- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
КООРДИНАЦІЙНИЙ ЦЕНТР З НАДАННЯ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ
НАКАЗ
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Координаційного центру з надання правової допомоги
№ 49 від 09.04.2021 )
Питання організації моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному, цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Координаційного центру
з надання правової допомоги
№ 58 від 16.07.2019 )
Відповідно до частини четвертої
статті 22 Закону України "Про безоплатну правову допомогу", підпункту 15 пункту 13 Положення про Координаційний центр з надання правової допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 червня 2012 року
№ 504 "Про утворення Координаційного центру з надання правової допомоги та ліквідацію Центру правової реформи і законопроектних робіт при Міністерстві юстиції", наказу Міністерства юстиції України від 21 грудня 2017 року
№4125/5 "Про затвердження Стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 грудня 2017 року за № 1554/31422, та наказу Міністерства юстиції України від 25 лютого 2014 року
№ 386/5 "Про затвердження стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 лютого 2014 року за № 337/25114 (із змінами), з метою забезпечення належного, своєчасного та якісного надання в необхідному обсязі безоплатної вторинної правової допомоги
НАКАЗУЮ:
1. Забезпечити проведення моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному, цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі згідно з додатками 1 - 9 до цього Наказу.
2. Установити, що моніторинг дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному, цивільному, адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі під час провадження у судах першої та апеляційної інстанцій проводиться начальником відділу забезпечення якості правової допомоги з надання безоплатної вторинної правової допомоги або особою, яка виконує його обов'язки та має свідоцтво про право на зайняття адвокатською діяльністю і стаж активної адвокатської діяльності не менше трьох років (далі - менеджер з якості), шляхом:
1) спостереження за роботою адвоката в суді:
у кримінальному процесі, результати якого фіксуються у відповідних формах моніторингу (додатки 1, 2);
у цивільному та адміністративному процесах та представництві у кримінальному процесі, результати якого фіксуються у відповідних формах моніторингу (додатки 3, 4).
Кількість проведених спостережень у кримінальному процесі протягом кварталу у звітному році не може бути менше 18-ти, а у цивільному та адміністративному процесах та представництві у кримінальному процесі - не менше 6-ти;
( Абзац другий підпункту 1 пункту 2 в редакції Наказу Координаційного центру з надання правової допомоги
№ 58 від 16.07.2019 )
2) проведення бесіди з особою, якій надається безоплатна вторинна правова допомога:
у кримінальному процесі, результати якої фіксуються у відповідних формах моніторингу (додаток 5) та анкетах (додатки 6, 8);
у цивільному та адміністративному процесах та представництві у кримінальному процесі, результати якої фіксуються у відповідних анкетах (додатки 7, 8).
Бесіда з особою, якій надається безоплатна вторинна правова допомога, проводиться за її згодою та фіксується у відповідній графі форми моніторингу. Про проведення такої бесіди повідомляється адвокат особи.
Кількість проведених бесід у кримінальному процесі протягом кварталу у звітному році не може бути менше 3-х, а у цивільному та адміністративному процесах та представництві у кримінальному процесі - не менше 2-х.
( Абзац третій підпункту 2 пункту 2 в редакції Наказу Координаційного центру з надання правової допомоги
№ 58 від 16.07.2019 )
Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги подає узагальнену інформацію щодо проведеного моніторингу під час провадження у судах першої та апеляційної інстанцій електронною поштою до відділу моніторингу якості правової допомоги управління забезпечення якості правової допомоги Координаційного центру з надання правової допомоги (далі - відділ моніторингу якості правової допомоги) щокварталу, до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, а за IV квартал - не пізніше 30 грудня.
3. З метою перевірки достовірності наданої адвокатами інформації в актах надання безоплатної вторинної правової допомоги в частині дотримання вимог стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі менеджер з якості проводить моніторинг наданих адвокатом відомостей у разі, коли безоплатна вторинна правова допомога надавалася:
особам, які підозрюються або обвинувачуються у вчиненні злочину у віці до 18 років;
особам, які через свої фізичні або психічні вади (німі, глухі, сліпі тощо) не можуть самі реалізувати своє право на захист;
особам, які не володіють мовою, якою ведеться кримінальне провадження;
суб'єктам права на безоплатну вторинну правову допомогу одним адвокатом протягом бюджетного періоду у відповідному районі (місті районного значення).
Менеджер з якості подає узагальнену інформацію за результатами проведеного моніторингу електронною поштою до відділу моніторингу якості правової допомоги щороку до 1 грудня.
4. Менеджер з якості перевіряє своєчасність та повноту наданої адвокатами безоплатної вторинної правової допомоги в частині дотримання вимог стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у цивільному та адміністративному процесах та представництва у кримінальному процесі у кількості не менше 30-ти актів надання безоплатної вторинної правової допомоги з відповідними додатками, щоквартально.
Менеджер з якості подає узагальнену інформацію за результатами проведеної перевірки електронною поштою до відділу моніторингу якості правової допомоги щороку до 20 грудня звітного року.
5. Для систематизації прикладів успішного надання адвокатами правової допомоги менеджер з якості узагальнює:
1) приклади успішного захисту у кримінальному процесі та представництва в ньому:
номер та дату видачі доручення адвокату для здійснення захисту за призначенням / представництва;
номер кримінального провадження у ЄРДР, у якому адвокатом здійснювався захист/представництво;
назву суду (судів), що винесли ухвалу / постановили вирок, а також дати відповідних ухвал та вироків;
ім'я та прізвище адвоката, який надавав безоплатну вторинну правову допомогу особі, його цифрове фото (за згодою), номер телефону та адресу електронної пошти адвоката;
статті та частини статей
Кримінального кодексу України, за якими кваліфіковано дії особи / обвинуваченої особи під час представництва, із зазначенням максимальної санкції за вчинення відповідних злочинів;
інформацію щодо оскарження рішень суду, із зазначенням ким та з яких підстав оскаржувалося рішення суду та результати розгляду таких скарг;
коротке формулювання змісту підозри, а також короткий зміст важливих процесуальних документів/рішень, що описуються в контексті успіхів адвокатів, з наведенням підстав та мотивів їх прийняття;
................Перейти до повного тексту