27.02.2017 № 126 |
(з основної діяльності) |
Голова | М. Чечоткін |
Начальник Відділу власної безпеки та протидії корупції |
А. Семикопний |
Найменування заходу (із зазначенням номера пункту / номера завдання та номера заходу) постанови/програми |
Строк виконання, визначений постановою/ програмою |
Зміст заходу в ДСНС України | Строк виконання в ДСНС | Відповідальний за виконання | Індикатор виконання (очікуваний результат) | Джерела фінансування |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Постанова | ||||||
Подання до Міністерства юстиції України інформації про стан виконання програми (пункт 3) |
Щороку до 15 лютого, 15 квітня, 15 липня і 15 жовтня | Подання інформації до Міністерства юстиції України | До 15 лютого, 15 квітня, 15 липня і 15 жовтня | Відділ власної безпеки та протидії корупції | Подано відповідну інформацію до Міністерства юстиції України | У межах коштів державного бюджету |
Програма | ||||||
I. Формування та реалізація державної антикорупційної політики | ||||||
Забезпечення укладення договорів про забезпечення доступу Національного агентства з питань запобігання корупції (Національне агентство) до інформаційних баз даних державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (завдання 1, захід 1) | Листопад 2015 р. | Укладення договорів про забезпечення доступу Національного агентства до інформаційних баз даних ДСНС | У строки, визначені Національним агентством | Департамент організації заходів цивільного захисту | Укладено договори | У межах коштів державного бюджету |
Забезпечення прямого доступу Національного агентства до інформаційних баз даних державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (завдання 1, захід 1) | До 1 січня 2016 р. | Забезпечення доступу Національного агентства до інформаційних баз даних ДСНС | Після укладення відповідних договорів | Департамент організації заходів цивільного захисту | Забезпечено доступ до баз даних | У межах коштів державного бюджету |
Підвищення ефективності роботи уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції (завдання 1, захід 2) | Грудень 2016 | Підвищення ефективності роботи уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції | Грудень 2017 року | Відділ власної безпеки та протидії корупції |
В органах, у яких приймаються антикорупційні програми, створено систему уповноважених підрозділів (уповноважених осіб), спроможних забезпечувати виконання Закону України "Про запобігання корупції" відповідно до звіту Національного Агентства |
У межах коштів державного бюджету |
Проведення аналізу роботи уповноважених підрозділів з питань запобігання та виявлення корупції (уповноважених осіб) (завдання 1, захід 2) | Червень 2016 р. | Проведення аналізу роботи уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) | Грудень 2017 року | Відділ власної безпеки та протидії корупції | Звіт за результатами аналізу підготовлено | У межах коштів державного бюджету |
Забезпечення проведення тренінгів для працівників уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) не рідше ніж двічі на рік (завдання 1, захід 2) | Відповідно до строків, визначених Національним агентством | Забезпечення участі працівників Відділу власної безпеки та протидії корупції, а також уповноважених підрозділів з питань запобігання та виявлення корупції ДСНС у тренінгах, організованих Національним агентством | Відповідно до строків, визначених Національним агентством | Відділ власної безпеки та протидії корупції | Охоплено навчанням не менше 50 % штатної чисельності уповноважених підрозділів | У межах коштів державного бюджету та коштів міжнародної фінансової допомоги |
II. Запобігання корупції | ||||||
Забезпечення на основі результатів аналізу корупційних ризиків проведення моніторингу дотримання законодавства щодо конфлікту інтересів та притягнення до відповідальності осіб, винних у його порушенні, а також відшкодування шкоди, заподіяної рішеннями, прийнятими в умовах конфлікту інтересів, або діями, вчиненими в таких умовах (завдання 8, захід 5) | 2016-2017 роки | Забезпечення на основі результатів аналізу корупційних ризиків проведення моніторингу дотримання законодавства щодо конфлікту інтересів та притягнення до відповідальності осіб, винних у його порушенні, а також відшкодування шкоду, заподіяної рішеннями, прийнятими в умовах конфлікту інтересів, або діями, вчиненими в таких умовах | Грудень 2017 року |
Відділ власної безпеки та протидії корупції Департамент персоналу Юридичне управління Департамент економіки і фінансів |
