- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
УХВАЛА
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 51 народного депутата України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України "Про засади державної мовної політики"
м. Київ 27 березня 2013 року № 10-у/2013 |
Справа № 2-13/2013 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Головіна Анатолія Сергійовича - головуючого,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Винокурова Сергія Маркіяновича,
Гультая Михайла Мирославовича,
Запорожця Михайла Петровича - доповідача,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Маркуш Марії Андріївни,
Пасенюка Олександра Михайловича,
Сергейчука Олега Анатолійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Шаптали Наталі Костянтинівни,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 51 народного депутата України щодо відповідності
Конституції України (конституційності) Закону України
"Про засади державної мовної політики" від 3 липня 2012 року № 5029-VI (Голос України, 2012 р., 10 серпня).
Заслухавши суддю-доповідача Запорожця М.П. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
1. Суб’єкт права на конституційне подання - 51 народний депутат України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають
Конституції України (неконституційними), Закон України
"Про засади державної мовної політики" від 3 липня 2012 року № 5029-VI (далі - Закон) в цілому та окремі його положення.
Аргументуючи неконституційність
Закону, автори клопотання стверджують, що його положення (зокрема абзаців другого, шостого частини першої статті
1, частин другої, третьої статті
7, частини другої статті
10, частин першої, п’ятої, шостої статті
11, частин першої, другої, третьої статті
14, частини першої статті
20) модифікують межі функціонування державної мови на території України, змінюючи тим самим конституційний лад України, зумовлюють домінування регіональної мови (мов) над державною, нівелюють статус української мови, становлять загрозу для її існування та розвитку, мають ознаки дискримінації осіб за мовним ідентифікатором, не орієнтовані на захист регіональних мов, що перебувають під загрозою зникнення, та порушують міжнародно-правові стандарти захисту основних прав і свобод людини тощо. На противагу термінології
Конституції України, як вважає суб’єкт права на конституційне подання, у Законі застосовуються інші терміни та визначення.
При обґрунтуванні неконституційності
Закону народні депутати України посилаються також на Рішення Конституційного Суду України від 14 грудня 1999 року
№ 10-рп/99 у справі про застосування української мови.
2. Конституційний Суд України, вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі у зв’язку з прийняттям Другою колегією суддів Конституційного Суду України Ухвали від 20 березня 2013 року про відмову у відкритті конституційного провадження у цій справі на підставі пункту 2 статті
45 Закону України
"Про Конституційний Суд України", виходить з такого.
Згідно з частиною першою статті
152 Конституції України закони та інші правові акти за рішенням Конституційного Суду України визнаються неконституційними повністю чи в окремій частині, якщо вони не відповідають Конституції України або якщо була порушена встановлена Конституцією України процедура їх розгляду, ухвалення або набрання ними чинності.
................Перейти до повного тексту