1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
30.01.2020 № 110
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки № 18 від 05.01.2021 )
Про унесення змін до Положення про Науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України
Відповідно до частини сьомої статті 8 Закону України "Про фахову передвищу освіту" , абзацу першого частини шостої статті 13 Закону України "Про вищу освіту" , пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Унести зміни до Положення про Науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 11 вересня 2015 року № 922 "Про Науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України", виклавши його в новій редакції, що додається.
2. Департаменту забезпечення документообігу, контролю та інформаційних технологій (Єрко І.А.) зробити відмітку у справи архіву.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Стадного Є.А.
Міністр Г. Новосад
Додаток
до наказу Міністерства
освіти і науки України
11.09.2015 № 922
(у редакції наказу Міністерства освіти
і науки України
від 30.01.2020 № 110)
ПОЛОЖЕННЯ
про Науково-методичну раду Міністерства освіти і науки України
1. Загальні положення
1.1. Науково-методична рада Міністерства освіти і науки України (далі - Науково-методична рада) - це постійний консультативно-дорадчий орган, що створюється відповідно до Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 630.
1.2. У своїй діяльності Науково-методична рада керується законами України "Про освіту ", "Про дошкільну освіту", "Про позашкільну освіту", "Про загальну середню освіту", "Про професійну (професійно-технічну освіту)", "Про фахову передвищу освіту", "Про вищу освіту", "Про наукову та науково-технічну діяльність", цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
1.3. Діяльність Науково-методичної ради є однією з форм спільної участі представників держави, роботодавців та їх об'єднань, закладів освіти, наукових установ, академій, професійних асоціацій та експертів у розробці методології та змісту освіти, формуванні стандартів для різних складників освіти, впровадженні інноваційної освітньої діяльності, сучасних педагогічних та інформаційних технологій, поширенні кращих практик освітньої діяльності.
2. Структура Науково-методичної ради
2.1. Науково-методична рада утворюється в складі 15 осіб.
2.2. При Науково-методичній раді формується сім секторів:
сектор дошкільної та загальної середньої освіти - до 15 осіб;
сектор професійної (професійно-технічної) освіти - до 15 осіб;
сектор фахової передвищої освіти - до 15 осіб;
сектор вищої освіти - до 15 осіб;
сектор інклюзивної освіти - до 9 осіб
сектор позашкільної освіти та виховання - до 15 осіб;
сектор психологічного та соціального супроводу - до 9 осіб.
2.3. При секторах Науково-методичної ради (далі - сектори) формуються науково-методичні комісії (підкомісії) за галузями знань (в окремих випадках - міжгалузеві) (для професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти), за предметними циклами (для дошкільної та загальної середньої освіти) та за основними напрямами позашкільної освіти (для сектору позашкільної освіти та виховання).
2.4. У складі науково-методичних комісій можуть формуватись підкомісії за окремими професіями для професійної (професійно-технічної), спеціальностями для фахової передвищої та вищої освіти, навчальними предметами для загальної середньої освіти та освітніми лініями для дошкільної освіти. Підкомісії (комісії без поділу на підкомісії) формуються в складі до 15 осіб, якщо інше не передбачено законодавством.
2.5. Структура науково-методичних комісій (підкомісій) затверджується наказом Міністерства освіти і науки України.
3. Формування Науково-методичної ради, секторів та науково-методичних комісій (підкомісій)
3.1. До персонального складу Науково-методичної ради входять Міністр, перший заступник Міністра, профільні заступники Міністра та інші члени, обрані за конкурсом.
3.2. Головою Науково-методичної ради є Міністр освіти і науки України.
3.3. Заступниками голови Науково-методичної ради за посадами є перший заступник Міністра та профільні заступники Міністра.
3.4. До персонального складу секторів за посадами входять генеральні директори відповідних директоратів політик Міністерства освіти і науки України та інші члени, обрані за конкурсом.
3.5. Персональний склад Науково-методичної ради, секторів та науково-методичних комісій (підкомісій) формується з представників держави, роботодавців та їх об'єднань, закладів вищої освіти усіх форм власності, наукових установ, Національної академії наук України та галузевих національних академій наук, професійних асоціацій, міжнародних експертів на строк не більше ніж три роки з осіб, які мають науковий ступінь у відповідній галузі знань або досвід фахової роботи в галузі не менше 10 років.
3.6. До складу Науково-методичної ради, секторів та науково-методичних комісій (підкомісій) не можуть входити керівники та заступники керівників закладів вищої освіти (наукових установ), більше одного представника від закладу освіти (наукової установи) та члени галузевих експертних рад Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.
3.7. З числа членів Науково-методичної ради обирається вчений секретар.
3.8. З числа членів сектору обираються куратори кожної науково-методичної комісії.
3.9. З числа членів науково-методичної комісії (підкомісії) обираються голова, його заступник і секретар.
3.10. Персональний склад Науково-методичної ради, секторів та науково-методичних комісій (підкомісій) затверджується наказами Міністерства освіти і науки України на строк не більше ніж три роки.
4. Завдання Науково-методичної ради
4.1. Основними завданнями Науково-методичної ради є:
1) науково-методичний аналіз та вироблення пропозицій щодо перспективних напрямів розвитку змісту освіти;
2) організація взаємодії науково-методичних комісій (підкомісій) у питаннях міжпредметних зв'язків, порівняльних досліджень, інноваційних освітніх технологій та удосконалення навчально-методичного забезпечення;
3) розгляд пропозицій міністерств, відомств, роботодавців та їх об'єднань, закладів освіти, наукових установ, академій, професійних асоціацій та міжнародних експертів щодо удосконалення та розвитку змісту освіти;
4) розроблення методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів освіти, освітніх програм з урахуванням вимог Національної рамки кваліфікацій;
5) прогнозування та підготовка пропозицій щодо удосконалення наукового, педагогічного, психологічного, методичного забезпечення освітнього процесу, забезпечення якості освіти;
6) участь у розробленні стратегій та програм розвитку, проведенні аналітично-прогностичної діяльності в освіті;
7) надання іншої консультативної допомоги Міністерству освіти і науки України щодо змісту освіти та організації освітнього процесу.
4.2. Завдання сектору дошкільної та загальної середньої освіти:
1) розроблення рекомендацій щодо удосконалення змісту освіти, стандартів освіти, освітніх програм, методів і засобів навчання у сфері дошкільної та загальної середньої освіти;
2) прогнозування та підготовка пропозицій щодо удосконалення психолого-педагогічного, методичного та наукового забезпечення освітнього процесу, методів виховання та навчання, інноваційних освітніх та інформаційних технологій, організації інноваційної діяльності у сфері дошкільної та загальної середньої освіти;
3) проведення роботи щодо організації та здійснення супроводу експерименту або реалізації інноваційного освітнього проекту (далі - Проєкт) всеукраїнського рівня:
розгляд заявок, проведення науково-методичної та психолого-педагогічної експертизи та надання висновку щодо доцільності організації та проведення експерименту (або реалізації Проєкту) всеукраїнського рівня;
здійснення координації проведення експерименту (або реалізації Проєкту) всеукраїнського рівня, експертизи виконання програми кожного його етапу в закладах дошкільної, загальної середньої освіти;

................
Перейти до повного тексту