1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
27.05.2011 N 126
Про забезпечення доступу до публічної інформації в Держкомстаті
З метою забезпечення виконання в Держкомстаті Закону України "Про доступ до публічної інформації"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок доступу до публічної інформації в Держкомстаті, що додається.
2. Визначити департамент зведеної інформації (Павленко Н.П.) відповідальним за організацію доступу до публічної інформації, розпорядником якої є Держкомстат.
3. Департаменту зведеної інформації (Павленко Н.П.):
3.1. До 30 травня 2011 року створити на офіційному веб-сайті Держкомстату розділ "Доступ до публічної інформації" та підтримувати його в актуальному стані.
3.2. До 9 червня 2011 року оприлюднити на офіційному веб-сайті Держкомстату інформацію щодо системи обліку документів, що містять публічну інформацію.
3.3. Забезпечити обов'язкову реєстрацію документів, що містять публічну інформацію, в системі обліку.
3.4. Забезпечити постійне опрацювання, систематизацію, аналіз інформації щодо задоволення запитів на інформацію та надання консультацій під час оформлення запиту.
4. Адміністративно-господарському департаменту (Кобзар О.К.):
4.1. Забезпечити постійну централізовану реєстрацію запитів на публічну інформацію в Держкомстаті, оперативне їх проходження та своєчасне доведення до виконавців.
4.2. До 9 червня 2011 року обладнати кімнату 108 адміністративної будівлі Держкомстату, розташованої за адресою: м. Київ, вул. Ш.Руставелі, 5, як спеціальне місце для роботи запитувачів (у тому числі з обмеженими фізичними можливостями) з документами чи їх копіями, з відповідною можливістю робити виписки з них, фотографувати, копіювати, сканувати, записувати на будь-які носії інформації.
5. Департаменту інформатизації (Пузанова О.О.):
5.1. Забезпечувати технічну підтримку організації доступу до публічної інформації в Держкомстаті.
5.2. Установити в департаменті зведеної інформації (Павленко Н.П.) окрему телефонну лінію зв'язку для прийняття запитів на публічну інформацію.
6. Сектору контролю виконання (Сидоренко Б.В.) забезпечити здійснення контролю і проведення випереджального моніторингу стану виконання запитів на публічну інформацію.
7. Сектору правового забезпечення та зв'язків з Верховною Радою України (Михайлова Л.А.) забезпечити правильне застосування норм чинного законодавства про доступ до публічної інформації в Держкомстаті.
8. Територіальним органам державної статистики в тижневий термін після прийняття цього наказу розробити та затвердити власну документацію щодо забезпечення доступу до публічної інформації в органах державної статистики.
9. Адміністративно-господарському департаменту (Кобзар О.К.) довести цей наказ до відома заступників Голови, керівників самостійних структурних підрозділів Держкомстату, керівників головних управлінь статистики в Автономній Республіці Крим, областях, місті Києві, Головного міжрегіонального управління статистики у м. Києві та Управління статистики у місті Севастополі.
10. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова комісії з питань
реорганізації Держкомстату -
перший заступник Голови


В.О.Піщейко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держкомстату
27.05.2011 N 126
ПОРЯДОК
доступу до публічної інформації в Держкомстаті
Цей Порядок доступу до публічної інформації в Держкомстаті (далі - Порядок) розроблено відповідно до Законів України "Про доступ до публічної інформації" та "Про інформацію".
Установлені Порядком норми спрямовані на забезпечення та здійснення прав запитувачів інформації, визначених Законами України "Про доступ до публічної інформації" та "Про інформацію", на отримання за запитами публічної інформації, розпорядником якої є Держкомстат.
I. Загальні положення
1.1. Порядок розроблено з метою встановлення єдиної процедури складання, оформлення та подання до Держкомстату запиту на отримання публічної інформації щодо його діяльності (далі - запит на інформацію), підготовки та надання Держкомстатом такої інформації, а також оскарження рішень Держкомстату, дій чи бездіяльності щодо надання інформації за запитом.
1.2. Публічна інформація щодо діяльності Держкомстату (далі - публічна інформація), розпорядником якої є Держкомстат, є відкритою, крім випадків, установлених законом.
