство. Терміни та
визначення"
2005 15 Управління
благоустрою та
комунального
обслуговування
3.2. Зміни та доповнення до ДСТУ
"Безпека дорожнього руху.
Автомобільні дороги, вулиці
та залізничні переїзди.
Вимоги до експлуатаційного
стану"
2004 10 Управління
благоустрою та
комунального
обслуговування
3.3. Зміни та доповнення до ДСТУ
"Безпека дорожнього руху.
Машини, механізми дорожні і
комунальні. Кольори
покриття, сигнальні знаки та
спеціальні світлові сигнали.
Технічні вимоги"
2005 20 Управління
благоустрою та
комунального
обслуговування
3.4. ДСТУ "Зовнішнє освітлення.
Терміни та визначення"
2004 5 Управління
благоустрою та
комунального
обслуговування
У сфері міського електротранспорту
3.5. ДБН "Трамвайні і тролейбусні
лінії"
2005-
2007
60 Управління
міського
електротранс-
порту
3.6. ДСТУ "Трамвайні вагони та
тролейбуси. Вимоги безпеки
до кабіни водія та робочого
місця кондуктора"
2004-
2005
60 Управління
міського
електротранс-
порту
3.7. ДСТУ "Тролейбуси. Вимоги
електробезпеки та методи їх
контролю".
2003-
2004
60 Управління
міського
електротранс-
порту
3.8. Розроблення галузевого
стандарту щодо приймання та
допуску до експлуатації
нових типів трамвайних
вагонів та тролейбусів
2004-
2005
40 Управління
міського
електротранс-
порту
3.9. Розроблення галузевого
стандарту щодо вимог безпеки
трамвайних вагонів і
тролейбусів, що знаходяться
в експлуатації
2004-
2005
40 Управління
міського
електротранс-
порту
3.10. ДСТУ "Трамвайні вагони та
тролейбуси. Вимоги пожежної
безпеки та методи контролю"
2004-
2005
60 Управління
міського
електротранс-
порту
Розроблення нових та перегляд застарілих галузевих нормативних
документів
У сфері утримання вулично-дорожньої мережі населених пунктів
3.11. Інструкція з нагляду,
утриманню та ремонту штучних
споруд і набережних в містах
і селищах України
2005 24 Управління
благоустрою та
комунального
обслуговування
3.12. Типові норми обслуговування
та нормативів чисельності
працівників, зайнятих на
роботі з ремонту та
утримання міських вулиць та
доріг
2004-
2005
20 Управління
благоустрою та
комунального
обслуговування
3.13. Технічні правила
облаштування ділянок
дорожніх робіт у населених
пунктах
2004-
2005
15 Управління
благоустрою та
комунального
обслуговування
3.14. Порядок виконання робіт,
пов'язаних з розкопуванням
на вулицях і дорогах
населених пунктів
2004 24 Управління
благоустрою та
комунального
обслуговування
3.15. Норми щорічних обсягів
поточного ремонту вулиць та
доріг населених пунктів
2004-
2005
24 Управління
благоустрою та
комунального
обслуговування
3.16. Типове положення з
експлуатації мереж
зовнішнього освітлення
2004 20 Управління
благоустрою та
комунального
обслуговування
У сфері міського електротранспорту
3.17. ГСТУ "Порядок продовження
терміну експлуатації
трамвайних вагонів та
тролейбусів, які вичерпали
ресурс експлуатації"
2004 40 Управління
міського
електротранс-
порту
3.18. ГСТУ "Вимоги до ефективності
гальмівних систем трамвайних
вагонів та тролейбусів та
методи контролю"
2004 40 Управління
міського
електротранс-
порту
3.19. ГСТУ "Система постановки
продукції на виробництво.
Вагони трамвайні та
тролейбуси. Порядок освоєння
капітальних ремонтів та
переобладнання"
2003 40 Управління
міського
електротранс-
порту
3.20. ГКН "Порядок службового
розслідування
дорожньо-транспортних пригод
на підприємствах міського
електротранспорту"
2003 9 Управління
міського
електротранс-
порту
3.21. ГКН "Трамвайні колії.
Технологічна карта на
виконання робіт, пов'язаних
з державним технічним
оглядом"
2003 19 Управління
міського
електротранс-
порту
3.22. ГКН "Система технічного
обслуговування та ремонту
трамвайних колій"
2005 15 Управління
міського
електротранс-
порту
3.23. ГКН "Положення про робочий
час і час відпочинку водіїв
міського електротранспорту"
2004 10 Управління
міського
електротранс-
порту
3.24. Дооснащення
Науково-випробувального
центру "Міський електричний
транспорт" НДКТІ МГ
випробувальним обладнанням
та засобами випробувальної
техніки для проведення
випробувань транспортних
засобів міського
електротранспорту
2004 45
45
НДКТІ МГ
Управління
міського
електротранс-
порту
Напрямок 4. Розвиток та вдосконалення засобів інформатизації
Головної державної технічної інспекції міського
електротранспорту та її регіональних підрозділів на базі
комп'ютерних технологій
У сфері міського електротранспорту
4.1. Розроблення та впровадження
автоматизованої
інформаційної системи (АІС)
"Інтегрований банк даних про
об'єкти міського
електротранспорту"
2005-
2007
100



50
Управління
міського
електротранс-
порту
Державні
регіональні
технічні
інспекції
міського
електротранс-
порту
Всього по Галузевій програмі: 970
Перейти до повного тексту