Статистичні дані щодо виявлених фактів конфлікту інтересів, притягнення до відповідальності, відшкодування шкоди, заподіяної в умовах конфлікту інтересів, надіслано до Агентства (за умови виявлення фактів конфлікту інтересів) | У межах коштів державного бюджету |
Забезпечення затвердження антикорупційних програм у центральних та місцевих органах виконавчої влади | Щороку до 1 березня | Забезпечення затвердження антикорупційної програми у ДСНС | До 1 березня 2017 року | Відділ власної безпеки та протидії корупції - координація, інші структурні підрозділи - в межах компетенції | Програму на відповідний рік затверджено | У межах коштів державного бюджету |
Забезпечення розвитку інтегрованих прозорих офісів-центрів надання адміністративних послуг (завдання 15, захід 2) | 2015-2016 роки | Забезпечення розвитку інтегрованих прозорих офісів - центрів надання адміністративних послуг | Грудень 2017 року | Департамент запобігання надзвичайним ситуаціям | Спрощено форму декларації відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки сприятиме усуненню передумов вчинення корупційних правопорушень під час здійснення адміністративної процедури з реєстрації вказаної декларації інтегрованими прозорими офісами - центрами надання адміністративних послуг | У межах коштів державного бюджету |
Забезпечення затвердження антикорупційних програм та призначення уповноважених осіб на державних підприємствах, у господарських товариствах (у яких державна частка перевищує 50 відсотків) відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" (завдання 16, захід 1) |
Щороку до 1 квітня | Забезпечення затвердження антикорупційних програм та призначення уповноважених осіб на державних підприємствах сфери управління ДСНС | До 1 квітня 2017 року | Відділ власної безпеки та протидії корупції | Затверджено антикорупційні програми на державних підприємствах та визначено уповноважених осіб з їх реалізації | У межах коштів державного бюджету |
Проведення аналізу доступності публічних реєстрів, які містять суспільно важливу інформацію, подання пропозицій щодо розкриття даних, які містяться в таких реєстрах, з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних, спрощення доступу (у тому числі шляхом здешевлення) | Березень 2016 р. | Проведення аналізу доступності публічних реєстрів, які містять суспільно важливу інформацію, подання пропозицій щодо розкриття даних, які містяться у таких реєстрах, з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних, спрощення доступу (у тому числі шляхом здешевлення) | Грудень 2017 року | Департамент запобігання надзвичайним ситуаціям | На підставі проведення відповідного аналізу вирішено питання про наявність чи відсутність надання пропозицій щодо внесення змін до законодавства до Кабінету Міністрів України | У межах коштів державного бюджету |
Начальник Відділу власної безпеки та протидії корупції |
А. Семикопний |
Ідентифікований корупційний ризик | Чинники корупційного ризику | Можливі наслідки правопорушення спричинених цим ризиком |
1. Наявність у нормативних актах та організаційно-розпорядчих документах, що регламентують діяльність Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі - ДСНС), корупціогенних факторів |
Відсутність проведення первинної антикорупційної оцінки проектів нормативних та організаційно-розпорядчих актів, а також антикорупційного аналізу діючих документів, які регламентують діяльність ДСНС, у розрізі вимог Закону України "Про запобігання корупції" (далі - Закон) |
Створення у діяльності підпорядкованих підрозділів штучних умов, що спонукають до здійснення правопорушень |
2. Недостатній рівень обізнаності серед співробітників територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління ДСНС, з питань практичного застосування антикорупційного законодавства | Низький рівень профілактичної роботи за напрямом запобігання проявам корупційних правопорушень та правопорушень, пов'язаних з корупцією | Несвоєчасне та не в повному обсязі виконання вимог Закону в частині фінансового контролю. Неправильне трактування поняття "конфлікт інтересів" як наслідок невжиття заходів щодо його усунення та уникнення у подальшому |
3. Високий рівень регуляторного впливу на суб'єктів господарювання у зв'язку з відсутністю можливості укладання договорів добровільного страхування цивільної відповідальності суб'єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна аваріями, пожежами, вибухами, як альтернативи плановим заходам державного нагляду (контролю) | Недосконале законодавство | Створення у діяльності підпорядкованих ДСНС підрозділів штучних умов, що спонукають до здійснення правопорушень |