1.3. Держкомстат на виконання вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" надає інформацію, розпорядником якої він є і яка не потребує додаткової обробки.
1.4. Держкомстат не є розпорядником інформації за запитами щодо:
інформації інших органів влади України, органів державної влади інших держав, міжнародних організацій;
інформації, яка може бути отримана шляхом узагальнення, аналітичної обробки даних або потребує створення в інший спосіб.
1.5. Доступ до публічної інформації в Держкомстаті забезпечується шляхом:
систематичного й оперативного оприлюднення інформації в офіційних друкованих виданнях, на офіційному веб-сайті Держкомстату в мережі Інтернет або в інший спосіб;
надання інформації за запитами на отримання публічної інформації.
1.6. Порядок надання статистичної інформації на запит регулюється Законами України "Про державну статистику" та "Про інформацію".
1.7. Даний Порядок поширюється на працівників Держкомстату.
II. Подання запиту на публічну інформацію
2.1. Публічна інформація, розпорядником якої є Держкомстат, надається запитувачу в разі офіційного звернення із запитом на інформацію.
2.2. Запитувач має право звернутися до Держкомстату із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
2.3. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним.
2.4. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.
2.5. Письмовий запит на отримання публічної інформації надається на адресу Держкомстату поштою, факсом, на електронну адресу, що вказані на офіційному веб-сайті Держкомстату в розділі "Доступ до публічної інформації", або оформляється безпосередньо під час перебування в приміщенні Держкомстату. Письмовий запит, який подає запитувач, має вміщувати всі реквізити, установлені Законом України "Про доступ до публічної інформації". За відсутності будь-якого реквізиту запит на інформацію не реєструється, відповідь запитувачу не надається.
З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію запитувач може подавати запит шляхом заповнення форм запитів на інформацію, установлених цим Порядком (додаток 1).
2.6. Якщо запитувач інформації звертається до Держкомстату усно по телефону, номер якого вказаний на офіційному веб-сайті Держкомстату в розділі "Доступ до публічної інформації", або під час безпосереднього перебування в Держкомстаті, інформація, що не потребує додаткової обробки та підготовки, за згодою запитувача, надається усно (реквізити документів для ознайомлення, роз'яснення, інформація щодо розміщення документів на офіційному веб-сайті тощо).
У цьому випадку письмовий запит на інформацію не оформляється та не реєструється.
Якщо запитувач звертається по телефону, а запитувана інформація потребує додаткової обробки та підготовки письмової відповіді, самостійний структурний підрозділ, відповідальний за організацію доступу до публічної інформації, заповнює зі слів запитувача інформації всі обов'язкові реквізити за встановленою формою (додаток 1), реєструє запит у спеціальному журналі реєстрації запитів, що надійшли по телефону (додаток 2), та передає його до діловодної служби. При цьому в запиті додатково зазначається та повідомляється запитувачу інформації прізвище, ім'я, по батькові працівника самостійного структурного підрозділу, відповідального за організацію доступу до публічної інформації, який оформив запит, час і дата заповнення форми запиту. Реєстрація такого запиту здійснюється відповідно до цього Порядку.
2.7. Якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) запитувач інформації не може самостійно подати письмовий запит, самостійний структурний підрозділ, відповідальний за організацію доступу до публічної інформації, на бажання запитувача оформляє письмовий запит за нього за встановленою формою (додаток 1). У запиті зазначається прізвище, ім'я, по батькові працівника самостійного структурного підрозділу, відповідального за організацію доступу до публічної інформації, який оформив запит, час і дата заповнення форми запиту. Копія запиту надається запитувачу. Реєстрація такого запиту здійснюється відповідно до цього Порядку.
2.8. Інформацію щодо кількості отриманих і опрацьованих запитів на публічну інформацію готує самостійний структурний підрозділ, відповідальний за організацію доступу до публічної інформації, та оприлюднює на офіційному веб-сайті Держкомстату щомісячно.
III. Розгляд і реєстрація запитів на інформацію
3.1. Реєстрацію запитів на інформацію здійснює діловодна служба в системі електронного документообігу Держкомстату "Діловодство і КВД" централізовано в міру надходження.
