- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 15 червня 2017 року № 124 |
Про окремі питання діяльності Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області
Постановою Центральної виборчої комісії від 31 травня 2017 року
№ 118 скасовано як незаконні постанову дільничної виборчої комісії виборчої дільниці № 320300 від 8 травня 2017 року № 1 "Про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці № 320300 на позачергових виборах Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року" та постанови Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області (далі - Здорівська сільська виборча комісія) від 7 травня 2017 року № 10 "Про виконання Постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 6 травня 2017 року по справі № 362/2167/17", від 8 травня 2017 року № 11 "Про повторний перерахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 320300", № 12 "Про визнання недійсним голосування на виборчій дільниці № 320300", від 15 травня 2017 року № 15 "Про визнання Позачергових виборів Здорівського сільського голови, села Здорівка Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року такими, що не відбулись".
Указаною
постановою Комісії також зобов'язано зазначені дільничну та територіальну виборчі комісії у визначені строк і спосіб здійснити підрахунок голосів виборців, встановити підсумки голосування та результати позачергових виборів Здорівського сільського голови Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року (далі - Здорівський сільський голова), про що скласти відповідні протоколи та прийняти рішення згідно з частиною четвертою статті
85 Закону України
"Про місцеві вибори" (далі - Закон), а також подати Комісії звіт про виконання вказаної постанови.
До Центральної виборчої комісії 7, 9 та 14 червня 2017 року надійшли звернення кандидата на посаду Здорівського сільського голови Кобзар О.М. про невиконання дільничною виборчою комісією виборчої дільниці № 320300 та Здорівською сільською виборчою комісією постанови Центральної виборчої комісії від 31 травня 2017 року
№ 118.
Також до Комісії надійшли постанови Здорівської сільської виборчої комісії від 31 травня 2017 року № 16 "Про призначення повторних позачергових виборів Здорівського сільського голови села Здорівка, Васильківського району, Київської області" та від 3 червня 2017 року № 17 "Про виконання Постанови Центральної виборчої комісії від 31 травня 2017 р. за № 118 "Про окремі питання діяльності Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області".
Проаналізувавши наявні документи, Комісія зазначає.
Частиною першою статті
20 Закону передбачено, що виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.
Територіальні виборчі комісії організовують свою роботу відповідно до вимог
Закону (частина перша статті
25 Закону).
Пунктом 1 частини першої статті
19 Закону встановлено, що Центральна виборча комісія є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.
Згідно з пунктом 5 частини першої статті
24 Закону Центральна виборча комісія може з власної ініціативи в разі прийняття територіальною виборчою комісією незаконного рішення або її бездіяльності скасувати таке рішення та/або прийняти відповідне рішення.
Рішення територіальної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку територіальною виборчою комісією вищого рівня з відповідних місцевих виборів, Центральною виборчою комісією або судом (частина дев'ятнадцята статті
27 Закону).
Постановою Здорівської сільської виборчої комісії від 31 травня 2017 року № 16 призначено "повторні позачергові вибори Здорівського сільського голови" на 30 липня 2017 року.
Указане рішення, як вбачається з його тексту, ухвалено Здорівською сільською виборчою комісією на виконання постанови Васильківського міськрайонного суду Київської області від 31 травня 2017 року в справі № 362/2717/17, якою її зобов'язано вчинити дії, передбачені статтею
91 Закону, щодо "розгляду призначення повторних виборів сільського голови села Здорівка Васильківського району Київської області".
Зазначену постанову ухвалено виборчою комісією о 19 год 55 хв. Разом з тим, на момент її ухвалення постановою Комісії від 31 травня 2017 року
№ 118 вже було скасовано постанову від 15 травня 2017 року № 15 "Про визнання Позачергових виборів Здорівського сільського голови, села Здорівка Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року такими, що не відбулись", яка стала підставою для призначення повторних виборів, а рішення суду, на виконання якого виборча комісія вчинила відповідні дії, не набуло законної сили.
Крім того, Комісія звертає увагу, що
Законом чітко встановлено види місцевих виборів та випадки, в яких вони призначаються, оскільки це має суттєве значення для визначення суб'єкта їх призначення, застосування особливостей здійснення окремих виборчих процедур, а також фінансування виборчого процесу.
Так, частиною першою статті
14 Закону передбачено, що місцеві вибори можуть бути черговими, позачерговими, повторними, проміжними, додатковими або першими.
Відповідно до частини третьої вказаної статті
Закону позачергові місцеві вибори призначаються Верховною Радою України у разі дострокового припинення повноважень, зокрема, сільського голови.