4. Можливість, під час проведення апаратом ДСНС процедур закупівель товарів, робіт, послуг лобіювання посадовими особами апарату ДСНС інтересів певних компаній (учасників вищезазначених закупівель) | Складна та документально обтяжена процедура закупівлі | Здійснення закупівель товарів, робіт, послуг за завищеними цінами |
5. Можливість нераціонального використання бюджетних коштів при проведенні закупівель товарів, робіт, послуг (за винятком публічних закупівель) | Недостатній рівень поточного контролю за здійсненням договірних відносин | Не раціональне використання коштів державного бюджету |
6. Недостатній рівень системного поточного контролю кадрових рішень (призначення, переміщення, звільнення, присвоєння спеціальних звань особовому складу), неможливість встановлення повноцінного, своєчасного моніторингу інформації про наявність вакантних посад | Виникнення у посадових осіб можливості створення штучних умов з метою зловживань службовим становищем | Спонукання до зловживань службовим становищем під час прийняття кадрових рішень |
7. Недоотримання коштів до спеціального фонду бюджету внаслідок неправомірних дій працівниками підрозділів ДСНС під час надання послуг, визначених законодавством | Недостатній рівень внутрішнього фінансового контролю | Заниження (завищення) реальної вартості платних послуг з метою отримання неправомірної вигоди |
8. Визнання особами територіальних органів, підприємств, установ та організацій сфери управління ДСНС, яким делеговано право, на підставі довіреностей, представляти їх інтереси в судах України позовних вимог, відмова від позову та підписання мирових угод в інтересах третіх осіб | Надання права особам територіальних органів, підприємств, установ та організацій сфери управління ДСНС, яким делеговано право представляти інтереси держави їх інтереси в судах України, на підставі довіреностей, одноосібно визнавати позовні вимоги, відмова від позову та підписувати мирові угоди | Нанесення територіальним органам, підприємств, установ та організацій сфери управління ДСНС шкоди, у тому числі матеріальної шляхом прийняття судових рішень, які суперечать інтересам ДСНС |
Ідентифікований корупційний ризик | Пріоритетність корупційного ризику | Чинники корупційного ризику | Можливі наслідки правопорушень, спричинених цим ризиком | Заходи щодо усунення корупційного ризику | Відповідальний за виконання заходу | Строк виконання заходу | Очікуваний результат |
1. Наявність у нормативних актах та організаційно-розпорядчих документах, що регламентують діяльність Державної служби України з надзвичайних ситуацій, корупціогенних факторів | висока |
Відсутність проведення первинної антикорупційної оцінки проектів нормативних та організаційно-розпорядчих актів, а також антикорупційного аналізу діючих документів, які регламентують діяльність ДСНС, у розрізі вимог Закону України "Про запобігання корупції" (далі - Закон) |
Створення у діяльності підпорядкованих підрозділів штучних умов, що спонукають до здійснення правопорушень | 1.1 Розробка та затвердження порядку проведення антикорупційної експертизи, який визначатиме механізм проведення антикорупційної експертизи організаційно-розпорядчих та нормативно-правових актів, а також їх проектів з метою запобігання вчиненню корупційних правопорушень через наявність у вищезазначених документах корупціогенних факторів | Відділ власної безпеки та протидії корупції, Юридичне управління | Серпень 2017 року | Надання можливості своєчасного виявлення положень, що сприяють вчиненню корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, в актах, які регламентують діяльність ДСНС. Мінімізація дискреційних повноважень, зниження рівня встановлених вимог |