До реєстрації та розгляду приймаються тільки запити, які надійшли на адресу Держкомстату поштою, факсом, на електронну адресу або за телефоном, що вказані на офіційному веб-сайті Держкомстату в розділі "Доступ до публічної інформації". Інші запити не розглядаються та відповіді на них не надаються.
3.2. Усі письмові запити на інформацію, які надійшли на офіційну адресу Держкомстату (поштою, факсом), запити, що надійшли електронною поштою (електронні запити), та письмові запити, оформлені самостійним структурним підрозділом, відповідальним за організацію доступу до публічної інформації, реєструє діловодна служба.
Інші працівники Держкомстату, незалежно від їхнього службового становища, не мають права приймати запити на інформацію.
3.3. При реєстрації в діловодній службі на запиті проставляється штамп про взяття його на контроль.
3.4. Зареєстровані запити на інформацію діловодною службою терміново передаються до самостійного структурного підрозділу, відповідального за організацію доступу до публічної інформації. Для виконання запиту самостійний структурний підрозділ, який визначено відповідальним за організацію доступу до публічної інформації, здійснює координацію виконавців запиту на інформацію і має право скликати наради для забезпечення організації виконання запитів на інформацію.
IV. Підготовка та надання відповіді на запит на інформацію
4.1. Відповідальним за підготовку узагальненої відповіді на запит щодо надання публічної інформації є самостійний структурний підрозділ, відповідальний за організацію доступу до публічної інформації. Самостійний структурний підрозділ, який визначено відповідальним за організацію доступу до публічної інформації, має право визначати інших співвиконавців запиту на інформацію (самостійні структурні підрозділи, які є відповідальними за розробку та зберігання документів, що запитуються).
Узагальнену письмову відповідь на запит візують керівники самостійних структурних підрозділів, які брали участь у її підготовці, та самостійний структурний підрозділ, відповідальний за організацію доступу до публічної інформації, та подають на підпис голові комісії з проведення реорганізації Держкомстату - першому заступнику Голови.
Відповідь на електронний запит, який надійшов до Держкомстату електронною поштою на адресу, що вказана на офіційному веб-сайті Держкомстату в розділі "Доступ до публічної інформації", та не потребує письмової відповіді, надається електронною поштою на електронну адресу, з якої надійшов запит (якщо інше не обумовлено запитувачем). Самостійні структурні підрозділи, які є відповідальними за розробку та зберігання документів, що запитуються, надають самостійному структурному підрозділу, відповідальному за організацію доступу до публічної інформації, письмову відповідь на бланку підрозділу та за підписом керівника самостійного підрозділу та її електронну версію. Індекс такої відповіді складається з індексів самостійного структурного підрозділу, відповідального за розробку та зберігання документів, що запитуються, індексу за номенклатурою справ, порядкового номера реєстрації вихідного документа з початку року та літер "ПІ". Самостійний структурний підрозділ, відповідальний за організацію доступу до публічної інформації, узагальнену відповідь надсилає на електронну адресу запитувача.
4.2. Підготовка відповіді на запит на інформацію не повинна перевищувати 5 робочих днів з дня реєстрації запиту діловодною службою.
Підготовка відповіді на запит на інформацію самостійними структурними підрозділами, які є відповідальними за розробку та зберігання документів, що запитуються, самостійному структурному підрозділу, відповідальному за організацію доступу до публічної інформації, не повинна перевищувати 4 робочих днів з дня реєстрації запиту діловодною службою.
У разі якщо запит стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь надається не пізніше 48 годин з дня отримання запиту. Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим.
4.3. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, керівник самостійного структурного підрозділу, відповідального за організацію доступу до публічної інформації, або керівник самостійного структурного підрозділу, який є відповідальним за розробку та зберігання документів (інформації), що запитуються, може звернутись до керівництва Держкомстату щодо продовження строку розгляду запиту до 20 робочих днів, з відповідним обґрунтуванням такого продовження. Рішення щодо продовження строку розгляду запиту виносить керівництво Держкомстату. Запитувач інформації інформується про продовження строку не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.

................
Перейти до повного тексту