Повторні вибори сільського голови призначаються відповідною територіальною виборчою комісією в порядку, встановленому Законом, у тому числі в разі визнання відповідних виборів такими, що не відбулися (частина четверта статті
14 Закону).
Таким чином, місцеві вибори не можуть бути одночасно повторними та позачерговими, оскільки їх призначають різні суб'єкти, і згідно з частиною першою статті
68 Закону вони мають різні джерела фінансування.
З огляду на викладене постанову Здорівської сільської виборчої комісії від 31 травня 2017 року № 16 "Про призначення повторних позачергових виборів Здорівського сільського голови села Здорівка, Васильківського району, Київської області" ухвалено з порушенням вимог
Закону, що є підставою для її скасування.
Центральна виборча комісія також зазначає, що дільничною виборчою комісією виборчої дільниці № 320300 та Здорівською сільською виборчою комісією не вчинено жодних дій, спрямованих на виконання постанови Комісії від 31 травня 2017 року
№ 118.
Натомість 3 червня 2017 року територіальною виборчою комісією ухвалено постанову № 17 "Про виконання Постанови Центральної виборчої комісії від 31 травня 2017р. за № 118 "Про окремі питання діяльності Здорівської сільської виборчої комісії Васильківського району Київської області", у якій виборча комісія дійшла висновку про неможливість виконання пункту 6 резолютивної частини постанови Комісії від 31 травня 2017 року № 118, обґрунтувавши це так: висновки Центральної виборчої комісії про те, що виборчий процес з позачергових виборів Здорівського сільського голови 30 квітня 2017 року не завершився, не відповідають дійсності, виборчий процес із зазначених виборів завершився у зв'язку з ухваленням та опублікуванням постанови Здорівської сільської виборчої комісії від 15 травня 2017 року № 15 "Про визнання Позачергових виборів Здорівського сільського голови, села Здорівка Васильківського району Київської області 30 квітня 2017 року такими, що не відбулись", у зв'язку з чим дільнична виборча комісія виборчої дільниці № 320300 припинила свої повноваження. З огляду на викладене вимоги до дільничної виборчої комісії щодо вчинення певних дій є "невірними" і неможливими для виконання, оскільки її повноваження припинені, що, в свою чергу, унеможливлює виконання Здорівською сільською виборчою комісією інших вимог Комісії.
Отже, зазначеною постановою Здорівська сільська виборча комісія фактично оцінює рішення Центральної виборчої комісії, заперечуючи встановлені Комісією факти і відмовляючись виконувати її вимоги.
Разом з тим, Комісія є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів і законодавством України встановлено, що дослідження, надання оцінки її рішенням та їх скасування належать до виключної компетенції суду.
Рішення Центральної виборчої комісії є обов'язковими для виконання всіма суб'єктами виборчого процесу, в тому числі територіальними, дільничними виборчими комісіями (частина четверта статті
19 Закону, частина перша статті
13 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" ).
Таким чином, постанова Здорівської сільської виборчої комісії від 3 червня 2017 року № 17 підлягає скасуванню як незаконна, ухвалена з перевищенням наданих виборчій комісії повноважень.
З огляду на викладене Комісія констатує, що дільничною виборчою комісією виборчої дільниці № 320300 та Здорівською сільською виборчою комісією постанову Центральної виборчої комісії від 31 травня 2017 року
№ 118 усупереч вимогам частини четвертої статті
19, частини сімнадцятої статті
27 Закону, частини першої статті
13 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" не виконано, гарантовані
Конституцією України права територіальної громади села Здорівка на місцеве самоврядування не відновлено, а отже, вказаними виборчими комісіями вчинено протиправну бездіяльність і грубо порушено
Основний Закон України та закони України.
Відповідно до частини другої статті
1 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" Комісія здійснює, зокрема, контроль за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.
У зв'язку з цим Центральна виборча комісія зазначає, що послідовне протизаконне ігнорування вказаними дільничною та територіальною виборчими комісіями обов'язкових до виконання постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 6 травня 2017 року в справі № 362/2167/17 та постанови Комісії від 31 травня 2017 року
№ 118, ухвалення протягом тривалого часу рішень, які не ґрунтуються на вимогах
Закону, порушують основоположні принципи і засади виборчого процесу, права суб'єктів виборчого процесу, свідчать про систематичне та грубе порушення положень
Конституції та законів України.
................Перейти до повного тексту