2. Недостатній рівень обізнаності серед співробітників територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління ДСНС, з питань практичного застосування антикорупційного законодавства | висока | Низький рівень профілактичної роботи за напрямом запобігання проявам корупційних правопорушень та правопорушень пов'язаних з корупцією | Несвоєчасне та не в повному обсязі виконання вимог Закону в частині фінансового контролю. Неправильне трактування поняття "конфлікт інтересів" як наслідок невжиття заходів щодо його усунення та уникнення в подальшому | 2.1 Включення до розкладу занять на випускних курсах вищих навчальних закладів лекційного та практичних занять за темою "Антикорупційне законодавство та його практичне застосування" із залученням до викладання вищезазначеного матеріалу відповідних фахівців | Вищі навчальні заклади сфери управління ДСНС, уповноважені підрозділи з питань запобігання корупції | Червень 2017 року | Мінімізація серед співробітників територіальних підрозділів, закладів, органів, установ та організацій, що належать до сфери управління ДСНС, проявів правопорушень, пов'язаних з корупцією (у частині фінансового контролю, обмеження спільної роботи близьких осіб, конфлікту інтересів тощо) |
2.2 Передбачити вивчення у системі службової підготовки основ антикорупційного законодавства та його практичного застосування | Департамент реагування на надзвичайні ситуації, підрозділи сфери управління ДСНС | Вересень 2017 року | |||||
2.3 Включення до переліку тем, що прослуховуються під час навчання державних службовців ДСНС за професійною програмою підвищення кваліфікації навчальний матеріал за напрямком "Антикорупційне законодавство та його практичне застосування" | Інститут державного управління у сфері цивільного захисту | Квітень 2017 року | |||||
3. Можливість під час проведення апаратом ДСНС процедур закупівель товарів, робіт, послуг лобіювання посадовими особами апарату ДСНС інтересів певних компаній (учасників вищезазначених закупівель) | середня | Складна та документально обтяжена процедура закупівлі | Здійснення закупівель товарів, робіт, послуг за завищеними цінами | 3.1 Максимізація частки закупівель, здійснених через систему електронних торгів "ПРОЗОРО" у загальній кількості проведених апаратом ДСНС закупівель товарів, робіт, послуг за кошти державного бюджету | Департамент ресурсного забезпечення | Упродовж 2017 року | Підвищення рівня прозорості процедур закупівель товарів, робіт, послуг. Унеможливлення під час проведення процедур закупівель, лобіювання посадовими особами апарату ДСНС інтересів певних компаній (учасників закупівель), економія бюджетних коштів |
4. Недостатній рівень системного поточного контролю кадрових рішень (призначення, переміщення, звільнення, присвоєння спеціальних звань особовому складу), неможливість встановлення повноцінного, своєчасного моніторингу інформації про наявність вакантних посад | середня | Виникнення у посадових осіб можливості створення штучних умов з метою зловживань службовим становищем | Спонукає до зловживань службовим становищем під час прийняття кадрових рішень | 4.1 Запровадження у ДСНС єдиної електронної системи кадрового обліку шляхом створення та забезпечення подальшого функціонування єдиної бази кадрових рішень | Департамент персоналу, Департамент організації заходів цивільного захисту | Грудень 2017 року | Усунення можливості зловживань посадовими особами органів та підрозділів ДСНС службовим становищем під час прийняття кадрових рішень |
5. Недоотримання коштів до спеціального фонду бюджету внаслідок неправомірних дій працівниками підрозділів ДСНС під час надання послуг, визначених законодавством | середня | Недостатній рівень поточного внутрішнього контролю | Заниження (завищення) реальної вартості платних послуг з метою отримання неправомірної вигоди | 5.1 Вдосконалення організації керівниками територіальних органів, підприємств, установ та організацій сфери управління ДСНС внутрішнього фінансового контролю у всіх підпорядкованих підрозділах (посилення контролю за відповідністю вартості послуг, визначеної в калькуляції, фактичним витратам на її надання, ведення внутрішнього обліку виїздів автомобільної техніки, моторесурсу обладнання тощо) | Керівники органів та підрозділів сфери управління ДСНС, Департамент економіки і фінансів (у частині підготовки інформації щодо надходжень коштів до спеціального фонду) | Квітень, липень, жовтень, грудень 2017 року | Збільшення надходжень коштів до спеціального фонду державного бюджету; унеможливлення допущення корупційних проявів |
5.2 Посилення контролю за недопустимістю заміни плати за надання підпорядкованими підрозділами платних послуг благодійними внесками | Керівники органів та підрозділів сфери управління ДСНС, Відділ власної безпеки та протидії корупції | Щомісячно упродовж 2017 року | |||||
6. Можливість нераціонального використання бюджетних коштів при проведенні закупівель товарів, робіт, послуг (за винятком публічних закупівель) | низька | Недостатній рівень поточного контролю за здійсненням договірних відносин | Не раціональне використання коштів державного бюджету | 6.1 Неухильне та своєчасне подання інформації про використання бюджетних коштів підвідомчими установами ДСНС для оприлюднення на єдиному веб-порталі використання публічних коштів (Edata) | Керівники органів та підрозділів сфери управління ДСНС, Департамент економіки і фінансів | Щомісячно упродовж 2017 року | Об'єктивність прийняття рішень та підвищення прозорості використання бюджетних коштів при проведенні закупівель товарів, робіт, послуг |
6.2 Аналіз і візування підрозділом внутрішнього аудиту, а також уповноваженим підрозділом з питань запобігання та протидії корупції проектів договорів на закупівлю товарів, робіт, послуг (за винятком публічних закупівель) (передбачити у Порядку ведення договірної роботи в системі ДСНС, затвердженому наказом ДСНС 14.03.2013 № 80) | Територіальні органи, підприємства установи, організації, що належать до сфери управління ДСНС, уповноважені підрозділи з питань протидії корупції | Серпень 2017 року | |||||
7. Визнання особами територіальних органів, підприємств, установ та організацій сфери управління ДСНС, яким делеговано право, на підставі довіреностей, представляти їх інтереси в судах України, позовних вимог, відмова від позову та підписання мирових угод в інтересах третіх осіб | низька | Надання права особам територіальних органів, підприємств, установ та організацій сфери управління ДСНС, яким делеговано право представляти інтереси держави в судах України на підставі довіреностей, одноосібно визнавати позовні вимоги, відмовлятися від позову та підписувати мирові угоди | Нанесення територіальним органам, підприємствам, установам та організаціям сфери управління ДСНС шкоди, в тому числі матеріальної, шляхом прийняття судових рішень, які суперечать інтересам ДСНС | 7.1 Вжиття заходів щодо обмеження повноваження представників територіальних органів, підприємств, установ та організацій сфери управління ДСНС, які здійснюють претензійно-позовну роботу на підставі довіреностей, у частині виключення з таких довіреностей права визнавати позовні вимоги, відмови від позову та підписувати мирові угоди | Юридичне управління | Липень 2017 року | Унеможливлення прийняття судових рішень, які суперечать інтересам територіальних органів, підприємств, установ та організацій сфери управління ДСНС |
8. Високий рівень регуляторного впливу на суб'єктів господарювання у зв'язку з відсутністю можливості укладання договорів добровільного страхування цивільної відповідальності суб'єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна аваріями, пожежами, вибухами, як альтернативи плановим заходам державного нагляду (контролю) | висока | Недосконале законодавство | Створення у діяльності підпорядкованих ДСНС підрозділів штучних умов, що спонукають до здійснення правопорушень | 8.1 Розробка та подання на розгляд проекту постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання розподілу суб'єктів господарювання за ступенями ризику, страхування їх цивільної відповідальності та здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки" щодо перегляду Критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки з метою звуження кола суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику від провадження господарської діяльності | Департамент запобігання надзвичайним ситуаціям, Юридичне управління | Грудень 2017 року | Мінімізація факторів сприяння вчиненню корупційних правопорушень під час реалізації ДСНС контрольно-наглядових функцій шляхом зменшення регуляторного впливу на суб'єктів господарювання |
8.2 Внесення зміни до Кодексу цивільного захисту України , чітко визначивши, що органи державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки в обов'язковому порядку проводять планові перевірки лише суб'єктів господарювання, віднесених згідно із законом до високого ступеня ризику, а також підприємств, установ, організацій державної і комунальної форми власності; зменшення регуляторного впливу органів державного нагляду у сфері техногенної та пожежної безпеки до суб'єктів господарювання з середнім і незначним ступенем ризику та запровадження альтернативних механізмів забезпечення техногенної і пожежної безпеки нагляду у державі шляхом розроблення системи добровільного страхування цивільної відповідальності суб'єктів господарювання як альтернативи плановим заходам державного |
Департамент запобігання надзвичайним ситуаціям, Юридичне управління | Грудень 2017 року |